لامبورگینی

معرفی بازتولید لامبورگینی دیابلو با 550 اسب بخار قدرت و قیمت 1.3 میلیون دلار

یک شرکت استارتاپ بنام اچنتریکا در اولین پروژهٔ خود سراغ لامبورگینی دیابلو رفته و ارتقاء کاملی را برای این سوپرکار ایتالیایی تدارک دیده است.

شرکت «اچنتریکا کارز» (Eccentrica Cars) واقع در کشور سن مارینو، لامبورگینی دیابلو، یکی از نمادین‌ترین سوپرکارهای دههٔ ۹۰ را به قرن بیست و یکم وارد کرده است. این استارتاپ از دیابلوی بازتولید شده با طراحی داخلی و بیرونی مدرن‌تر و پیشرانهٔ V12 قوی‌تر رونمایی کرده است. این اولین پروژهٔ اچنتریکا محسوب می‌شود و برای تکمیل آن از چندین شرکت مشهور کمک گرفته است.

یکی از این شرکت‌ها یک استودیوی طراحی در میلان بنام برومئودسیلوا است که ظاهر دیابلو را با الهام از نسخهٔ GTR بروز کرده است. در ظاهر این خودرو همه‌چیز از سپرها و کاپوت گرفته تا رکاب‌های جانبی بروز شده و تنها پانل بیرونی دست‌نخورده شیشهٔ جلو است. طراحان برای دیابلو کیت بدنه‌ای عضلانی و چراغ‌های جلوی جدیدی طراحی کرده‌اند که مخفی می‌شوند. علاوه بر این، ورودی‌های هوا با الگوی داخلی شش‌ضلعی هوا را به سمت رادیاتورها هدایت می‌کنند و کاور پیشرانه هم بازطراحی شده است.

داخل دیابلو هم مثل بیرون به روح و چیدمان اصلی وفادار مانده و درعین‌حال از ویژگی‌ها و متریال مدرن بهره‌مند شده است. یکی از اهداف این پروژه جایگزینی بسیاری از قطعات پلاستیکی دیابلوی اصلی بوده است. صندلی‌های آلکانترا، تفسیر دوبارهٔ غربیلک فرمان دیابلو و صفحه آمپر دیجیتالی به سبک دهه ۹۰ از ویژگی‌های داخلی این ماشین هستند. دکمه‌های مربعی بخش عمده‌ای از پانل میانی داشبورد را اشغال کرده‌اند و روی کنسول مرکزی هم چند سوئیچ و یک دسته‌دندهٔ کلاسیک جای گرفته است.

اچنتریکا سراغ پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V12 دیابلو هم رفته و با تغییراتی در سیستم سوپاپ، خروجی آن را به ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. برای مقایسه، دیابلو در سال ۱۹۹۰ با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۷ نیوتن متر گشتاور داشت. انتقال نیروی در دیابلوی اچنتریکا هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. این شرکت همچنین با استفاده از تیتانیوم و فیبر کربن، وزن سوپرکار لامبورگینی را هم کاهش داده است اما عددی در این رابطه اعلام نشده است.

به گفتهٔ اچنتریکا، این دیابلو ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. قدرت بیشتر و وزن کمتر ترکیبی است که به ترمزهای قوی‌تری نیاز دارد و به همین دلیل اچنتریکا سیستم ترمز دیابلو را با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های بزرگ شیاردار در جلو بازطراحی کرده است. این شرکت همچنین تغییراتی هم در سیستم تعلیق ایجاد کرده که با افزایش فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها و سفت‌تر کردن شاسی، هندلینگ را بهبود خواهد داد.

از این دیابلو ۱۹ دستگاه ساخته خواهد شد و خریداران می‌توانند رنگ، تودوزی، تزئینات و دیگر ویژگی‌های آن را شخصی‌سازی کنند. به گفتهٔ اچنتریکا، هیچ دو نمونه‌ای از این خودرو دقیقاً شبیه هم نخواهند بود. بااین‌حال، این تغییرات هرگز ارزان نخواهد بود و بدون احتساب آپشن‌ها و قیمت دیابلوی معمولی، ۱.۲ میلیون یورو معادل ۱.۳ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. ساخت هر نمونه از این دیابلو بین ۱۶ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد و جواز تردد در جاده‌ها را خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    جذاب لعنتی …

    موافقم 79
    مخالفم 0
  2. ❤BMW❤

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Eccentrica_21.webp
    فقط ای کاش آرم لامبورگینی رو داشت

    موافقم 37
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    خیلی تمیز کارو درآورد . دیابلو واقعا یه لامبورگینی خالصه.

    موافقم 53
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      دیابلو اصیل ترین لامبورگینیه که باید می بود
      خشن
      پر سروصدا
      پرقدرت
      چغر و چموش

      موافقم 10
      مخالفم 0
  4. Reza Waffen SS

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    وای خدا قلبم گرفت

    موافقم 30
    مخالفم 2
  5. مهراد

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (764 ديدگاه)

    به طرز عجیبی شاهکاره به قول اونوریا مسترپیس

    موافقم 17
    مخالفم 0
  6. R/T

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    آخ روحم
    موتور V12 ظاهر کلاسیک داخل کلاسیک این خودشه

    موافقم 21
    مخالفم 1
  7. R/T

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    دمشون گرم بابت ساخت این ماشین خیلی ارزشمنده

    موافقم 16
    مخالفم 1
  8. Ali

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دیابلو …. ❤️
    خاص ، زیبا ، خاطره انگیز

    موافقم 15
    مخالفم 0
  9. محی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    اینا از لامبورگینی مجوز دارن بابت این کار ؟

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Amiro

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (357 ديدگاه)

      داداش این یه جورایی تیون هست که نیاز به هیچ مجوزی ندارد 🤌🙂🧡

      موافقم 13
      مخالفم 3
  10. Amiro

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    حیف این پول که میشه یه سنا صفر یا یه کونتاچ قدیمی صفر و یا میشه یه دیابلوی فابریک و آنتیک و دست نخورده خرید 🤌🙂🧡

    موافقم 5
    مخالفم 21
    1. Hhzxr

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دابش کسی ک پول اینو داره حتما پول اونارم داره دیگه ن؟

      موافقم 18
      مخالفم 0
  11. OldBoy

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عشق بچگی خیلیا…
    شیطان دوست‌داشتنی.

    موافقم 19
    مخالفم 0
  12. amir-mr

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (360 ديدگاه)

    جواهر💔

    موافقم 12
    مخالفم 0
  13. Siyavash

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    یه قطعه هنری هست….واقعا زیبا و خشن شده…

    موافقم 12
    مخالفم 0
  14. پوریا چالش

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    واقعا که دیابلو بهترین جانشین برا کونتاش بود و هست من عاشق این ماشین هستم خیلی زیاد دیابلو 🔥🔥

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. Amir Ali Aventador

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    وای خیلی خوبه این عاشقش شدم لامصب حال میده باهاش شب بری تو جاده فقط گاز بدی و اون صداشو بشنوی🔥🔥

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. Amir

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پادشاه برگشت بازگشت دیابلو🤟😎🥸

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا