ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. aria

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ef7 خودرویی با قیمت ارزان و کلاس بالا / امکانات عالی / نرمی و سواری واقعا در حد سو ناتا/ سوخت کم/ شتاب و سرعت زانتیا/ کافی است از هر سمند سواری سوال کنید همه ازش راضی هستند. و با اشغال داچیا مقایسه نکنیدش چون سالار بی رقیب خودرو های داخلی ارزنقیمت هست. فقط نگاهش به لگن می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. aria

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    aria در ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    آیا قبول دارید قدرت EF7 ده اسب قویتر از ال90 هست؟2- آیا قبول دارید که FE7از تکنولوزیCVVT برخوردار ست؟ 3 مزایای سمند
    هندلینگ فوق العاده بعتر
    نمای جانبی و عقب زیبا تر
    فضای داخلی یه مقدار بیشتر
    داشبورد و کلا فضای داخلی دلنشین تر
    صندلی های جلو راحت تر
    امکانات و آپشن یه مقدار بهتر
    پرستیژ یکم بالاتر(البته نسبت به ال 90 مشکی پایین تره)
    فراوانی بیشتر قطعات و قیمت پایین تر
    زیر ارنجی عقب و کنسول وسط فابریک_اینا هم جزء آپشن هستند البتهآیا قبول دارید با سوخت مشابه 100 سی سی حجم سیلندر EF7بیشتر است؟ 4- آیا قبول دارید EF7در دور یکسان از گشتاور بالاتری برخوردار است؟ آیا قبول دارید EF7 بر روی خودرو های باارزش سورن .رانا.دنا. سمند. فولکس پاسات (EF7بنزینی)نصب میشود؟ آیا قبول دارید موتور ال90 در سال 98 تولید شده و موتور EF7در سال 87(EF7جدیدتره) البت ef7در نیمه دوم سال 90 از واشر سرسیلندر مرغوبی استفاده نکرد و با عوض کردن واشر در مدل بعد مشکل مرتفع شد . تمام موارد بالا مستند است حالا شما بی تعصب قضاوت کنید

    پاسخ

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. nima

      ۲۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از پست های دیگران نقل قول میگیری لااقل همشو بنویس

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. aria

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    فابل توجه لگن (ال90) سوارهای عزیز که قطعا اولین ماشینی (و طبیعتا تصور میکنند بهترین ماشین)سوار میشوند .فقط نیم ساعت با ef7رانندگی کنید بعد هرچی گفتید قبول دارم. آخه این لگن همش عیبه از کدومش بگم از نبود و گرانی قطعاتش یا از نداشتن کنترل در سرعت بالا یا از داشبورد زشتش یا از نداشتن دید عقب یا از قیافه خرابش یا از اصالتش که ساخت شرکت داچیا رومانی که قبلا تراکتور تولید میکرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۲۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کمی واقع بین باشیم
      مزایای تندر 90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
      گیربکس و دنده فوق العاده نرمتر -دوستان سمند سوار کافیه یک بار تست و مقایسه کنند مطمئناً اگه منطقی باشن از اینکه سمند دارن دچار یاس میشن
      همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
      نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
      ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
      یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
      وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
      شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
      سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
      کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
      اطاق کم صدا تر
      فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
      فنر بندی بهتر
      فرمان نرم تر
      در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
      مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
      استهلاک کمتر
      سرو صدا اتاق کمتر
      میدان دید و تسلط بیشتر
      لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
      موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
      .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
      به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست
      موفق باشین

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. lمهران

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    احمد آقا
    آمارتلفات جاده ای تصادفات کشورماهمینورونشان میده26الی32% واژگونی.باجاده هایی که ماداریم وجدانا
    سمندتعادلش درپیچهاوغیره بالاتره یا ال نود؟به بعد
    انحراف به چپ.اگرمقابلت یک غول آهنی باشه به قول شما
    چه سمندباشه.چه ال نود.چه زانتیاو…..همه روبایدباکارتکش نقاشی جمع کنن.بعضی دوستان گیردادن به اینکه سیستمABSسمند ی کم باتاخیرعمل میکنه. آنقدرموثردرتشدیدخسارت مالی یاجرحی نیست.به چشم نمیاد.
    آسیب پذیری اکثرخودروهای دراین رنج.هنگام برخورداتومبیل های سنگین ترازپهلو به درب هامیباشد که ضعیف بودن درب هاونداشتن ایبرک پهلو آمارتلفات رابالا میبرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ali

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    تندر 90 با کیفیت ترین خودروی ساخت داخل (در رنج قیمتی خودش) بر اساس ارزیابی کیفی خودروهای داخلی که ماهیانه منتشر میشه
    سمند در مقابلش با اختلاف بسیار زیاد بازنده کیفیت بوده
    قبول دارین؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. اردشیر

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خریت کردم و با تمام وجود به منظور همایت از تولید کننده داخلی یک عدد سمند EF7پایه گازسوز به اصطلاح ملی پیش خرید کردم که فروردین امسال با 45روزتاخیر درقبال 40هزارتومان جریمه تاخیر تحویلش گرفتم ونزداهالی منزل کلی پوزدادم که خودروی صفر کیلومترایرانی خریدم.اماچشمتان روزبدنبینه هرروز دستم به نمایندگی های بی تعهد ایران خودرو بنده .یک روز برای ترمزهای ABSکه قوربونشون برم وقتی میزنی روش 60مترجلوتروای میسته ویک روز برای روغن ریزی Oilmajol ویک روزبرای ….والا به خداخسته شدم ای کاش به جای ماشین تولید ایران خودروی چینی می خریدم !.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مرتضي

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تست ایمنی سمند در مقابل پراید
    فکر می کنید نتیجه چی باشه !
    لینک زیر رو ببینید

    http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm

    و این است اسب ملی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. aria

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    تندر 90 . خودرویی که قرار بود بجای پیکان و با رنج قیمتی بین پیکان و پراید در بازاز عرضه شود. که با استقبال کورکورانه مردم حتی قبل از ورود به بازار شرکتها سو استفاده کرد و قیمت آن را به مرز پارس رسانید. اگه این استقبال بی جهت و تقلیدی و تبلیغات زبانی نبود الان باید به قیمت پراید می بود در عوض سمند با ارتقا در سیستم محرکه . تعلیق و کلا ارتقا خودرو با تبلیغات منفی عده ای در بین مردم بد جلوه نمود. تا حتی با موتور ef7که بلحاظ طراحی جز ده موتور برتر جهان می باشد(آلمانی)با آشغال شرکت داچیا مقایسه ش میکنند.ef7برای افراد منطقی جایی برای حرف نگذاشته. با سوخت همسان حجم موتور گشتاور قدرت و سرعت بیشتر با سیتم cvvtموتوری عالی ارایه کرده که بر روی خودرو های سمند رانا دنا سورن و پاسات آلمانی نصب میشود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      دوست عزیز شما که اینقدر اطلاعاتتون در مورد خودروها کمه لطفاً اظهار نظر نفرمائید
      شما برو همون ماشینهای قدیمی باپلت فرم 30 سال پیش رو سوار شو منظورم همون پارس و سمند و 405 وایناست
      کسی شما رو مجبور نکرده از ال90 خودرویی که همین الان تو اروپا در حالا تولیده و استانداردهای امروزی خودرو رو پاس میکنه استفاده کنی.
      جایگاه رنو و داچیا هم تو خودروسازها مشخصه
      جایگاه شرکتی مثل ایران خودرو هم با تولیداتش تو دنیا مشخصه
      شاید فکر میکنی ایران خودرو با تولیدات افتضاحی نظیر آردی و سمند EF7 که الان همه به ریجکت بودن موتورش اذعان دارن از حتی همون داچیای رومانی بهتره!

      اگه یه خورده مطالعه می کردی متوجه میشدی شرکت رنوی فرانسه، شرکت داچیا رو سالهاست که خریده و برخی محصولاتش نظیر ال90 رو در این شرکت تولید میکنه
      پس لطفاً فرافکنی نکنید.

      لطفاً حرفهای خنده دار نزنین استقبال کورکورانه باعث بالا رفتن قیمت ال 90 شده ؟
      میشه بگین پارس از لحاظ ماشین بودن چی از ال90 سر تر داره ؟
      با استدلال شما وقتی این همه مردم از پراید استقبال میکنن باید شاهد باشیم قیمتش در حد مزدا3 بشه

      خودت هم خوب میدونی مردم به علت رضایت زیاد از ال90 ازش خوب استقبال میکن و به رغم قیافه نچندان جذابش، کیفیت و عملمرد خوبش باعث این همه استقبال شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲۹ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        تا افرادی با معلومات تو باشند داچیای بنجل ساز بی اصل و نصب چی کم داره. موتور l4 پژو فرانسه (موتور پارس) را با موتور لگن مقایسه نکن پسر جان .سری به سایت پژو سیتروءن بزن بعد بیا نظر بده در ضمن داچیا فقط توی کشورهای فقیر آسیای میانه فروش داره. همه عیوب لگن را هم نادیده بگیری قیافه ضایعشو چیکار میکنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. lمهران

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    مرتضی جان سلام
    تصویرهادیدم.باعث تاسف بود.شایدعلت تامه خودروی پراید.باشه ولی بعدش احتمالا سمند به گاردریل یاشی محکمی برخوردکرده باشه.عزیز من ضخامت ورق سمند5/1برابر پرایداست.دیگراینکه به علت آهن کشی نشدن دربهای خودروهایی مثل ال نود.سمند.پرایدوامثالهم.وقتی ازپهلو تصادف میکن دچارخسارت شدید مالی وجانی میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      این تصادف دقیقا شاخ به شاخ بوده و هیچ گارد ریل و یا شی سومی در میان نبوده و 2 خودرو دقیقا با هم برخورد کردن اگه قانع نشدید عکسهای دیگری من دارم از شاخ به شاخ سمند و پراید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کماندار

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      از طرفی مشخص راننده سمند احتمالا به دلیل نبستن کمربند(شایدم بسته بوده)به شدت آسیب دیده و این مسله از دفرمه شدن فرمون و خون روی اون مشخصه..و اصولا اون جاده گارد ریل نداره تو عکسم مشخصه!راننده و سرنشین پراید هم که به احتمال زیاد آسیب جدی دیدن(متاسفانه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. نعمت

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاقلان دانند. این داستان چهل دزد وخوابیدن ملا نصرالدین درون قبر است. داشتن سمند هم همین است.والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. aria

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بارنو5 همیشه باید با دو تا زاپاس حرکت میکردی که وقتی سر پیچها چرخش در میرفت و ناپدید میشد یک زاپاس برات میموند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      رنو 5 چه ربطی به ال90 داره
      آیا مقایسه بین ژیان و C5 و زانتیا که همشون مربوط به شرکت سیتروئن هستن کار درستیه
      در ضمن رنو 5 یکی از بهترین خودروهای زمان خودش بوده و از سمند ef7 گمنام شما به مراتب جایگاه بالاتری تو دنیا داشته:
      رنو 5 ، خودرویی که هنوز بعد از گذشت سه دهه هنوز جذابیت های بسیاری برای طرفدارانش در سراسر جهان دارد .
      رنو 5 ، شاهکاری فرانسوی است که حتی فرانسه نیز نتوانست مجددا خودرویی در حد و اندازه و رکورد های آن بسازد .

      اولین خودرو هاچ بک جهان

      خودرویی که طراح آن ” مایکل بو ” ، قبل از عرضه آن فوت کرد .

      تنوع موتور ، از 36 اسب تا نزدیک 400 اسب در مدل ماکسی توربو2

      زمان تولیدی برابر 24 سال با کمترین تغییرات ظاهری ، از ژانویه 1972 تا 1996

      فروش در 5 قاره های جهان(دقیقاً مثل سمند EF7!!)

      تنوع موتور از 800 سی سی و 36 اسب تا 1400 سی سی توربو با 110 اسب و در مدل توربو2 تا 6سیلندر موتور وسط به حجم 2 لیتر و چرخ های متحرک در عقب

      تنوع بسیار زیاد برای انتخاب انواع گیربکس های سرعتی و قدرتی و اتوماتیک 3 دنده

      موتور های آلپین 1400 سی سی ، تنفس طبیعی و توربو شارژ با توربوی گرت تی3 و شتاب صفر تا صدی برابر 7.1 ثانیه در مدل توربو ( در نسل بعدی و موتور انژکتوری 1400 سی سی توربو دارای شتابی برابر 6.8 ثانیه و توربوی گرت تی2 )

      بهینه سازی بدنه در نسل دوم ، حدفاصل سالهای 1985 تا 1996 ، مدلی که به دلیل سیاست های غلط خودرو سازان داخلی که تمایل به ساخت یک مدل خودرو برای تمامی اعصار دارند و نیازی به بهینه سازی آن نمی بینند هرگز به داخل کشور راه نیافت ، مدلی که حتی در کشور ترکیه نیز به وفور یافت می شود .

      نسل دوم با تنوع موتورهای جدید تا 1800 سی سی تنفس طبیعی ، ترمز 4 چرخ دیسکی ، شیشه بالابرهای برقی و …

      ساخت 1400 دستگاه مدل کانورتیبل که 14 دستگاه از آن دارای موتور 1400 سی سی انژکتور با توربوی تی2 گرت بودند .

      زمان طی 400 متر در مدل 3 در نسل دو این خودرو با موتور تقویت شده 200 اسبی و 1400 سی سی 8 سوپاپ ( 180 اسب در حالت استاندارد ) و با وزن سبک شده 750 کیلوگرم ( 850 کیلوگرم در حالت استاندارد ) برابر 11.46 ثانیه است .

      عرضه مدل توربو2 ، موتور وسط و چرخ متحرک در عقب ، تنوع موتور از 1400 سی سی توربو یه قدرت 160 اسب تا 2 لیتر 6 سیلندر و نیز مدل ماکسی توربو با قدرتی نزدیک 400 اسب که بر حسب موتور 1400 سی سی چهار سیلندر ساخته شد ، مدل توربو2 بعدها از سوی پژو و در مدل 205 مورد کپی برداری قرار گرفت .

      400 دستگاه اولیه این مدل برای دریافت هومولوگ گروپ 4 آماده شدند .

      مقام های بسیار زیاد در رالی های جهانی که شروع آن از رالی مونت کارلو در سال 1977 بود ، تا سالهای انتهای دهه 80 و ابتدای دهه 90 میلادی

      ژان راگنوتی ، اولین قهرمانی را در اولین حضور این خودرو ، در رالی قهرمانی جهان در مونت کارلو بدست آورد .

      ابتدا قدرت 160 اسبی به 180 اسب ارتقا یافت برای رالی سیوین ، 210 اسب برای تور دو کورس و نهایتا نزدیک به 400 اسب برای ماکسی توربو

      با آمدن خودروهای 4 چرخ متحرک در رالی همانند پژو 205 که برای مقابله با رنو 5 ماکسی ساخته شده بود و ظاهر آن نیز کپی برداری از رنو بود ، رنو 5 مجبور به ترک مسابقات شد چون خودروهای 4 چرخ متحرک در زمین های خاکی بهتر عمل می کردند ، هر چند رنو همچنان در آسفالت بهترین بود و افسانه بیش از یک دهه یکه تازی خود را برجای گذاشت .

      این خودرو در لیست برترین خودروهای اسپرت دهه 80 و نیز برترین خودروهای اسپرت قرن بیستم جای دارد .

      این ها تنها بخشی از تاریخچه رنو 5 بود که به حضورتان معرفی شد ، این خودرو که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد با وجود عدم راهیابی نسل دوم و بهینه سازی شده این خودرو به کشور هنوز هم دارای طرفداران بسیاری می باشد .

      نسل دوم این خودرو در بخش هایی چون سیستم تعلیق مورد بهینه سازی قرار گرفته بود ، موتورهای جدید نیز برای آن عرضه شد و مجهز به 4 چرخ دیسکی نیز شده بود ، این مدل در کشور ترکیه بسیار زیاد بوده و قیمت قطعات آن نیز مناسب است ، به همین منظور بعضی از علاقه مندان این خودرو اقدام به وارد کردن قطعه از این کشور برای نیاز شخصی خود می کنند .

