شرکت ایران خودرو در مراسمی پژو 408X را معرفی کرد. این خودرو قرار است در گام نخست، وارداتی و در ادامه به صورت مونتاژی روانه بازار شود.
به گزارش پدال، رویداد معرفی و رانندگی با محصول وارداتی پژو 408X ایران خودرو با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل کارخانه این خودروسازی در تهران برگزار شد. پس از گذشت هفت سال از ترک بازار ایران توسط پژو، این خودروساز فرانسوی همکاری جدیدی را با شریک قدیمی خود آغاز کرده است.
حضور دوباره پژو در ایران در قالب “ایکاپ” به عنوان برند مشترک ایران خودرو و پژو صورت گرفته و این شرکت وظیفه عرضه و خدمات پس از فروش محصول جدید پژو را بر عهده دارد. به مناسبت حضور محصول پژو با نشان جدید شیر فرانسوی در بازار کشورمان، نشان ایکاپ نیز تغییر کرده و در الگویی مشابه به برند ایران خودرو و پژو، پرنده ققنوس در قاب سپر مانندی نقش بسته است.
معرفی پژو 408X
نسل سوم از اتاق سری ۴ پژوی فرانسه در سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. پژو ۴۰۸ جدید در یک سنت شکنی ویژه نسبت به دو نسل قبل خود از حالت سدان خارج شد و چهرهای عجیب به خود گرفت. البته که پژو اصرار دارد این خودرو را سدانی اسپرت و فشن، مناسب قشر جوان معرفی کند.
پژو 408X بر اساس پلتفرم EMP2 گروه PSA توسعه داده شده و سازهای مشترک با پژو ۳۰۸ دارد. در بازارهای اروپایی این خودرو با نام ۴۰۸ و در بازار چین به دلیل همزمانی تولید این مدل و نسل قبلیاش 408X نامیده میشود. این خودرو در کلاس بدنهای منحصر به فرد، مرکب از هاچبک، سدان و شاسی بلند قرار دارد و در عموم نشریات تحت رده کراس اوور فست بک و کراس کانتری اسپرت طبقه بندی میشود.
پژو 408X در سایتهای تولید استلانتیس در فرانسه، چین و مالزی تولید میشود. محصول عرضه شده توسط ایران خودرو از سایت چین تأمین میشود که مجموعهای تحت جوینت ونچر پژو و دانگ فنگ است. ظاهر متمایز و قیمت رقابتی این خودرو نسبت به رقبای هم وطن و ژاپنی باعث شده تا از این محصول استلانتیس در بازارهای مختلف اروپایی و آسیایی استقبال خوبی صورت بگیرد.
مشخصات فنی پژو ۴۰۸ ایکس ایران خودرو
پژو ۴۰۸ ایکس در رده ابعادی کلاس C و یک کراس اوور فست بک به شمار میرود. این خودرو ۴۷۰۵ میلی متر طول، ۱۸۵۹ میلی متر عرض و ۱۵۰۲ میلی متر ارتفاع دارد که در مقایسه ابعادی با خودروهای موجود در بازار کشورمان تا حدودی به دیگنیتی نزدیک است.
بنابر اعلام ایکاپ، پژو ۴۰۸ ایکس بازار ایران مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر با فناوری پاشش سوخت مستقیم است که پیش از این در محصولات مختلفی همچون پژو ۲۰۰۸، پژو ۵۰۸، دی اس ۷ و سیتروئن C3 دیده بودیم.
این پیشرانه که EP6 نام دارد با ارتقای نرم افزاری و افزایش خروجی نسبت به محصولات یاد شده در پژو ۴۰۸ ایکس میتواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این توان توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی آیسین ژاپن به چرخ های جلوی خودرو میرسد.
در بخش تعلیق پژو ۴۰۸ ایکس، طراحی مک فرسون برای چرخهای جلو و برای بخش عقب تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم نصب شده است. وزن پژو 408X وارداتی ایران خودرو ۱۴۶۵ کیلوگرم و مصرف سوخت ترکیبی برای این خودرو ۶.۳۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
پژو 408X می تواند به صورت استاندارد به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹ ثانیه ثبت کند. ظرفیت باک سوخت خودرو ۵۱ لیتر و فضای صندوق آن در حالت معمولی ۵۳۶ لیتر و در حالت صندلی خوابیده ۱۶۱۱ لیتر است. ۴۰۸ ایکس رینگهایی ۱۹ اینچی از نوع گرانیت بلک دارد و در نسخه وارداتی تایرهای گودیِر بر روی آن نصب شده است.
امکانات ایمنی و رفاهی پژو 408X وارداتی
از لیست بلندبالای امکانات ایمنی ۴۰۸ ایکس می توان به سیستمهای کنترل پایداری و کشش (شامل: BAS ،BA ،CSC ،EBD ESC ،DSC ،ESP ،ASR ،TRC TCS ،ABS)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ترمز اضطراری هوشمند، شش کیسه هوای ایمنی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پایش باد تایرها، سیستمهای دستیار رانندگی سطح خودران ۲.۵ (شامل: رادار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، تابلوخوان، پایش خستگی راننده، کروز کنترل تطبیقی در تمامی سرعتها، رانندگی بین خطوط، هشدار ترافیک از عقب، رادار هشدار باز کردن درهای عقب، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور) و سنسور پارک جلو-عقب و طرفین خودرو اشاره کرد.
امکانات رفاهی ۴۰۸ ایکس نیز در سطح مناسبی ارزیابی شده و مواردی مثل استارت پیشرانه و سامانه ورود بدون کلید، سانروف بزرگ برقی، سنسور نور و باران، سیستم تصفیه هوای کابین، تهویه خودکار دوگانه، مالتی مدیای هوشمند با شش عدد بلندگوی برند Audiophile-قابلیت فرمانبری صوتی- اپل کار پلی و ناوبری آنلاین، صندلی های جلو برقی و دارای گرمکن (۱۰ حرکته راننده و ۶ حرکته سرنشین)، کیک سنسور صندوق به همراه درب برقی و حافظه، تریم چرمی، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، روشنایی هوشمند پژو به همراه نوربالای خودکار، شارژر بیسیم تلفن همراه، کلیدهای لمسی میانبر داشبورد (i-Toggle) و کلاستر دیجیتال در آن قابل مشاهده هستند.
ملاقات کوتاه با 408X، شیر جوان فرانسوی
محصولات برند فرانسوی پژو از گذشته در بازار ایران حضور پر رنگی داشتند و با وجود برخی نوسانات کیفی در مقاطعی از زمان، عموم جامعه این خودروها را به خوش رکابی و راحتی میشناسند؛ در برخورد نزدیک با ۴۰۸ ایکس نیز دقیقا آنچه که از یک پژو توقع دارید به شما منتقل میشود؛ صندلیهای بسیار راحت و چیدمان خلبانی اجزای کابین ارگونومی دقیقی را برای خودرو به ارمغان آورده و به محض آنکه پشت فرمان ۴۰۸ ایکس مینشینید، دید خوب و مناسبی نسبت به اطراف احساس میکنید.
در ادامه بیان نکات راحتی پژو ۴۰۸ ایکس، بایستی به این نکته اشاره کرد با اینکه استایل خودرو اسپرت است و سقف در قسمت انتهایی خودرو خوابیده اما سرنشینان عقب فضای بسیار خوبی در دسترس دارند و بدون شک در سفرهای طولانی مدت هیچ یک از مسافران ۴۰۸ ایکس از وضعیت استقرار خود گله مند نخواهند شد.
در بحث کیفیت مواد و مونتاژ اجزای بدنه و کابین همه چیز در وضعیت خوبی قرار دارند. حتما پژو ۴۰۸ ایکس در این بخش نمره خوبی دریافت خواهد کرد؛ بهتر از مدلهای وارداتی جدید شامل لوکسهای چینی و حتی اقتصادیهای آلمانی!
در فرصت کوتاه رانندگی با پژو ۴۰۸ ایکس وارداتی ایران خودرو، هماهنگی موتور و گیربکس، تأخیر ناچیز پدال گاز، کیفیت بالای تعویض دندهها، نرمی سواری و از همه مهمتر ترمزهای قدرتمند، حس و حال سواری پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۱۷ را تداعی کردند.
قیمت و زمان عرضه پژو ۴۰۸ ایکس
ایران خودرو برنامه دارد تا بلافاصله پس از واردات سری اول پژو ۴۰۸ ایکس، این کراس اوور را در خط تولید خود مونتاژ کند. قیمت ۴۰۸ هنوز تعیین نشده اما اشاره به این نکته لازم است که این خودرو در بازارهای مختلف دنیا در نسخه پایه حدود ۲۱ هزار یورو و در نمونههای کامل حدود ۳۰ هزار یورو قیمت گذاری میشود.
در صورتی که نرخ ارز تغییر جدی نداشته باشد، در بهار ۱۴۰۴ نخستین برنامه فروش پژو ۴۰۸ ایکس با قیمت حدودی ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان اعلام میشود؛ باید تا آن زمان منتظر ماند. با این وجود در صورتی که ایران خودرو قیمت گذاری منطقی برای این خودرو داشته باشد قطعا شاهد تغییر جدی معادلات در صحنه جدال خودروهای مونتاژی بازار خواهیم بود.
ویدئوی معرفی این خودرو را میتوانید در صفحه اینستاگرام پدال تماشا کنید.
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۴۰۳مشخصا سفارش چینه. چراغ های جلوش، جلو پنجرش، عدم وجود سیستم صوتی فوکال و ظاهری که مشخصا با کیفیت نیست متاسفانه. تو دوبی نمونه ی فرانسوی هست که موتورش 217 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متری داره. متاسفانه به خاطر تحریم منحصر شدیم به چین کومونیستی
شهروند ایرانی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳دوستان اصل ول کردید به فرع چسبیدید این ماشین سه برابر قیمت جهانی میخاد فروخته بش براتون مهم نیست چین الان بزرگترین بازار جهان بزرگترین تولید کننده و بزرگترین صادر کننده خودرو هست و توی بحث خودرو هیبرید و برقی الان روی کاغذ اول درست سابقه برندهای قدیمی نداره ولی الان مدل های که واس بازار چین چیزی از نظر کیفیت کم نداره هیچ بلکه به علت بازار بزرگ یک میلیاردی میان امکانات اضافه میکنن اگر چینی خوب نبود این همه تحریم تعرفه غرب مخصوصا امریکا نمیبست روی کالای چینی الان مالک ولو ام جی لوتوس تو برندهای برقی که تسلا و تویوتا رفته تو جیبشون
ALI
۱۶ بهمن ۱۴۰۳تا وقتی برندای خوب ژاپنی مثل هوندا و تویوتا نیسان و مزدا هستن و وارد میشن… اصلا نباید به پژو و رنو فرانسوی فکر کرد… ژاپنی ها خیلی بهترن برای ایران تا فرانسوی ها…
۱۷ بهمن ۱۴۰۳نه داش پس فردا کرولا قدیمی میشه اما این مونتاژ میشه و ماشین آدمای رده متوسط میشه مثل پژو ۴۰۵ تو سال های ۸۰ تا ۹۰ که مال آدمای متوسط بود و با پژو مدل ۷۰ هم اون سالها میشد مخ زد ولی کرولا و اینا دیگه قدیمی شده بودن
سامان اذری
۱۵ بهمن ۱۴۰۳داداش از چین ماشین میخریم فقط دوتا علت داره
اول بخاطر قرارداد نگین ۲۵ ساله
دوم هم این که ما به چین نفت میدیم ولی اون پول نمیده
میگه بیا جنس بخر از من و مجبوریم ماشین از چین وارد کنیم
گاس فرینگ
۱۵ بهمن ۱۴۰۳جالب اینجاست مثلا فردا موتورز و راسا موتور که ماشین های چینی جیلی و گک میارن از امارات دارن میارن حتی زیر آینه هاش به عربی نوشته اجسام از آنچه میبینید به شما نزدیکترند بعد نیسان و هوندا و پژو داره از چین میاد
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۳کذب نگو.
من خودم رفقام سهام شرکت واردات خودرو دارند.
از امارات هم میشه خودرو آورد ولی گرون تر میوفته و وارد کننده راحت تره از چین بیاره.
ما نمی تونیم مستقیم از بنادر ژاپن،کره،آلمان و فرانسه کالا وارد کنیم و همچنین بحث انتقال پول هم هست.
در کل این موضوع ربطی به قرارداد ۲۵ ساله نداره.
این موضوع به این ربط داره که ما تحریمیم.
در کل تحریم باعث رسیدن به قله شده.😒
شهروند ایرانی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳مهندس خب اصلا تحریم هم نباشیم چه کاری که ما امارات پولدار کنیم کل کشورهای عرب خلیج فارس جمع کنی تازه میشه جمعیت ایرانی ها چون نصف جمعیت اونها کارگر خارجی هستن خرید از چین هند تایلند یا اندونزی یا مکزیک هیچ عیبی نداره اتفاقا حسن منتها مشکل اینکه ما نفتمون دارن غارت میکنن و اختیار روی درامد نداریم از طرفی هم اگر اختیار داشته باشیم پول میفرستن اصلحه میخرن دنیا انگلولک میکنن پس لطفا چیزای بی ربط بهم ربط ندیم همون شورولت و فورد و حتی مزدا میاد یه سری تولیدات چین ری برند میکنه تازه اینا در شرایط که چین رغیب باهاشون ولی چون جا پای چین صفت و سیاست مدارا مدیرانش با تقوا مثل مسولین ما نیستن پیشرفت کردن میکنن تنها چیزی که غرب سرپا نگه داشته جلوی چین انحصار دلار نرم افزار چون تو بقیه موارد چین رسیده شما ببین هوش مصنوعی و نرم افزار تیک تاک و غیره
آیدین
۱۵ بهمن ۱۴۰۳معلومه اصلا قرارداد ۲۵ ساله رو نخوندی یه چیزی به گوشت خورده داری رفرنس میدی
علی نورزاده
۱۷ بهمن ۱۴۰۳کشورهای دیگه هم تحریمن یا قرارداد ننگین ۲۵ ساله بستند؟. آمریکای جنوبی مکزیک آفریقا؟؟؟
محمد رضائی
۱۷ بهمن ۱۴۰۳با سلام
با خیانتی که پژو در حق ایران کرد اگه من باشم تا ابد نخواهم گذاشت پژو به ایران برگردد.
این کار عین بی غیرتی و دیوانگی است
mmd@
۱۷ بهمن ۱۴۰۳فرانسویش خداس این چیه نسخه چینی دچار کردیم میخواد چینی کنه تو پاچمون کنه بعد نسخه LOW آپشن آوردن حداقل مدل اصلی می آوردین خدا کنه 508 بیاد ایران قوی باشه
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۴۰۳نمونه ی فرانسوی این ماشین عالیه. حتی رینگ ها و طرح صندلیش فرق داره با این. فقط اسکلتش عین اینه
نیو کار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳این ماشین تو کشور های حاشیه خلیج فارس فروشش در حد صفر بوده تو اروپا هم از این مدل خوب استقبال نشده حالا ببین چه کلاسی بزارن با این ماشین
آرمان
۱۵ بهمن ۱۴۰۳این ماشین تو ایران ماشین لوکس و برای ثروتمندان هستش وگرنه همون حد پژو پارس خودمون(کلاس و جایگاه و قیمتی در زمان خودش)،یعنی نسل جدید همون ماشین هستش نه در حد بی ام و ۵۳۰ و حتی پایین تر از تویوتا کمری که خودش یک سدان خانوادگی متوسط حساب میشه،هستش
کیفیتش در حد ماشین ۲۵هزار دلاریه
متأسفانه بخاطر اقتصاد و ارزش پول داغون ما،همچین ماشینایی که در بازار آمریکای شمالی هیچ جایگاهی ندارن،شدن ماشین لاکچری و نشونه پولدار بودن
احسان
۱۵ بهمن ۱۴۰۳باز همین که اروپایی خیلی خوبه، وگرنه باس پراید و کره ای بدردنخور سوار شی، حالا قیمت ش چنده؟؟؟ اشکودا هم خوبه
گاس فرینگ
۱۵ بهمن ۱۴۰۳عرب ها تو رنج قیمتی این ماشین فقط تویوتا میخرن ماشین های فرانسوی و چینی رو بیشتر کارگر های هندی اونجا میخرن
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۳خب اونجا فکر کنم ۸۰ درصد جمعیت شون کارگر هندی و مهاجر اند؟
درسته؟
(Saeed(PEUGEOT
۱۵ بهمن ۱۴۰۳چه ربطی داره ….یک سری کلاس های خودرویی تو بعصی جاها خواهان نداره ….
مثلا جگوار و مازراتی و استون مارتین حال و روز خوبی تو فروش ندارن ….بیان ایران نمیفروشن …
رو هوا تو بازار تشنه ایران ماشین فروش میره ….خصوصا برند باشه
احسان
۱۵ بهمن ۱۴۰۳حالا قیمت ش چنده؟
از هزار تا تیگوه بهتره، پژو 🇨🇵 اولین خودرو ساز اروپا 🇪🇺 س
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۴۰۳https://www.netcarshow.com/peugeot/2023-408/
این نمونه ی فرانسوی هست. ببینید چقدر جزئیاتش متفاوته… چراغ ها، رینگ ها، صندلی، جنس داشبورد، سیستم صوتی و…
ali_x76
۱۵ بهمن ۱۴۰۳بزرگوار
یه چیزی هست به اسم تریم
برو تو سایت فورد، build رو بزن، بعد مثلا F150 رو انتخاب کن.
۱۰ تا تریم مختلف داره که هرکدوم جداگانه اپشن هایی برای تودوزی و قطعات سپر و بدنه دارن.
یکسری پلاستیکی سیاه و ساده، یکسری کرومی، یکسری همرنگ بدنه.
حداقل ۳ مدل تکنولوژی چراغ.
۱۰ مدل تریم داخلی.
حسین
۱۵ بهمن ۱۴۰۳چیزی مصرف کردی ؟
این ماشین فقط مونتاژ چینه مثل هزارتا خودروی دیگه و تفاوت معنا داری با مونتاژ های جاهای دیگه نداره چون همه تحت نظارت و ساخت برند های اصلیه
انقدر رو اعصاب نباشید
کارشناس
۱۴ بهمن ۱۴۰۳یه چیزی رو دوستان توجه نمیکنن و اون اینه که در بازار ایران چیزی به اسم رقابت وجود نداره
یه سیستم مافیایی دور هم جمع شدن و هرکدوم صرفا ماشینی رو وارد میکنن و به گونه ای قیمت گذاری میکنن که نون هم تیمیشون سنگ نشه
الانم پژو به تعداد و قیمت خاصی ارایه میشه که برندهای موجود لطمه ای نبینن
Khosrow
۱۴ بهمن ۱۴۰۳یعنـی اگـر زیـرهـ پنجــ قیمتـــ بـدن اینــو دلالای خیلــی گرامی / بـرو رو 6 – 7 میلیـارد ..
رسا
۱۵ بهمن ۱۴۰۳بابامردمتوخریدنپرایدماندنحالاشمااژدهابیارنه
شیرکیقدرتخریددارهفقطچندنفرپولداربتونبخرند
شماانگارتویغارزندگیمیکنیدچندسالمردمدارند
ماشینکارکردهروبایکمدلبالاترمیخرندکلیکیف
میکنندتازههیچکشوریسواراینشیرهانمیشه
انوقتبرایماشدهارزوواقعازشته
aliasg5
۱۴ بهمن ۱۴۰۳تا وقتی از دسترس اکثریت مردم کشورم دوره چه فایده ، تو بگو فردا بنز قراره بیاد تا وقتی من بتونم بخرم ولی همسایم نتونه دوستم نتونه میخوام که نیاد , خوشبختی مفهوم جمعی داره برای من تا وقتی هموطنم نخنده من لبم نمیخنده هرجای دنیا که باشم
Cehx
۱۴ بهمن ۱۴۰۳شیر فرانسوی!؟
برای پژو ارزش زیادی قائلم در رالی افتخارات زیادی داره خودرو های خوبی هم معرفی کرده ولی تیتر پست یه جوریه انگار این ادمین های پیج های شوتی اینستا پست گذاشته
قیمتش هم واقعا باعث تاسفه زمانی 405 اومد اکثر مردم توانایی خریدش رو داشتن
اما اینو اکثر مردم توانایی خریدش رو ندارن
همیشه دوست داشتم ایران خودرو بجای اینکه بره سراغ فرانسویا بره سراغ ژاپنی ها که با دوام بودند البته همین 405 هم خودروی خوبیه ولی مشکل واشر داره هر کسی که پژوی بالای ده سال کار داره یه بار واشر رو زده
Iman 007
۱۵ بهمن ۱۴۰۳ای کاش یه موتور ۲ لیتری داشت ۲۴۰ ۲۵۰ اسبی می داشت
amirmohammadja79
۱۵ بهمن ۱۴۰۳با همین موتور مصرف سوخت ۶ و حداکثر سرعت ۲۲۰ و شتاب صفرتاصد زیر ۹ میده بیشتر از این با وضعیت افتضاح جادها و رانندگی بعضی رانندها واقعا نیازی نیست
همین موتور کار رو در میاره
amirmohammadja79
۱۵ بهمن ۱۴۰۳ظاهر زیبا و خاصی داره نکته مثبتش پیشرانه و گیربکسش هست امیدوارم داخل کشور مونتاژ بشه و قیمتش برای مصرف کننده کمتر در بیاد
و امیدوارم مدل های دیگهایی از پژو سیتروئن و دیگر برندهای اروپایی به ایران بیاد
Ali
۱۵ بهمن ۱۴۰۳خب بلاخره یه ماشین خوب(واسه ایرانی ها)چرا؟ چون با سابقه درخشانی که پژو تو ایران داشته بنظرم عالیه و موتورش که با ۲۰۰۸ یکیه که فکر نکنم مشکل ناک داشته باشه و عمر بیشتری هم داره و حساسیتشم کمتره(بخاطر tgdi نبودن) و کیفیتی که بنظرم از خیلی چینی ها بهتره ولی خب اگر که به صورت انبوه بفروشن قیمتش بالا میره
Cehx
۱۵ بهمن ۱۴۰۳تو متن نوشته سیستم پاشش سوخت مستقیم داره
بنزین ایران با هیچکدوم از ماشینای وارداتی سازگار نیست ربطی هم به توربو نداره معمولا رو خودرو های یورو 5 ناک میزنه
البته نمیدونم چجوری ایران خودرو و سایپا موتورهاشون رو یورو 5 کردن با این بنزین یورو 2 جواب میده (تو شهرستان ها)
بنظرم تمام این خودرو های چینی بعد از 10 سال موتورشون به فنا میره چون معمولا احتراق درست انجام نمیشه مگر اینکه از اکتان استفاده بشه که اونم گرونه
محمدامیدوفائی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳نه اتفاقا به خاطر gdiبودن به بنزین ایران حساسه پس هین بقیه توربو جی دی ای یعنی هم توربو هستش هم پاچش مسقیم سوخت به انجین که همین یعنی عمق فاجعه
Aj23
۱۵ بهمن ۱۴۰۳پیشرانه این خودرو سیستم پاشش سوخت مستقیم رو هم داره(Gasoline Direct Injection) که یعنی از نوع tgdi هستش!!😊
امید
۱۵ بهمن ۱۴۰۳این ماشین در مالهای عمان به نمایش گذاشته شده ، خیلی برام جالب بود هیچکس نگاهشم نمیکرد ولی اینجا یک حسرت و آرزو هست برای اکثریت
مجتبی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳شیر فرانسوی برگشت پژو سیتروئن خیلی قهرمانی در رالی داشته وجزو بهترین برندهای اروپا هست فقط کاش بتونه ایرانخودرو اینا با کیفیت مونتاژ کنه وکاری نکنه باز پژو از ایران بره ایرانخودرو جوری کیفیت 405 وپرشیا و 206 و207اورد پایین ک همه صداشون دراومد اگه مثل خود فرانسه مونتاژ کنه وقطعات بهش بدن عالی مخصوصا الان ک طراح پژو خانم ظاهر ماشین ها خیلی خفن وایمن وپرآپشن وجذاب شدن دمشون گرم من ک عاشق برند پژو سیتروئن وDs ک برند لوکس سیتروئن واقعا با کیفیت وراحت با ایمنی بالا هستن یچیز دیگه این مونتاژ چین الان اکثر ماشین ها وموبایل و… را چین مونتاژ میکنه مال چین نیست ک گفتم ک بعضی ها اطلاعاتشون زیاد بشه مرسی از معرفی شما عالی بود💯👍👏👑👑
سهیل گل آزاد
۱۵ بهمن ۱۴۰۳یه حقیقتی که هست پژو خودرو زشت نمیتونه معرفی کنه تو تمام ادوار همیشه خودروهاش خوشگل بودن ۴۰۸x هم از این قاعده مستثنی نیست و واقعا زیباست نکته منفیی که هست متاسفانه بعد از نسخه های وارداتیش و با رفتن این خودرو به خط تولید ایران خودرو از خیلی از آپشن های اصلیش کاسته میشه در کل زیبا هست و از نظر قوای فنی هم حرف هایی برای گفتن داره ولی خب دیگه این پژو ها شرایط پژو های دهه هفتاد و دهه هشتاد رو ندارن اونموقع ها قدرت خرید مردم خیلی بالاتر بود و الان همین خودرو در صورت ورودش به بازار از دسترس خیلیا خارج خواهد بود یه نکته دیگری هم که هست یه عده ای غیظ به خودروهای فرانسوی دارن مخصوصا یه عده ای که تازه پاشون به دبی باز شده و زدن تو کار بلاگری خودرو از بدیای پژو و خودرو های فرانسوی تو بازار خودرویی امارات میگن بدون اینکه ذره ای از اون چیزی که میگن مطلع باشن اصولا خودروهای فرانسوی هدفشون بیشتر بازار ترکیه و اروپا هست و تو همون کشورها هم هر ساله به فروش خوبی دست پیدا میکنند قرار نیست هر برندی تو همه جا حضور پر رنگ داشته و اگه تو منطقه ای حضور کمرنگ داشت به معنی ناموفق بودن و شکست خورده نباید قلمداد بشه کاش بعضیا سواد خودرویی شون رو تو این زمینه ها افزایش میدادن
رضا
۱۵ بهمن ۱۴۰۳پژو چیکار کرده با این اتاق 😵💫😯 ، حسابی ترکونده ، مخصوصاً عقبش .
Aj23
۱۵ بهمن ۱۴۰۳ایکاش تعلیق عقبش تورشن بیم نبود!
فضای صندوق اش خوبه و بنظرم میتونه نیاز های یک خانواده۳یا۴ نفره رو برطرف کنه.
خیلی از دوستان نارضایتی دارند بخاطر پیشرانه این خودرو که میگن:آی ایکاش موتورش ۲۰۰۰بود،این پیشرانه با خودرو های چینی چه تفاوتی داره و…اما باید درنظر گرفت باتوجه به شرایط سوخت و جاده های ایران کاملا موتور ۱.۶لیتری این خودرو نیاز هارو برطرف میکنه!و باید بگذاریم تا وارد بازار بشه و مورد تست و برسی قرار بگیره تا بفهمیم میتونه کیفیت خوب رانندگی رو القا بکنه یانه(هماهنگی موتور و گیربکس،تعلیق،عملکرد پیشرانه با سوخت ایران یا حداقل با بنزین معمولی و یک اکتان معمولی،عملکرد سیستم ها و سنسور های کمک راننده و…)که بنظر من تمامی موارد بالا رو به نحو احسنت به جا میاره بجز حساسیت این پیشرانه با مواردی که گفتم،که البته مشکل از زیرساخت ها و بنزین ما هستش!!؛نارضایتی مالکان خودرو های پژو از عملکرد برخی سیستم های دستیار رانندگی هم میتونه تأثیر گذار باشه!
موسوی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳دوباره با این اشغال ساز هم کاسه شدن. که وسط کار ترک کنه ایرانو و کلی ایران خودرو از مردم پول بگیره بابت بی سواد بودن وکلای شرکت که یه قرار داد سفت سخت بلد نیستن با طرف خارجی منعقد کنند
رضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۳این پژو اصلا فرانسوی نیست چینی هست
Nismo
۱۵ بهمن ۱۴۰۳شیر❌
بچه گربه✅
Muty
۱۵ بهمن ۱۴۰۳ولله با دلار ۸۵ تومانی فکر کردن به ماشین حرومه!!!
عین من پفیوز؛
نشستن و وبگردی و کامنت گذاشتن ، حرومه
بابا مگه چقدر ما جوونیم
اصلا مگه چقدر زنده ایم
چررااااا……
علی جردن
۱۵ بهمن ۱۴۰۳صندلی با تودوزی آبی منو یاد سری اول پژو ۲۰۶ انداخت با صندلی و رودری آبی رنگ 💙🩵 چقد کلاس داشت و من حسرت نشستن توشو داشتم یادش بخیر منو برد به سالهای خیلی دور :))))))
ایرونی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳حاجی تو ایران فقط نیسان آبی
بقیه اش عذابه
:)
رامتین
۱۵ بهمن ۱۴۰۳حس میکنم جالب نیست. سگمنتش هم مشخص نیست. یه چیزی مابین سدان و کراس اوره. کیفیتش هم بنظر نرماله. محصولات رنو بیشک جذابترن.
هاشم
۱۵ بهمن ۱۴۰۳دعا کنید کار از ریشه وبنیاد درست بشه گیرم این خودرو اصل فرانسه بود چارنفر پولدارم خریدن ولی وقتی بیشتر هموطنامون لنگ نون شبشون هستن وقتی قدرت تعمیر یه پراید وندارن خدایی چطور از دلت بیاد سوار این ماشین بشی ولذت ببری مگه اینکه انسانیت در درونت مرده باشه
ایرانی
۱۵ بهمن ۱۴۰۳کاش احمدی نژاد بی عقل باعث تحریممون نمیشد
...
۱۵ بهمن ۱۴۰۳آره شیر تعمیرگاه ها اومد..!!
دکتر
۱۶ بهمن ۱۴۰۳پژو تکذیب کرد و گفت به هیچ عنوان نمیایم
محمدجواد نورایی
۱۷ بهمن ۱۴۰۳به نظر شما عقلانیه که پژو حضورش رو تأیید کنه تا در معرض جریمه و تحریم اقتصادی ایالات متحده قرار بگیره؟
آرش
۱۶ بهمن ۱۴۰۳سلام این که سفارش چینه چون پژو سالهاست هیچ ماشین و قطعه ای به ما نمیفروشه تازه همین نسخه چینی ما قرار نیست استفاده کنیم تجار ایرانی و تولید کننده ایرانی نسخه ای بسیار بی کیفیت تر اون رو داخل ایران تولید خواهد کرد بدون هیچ شکی شبیه تمام این سالها از بی کیفیت ترین و بی ارزشترین مواد اولیه برای تولید و بومی سازی به اصطلاح استفاده خواهند کرد و اگرم چین تولید کنه سفارش یه نسخه به شدت بی کیفیت و ارزان رو بهتولید کننده چینی میدن بعد هم چند برابر قیمت چینی به ایرانی بدبخت میفروشن
ایرانی
۱۶ بهمن ۱۴۰۳پژو اعلام کرده به هیچ عنوان خودرو به ایران نمیفروشه به دلیل تحریم خودرویی
محمد(زبل خان)
۱۶ بهمن ۱۴۰۳کاش مدل ۴×۴ هم داشته باشه اون وقت خوب میشه اسپرتش کرد یا حتی سیستم 4ws . یاد میتسوبیشی گالانت بخیر که همه اینهارا تو دهه نود داشت
ایرانی
۱۷ بهمن ۱۴۰۳ملت دل خوشی دارید من یه پژو 85 دارم میخوام بفروشم یه چند مدل بالاتر بخرم نمیتونم حالا شما در مورد کیفیت چینی و ژاپنی و فرانسوی دارین نطق میکنین تو ایران اگه دوباره رنو پنج هم تولید بشه قیمتش رو میزارن بالای 500 میلیون بعد هم مردم براش صف میکشن اول بیاین خودتون رو درست کنین بعد نظر صدتا یه غاز بدین
محمد
۱۹ بهمن ۱۴۰۳خدا مارو از شر این پژو لعنتی خلاص کنه این همه شرکت خودروساز چرا فقط چسبیدن به این شرکت لعنتی