شاید شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ این روزها اکثر خبرهای خودرویی را به خود اختصاص داده باشد اما طرفداران خودروهای عضلانی آمریکایی بیصبرانه منتظر ورود قویترین خودروی جادهای تاریخ فورد به بازار هستند. جزئیات بیشتری از موستانگ شلبی GT500 منتشر شده و حالا میدانیم که این هیولای تازهنفس میتواند تنها در عرض ۱۰.۶ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۶۱ کیلومتر در ساعت رسانده و دوباره سرعتش را صفر کند.
یکی از دلایل چنین عملکرد قابلتوجهی به گیربکس ۷ سرعته و دوکلاچه فورد مربوط میشود که با همکاری کمپانی Tremec توسعه یافته است. این گیربکس که به مکانیسم کنترل کامپیوتری مجهز است که باعث میشود دندهها در ۸۰ میلیثانیه یا به عبارتی سریعتر از چشم بر هم زدن تعویض شوند. علاوه بر این وجود پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۶۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۷ نیوتون متر نیز باعث میشود موستانگ شلبی GT500 همانند یک تیر از چله رها شود.
گیربکس یاد شده بهصورت خودکار قابل تطبیق است زیرا رفتارهای متفاوتی بسته به حالت رانندگی انتخابی خواهد داشت. فورد میگوید تعویضهای این گیربکس در حالت نرمال رانندگی فوقالعاده نرم بوده و در حالت درگ نیز میتوان تعویضهای قدرتمندانهای را تجربه کرد. به لطف این گیربکس هوشمند و پیشرانهای قلدر، شلبی GT500 میتواند مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۱ ثانیه طی کند.
یکی دیگر از دلایل مهم برای ثبت رکورد بسیار خوب صفر-۱۶۱-صفر کیلومتر در ساعت وجود ترمزهای برمبو است. با وجود روتورهای دوتکهای ۱۶.۵ اینچی در جلو، فورد ادعا میکند پرچمدار موستانگ از بزرگترین ترمزهای جلو در تمامی خودروهای کوپه و اسپورت آمریکایی سود میبرد. این ترمزها ۲۰ درصد وسیعتر از ترمزهای GT350 بوده و ۳۰ درصد انتقال گرمایی بیشتری در گوشههای جلویی دارند.
ایمان
۱۵ مرداد ۱۳۹۸قوی ترین خودروی جاده ای فورد …. خوش آمدی ??
M
۱۵ مرداد ۱۳۹۸آفرین فورد !
این اون چیزیه که من بهش میگم موستانگ !
تو این چند ساله به نظرم داشتن ادای موستانگو در میاوردن افت فروش موستانگ هم گواهی بر این حرفه !
الان یکی میگه 10 میلیون فروخته ! منم نمیگم تا الان کم فروخته میگم تو این چند وقته اخیر افت فروش داشته و این چیزیه که امار میگه!
اما فورد تونست باز هم یه موستانگ اصیل به جاده بفرسته کاری که شوی نتونست (حد اقل تا الان) برای کامارو انجام بده و دوج هم فعلا هیچ کاری نکرده چون دیگه جلنجر زیادی پیره و برای قضاوت دوج باید منتظر نسل بعد باشیم!
اونم با وضعیتی که مشخصه فکر نکنم عمر ما به دیدن نسل بعدی چلنجر قد بده !
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۸توقع بیشتری بود
زیر۱۱ ثانیه!!!!
اما بهرحال مث همیشه جذاب و دوس داشتنی
ای کاش کابینش یکم بهتر باشه!
MOHAMMAD.DEMON
۱۵ مرداد ۱۳۹۸آقای امیر خب توقعتون به جا نیست
این ماشین برای درگ نیست
این قرار تو پیست رکورد بزنه
با این گیربکس و این موتور و این مشخصات
میتونه بهتر از zl1 رکورد بزنه تو پیست
یعنی بهتر از پورشه ۹۱۱ جی تی ۳
بهتر از مکلارن ۶۵۰
اونم با نصف قیمت اونا
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۸اگه اینطور باشه ک میفرمایید ، حرف من اشتباه بود
نمیدونم درسته یا ن ولی کلا انتظاری ک از ۳ قلدر امریکایی دارم بخش اعظمش مربوط به درگه و دلیلی نمیبینم ک بخوان تو پیست حرفی برای گفتن داشته باشن چون دقیقا هر۳ ماسل کار برادرانی دارن ک مختص پیست هستن(وایپر کوروت فورد جی تی)
البته به شخصه خیلی کنجکاوم ک ببینم دیمن توی نوربرگ رینگ عملکردش چجوریه!!
امیدوارم بالاخره یکی این کارو انجام بده(هرچند غیر منطقی باشه)
M
۱۵ مرداد ۱۳۹۸دیمن ؟ نوربرگ رینگ؟
خیلی کنجکاو نباش امار جالبی نخواهد بود تو بهترین حالت و با بهترین شرایط شاید 7:30
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۳۹۸Mجان دیمن به هیچ وجه نمیتونه مسیر نوربرینگ رو در 7:30 ثانیه بره. محال ممکنه.حتی اگه بتونه زمان زیر 8 دقیقه رو ثبت کنه واقعا شاهکار کرده.
فراری 488GTB نوربرینگ رو در 7:21.63 ثانیه رفته لامبورگینی هوراکان معمولی نوربرینگ در 7:28 ثانیه بعد دوج دیمن چطور میتونه در 7:30 ثانیه بره!!!!
(( آئودی RS4 نوربرینگ رودر 7:58.52 ثانیه رفته))
اینا زمان هایی هستن که توسط
مجله SPORT AUTO در نوربرینگ ثبت شده.
Ferrari Fxx K Evo
۱۵ مرداد ۱۳۹۸M5 کامپتیشن از این سریع تر هست تو مسافت ۴۰۰ متر :)
با صد و خورده ای اسب بخار کمتر
MOHAMMAD.DEMON
۱۵ مرداد ۱۳۹۸m5 متری چنده
شروع کردی هر طرف یه پارازیتی میندازی
یکی ندونه فکر میکنه مثلا ام 5 سنگ محکیه چیه داری باهاش مقایسه میکنی
حالا کادیلاک داره برای ام 5 بزار بیاد
هنوزم واسه این عدد مشخصی ندادن فقط گغتن زیر 11 خواهد بود
10 هم زیر 11 هست 9 هم زیر 11 هست
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۳۹۸آقای دیمن جان بله که M5 سنگ محک هستش.البته در کلاس خودش سنگ محک هستش.حتی از دید بعضی مجلات که گاهی به عنوان بهترین خودروی جهان معرفیش میکردن.حتی هموند در تخت گاز زمان تست هرمدل M5 در پایان یک جمله رو میگفت:این بهترین ماشین جهانه!!!!!
((البته این دوستمون فقط یه مطلبی رو گفتن در موردشتاب گیری این ماشین.البته باید تازمان اولین تست این ماشین صبر کرد))
((راستی پورشه 911 پایه در اولین شتاب گیری توسط مجله CARWOW شتاب 0تا100 رو در 3 ثانیه رفت. اونم دوبار تکرارش کرد وباز 3ثانیه.وقطعا درشرایط خوب زمان زیر 3ثانیه رو ثبت میکنه. حالا دیگه مدل های قوی ترش بحثشون جداست.رقبا بازهم به خطر افتادن))
MOHAMMAD.DEMON
۱۵ مرداد ۱۳۹۸آقای مهدی شما که باز شروع کردی جو راه انداختن M5 سنگ محک که هیچ
هیچی نیست
سنگ محک اون کلاس هم تسلا هست
M5 فقط یه ماشین با تبلیغ زیاد برای پر کردن جای ماشین های نداشته ی بی ام و هست که مجله carwow خوب نشون داد چیه
بهترین خودروی دنیا ؟؟ m5 ؟؟ خیلی خندیدم یه سدان هیچ وقت نمیتونه در هیچ ضمیمه ای بهتر از کوپه ها باشه
بعد چهار سال قیمتش یک پنجم میشه
هیچ سدانی کلکسیونی نمیشه !!
در حد حمل خانواده خوبه نه بیشتر
و با اینکه نمیدونم پورشه چه ربطی به این مطلب داره ولی میخوام یه جواب بهت بدم
کوروت جدید پایه زیر سه ثانیه پر میکنه
اونم با قیمت کمتر !!
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۳۹۸سنگ محک تسلا!!! البته دروغ کنتور که نیست شماره بندازه.حرفایی که من میزنم نظرمجلات معتبر خودرویی هستش وحرفایی شما رویایی شخص شماست که البته اشگالی نداره.کسی که به ب ام وM5 وحتی اگه به سری5 هم بگه هیچی نیست مشخصه که چقدر از صنعت خودرو میدونه.
یادمه وقتی کادیلاک XT6 معرفی شد شما همینطور با غرور میگفتی بهترین درکلاس خودشه از هرنظر تاچندروز پیش که اولین تست وبررسی اش از اتواکسپرس اومد که فقط وفقط از ناامیدی وضعف داشت میگفت.پیشنهاد میکنم مطالعه اش کن.
((M5 از زمان معرفی بیش از 50رقابت تا الان با تمام خودروهای این کلاس داشته که جایگاه همشون اول شدن این ماشین بوده.البته بحث M5 نیست.بحث خودروی آلمانی هستش.از 911 بگم برات یا از مرسدس AMG GTR ویا هرکدوم از خودروهاشون. بهترین پرفومنس.بهترین کیفیت کابین.بهترین لذت رانندگی.مدرن ترین تجهیزات.بالاترین امنیت.همه وهمه رو میشه دراکثر محصولات آلمانی پیدا کرد!!!!
کورت جدیدهم هرچقدر خوب باشه بازبهتر از911 نمیتونه باشه. البته در طراحی بیرونی که کپی ناهماهنگی هستش از فراری 458 اما طراحی داخلی زیبایی داره که تقریبا شبیه به پژو508 هستش.در مورد عملکرد هم صبر میکنیم تا ببینیم چی تو چنته داره!!!
((البته کوروتZR1 نسل فعلی هم قرار بود 911GT2 رو به خاک وخون بکشه ازدید شما.چون خوب یادمه درموردش چی میگفتید چون تازه اومده.اما در نوربرینگ حتی از911GT3هم شکست خورد.
البته خودروهای آمریکایی عجایبی هم دارن مثل تسلا3پرفومنس که در یک درگ بچه گانه 911GT2 رو شکست داد اما ازاون روز هردرگی با M850 وC63 وE63 داشت شکست خورد.اونم یک خودروی برقی که برای من هیچ ارزشی نداره در مقابل بزرگانی که اوج مهندسی هستن. والا ب ام و موتور برقی معرفی کرد با یک سری5 که شتاب 2ثانیه ای داره با بیش از 700 اسب بخار و 10 هزار نیوتن گشتاور. اما متنفرم از برقی ها حالا اگه فراری هم باشه. چه برسه به تسلا که اوج مشکلات ریز ودرشت هستش که همیشه در لیست غیرقابل اعتماد ترین خودروسازان حضور دارن!!!!
doubt
۱۶ مرداد ۱۳۹۸چندجا من دیدم 911 carrera 4s زمان 3:4 زده بعید میدونم زمان 3 ثانیه با 911 پایه بشه زد.
بهرحال جالب بود
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۳۹۸M5 کامپتیشن 0تا200 کیلومتر رو در 10/6 ثانیه میره. البته در بعضی تست ها از اینم سریع تر بوده تاجایی که در مسابقات unlim 500 سال 2019
M5کامپتیشن با شکست دادن 2تا فراری 488GTB پیروز مسابقات امسال شد که مسیر1/4 مایل
رودر زمان 10.7 ومسیر 1/2 مایل رودر 16.9 ثبت کنه!!!!
Amir Machine
۱۵ مرداد ۱۳۹۸خواهشاً پای کوروت C8 رو به این بحث باز نکن که همۀ دنیا تحسینش کردن
کپی ناهماهنگ از فراری 488 و پژو 508؟؟!!!!!!
خدایی این حرفا رو از کجا درمیاری؟!
هر سوپراسپرت موتور وسطی که میاد بیرون از فراری کپی شده؟!
طراحی C8 هیچ ربط و سر سوزن شباهتی به فراری نداره و کاملاً نسخۀ تکامل یافتۀ نسل قبلیه
در مورد ZR1 هم که این ماشین تا حالا هیچ تایم رسمی تو نوربرگرینگ نداشته و هر تایمی هم که بوده غیررسمیه و هرگز قابل استناد نیست
تایم پیست ZR1 رو میخوای بدونی به پیست VIR نگاه کن که مطلبش همین چند روز پیش منتشر شد و کوروت دوم بود، بالاتر از 720S و پرفورمانته
به پیست Road & Track هم میتونی نگاهی داشته باشی که ZR1 با اختلافی نزدیک به دو ثانیه از فراری پیستا سریعتر بود
OMID
۱۶ مرداد ۱۳۹۸چرا به کوروت و تسلا توهین میکنی؟
اونا طرفدار ندارن؟
الان بگم مدل اس ام فایو و توی درگ میبره دروغ گفتم؟
درضمن مهم نیست که شما از ماشین برقی متنفری چون نظرت مهم نیست مثل نظر خودم
یه یارو اومده بالا دعوا را میندازه جوابشم گرفت دیگه شما چته؟
همه ماشینا مشکلاتی دارن
الان منم میگم ام فایو اشغاله چون لانچ کنترلش مسخرس و مشکل داره
قیمتشم بعد چند سال مفت میشه
الان حال داد؟ خوب بود؟
این شبیه اونه اونم شبیه اینه
کی این مسخره بازیا تموم میشه؟
اگه به مقایسه سدان باشه خوب جگوار پروجکت هشت هم با این که بنزینیه ام فایو و لوله میکنه
(ام فایو ماشین بدی نیست این حرفایی که گفتم صرفا آیینه ای از اعمال خودتونه)
doubt
۱۶ مرداد ۱۳۹۸m5 عشقه ولی خدایی بعیده 1/4 مایلو تو 10:7 بره دیگه. لینکی داری بفرستی؟
حمید فورد
۱۵ مرداد ۱۳۹۸گور بابای رکورد خیلی خفنه لامصب
:::فرشاد:::
۱۵ مرداد ۱۳۹۸تا نسل قبل به شدت طرفدار GT500 بودم به خصوص نسخه Super Snake، اما الان چلنجر هلکت Red Eye , بیشتر حشریم میکنه.
بهراد
۱۵ مرداد ۱۳۹۸داداش همین کارارو می کنین که ماشین آمریکایی رو حرام می کنن دیگه… ???
منم همچین حسی رو به کامارو ZL1 1LE دارم
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۳۹۸2ساعت پیش drag times کلیپ جدیدی گذاشته
از درگ رولینگ فراری 488پیستا ومکلارن 720 که البته خیلی جذاب به نظرم نیومد!!!!
ایمان
۱۵ مرداد ۱۳۹۸بله دیدم ؛ پدال حتماً مطلبشو میزاره و دوباره یک جنگ لفظی تمام عیار بین طرفداران فراری و مکلارن اتفاق میفته
بهراد
۱۵ مرداد ۱۳۹۸هر ماشین در مقایسه با نسل قبلیش قشنگه،
شنیدین میگن مقایسه کار اشتباهیه و تنها رقیبتون، خودتون هستین؟!
اینو میشه از همون بنز و آستون مارتین هم نتیجه گرفت که حتی با قلب تپنده یکسان، شاسی و سیستم تعلیق و ایرودینامیک چه تفاوتی ایجاد می کنن، اینا که دیگه دو تا ماشین جدان، تو کلاس های جدا.
بهتره سکوت کنیم و با هر حسی که تو دلمون میاد به عکساش نگاه کنیم و تصور سوارشدن و لذت بردن از نعره های این ماشین رو بکنیم، شاید یه روزی تو کشور های همسایه تونستیم ببینیمش و شاید سوارش بشیم.چطور میشه این هیولا هارو دوست نداشت؟؟؟
موری
۱۶ مرداد ۱۳۹۸تو این نسل های جدید موستانگ و چلنجر و کامارو
چلنجر حرف اول و میزنه اما نه تو پرفورمنس و سرعت و مصرف سوخت و این چیزا
تو رئیس بودن :)
اونی که رئیس گروه چلنجره حالا بقیه هر چی میخوان باشن مثل شیر که سلطان جنگله
شاید زوره فیل بیشتر باشه سرعت چیتا بیشتر هوش میمون بیشتر باشه ولی رئیس شیره
ArmanAC43
۱۶ مرداد ۱۳۹۸مهدی جان که داری اون طوری از ماشین های المانی دفاع میکنی !
معیار اولیه انتخاب و علاقه به ماشین سلیقه هستش
و واقعا این نوع ماسکل هارو هیچ جای دنیا تولید نمیشه
ما بحث اصلیمون درگ ، پیست یا کابین زیبا نیست ما داریم از یه سبک ماشین صحبت میکنیم
شاید ام ۵ زیبا تر باشه داخلش شیک تر باشه فلان سرعت فعلان شتاب با اسب بخار کمتر داشته باشه ولی ما بحثمون این نیست هیچ ماشین المانی که هیچ ، هیچ ماشین اورپایی اینطوری نیست اگه بحث ما پرفورمنس این چیزا بود داشتیم درباره ی خیلی ماشین های دیگه صحبت میکردیم