      در ایران نیز شرکت سازنده پس از توقف چند ساله در تولید مجددا با تولید این خودرو تحت نام سپند و در سه کلاس سپند 1 ، سپند 2 و سپند جوانان برای چند سالی اقدام به تولید کرد ، پس از آن نیز با عرضه سپند پی کی توسط یکی از زیر مجموعه های این خودرو ساز تولید آن ادامه داده شد .

      سپند که در کیفیت به سطحی بسیار پایین ، چه از لحاظ بدنه و چه تولید و بخش فنی آن سقوط کرده بود به نسبت از فروش خوبی برخوردار بود .

      پی کی نیز در عمر کوتاه تولید خود به لطف تغیرات مداومی که در آن داده می شد از تنوع بسیاری برخوردار است ، همانند 1100 سی سی ، 1300 سی سی کاربراتوری ، 1300 سی سی کاربراتوری سی ال سی ، 1300 سی سی انژکتوری و در گام آخر نیز اتاق آن پس از نزدیک 3 دهه تولید در ایران دچار تغییر شد که البته این کار به زیبایی انجام پذیرفت .

      خودرو رنو 5 در مسابقات رالی و ریس ایران نیز حضور داشته و روزگار پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۳۰ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (103 ديدگاه)

        جک نگو . خیلی خندیدیم. رنو 5 شاهکار؟؟ چی میگی؟؟ حتی توی ایران هم جایگاهی نداشت .اینو همه قبول دارن. راشتی همیشه رنو سوارن یک آفتابه آب در حین رانندگی دستشون بود علتش چی بود؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aria

        ۳۰ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (103 ديدگاه)

        مایکل خیلی خوش شانس بود که زود مرد و این اثر منحوس خودشو ندید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Designer

        ۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        خیلی ممنون علی جان اطلاعات جالبی بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. ali

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تا افرادی مثل شما بی اطلاع وجود دارن شرکت پژو حق داره بنجلهای 30 سال پیشش تو فقط وفقط ایران تولید بشه
    شما یه سر به سایت پژو بزن ببین اثری از 405 و پژو پارس توش می بینی سمند پیشکش
    چرا باید 405 ماشینی که سالهاست خود پژو از رده خارجش کرده تو ایران تولید بشه؟
    خوب معولمه چون افرادی مثل شما تو ایران وجود دارن که از خود کمپانی بیشتر بهش تعصب دارین

    بعدش در مورد Renualt Logan تو اینترنت سرچ کن crash test هاش ببین، آمار فروشش رو تو کشورهای مختلف ببین ( از روی هوا حرف نزن )
    اونوقت میفهمی که خیلی خیلی کم اطلاع هستی و مثل بچه ها اینجا نظر میدی کم هم که میاری توهین میکنی

    بعید نیست شاید شما تو روابط عمومی ایران خودرو کار میکنید !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کماندار

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    این لینکو میزارم واسه دوستیی که با حرف قانع نمیشه!
    تو این تصویر هر دو راننده کشته شدند البته راننده 206 بعد از رسیدن به بیمارستان فوت کرد و راننده سمند(سورن) در محل حادثه فوت شدن….همانطور که تو عکس میبینید ستون های با عطمت سمند که دوستدارانش اونو با ستون های پرسپولیس مقایسه میکنن در این تصادف کاملا کج شده و سقف هم(که دفرمه شدن یا نشدنش یه میار مهم برای ایمنیه )به شدت دفرمه شده که در طرف 206 بسیار کمتره حالا یکی میگه چرا 206 موتورش کنده شده؟این یکی از دلایل ایمن تر بودن 206 نسبت به سمنده…میبینید تو سمند موتور سرجاش باقیه …و این امر باعث فشار آوردن بیشتر تصادف به ماشین میشه و نیرو اصطلاحا زورشو به 1 نقطه وارد میکنه که باعث تخریب بیشتر میشه اما تو 206 بیشتر پخش میشه و به 1 نقطه وارد نمیشه…
    بحث ال90 و سمند بود یکم دور شدیم شرمنده اما بعضیا چنان با تعصب از این ماشین حرف میزنن گویا بدنش از بتون مسلح هست!این 206 که در تست اول 4 ستاره و در تست جدید 2 ستاره گرفته!!!پس سمند نباید 1.5 بیشتر باشه!

    زیر همین صفحه یه برخورد سمند با ال 90 هم هست که دوستان ببینن اما من به او استناد نکردم چون نا برابر بود و مسلما همه ماشینا از سمت بغل بدنه
    ضعیفتری دارن!
    تو ایت تصادف سمند 3 کشته داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. aria

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    اینو قبول کن که رنو با سابقه صد وچند ساله اش خیلی گمنام هست . و غول معظم خودرو سازی اروپا در کنار فولکس. پژو هست نه رنو. پس دوباره خانواده موتورهای پژو را با رنو مقایسه نکن .معلومه سواد داری برو و پروداکت هر دو شرکت را مقایسه کن دست از رنو بردار. ایرانخودرو را اصلا قبول ندارم . راستی نکنه شما برادر چهارم برادران رنو هستی . شما علی شان هستی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. aria

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بعدا ef7اصلا نه مال پژو هست نه ایرانخودرو.موتوری است که شرکت fevآلمان آن را طراحی و ساخت و به ایرانخودرو داد تا بر روی خودرو ی با ارزشش مثل رانا دنا سورن و سمند نصب کنه و نقیصه قدیمی بودن موتور سمند و سایر خودرو هاش برطرف شد.خواهش میکنم ef7را با موتور داچیا مقایسه نفرمیید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      حکایت شما:
      نرود میخ آهنی در سنگ

      شما دقیقاً تا نوک بینیتون رو می بینید بله تو روستاهای ایران که 405 و سمند وجود داره رنو گمنامه البته بوگاتی و پورشه و .. با این استدلال شما در مقابل سمند گمنامند .

      رنو در سال 1899 توسط لوسین رنو تاسیس شده(نزدیک به 113 سال پیش)
      لوئیس رنو در سال 1944 فوت شد، او تا پایان عمر بیش از 500 اختراع مهم کرد از جمله اختراع دیفرانسیل و گاردن .
      در سال 1919 کمپانی رنو برگترین شرکت در اروپا شناخته شد، در سال 1914 ششصد تاکسی رنو، 6500 سرباز را به جبهه مارن انتقال داد . ( قابل توجه افراد بیسواد که میگن رنو گمنامه)
      در سال 1978 کارخانجات Berlit و Saviem هم اکنون در این کمپانی ادغام شد .
      هم اینک صنایع اتومبیل سازی RVI به ساخت اتوبوسهای برقی ـ انواع موتور واکسل، سیستمهای انتقال نیرو مشغول است. کارخانه های اتوبوس سازی رنو در آفریقا ـ اسپانیا ـ انگلستان ـ بولیوی ـ استرالیا ـ اندونزی ـ چکسلواکی و ایران مشغول بکار هستند .

      رنو در حدود 50 سال در مورد تجزیه و تحلیل تصادفات و همچنین در زمینه بیو مکانیک کار می کند و همچنین بانک اطلاعات گستردهای دارد که هر سال بیش از 300 مورد اطلاعات جدید به آن اضافه می شود .
      رنو اولین خودرو ساز ارائه کننده کمربندهای ایمنی با محدود کننده نیرو و کیسه های برنامه ریزی شده با باد شدن کنترل شده و پیشتاز ایمنی خودرو در جهان است .
      دفتر مرکزی رنو در لیون و مهترین کارخانجات آن در آنونال و نیس واقعند .
      کمپانی رنو در سال 1990 مالک تمامی کمپانی ماک آمریکا شد و در حال حاضر نیز مالک ان است .

      در سال 1999 خرید 37‌% نیسان و خرید و بعد بقیه سهام آن مالک نیسان ژاپن شد و بعد در همین سال سامسونگ هم به رنو پیوست و در سال 2000 قراردادی بین ولوو و رنو امضاء شد که نشانگر استراتژی رنو می باشد همچنین رنو حضور فعالی در ساخت کامیون داشت هم اکنون 20‌% سهام ولوو از آن رنو است .
      مشارکت رنو و نیسان سبب شد که نیسان به سود دهی بیشتری برسد .
      رنو پر فروش ترین و مهمترین کمپانی خودرو ساز در اروپای غربی است .
      در اسلوونی رنو اولین تولید کننده خودرو است .
      در ترکیه به عنوان بزرگترین فروشنده خودرو معروف است .
      و در روسیه سیر صعودی فروش را دارد .
      اتومبیلهای ساخت کمپانی رنو نخستین اتومبیلهایی هستند که مجهز به سیستم کنترل باد طایرها هستند .
      کمپانی رنو اولین کمپانی اتومبیل است که سعی فراوان در امر پاکیزگی محیط زیست دارد و از سال 1994 به بعد BMW ـ فیات ـ روور را نیز با خود همصدا کرده است .
      رنوی ول ساتیس بی صداترین اتومبیل جهان شناخته شد .
      رنوی مگان 2 و ول سایتس ، ایمن ترین اتومبیلهای جهان شناخته شده است .
      موتور سیستم انتقال قدرت پژو 607 ( لوکس ترین مدل پژو ) با کمک و مشارکت رنو طراحی و ساخته شده .
      تولید مشترک رنو و اپل در سال 1996 بنام 82 X تولید خودروی ترافیک رنو و ویوار اپل .
      رنو اولین تولیدکننده اتومبیل با سیستم ماهواره ای، با مشارکت فارنس تله کام بنام ادیس لاین .

      اینم برای اینکه یه خورده اطلاعاتت بیشتر بشه و فکر نکنی رنو یعنی رنو 5

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Designer

        ۲ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (38 ديدگاه)

        خیلی عالی بود
        فرمول یک رنو رو هم در این صنعت شاهکاری بوده است و هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. aria

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    تولیدات رنو تا الان توی ایران رنو5 رنو21 که ضایع بودند مخصوصا در سیستم جلوبندی و چرخ و خنک کنننده لگن هم که مال رنو نیس تازه منصوب به رنو هست از نظر طراحی داخلی کپی لندرور های دهه 60 هست. و از طراحی خارجی بسیا غیر قابل تحملی بهره می برد .با ارتفاع زیادش(به قول خود لگن سوارهااز جمله برادرم)هیچ گونه تعادلی سر پیچها نداره و باعث واژگونی میشه ب. با نداشتن دید عقب راننده باید از دنده عقب صرف نظر نماید وگرنه باعث فجایع جانی میشود. در مجموع ایرانی پسند نیست و وقتی کسی میخره با توجه به پولی که داده و مقایسه اش با دیگر خودروها باعث سوزش در برخی نواحی شده وآثار روانی خود را به شکل تعصب بروز میدهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ali

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اولاً تنها شما اصرار به نظرات غیر واقعی خودتون دارید و منظورم من تنها شما بودین نه بقیه نظر دهندگان محترم و مودب سایت پس من بیسواد نیستم
    دوماً وقتی شما میگین کمپانی رنو گمنامه منم دلایل خودم رو بر اساس سوابق و مستندات نوشتم تا بفهمید اصرار بیش از حد شما نشانه یا بی سوادیه یا به قول خودتون سوزش چون هیچ دلیل مستند و منطقی تو صحبتهای شما غیر از توهین و بی ادبی دیده نمیشه
    سوماً شما میگید ال90 هیچ ربطی به رنو نداره؟
    این حرف نشونه چی میتونه باشه باسوادی ؟
    بالاخره قبول داری محصولات ارزون قیمت تر رنو مثل لوگان رو شرکت داچیا تولید میکنه و داچیای رومانی یکی از زیر مجموعه های بزرگ رنوی فرانسه هست و تمامی امتیازات این محصول اعم از طراحی و موتور و … مربوط به رنوی فرانسه هست یا نه؟
    چهارماً من مثل شما نبودم و هیچ وقت نگفتم ال90 رو می پرستم .
    معتقدم محصولات به اصطلاح ملی ایران خودرو با تولیدات شرکت رنو و پژو قابل مقایسه نیستند و پژو رو هم به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ و معتبر بسیار قبول دارم که ای کاش محصولات به روزش اینجا تولید میشد نه محصولات 30 سال پیش که برای زمان حال آشغال حساب میشن .

    پنجماً در این پاراگراف :در سال 1919 کمپانی رنو برگترین شرکت در اروپا شناخته شد، در سال 1914 ششصد تاکسی رنو، 6500 سرباز را به جبهه مارن انتقال داد .
    منظورم سال 1919 بوده که رنو بزرگترین شرکت اروپایی شناخته شده (یه خورده دقت کن ربطی به سرباز نداشته)
    چرا وقتی عصبی میشی توهین میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      جواب کسی که جایگاه رنو5 را از ef7 بالاتر بداند خاموشیست. تمام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. lمهران

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اینقدر تعصبات زیادشده.که هیچ کس مستندات علمی وتجربی یکدیگر قبول نداره.به جای اینکه معایب ومحاسن این دوخودرو تجزیه وتحلبل کنن .به مسائل حاشیه پرداختن.درکشورمااین باب است به جای پرداخت به اصل یک پکج یاموضوع به سراغ حاشیه هامیرون وازاصل موضوع دورمیشن.دوست عزیز علی جان.درکشورماخیلی چیزها بامعیارهای جهاتی همخوانی ندارد.تقاضای زیادبرای یک خودرونشانه کیفیت بالای آن خودرونیست.بلکه به مسائل گوناگونی بستگی دارد.
    که درحوصله اینجانیست.سیاسی.اقتصادی.تغیرمدیرت رسطح کلان.عدم استقلال درتصمیم گیری.تصمیمات غیرفنی وتخصصی…….همه اینهاباعث اقبال مردم درنوع مصرف کالامیشود.اردیبهشت88فول ال نود13400000تومان .سمندال ایکس سال دوگانه16200000تومان بوده
    که ال نودبه جای خودروی پیکان ازرده خارج ازسال 86واردبازارشد.چه شد که تقاضای ال نودبیشترودرمقابل قیمت آن نزدیک به80%افزایش یافت.شماکه دراین کشورزندگی میکنید.ماشاالله به همه سایتها سرکش میکنید.وقت میگذارید.جای تحصین داره.اول اینکه هرخودرویی که باپلت فرم جدید واردبازاربشه.مردم قرارنیست .یک شبه همه تولیدات راخریداری بکنن.پس به مرورزمان واردبازارشد.درضمن تقاضای برای خودرویی که دررنج قیمت خودحرفی برای گفتن داشته باشه.اتوماتیک واربیشترمیشه.این اتفاق درمورد ال نودافتاد.تقاضا تصاعدی.ولی عرضه لاک پشتی بود.توقف فروش.گهگاهی هم فروش محدود.همه اینهاباعث شد عده ای احساس کنن واقعااین خودروهمه نیازهای آنهاتامین میکنن.درمقابل سمندباتیراژبالای خودبازاررااشباه کرده بود.وقیمت این دوخودرو جای هم بایکدیگرعوض کردن.ومردم به جای اینکه اتومبیل کالای مصرفی حساب کنن.آن راکالای سرمایه ای برای خودمحسوب میکنن.شمانگاه کنید.مثال عینی.پرایدباهمه معایبی که داره.فعلاپرفروش ترین خودروس سواری درایران است.این چه معنی میدهد؟پس تقاضای بالادرایران نشانه کیفیت یک خودرونیست.نتیجه گیری میکنیم.افزایش قیمت ال نود بابت تقاضای بالای مردم .یعنی کیفیت.امکانات رفاهی…..که نداردنیست.
    1-کاهش تولید به نسبت تقاضا2-افزایش قیمت دلار.چون هنوز60%قطعات ال نود ازفرانسه یادیگرشرکتهای وابسته به رنوواردایران میشود.
    تلفات جاده ای هم به چندین عوامل مربوط میشود.که یکی ازآنهاخودرومیباشد.خیلی موقعها شانسی است.یک خودروی معمولی چندین ملخ میزند وبعدسرجای خود میایستد.بدون خراشی که به راننده واردشود.اینهاهیچ کدام خودرونیستن.فقط چهارچرخ دارن که ماسوارآن میشویم.اگرما میتونستیم خودروهای کره ای درایران ماندگارشون کنیم .امثال کیا وغیره کم استهلاک تر.استقامت موتورشون……
    شاهکاربود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      ببین چقدر متعصب هست که میگه رنو در سال1919 خودرو ساز بزرگ اروپا بوده>> حالا کجاست؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. پیمان

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    با حرفات موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مارتین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    من به شخصه با حرفهای ali جان کاملا موافقم.داچیا با تولید لوگان کاری کرد که تمام خودروسازهای دنیا رو بیارن به ماشینهای ایمن و اقتصادی و خودتون میبینید که پژو و سیتروئن هم با معرفی مدلهای ارزان امسال به رقابت با داچیا رو آوردن.
    این خودرو تو امریکای جنوبی خودروی بسیار محبوبی هست.توی آلمان ابرقدرت صنعتی به وفور یافت میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یه متضرر

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام من خودم ef7 دارم به خوب و بد بودن موتورش کاری ندارم
    ولی سمند و مخصوصا قطعات داخلیش به معنای واقعی کلمه افتضاحه………
    یعنی الان که 4ماهه که ماشینو صفر تحویل گرفتم اتاقش به اندازه ای سر و صدا داره که انگار 5سال کار کرده
    جالب اینجاست که هر روز هم یه صدای جدید به صداهای قبلیش اضافه میشه
    یعنی اگه موتور بنز 2012 رو هم رو سمند بزارن حاضر نیستم دیگه حتی یک ریال هم بابت چیزی به اسم (سمند) بپردازم
    به حقیقت قسم که هیچگونه غرضی در بیان جملات بالا نداشتم و عین واقعیت بود و صرفا جهت اطلاع گفتم خدمتتون……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      نظر شما محترم اما خیلی افراد پس از خریدن ال90 همین نظر را نسبت بهش دارند و بعدا سمند خریدند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. اشکان

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    الان دیگه بغال سر کوچه هم میدونه ال نود از نظر کیفیت خیلی بالاتر از رقیباشه.من خودم ال نود مدل 87 دارم.تا حالا 70000 کیلومتر راه بردمش.هنوز صفحه کلاجش و جلوبندیش و… فابریکه.فقط یه لنت جلو عوض کردم با یه باتری.قابل توجه سمند سوارایی که میگن فروش ال نود به خاطر کیفیت بالاش نیست!آخه سمند هم شد ماشین؟سمند یه ماشین دهاتی پسنده.فقط دهاتی ها عاشق سمندن.اصلا عشقشون سمنده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      حالا اینقدر داهاتی داهاتی نمیکری! اونا هم آدمن….
      با همه صحبتات غیر این بخشش موافقم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      های بچه جردن. توی منطقه شما سمند نیست. دوما دهاتی ها از خیلی ها انسانتر هستند. سوما روستایی بنده خدا توان خرید سمند که هیچی پراید را هم نداره ولی این دلیل نمیشه هر ننه قمری بهشون توهین کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aria

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      تو مگه چی بیشتر از دهاتی ها هستی ؟؟ به اون غرورت می نازی؟؟ اگه کسی انسانییت داشته باشه اینطوری به روستایی صاف و ساده توهین نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        من سال 87 یک پراید برای خانمم گرفتم تا الان 153000 کیلومتر کارکرده و هیچ قطعه موتوری تعویض نشده حتی تسمه تایم حتی شمع. حتی بعد از فیلر سرویس اولیه حتی قاب روی سوپاپها باز نشده. فقط لاستیک باتری. لنت. فن. ویک سیبک. حالا میشه گفت پراید از همه ماشینا سره>؟؟چون موتورش کم استهلاک هست از سمند و 405 و زانتیابهتره؟؟ این چه منطقیست؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ناشناس

        ۱ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پژو پارس و سمند ماشینهای روستایی پسندی هستند
        تو جمله بالا هیچ توهینی وجود نداره فقط علاقه روستایان عزیز به خودرو مطرح شده لطفاً شلوغش نکنید
        آقای aria تو کامنتهای شما هزار تا توهین مستقیم و غیر مستقیم به افراد و ماشینهاشون وجود داره لطفاً حداقل شما یکی ادای آدمهای با فرهنگ و مودب رو در نیارین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. کماندار

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دوستان یه سری دیگه عکس از یکی از فرومهای مطرح که ببینید و مقایسه کنید:

    تو این تصویر یه هامر رفته رو ال 90 و با اینکه لاستیک هامر تونسته تا حدودی سقف ال 90 رو جمع کنه اما خودرو به خوبی تونسته وزن این غول رو تحمل کنه و ستونهاش زیر بار خم نشده(مبحث قفسه ایمنی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      وای خدا اگه سمند بود چی میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. منصور

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    ماسمند400000کیلومتردووندیم.فقط لاستیک.لنت ترمز.تسمه تایم وبس.معلومه کی دهاتی.بیشترین خودروی های مدل646و47و48و49و50و0000000درتهران وشهرهای بزرگ وجوددارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امهربان

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام aria
    من باشماموافقم.اصالت موتورپرایدبه شرکت جنرال موتورز برمیگرده.موتورکم اسطحلاک.بااستقامت بالا.کلا اتومبیلهایی که درکره مونتاژمیشه چه دررنج ارزان ولوکسش تاحالا خوب جواب داده.من هم عاشق اتومبیلهای کره ای هستم.بااینکه ورناازخط تولید خارج شده.ولی به زودی انشاءالله یکم قیمت هاآروم بگیره مدل89یانود تمیزش میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. aria

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقای ناشناس . در کامنت فوق دقیقا از لغت دهاتی و دهاتی پسند استفاده شده نه روستایی> دوما من توهین به هیچ گروه یا فرقه ای نکردم ونمی کنم. سوما در کامنت فوق برای تخریب سلیقه و شخصییت سمند سواران از واژه دهاتی استفاده شده که باز هم کار نادرستی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. aria

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    در مجموع خودروهای فرانسوی از قدیم به خودرو های پر استهلاک شهره هستند و بودند .و قبلا که خودرو های آسیایی در دسترس بودند حتی پژو هم جایی نداشت اما از وقتیکه خودرو های ژاپنی -کره ای نایاب شد مردم پژو را ترجیحا انتخاب کردند.خودرو های آسیایی بسسیار کم مصرفتر و کم هزینه تر هستند. اما چون ال 90 خریدید داچیا یا رنو را نپرستید ال90 سواران انقدر متعصب هستند که حتی به کامنت های مستند رای منفی میدهند.اینو بدونید هیچ وقت رنو به خوشنامی پژو نخواهد شد. با اینکه گفتم همه خودروهای فرانسوی پرهزینه تر از آسیایی ها هستند ولی بین بد و بدتر بد را انتخاب کنیدمثال ریو بسیار کم هزینه و کم استهلاک تر(سگ جونتر)از پژو -رنو هست. واقعا شما ال90 سواران متعصب هستید و فکر میکنم این اثرات منفی روانی خرید و پسند بدتان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. aria

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    داچیا حتی فکرشو نمیکرد که این خودرو بسیار ساده و بی امکانات.زشت. بی ریخت. و غیرقابل تحمل را مردم بخرند و بعد کورکورانه تبلیغش کنند . چشم بر عیوبش ببندند و تا مرز جنون عاشقش شوند فقط و فقط وقتی که گوشت نیست چغندر هم سالاره. لگن در چنین موقعییتی سالار شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحيد

      ۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما چرا عصبانی میشی لازم نیست اینقدر به ال90 حسادت کنی . شما برو همون سمندتو سوار شو که بهترین ماشینه و به جای وقت تلف کردن تو این سایت و … گفتن. برو تو صف CNG
      بزار 4 تا مطلب و نظر درست حسابی تو این سایت نوشته بشه و کلاس این سایت هم با مطالبت پایین نیار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۲ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        یادم نمیاد با شما صحبت کرده باشم . درضمن این سایت در تملک شخص خاصی نیست که امر و نهی میکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. مهندس حامد

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سمند و ال نود برابرند!

    در رتبه بندی این چهار خودرو به این صورت نتیجه گیری خواهیم کرد
    سمند و لوگان با 750 امتیاز رتبه یک
    چری امولت با 695 در مقام سوم
    کیا اسپکتر با 685 امتاز در مقام چهارم
    یکی از سایت های معتبر روسی یک مقایسه و بررسی کامل بین 4 ماشین سمند LX – لوگان( ال 90 ) – کیا اسپکترا(که با موتور 1600 16 سوپاا از ریو سرتره ) و چری Amulet کرده و این چهار ماشین رو به خاطر قرار داشتن تو رنج قیمت 10 تا 15 هزار دلار انتخاب کرده
    امتیاز دهی و بررسی های این سایت که نسبتا معتبر هست. و خیلی جاهاش از سمند نقد هم کرده است
    *************************موتور ************ قیمت پایه ******* قیمت فول
    سمند ال ایکس ***********1800 – 8سوپاپ 100 اسب ***** 10950 ***** 13300

    لوگان( ال 90 ) ************* 1600 – 16سوپاپ-105 اسب***** 12449 *****14139

    کیا اسپکترا************** 1600 – 16سوپاپ-101 اسب***** 12970***** 15690

    چری آمولت**************** 1600 – 8سوپاپ-94 اسب***** 9000 *****12650
    حث بعدی امتیاز دهی هست. جالبه که این سایت قبل از اینکه چند تا ماشین رو با هم مقایسه کنه از افراد نظر سنجی میکنه که قبل از این تست 6970 نفر رای داده اند و به نظر اونا ماشینها به این ترتیب برنده میشدند

    لوگان( ال 90 ) 45.82 %

    کیا اسپکترا 39.35%

    سمند ال ایکس 12.34%

    چری آلموت 2.48%

    ولی در این سایت تخصصی بر اساس پارامترهای که تعریف کرده ال نود و سمند بیشترین امتیاز یعنی 750 و بعد چری با 695 و کیا آخر با 685 امتیاز شده . جالب اینکه تو بیشتر پارامترها مثل سهولت رانندگی، طراحی بیرون و داخل ، سطح امکانات و … سمند اول و ال 90 رتبه بعد را کسب کرده و تو بعضی پارامترها برعکس و جالبتر اینکه تو اینجا هم از نظر ترمز y:سمند با 65 امتیاز اخر و ال 90 با 90 امتیاز اول شده (از 100 امتیاز). و برای من جالب بود که وزنی که برای هر پارامتر تعیین کرده متفاوت هست و مثلا برای ترمزها بیشترین سطح امتیاز یعنی 100 تعیین کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهندس حامد

    ۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مقایسه سمند و لوگان در ای سایت روسی
    منبع:/http://www.autoreview.ru/archive/2006/22/amulet_samand_spectra_logan

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا