لامبورگینی

ملاقات با لامبورگینی اسپادا پس از 15 سال نگهداری در انبار!

لامبورگینی در دهه ۷۰ میلادی گرندتورری دو درب و چهار نفره به نام اسپادا را عرضه کرد. اخیراً یکی از نمونه‌های جذاب این خودروی ۱۲ سیلندر که به مدت ۱۵ سال در انبار نگهداری می‌شده استارت خورده است.

ایتالیایی‌ها حدود ۱۲۰۰ دستگاه اسپادا را بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۸ تولید کردند. خودرویی که مشاهده خواهید کرد حدود ۱۵ سال در انگلستان بدون استفاده باقی مانده بود. آخرین باری که این اسپادا در خیابان‌ها تردد می‌کرد به اولین سال‌های دهه ۲۰۰۰ میلادی بازمی‌گردد. پس از آن بود که خودروی موردبحث در همان ساختمانی که پادشاه جیم اول قرار بود به قتل برسد انبار شد. البته همه‌چیز ۴۰۰ سال قبل از انبار شدن این لامبورگینی اسپادا S2 مدل ۱۹۷۱ رخ داده است.

مالک خودرو قبل از پارک خودرو در انبار پیشرانه را سرویس کرد. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری اسپادا از شش کاربراتور وبر ۴۰ سود می‌برد و با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری دارد. قدرت و گشتاور پیشرانه برابر با ۳۵۰ اسب بخار و ۳۹۳ نیوتون متر بوده هرچند این ارقام به زمانی که خودرو صفرکیلومتر بود تعلق دارند. اگرچه سرویس پیشرانه به پیشگیری از خرابی‌های فنی کمک شایانی کرده اما خودرو بی‌عیب نیست و قطعاً در آینده مشکلاتی رخ خواهد داد. نشانه‌هایی از وجود جوندگان در کابین دیده می‌شود. برای مثال آثاری از جویده شدن کف‌پوش‌ها و فضولات موش در این بخش وجود دارد. وضعیت لوله‌های سوخت و کانکتورهای زیر کاپوت نیز خوب نیست و زمانی که برای اولین بار استارت زده می‌شود شاهد نشتی هستیم. البته استارت خوردن اسپادا و دور آرام آن خیلی طول نمی‌کشد. این خودرو حتی در حال حاضر با سرعت‌های کم قابل راندن است.

مالک می‌گوید چند سال قبل رنگ یورو مکزیکو اصلی را با آبی تیره جایگزین کرده هرچند کابین قرمز رنگ خودرو دست‌نخورده است. اگرچه برخی آسیب‌های ناشی از حضور جوندگان در کابین وجود دارد اما پانل درب‌ها، پشت آمپرها و پوشش داخلی سقف وضعیت خوبی دارند. اسپادا جدیدترین خودرویی است که دوران خوش گذشته صنعت خودرو را به نمایش می‌گذارد؛ اما اوضاع امروز بسیار متفاوت بوده و افرادی که خواهان یک لامبورگینی با حداقل چهار صندلی هستند باید اوروس را انتخاب کنند. اوروس اگرچه فاقد پیشرانه ۱۲ سیلندر است اما ۶۶۶ اسب بخار آن حدود ۲ برابر بیشتر از قدرت اسپاداست و قدبلند ایتالیایی‌ها را در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. اوروس که به عنوان مدل ۲۰۱۸ عرضه شده سریعاً به پرفروش‌ترین محصول لامبورگینی بدل شد و بیش از نیمی از کل فروش این برند را به خود اختصاص داده است. کراس اور اسپرت لامبورگینی سال قبل به فروش ۵,۳۶۷ دستگاهی رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه. پروسه بازسازی خودرو بشدت لذت بخشه و نتیجه آخرش هم انتظار رو دوچندان می‌کنه.

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      لامبورگینی فراری بنز که هیچی ، بخدا که پیکان پژو پراید تو انبار مونده با خاک مُرده پیدا کردن هم حال میده چه برسه به برندهای ناب بین‌المللی !

      تو کشورهای عربی ، خوب مدل‌های ناب و تک‌خالِ ژاپنی گیر میاد که حالِش به اون خاکیه که سال‌ها رویشان خوابیده 😍 !

      موافقم 18
      مخالفم 7
    2. محمدهادی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      اوففف
      یه غووول ۱۲ سیلندر چهار نفره،کاش یه فیلم زیبا و دقیق از روند بازسازی تخصصی ش میذاشتن تا نتیجه نهایی رو به زیبایی هرچه تمام تر ببینیم

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. ممد ژانگولر

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3573 ديدگاه)

    هنوزم دل میبره

    موافقم 14
    مخالفم 4
  3. HIGH

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به . کاش روند بازسازیش کامل طی بشه و مثل خودروهای کلکسیونی روح به خودش بگیره دوباره

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. ehsan.fa

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      یه سوالی برای من اینکه این پلاستیک ضخیم ها هزینه چندانی ندارند چرا همون اولش پلاستیک پیچش نمیکنند ؟ مگه چقدر وقت و انرژی میبره اینکار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فقط انگلستان

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    طراحی زشتش احتمالا به این دلیله که روس ها در طراحیش نقش داشتن.

    موافقم 2
    مخالفم 39
  5. Hamilton1970

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    ظاهرش نسبت به باقی لامبورگینی ها متفاوته و خاص‌تره
    بازسازی خودروهای کلاسیک واقعا کار لذت‌بخش و قشنگیه. امیدوارم همه‌جا اینطوری اهمیت داده بشه به کلاسیک ها

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. blackwing

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (899 ديدگاه)

    نوشته همه چیز به ۴۰۰ سال قبل برمیگرده…!
    کل متن دنبال این بودم ببینم نادرشاه افشار مالک اولیه ماشین بود یا نه 🥶🤦🏻‍♂️

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. پوریا چالش

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    چجوری میتونن این ماشینو بندازن انباری مگ شما خدا ندارید

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Saeed

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم رضا شاه هم یکی داشت که بعد انقلاب تو یه حراجی به یه ترک تو ترکیه فروخته شد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. BMW

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    هنوز که هنوزهاین وحشی چه کارهایی که از دستش بر میاد اگه نیشه یه ویدیو دقیق از بازسازی فیلمبرداری بکنند
    حیف این اسطوره دیونه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. Amir

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عشق فقط و فقط اوروس و بی ام و m1 تکرار نشدنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا