فورد اعلام کرد برخی مدلهای برانکو و رنجر ۲۰۲۳ را به خاطر مشکل احتمالی در پیچ و مهره چرخ های سمت چپ این خودروها فراخوان میکند. این نقص ایمنی میتواند منجر به در رفتن احتمالی چرخ ها شود.
خودروساز آمریکایی یاد شده میگوید درصورتیکه پیچ و مهرهها بهصورت درست در جای خود محکم نشده باشند احتمال در رفتن چرخ وجود خواهد داشت که چنین شرایطی میتواند باعث افزایش ریسک تصادف و جراحت سرنشینان خودرو شود. از میان ۱۴۳۴ خودرویی که میبایست به نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند تخمین زده میشود حدود ۱۹ درصد چنین نقصی داشته باشند. فراخوان فورد برانکو و رنجر جدیدترین فراخوان خودروسازان مشهور جهانی برای حل مشکلات به ظاهر پیش پا افتاده محسوب می شود.
ریشه این مشکل به یک خطای خط تولید در کارخانه میشیگان فورد بازمیگردد که ابزاری خودکار برای تعیین میزان گشتاور لازم برای بستن پیچ و مهره چرخ های سمت چپ فورد برانکو و رنجر استفاده میشده است. در خلال این خطا فرایند پشتیبانی دستی بجای ابزار خودکار بکار گرفته شده و به همین خاطر میزان گشتاور پیچ و مهرهها با میزان دقیق تعیین شده یکسان نبوده است. همانطور که گفته شد بریدن پیچ و مهرهها میتواند باعث ایجاد لرزش و صدا در زمان رانندگی شود و مالک میبایست به چنین نشانههایی توجه کند. واضح است که چنین شرایطی میتواند به در رفتن چرخ منتهی گردد که ریسک ایمنی بزرگی خواهد بود.
فورد میگوید ۹۹۲ دستگاه برانکو و ۴۴۲ دستگاه رنجر تحت تأثیر موضوع مربوطه هستند. این خودروها در فوریه امسال تولید شدهاند و خوشبختانه تاکنون گزارشی از حادثه یا جراحت ناشی از مشکل موردبحث به دست این برند نرسیده است. فورد به مالکان این خودروها توصیه میکند تا زمان بررسی دقیق برانکو و رنجر توسط تکنسینها از آنها استفاده نکنند. مالکان میتوانند خودرو را با یدککش به نمایندگی برده یا اینکه درخواست مکانیک سیار بکنند. در همین اثنا دستورالعملهای لازم برای تأییدیه گشتاور مدنظر فورد برای پیچ و مهرهها تهیه میشود هرچند فورد توصیه میکند تمامی خودروها توسط نمایندگیها بررسی گردند تا در صورت وجود هرگونه آسیب احتمالی نسبت به رفع آنها اقدام شود.
ورامین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا آدم از شدت ناراحتی بغضش میگیره شرکتهای خارجی تا کجا مشتری مداری دارند اینجا واسه ایرادی به نمایندگی میری میگن آقا ماشینو بزار برو بهت زنگ میزنیم بعضی وقتا چند روز ماشین میخوابه بعد که مراجعه میکنی میگن قطعه نداریم نگو دارن زحمت درآوردن قطعات اصلی ماشین رو میکشند واقعا خجالت آوره
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اختراع و بازسازی مجدد یه ماشین که سالها پیش از رده و از خط تولید خارج شده اصلاً کار آسونی نیستش ولی کمپانی فورد این کارو با برانکو انجام داد و این ظاهر طراحی یکپارچه سازی یه ادای احترام واسه گذشته برانکو هستش …….. این فراخوان هیچی از اعتبار برانکو کم نمیکنه
Navid AJ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲این که میدونن مشکل از کجای خط تولید و احتمالا در چه محصولاتیه، برام جالبه.
علیx76
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اصطلاحا قطعهها شناسنامه دارن.
یعنی هر پیچ و مهره و سیم و سوکتی که توی این کارخونهست، یه بارکد داره.
دستگاهها هم بارکد دارن.
بعد توی سیستم ثبت میشه فلان قطعه توسط فلان تکنسین با فلان دستگاه رو فلان ماشین تو فلان تاریخ بسته شده.
بعدا که مثلا ماشین تصادف میکنه، اگه توی تعمیرگاه مجاز تعمیر شه، دوباره برای قطعههای جدید همین شناسنامه ثبت میشه.
اینطوری هم رهگیری بعدی امکانپذیره، هم شناسایی قطعات گمشده، ایراددار یا دزدیده شده.
اینطوریه که میفهمن کدوم ماشینا باید فراخوان بشن.
فرضا یهویی ۵ تا شکایت از مشکل چرخ میاد. بررسی میکنن میبینن هر ۵ تا ماشین مربوط به یه دستگاه و یه اپراتور بودن.
بعد میان خودروهای ریسکدار رو پیدا میکنن و ادامه ماجرا.
ما کجا، آنها کجا …
Navid AJ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ممنون بابت توضیحت
محمد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲آقا جریان چیه چرخ ماشین ها جدیدا در میرن ، اول که تویوتا حالام که فورد
iman1199
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچکدوم از اینها چیز خاصی نبوده مشکلی ندارن هردوشون دارن کار میکنن
بخصوص این مورد که اصلا نتنها ایراد ساختاری و طراحی نبوده بلکه حتی مشکل از خود پیچ هم نبوده فقط میزان گشتاور مورد نیاز برای پیچوندن یک پیچ تغییر کرده که ممکنه خطا بده
تو کارخونه این کار رو با آچار تورک متر انجام میدن که میزان دقیق گشتاور رو نمایش میده طبق همون چیزی که از قبل تنظیم کردن پیچ رو میبندن
BMWghini
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بابا اینا وسواس فکری دارن الان طرح ۱۰ سال پراید میرونه در نمیره اونوقت این بیاد در بره؟
ول کن بابا
net
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲BMWghini
نظرت خوب بود. ماشینهای امریکایی مگه الکیه چرخ زیرش در بره
Python
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲حرف منم همینه😂
عاشق پدال
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲امریکایی پرستها یاد بگیرن.
میشه مثل ادم کامنت گذاشت
JDM سابق
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲خداوکیلی فراخوان های اینارو باش
تو ایران کسی که کیلویی بدون ترکمتر پیچ چرخ و نبنده اصن مکانیک نیست 🤣 من خودمم تا الان واسه سفت کردن پیچ چرخ یا فول تا حالا دست به ترکمتر نزدم
یکی از بچه ها داده بود براش بلبرینگ عوض کنن سوارش شدم ماشینش صدا کشتی میداد بهش بگفتم بیا برو بهش بده بگو داداش همون جور عین قلبش تحویلم بده 🤣