فورد

418 اسب بخار، قدرت رسمی و دقیق پیشرانهٔ فورد برانکو رپتور

زمانی که فورد در اوایل سال جاری برانکو رپتور را معرفی کرد، قدرت پیشرانهٔ این آفرودر توانمند را بیش از ۴۰۰ اسب بخار اعلام کرد. این شرکت اما حالا خروجی دقیق موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی برانکو رپتور را اعلام کرده که برابر با ۴۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۶ نیوتن متر گشتاور است. این موتور ۳ لیتری در اکسپلورر ST هم استفاده می‌شود اما در برانکو رپتور خروجی بالاتری دارد. پیشرانهٔ اکوبوست فورد برای تولید چنین قدرتی، در هر صد کیلومتر در شهر به ۱۵.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۳.۸ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۵.۷ لیتر بنزین نیاز دارد.

برانکو رپتور اما با این قدرت و گشتاور، کاملاً در پس رانگلر روبیکان قرار می‌گیرد زیرا پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی جیپ ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته این قدرت بیشتر طبیعتاً با مصرف سوخت بیشتری هم همراه خواهد بود به‌گونه‌ای که این رانگلر قدرتمند در هر صد کیلومتر در شهر ۱۸.۱ لیتر، در بزرگراه ۱۳.۸ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۶.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند. علاوه بر این، جیپ قیمت گران‌تری هم دارد و درحالی‌که قیمت برانکو رپتور از ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود، برای خرید رانگلر ۳۹۲ حداقل باید ۷۸,۶۹۰ دلار پرداخت کرد.

البته هرچند برانکو رپتور در مقایسه با رانگلر ۳۹۲ قدرت کمتری دارد اما مقایسهٔ واقعی بین این دو خودرو صرفاً به زیر کاپوت محدود نمی‌شود زیرا فورد و جیپ این هیولاها را برای پادشاهی بر دنیای آفرود طراحی کرده‌اند و برانکو رپتور به لطف برخورداری از تجهیزات فراوانی مثل شافت‌های انتقال نیروی جلو و عقب بزرگ‌تر، اکسل‌های ارتقاءیافتهٔ دانا، گیربکس کمکی ارتقاءیافته و کلاچی قوی‌تر برای کنترل قدرت بیشتر موتور، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تعلیق این خودرو نیز کاملاً ارتقاء پیدا کرده و فضای نوسان یا همان تراول آن در جلو به ۳۳۰ میلی‌متر و در عقب به ۳۵۵ میلی‌متر رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    عکس اول رو که آدم میبینه واقعا میترسه
    عین یک عنکبوت از کوه میره بالا

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. A.M.D

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      بز عنکبوتی کوهی 🙂

      موافقم 17
      مخالفم 0
  2. Alan.r

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه یه رقیب قابل واسه رانگلره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  3. R@m!n

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    این ماشین زوایا حمله، خروج و شکست ۴۷.۲، ۴۰.۵ و ۳۰.۸ براحتی رانگلر با پکیج اکستریم ریکان رو کنار می زنه و با قرض گرفتن تعلیق F-150 رپتور (بهترین تعلیق آفرودی حال حاضر) چند لول بالاتر عمل می کنه و لایق لقب بهترین آفرودر کارخونه ای هست در همه موارد.

    البته قبلا هم گفتم کسی که این دو محصول رو صرفا برای آفرود بخواد این دو پکیج یعنی رپتور و اکستریم ریکان ارزشی ندارن و خرید تریم های میانی و اختصاص هزینه باقی مونده نتیجه ای بسیار بهتر بدست میاد.

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. کامران

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      اهمیت نداره رانگلر تیون پذیری بیشتری داره با لیفت براحتی زوایاش بهتر میشه عملکردشم بهتره جایی که جیپ بدون دیف لاک میره برانکو با دیف لاک خاک پراکنی میکنه جایی که جیپ ۴ چرخ چسبیده به زمین برانکو سه لنگ میشه موتور اکوبوست با پوشراد همی قابل مقایسه نیس

      موافقم 7
      مخالفم 8
  4. امیرشایان فرازی

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    لامصب خیلی خوش رخه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. Jdm باز

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خیلی خفنه پسر، بنظرم‌بهترین افرودر استاندارد کارخونه ای دنیاست یکی از مهم ترین دلایلش هم تعلیق f 150 رپتور هست که روش سوار شده و یکی از بهترین خودرو ها برای افرود رو ساخته

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. s.k.power

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ببخشید میشه بگید اکسل دانا دقیقا چی هست و چه مشخصاتی داره؟

    واقعا میدونه و می‌فهمه که الان باید تاب بخوره؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      دانا معتبرترین برند در ساخت محور ماشینه که خیلی از کمپانی های خودروسازی محور محصولاتشونو به این کمپانی سفارش میدن و برای پیکاپ ها و آفرودرها دو مدل دانا 44 و 60 پر استفاده ترین محورها هستن. وظیفه اصلی یه محفظه محور هم تحمل وزن وسیله نقلیه، پشتیبانی از چرخ دنده ها در شبکه و حفظ شکلش زیر وزن ماشین و بار اضافه هست که فکر نکنم نیاز به توضیح اضافه ای باشه. مدل 44 که روی رانگلر و برانکو رپتور و محصولات دیگه استفاده میشه وزن کمتری داره و برای محصولاتی هست که قدرت پایینی دارن و تایرهای بزرگی هم ندارن (زیر 37 اینچ). دانا 60 هم برای پیکاپ های فول سایز و هوی دیوتی و اکستریم آفرودرهایی که تایر 40 اینچ یا قدرت بالای 700 اسب دارن استفاده میشه. البته برندهای دیگه ای هم هستن مثله استرلینگ و دایناتراک و … اما بین آفروردرها اکسل های دانا محبوب تره.

      محورهای دانا 44 از زمان جنگ جهانی دوم ساخته شدن. تو محورهای دانا امروزی با استفاده از کامپیوتر میزان چرخش و فشار وارده به محور و خیلی مسائل دیگه رو مدیریت می کنن و باعث افزایش طول عمر محور و سواری نرم تر میشن.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. s.k.power

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (223 ديدگاه)

        خیلی ممنون

        موافقم 3
        مخالفم 0
  7. امیر

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    خوب شده اما …
    رانگلر همچنان بی رقیبه!

    موافقم 4
    مخالفم 6
  8. Mercedes Benz

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خوش مان آمد…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا