جگوارلندروور-رنجروور

پیش‌بینی آب‌وهوا با جگوار لندروور!

به نظر می‌رسد که جگوار لندروور در حال کار بر روی تکنولوژی‌ای است که قادر خواهد بود شرایط آب و هوایی را پیش‌بینی کرده و به‌صورت خودکار خودرو را برای روبرو شدن با آن آماده نماید.


اخیراً این خودروساز بریتانیایی اختراعی را ثبت کرده که اطلاعات آب و هوایی محلی گردآوری شده از طریق ارتباط جی‌پی‌اس را با دما، فشار، رطوبت هوا و نور ترکیب کرده تا تصویری دقیق از شرایط پیش رو به دست آید.


با در دست داشتن این اطلاعات خودرو می‌تواند به‌صورت خودکار تنظیمات قوای محرکه، کنترل کشش و دمای داخل خودرو را کنترل نماید.


اگرچه تنظیم پارامترهای مختلف خودرو در صورت تغییرات آب و هوایی برای رانندگان خیلی سخت نیست اما تکنولوژی جگوار لندروور باعث خواهد شد که رانندگی در این شرایط آسان‌تر شود.


علاوه بر این، تکنولوژی موردبحث می‌تواند برای خودروهای کاملاً خودران که راننده ندارند بسیار مفید فایده باشد. خودروهای خودران بر روی چنین اطلاعاتی به منظور اطمینان از سواری راحت و ایمن تکیه خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. masoud v12

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    مطمئنا اگه چنین سیستمی ضروری بود تا حالا بنز صد باره اونو ساخته بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا