فیاتکرایسلر

عزم فیات-کرایسلر برای ساخت خودران‌ها

در دورانی که با شتاب بیشتر به سوی رانندگی خودکار حرکت می‌کنیم، فیات-کرایسلر اعلام کرده با شاخه خودران اینتل یعنی Mobileye و خودروساز آلمانی ب‌ام‌و به منظور توسعه پلتفرم خودروهای خودران همکاری خواهد کرد.


ظاهراً این توافق همکاری باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد و شتاب بیشتری به عرضه خودروهای کاملاً خودران به بازار تا سال ۲۰۲۱ خواهد بخشید. مهندسان هم‌اکنون در مناطق مختلفی از جهان مشغول کار بوده و قادر خواهند بود تا تکنولوژی رانندگی خودکار را با یکدیگر توسعه دهند و بهتر از قبل بازارهایی کلیدی چون آمریکای شمالی و آلمان را هدف بگیرند.


مدیرعامل فیات-کرایسلر سرجیو مارکیونه گفت:

به منظور پیشرفت تکنولوژی رانندگی خودکار، همکاری بین خودروسازان، تأمین‌کنندگان تکنولوژی و قطعات حیاتی است. ملحق شدن به این پروژه باعث می‌شود فیات-کرایسلر به‌صورت مستقیم از هم‌افزایی‌های صورت گرفته سود ببرد. زمانی که کمپانی دیدی مشترک داشته باشند مزیت‌های اقتصادی برجسته می‌شوند.


این گروه که در جولای ۲۰۱۶ تشکیل شد تکنولوژی رانندگی خودکار را تا سال ۲۰۲۱ وارد خیابان‌ها خواهد کرد. این برنامه شامل رانندگی بسیار خودکار (سطح ۳) و رانندگی کاملاً خودکار (سطح ۴ و ۵) است. این پروژه که هم‌اکنون شامل فیات-کرایسلر نیز هست پیش از پایان سال ۴۰ خودروی تست را وارد خیابان‌ها خواهد کرد. قبلاً اعلام شده که بیش از ۱۰۰ خودروی تست سطح ۴ به عنوان بخشی از ناوگان کمپانی Mobileye در خیابان‌ها حضور خواهند یافت.

این دومین همکاری‌ای است که باعث می‌شود فیات-کرایسلر در ماراتن خودروهای خودران عقب نماند. کمپانی Waymo به توسعه مینی ون های کرایسلر پاسیفیکا ادامه می‌دهد. این دو کمپانی قبلاً خودروهایی را در جاده‌های فونیکس تست کرده و برنامه‌هایی برای تولید بیش از ۶۰۰ پاسیفیکای خودران دارند.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. MAHDI . TUNING

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    بین ماشینای فیات کرایسلر بیشتر از همه ظاهر کرایسلر به خودران و الکتریکی ها میخوره
    کرایسلر پاسفیکا انتخاب خوبیه چون ماشینی هست که به نوبه خودش عالیه و میتونه دید مردمو نسبت به خودران های کرایسلر خوب کنه و بعد با ماشینای دیگه رو اضافه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا