فیات

به‌روزرسانی‌های آبارث 124 رالی

پس از پشت سر گذاشتن فصلی موفق در مسابقات کلاس R-GT فیا، خودروی مسابقه‌ای آبارث ۱۲۴ به‌روزرسانی شده است.


با استفاده از تجارب کسب شده در دو فصل قبل و همچنین تست‌های اضافی ۵ هزار کیلومتری، این خودروی مسابقه‌ای اورهال قابل‌توجهی را تجربه کرده است.


بنا به گفته‌ی آبارث، تغییرات اعمال شده باعث بهبود عملکرد و هندلینگ خودرو شده‌اند و حتی تیون خودرو آسان‌تر از قبل انجام می‌شود. به‌روزرسانی‌های آبارث در قطعات فنی اصلی و همچنین سیستم‌های الکترونیکی پیشرانه، گیربکس، دیفرانسیل و شاسی صورت گرفته است.


با پیشرانه کار را آغاز می‌کنیم. این قلب آهنین ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو هم‌اکنون منحنی گشتاور خطی‌تری داشته و گشتاور بیشتری در تمامی دورهای پیشرانه ارائه می‌شود. به عنوان نتیجه، پاسخ پدال گاز نرم‌تر و آنی‌تر شده است. آبارث می‌گوید این امر باعث ایجاد تجربه‌ی رانندگی مؤثرتر و ساده‌تر شده و حتی رانندگان غیرحرفه‌ای هم می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.


مهندسان شرکت همچنین تغییراتی در گیربکس ۶ سرعته سکونشئال انجام داده‌اند تا سرعت تعویض‌ها کاهش یابد. فعال‌کننده‌ی پنوماتیک گیربکس به منظور تعویض‌های سریع‌تر و دقیق دنده‌ها و همچنین معکوس‌های بهتر تنظیم شده است. البته رانندگان هنوز هم قادر خواهند بود چرخ‌های عقب را با استفاده از ترمزدستی قفل کنند.


دیفرانسیل آبارث ۱۲۴ رالی نیز کالیبراسیون قفل جدید و چهار برنامه‌ی جدید برای سیستم کنترل کشش دارد. تنظیمات تحویل گشتاور پیشرانه نیز به حد اعلای خود رسیده تا چسبندگی خودرو در شرایط خاص بیشتر شود.


اما آبارث می‌گوید به منظور چسبندگی بیشتر در آسفالت، تنظیمات شاسی نیز بهبود یافته است. سیستم آنتی دایو نیز بازنگری شده که نتیجه‌ی آن عملکرد بهتر بدنه در زمان ترمز است. این امر احساس بهتری برای راننده ایجاد می‌کند و عبور از پیچ‌ها را آسان‌تر می‌سازد.

نهایتاً باید گفت آبارث کیت جدیدی برای عبور خودرو از جاده‌های شنی تدارک دیده که باعث افزایش ۴۰ میلی‌متری ارتفاع خودرو از سطح زمین، افزایش میزان بازه حرکتی سیستم تعلیق و استفاده از رینگ‌های ۱۵ اینچی و دیسک‌های ترمز متفاوت می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کاش نسخه برای فروش بود حیف ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    چقدر این ماشین نازه
    مگه داریم ؟
    مگه میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا