جنسیس، لینکلن و ولوو، جایگزین مناسب آلمان‌ها هستند؟!

خودروسازان آلمانی و ژاپنی معمولاً در بحث آمار فروش خودروهای لوکس حرف اول را می‌زنند اما رسانه Roadshow اخیراً تصمیم گرفته تا سدان های جایگزینی از جنسیس، لینکلن و ولوو را بررسی نماید.


شاید این خودروها اعتبار برندهایی چون مرسدس یا ب ام و را نداشته باشند اما جنسیس G90، لینکلن کانتیننتال و ولوو S90 حرف‌های زیادی برای گرفتن داشته و هزینه‌های جانبی آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی کمتر از سری 7 و S کلاس بوده اما اگر بخواهیم منصفانه بنگریم باید گفت علیرغم ابعاد بزرگ‌تر، این خودروها اکثراً رقیب ب ام و سری 5 و مرسدس E کلاس در نظر گرفته می‌شوند.


خب نوشتار را با جنسیس G90 آغاز می‌کنیم که بهای پایه 71550 دلاری دارد. این خودرو به پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری با خروجی 365 اسب بخاری و گشتاور 509 نیوتون متری مجهز بوده و از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد. علیرغم وجود کابین سطح بالا با فضای زیاد، جنسیس G90 به دلیل نداشتن سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی و عدم وجود اپل کارپلی و اندروید اتو زیر سؤال می‌رود.

لینکلن کانتیننتال فاصله قیمتی زیادی با جنسیس نداشته و بهای پایه 70940 دلاری را نشان می‌دهد. این قیمت برای سدانی از لینکلن کاملاً زیاد به نظر رسیده اما کانتیننتال دارای پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 541 نیوتون متری است. علیرغم اینکه محصول لینکان قدرتمندترین سدان تست است اما گفته شده که این خودرو خیلی سریع نبوده و تنها خودرویی است که از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. البته هنوز هم کانتیننتال خوبی‌های زیادی داشته زیرا از تکنولوژی‌های زیاد بهره برده و فضای قابل‌توجهی در صندلی‌های عقب ارائه می‌کند.


اما ولوو S90 ارزان‌ترین خودروی حاضر در تست بوده و حدود 66 هزار دلار قیمت دارد. متأسفانه این سدان سوئدی با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و سوپرشارژرداری عرضه می‌شود که کارکرد خیلی روانی ندارد. پیشرانه همچنین کم‌توان‌ترین مدل حاضر بوده به گونه‌ای که خروجی 316 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری را ارائه کرده است. البته نیمه پر لیوان اینکه S90 مصرف سوخت خوبی دارد.


اما خبرهای بد تمام نشده و در بررسی Roadshow گفته می‌شود که حالت اسپورت ولوو باعث خراب شدن تجربه رانندگی شده و رینگ‌های 20 اینچی سفارشی نیز منجر به سواری بد می‌شوند. کابین ولوو نیز کوچک‌ترین کابین بین این سه خودرو بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز عملکرد کندی دارد.

Genesis G90
در نهایت این جنسیس G90 است که به خاطر ترکیب مناسب پرفورمنس، راحتی و فضای کابین در رده اول قرار می‌گیرد.


اما جدای از رده‌بندی جالب صورت گرفته، سؤال ابتدایی پابرجا است. به نظر شما جنسیس G90، لینکلن کانتیننتال و ولوو S90 جایگزین‌های مناسبی برای رقبای تثبیت شده آلمانی هستند؟

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

73 دیدگاه

    1. ایرانی
      سوابق: (351 دیدگاه) ,

      اشتباه ازنجاست که ولوو از نظر اعتباری از هیوندایی تو بخش لوکس سازان واقعا بالاتره… من بیان سوال به این سبک را نپسندیدم… به نظر من هیوندایی اعتبار گروه را خراب کرده…

      پاسخ
      1. ایرانی
        سوابق: (351 دیدگاه) ,

        به نظر من لکسس بی ام دبلیو جگوار ولوو آئودی و… همشون رقیب هستن و بستگی به سال ساخت خودرو هم داره و البته درسته که مثلا بنز و بی ام دبلیو معدل پیشرفت و … در کل تاریخ خودروسازی نمره بالایی میگیرن و شاید به نسبت از بقیه جذاب تر باشن .. ولی این دلیل نمیشه که با تعصب و چشم بسته به این موضوع نگاه کنیم… شاید مثلا بنز e کلاس تو کلاس خوش و سالهای خاصی بهتر از بقیه باشه یا هر مدل دیگه.. یا مثلا ولوو xc90 تو کلاس خودش و تو سال ورودش به بازار… یا لکسس تو فلان رده و همینطور بقیه….

        ضمنا با تمام احترامی که برای پیشرفت هیوندایی قائل هستم و سطح نسبتا بالای جنسیس… ولی نشوندن اسم جنسیس کنار ولوو و…. را در سوالی برای کنار زدن برندهایی مانند بنز و ب ام و کلا اشتباه میبینم.. جنسیس بیشتر برای آسیا و خود کره جذاب هست و جاهای دیگه مثل آمریکا اگر هم فروش بره به دید یک ماشین ارزون تر از هم رده خودش نگاه میکنن.. مثل سوزوکی تو ایران که جایگزینش برای علاقه مندانی که پول کمتری دارن و حتما میخان شاسی بلند سوار بشن میشه x33 mvm… و البته شاید جنسیس به رقبا نزدیکتر باشه ولی بازم به قولی شاید ارزون کلاس خودش باشه. که مثلا ۷۰ هزار دلار قیمت کلاس e بنز هست ولی سایز و رده کلاس اس….!!!

        پاسخ
      2. پیام اکرمی پور
        سوابق: (21 دیدگاه) ,

        ولوو خیلی کوچیک تر از اونی هست که بخواد جلوی هیوندای قد علم کنه! اگه جیلی سهامش رو نمیخرید،جریان میتسوبیشی به سرش میومد. خیلیا در مورد هیوندای اطلاعات به شدت ناقصی دارن!!! فقط یه سرچ در مورد کشتی ۱۹۷ هزار اسب بخار هیوندای بکنید خوبه.موفق باشید.

        پاسخ
        1. الهی
          سوابق: (351 دیدگاه) ,

          هیوندایی شاید در مقابل خودروسازای ما خدا باشه. ولی این خودرو ساز هیچ وقت تجربه ای مانند شرکتهای لینکلن و ولوو را نداره… هر خودروسازی تو این دنیا فراز ونشیب داشته و خواهد داشت… روزهایی بود که ولوو ضعیف تر عمل میکرد… ولی کسی انقدر که الان پا تو کفشش میکنن.. پا تو کفشش نمیکرد.!. برام خیلی جالبه. آیا الان نسبت به حدود این یک دهه اخیر تهدید جدی تری حساب میشه؟

          این مسایلی که ضعف ولوو شناخته شد .. تا جایی که میدونم به غیر از سیستم سرگرمی در سایتها و مجلات نقاط قوتش شناخته مشد.. مثل راحتی بسیار مثال زدنی و رانندگی بسیار روان و…!!

        2. الهی
          سوابق: (351 دیدگاه) ,

          تا اونجا که میدونیم g90 برای رقابت با کلاس s ساخته شده ولی ظاهرا در اون حد نیست در حالی که ولوو s90 و لینکلن برای رقابت با کلاس e

          این مقایسه دقیق و عادلانه نست..!!

          اگر روزی ولوو مدلی برای رقابت با s کلاس یا بالاتر بسازه .. g90 نمیتونه باش رقابت کنه.

        3. محمد
          سوابق: (351 دیدگاه) ,

          به نظر من Roadshow میخاسته به سفارش هیوندایی. G90 را یه جوری بندازه تو رقابت مجهول و هدفش هم یه تبلیغ برای جنسیس بوده و از برندای معتبر مایه گذاشته.

          هیکل این ماشینا با هم متفاوت هست!

      3. بهرام
        سوابق: (84 دیدگاه) ,

        ماهایی که اینجور متعصبانه در مورد کره ای ها نظر میدیم حقمون سوار شدن همون لگنای ایرانیه ، وقتی ایران پراید میزد کیا هیوندای هم پراید میزد الان ما پراید وانت میزنیم اونا جنسیس میزن که با غول های آلمانی رقابت میکنه …. متاسفم برا خودمون که چشم بسته فقط دهان باز میکنیم

        پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (3235 دیدگاه) ,

      Hemichan
      داداش تو همىن پدال1 ماه پىش مطلب کاملى ار کانتىننتال گذاشت که امار فروشش بسىار بالا رفته و تو امریکا تونسته فروشش رو به بالاترین حد برسونه
      تو چىن هم تونسته موفق عمل کنه

      پاسخ
    2. Zenvo
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      😃😃
      محصور کننده یعنی ؟😂😂
      فکر کنم منظور شما «مسحور کننده» بوده !

      پاسخ
      1. Hemichan
        سوابق: (411 دیدگاه) ,

        یعنی زیباییش آدمو دربند خودش میکشه انگار یه حصار دورش کشیده بقیه دیده نمیشن
        با مسحور که سحر انگیزه خیلی فرق داره
        مسحور کننده بودن کار یه ثانیه شه
        یه چیز ساده رو باید دو ساعت توضیح بدی

        پاسخ
        1. Zenvo
          سوابق: (224 دیدگاه) ,

          😂😃
          اصلا همچین لغتی با معنایی که شما براش به پاراگراف تفسیر سر هم کردی در ادبیات فارسی وجود نداره
          من کوچیک شما هستم و اصلا قصد توهین و ناراحت کردن کسی رو ندارم
          هر جایی می‌تونه بستـری برای یادگیری درست حرف زدن باشه حتی سایت پدال

          درستش رو یاد بگیرید و استفاده کنید
          موفق باشید

      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1450 دیدگاه) ,

        زنوو جان شیوه نوشتن کامنت شما آشنا هس برام. میتونم بدونم ک قبلا اکانت دیگه ای داشتی؟!

        پاسخ
  1. پدرام
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    اگر بخوام ظاهری نظر بدم جلوی کانتیننتال عقب جنسیس و طراحی داخل s90 این نظر منه دوستان ممکنه متفاوت باشه از نظر فنی من شخصا ولوو رو درک نمیکنم توی این کلاس چرا موتور ۲ لیتری؟؟؟
    مشخصا از نظر فنی جنسیس در اخر هم فکر میکنم جنسیس عالی کار کرده در مقابل این دو رقیب.
    و اما سوال پرسیده شده🧐 به نظر من هنوز جای کار دارن.

    پاسخ
  2. حسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    نه نیست تو این لیست فقط ولوو این کپی کاری تو جنسیس مخصوصا عقبش خیلی زشته واسه هیوندای ازش توقع بیش از این داشتم بهتره خود اس ای یا سی رو خرید به جای کپیش حالا لینکن هم نمیدونم این از ازرا الهام گرفته یا ازرا از این کلا سرکت با این اعتبار نباید مثل چینی ها عمل کنه کلا طراح هیوندای داره بد میشه اوج طراحی هاش 2013 و 2014 بود متاسفانه با این وضع دیگه کانسپت ها شکل هم میشه پیشرفت خاصی در طراحی صورت نمیگره

    پاسخ
    1. Matador
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      .
      جالبه خودروسازی که ادعای ۱۰۰ سال قدمت می‌کنه حریف جنسیس ۲ ساله نمی‌شه !
      میدونستم جنسیس کارش درسته.

      مرسی جنسیس که ثابت کردی سن فقط یک عدده و این لیاقت و تلاشه که اهمیت داره.

      لینکلن و‌ کادیلاک به نظرم باید با DS و برند های لوکس و تازه تاسیس چینی ( که فعلا هنوز اول راه هستند ) مقایسه بشه.

      پاسخ
      1. asa
        سوابق: (564 دیدگاه) ,

        امیر ، ماتادور
        اخه تو چی میدونی از لوکس سازی ؟
        الهی قربون اون صد سال خودرو سازی آمریکا بشم که***
        بله ما صدساله لوکس سازی داریم.
        زمانی که شما فقط جعبه های متحرک میساختین و روش یک روکش چرم میکشیدین و یک ستاره سه پر هم وسط کاپوتش الم میکردین ما داشتیم الدورادو و کانتیننتال و امپریال میساختیم.
        ایربگ ، abs، فرمون هیدرولیک و …..ساختیم تا بستر اسکی رفتن واسه امثال مفت خور پر ادعایی بعضی از شرکت های آلمانی فراهم شه.
        هنوز تو تاریخ کل صنعت آلمان استوره هایی خلق نشده که بدون زرق و برق و رقم های چند صد هزار دلاری بتونن رکورد بزنند و برای تمام مردم لوکس بودن رو معنا کنند.
        اگر لینکلن بد بود پس 300 میلیون مردم آمریکا هم احمق تشریف دارند که روز به روز بیشتر سمت این برند میرن .
        اگر کادیلاک و بیوک باید با ds و ماشین چینی مقایسه بشن پس احتمالا هم 1 میلیارد آدم توی سرزمینی به اسم چین نمیفهمن که میرن کادیلاک میخرند.
        تو اصلا رشد و عظمت بازار ماشین های آمریکایی رو تو چین دیدی؟
        اصلا تعبیر تو از یک ماشین خوب چیه ؟
        سرعت ؟
        قدرت ؟
        زیبایی؟
        شتاب ؟
        تکنولوژی؟
        …….؟
        هرکدوم از این هاست بگو تا من لیستی بهت از آمریکایک ها نشون بدم که رقیب هاشون تا دوبرابر اونا قیمت دارن.
        ولی اخه منکه میدونم مشکل کجاست. علی درست میگه . *** . وگرنه هیچ دلیلی نداره بحث رو شروع کنی.
        ما آمریکایی باز ها خیلی وقت بود دیگه بحث نمیکردیم چون اینکه آلمان چی میسازه و چکار میکنه برامون اهمیتی نداشت ولی الان خیلی خوشحالم وقتی میبینم آمریکایی ها اینقدر براتون مهم هستند.
        از اینکه میبینم وقتی آمریکایی ها یک افتخار کسب میکنند امثال تو میان به روش های مختلف خرابش کنند یا اینکه جایی کم میارن مثل بچه ها ذوق زده میشین و سریع میپرن وسط میدونو گرم میکنید لذت میبرم.
        مرسی ، مرسی رفیق که اینقدر به ماشین های آمریکایی اهمیت میدی. اره اونا واقعا فوق العاده هستن. منم خیلی عاشقشونم. ..

        پاسخ
        1. حسین
          سوابق: (273 دیدگاه) ,

          کلا چهارتا برند نام میبرم برو فکر کن .
          بنز_آیودی_پورشه_بی ام و

          هروقت فکر کردی لینکلن و کادیلاک و کرایسلر و غیره حتی بهشون نزدیک شدن بیا بحث کن

          داشتم داشتم مهم نیست
          دارم دارم مهمه

        2. امیرحسین
          سوابق: (95 دیدگاه) ,

          این که جناب ماتادور حرف اشتباه و خنده داری زده رو کاری ندارم
          ولی شما خودت برو یه سر آمار فروش لوکس ها توی آمریکا و چین رو ببین
          فک نکنم کادیلاک نصف آلمانی های بدرد نخور اسکی رو فروخته باشه

      2. امیرحسین
        سوابق: (95 دیدگاه) ,

        ولی خدا وکیلی کادیلاک با چینی ها؟؟؟؟
        من خودم بیشتر علاقم سمته ماشینای آلمانیه ولی انصافا کادیلاک هیچی کم تر از آلمانی ها نداره
        ابهت، تاریخچه،ظاهر و هر چیزی که یه ماشین نیاز داره رو یکجا با خودش داره
        الان چی تویه ats و cts دیدی که اونو با ds مقایسه کردی
        من چندین مقاله راجع به ats خوندم و تو همه اونا این ماشینو نزدیک ترین ماشین و حتی بهتر تویه لذت رانندگی نسبت به بیمر سری ۳ میدونن

        پاسخ
      3. Sajjad
        سوابق: (758 دیدگاه) ,

        متاسفانه کامنت گذاشتم اما تایید نشد
        یه سریا فقط به دنبال دیده شدن هستن
        به هر نحوی میخوان خودشون رو عرضه کنند
        باید به اطلاع برسونم
        اون زمانی که کادیلاک داشت لوکس تولید میکرد
        خیلی از کمپانی ها توی ساخت قوطی کبریت گیر کرده بودن
        بعضی ها هم تراکتور میساختن

        پاسخ
  3. Aminspoort
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    بهترین گزینه که بتونه هم از لحاظ قیمت و کیفیت و هم از لحاظ موتوری با آلمانیا رقابت کنه کادیلاک ct6 هست که با تعجب زیاد تو لیست قرار نداره، نسخه فول آپشن کادیلاک با موتور سه لیتری توربو و قدرت بالای ۴۰۰ اسب بخار از هر لحاظ برتری داره نسبت به سه اتومبیل نامبرده، در هر حال هر سه اتومبیل جنسیس، لینکلن و ولوو هم ارزش زیادی نسبت به قیمت پرداختی دارن

    پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    جنسیس، لینکلن و ولوو، جایگزین مناسب آلمان‌ها هستند؟ خیر/ کلا سوال ایراد داره / اینارو نمیشه با المانها حتی قیاس کرد جایگزین شدن بماند ..

    پاسخ
  5. Sina
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    به نظر شما جنسیس G90، لینکلن کانتیننتال و ولوو S90 جایگزین‌های مناسبی برای رقبای تثبیت شده آلمانی هستند؟ نه

    ۷۱ هزار دلار بدی هیوندای سوار شی

    جنسیس همین یه خورده جذابیتیم که داره به خاطر کپی برداری های گستردش از بنز و آئودیه از هر کدم یه تیکه برداشته یه چیزی سر هم کرده نگاش که میکنی کلا انگار بنز و آئودیو به صورت خلاصه کپی شده توی هم دیگه میبینی

    پاسخ
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2296 دیدگاه) ,

    جنسیس از همشون آینده‌نگر‌تره. از نظر برندی من اول ولوو رو میپسندم، بعد جنسیس، بعدشم لینکلن. این‌ برندها می‌تونن برای آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها خطرساز شن، اما فعلا نمی‌تونن جایگزینشون شن.

    پاسخ
  7. محسن
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    عجب مقاله مضخرفی آخه ولوو کجا جنسس کجا ولوو رو چنیدن مرتبه فقط با آلمانی ها قیاس کردن نه با برند های دیگه تو همین پدال هم هست
    حالا جنسس شد ماشین برتر از ولوو
    الحق که قیمه ها رو قاطی ماست ها کردن

    پاسخ
  8. Amir amini
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اینا تازه میخان با سری 7 رقابت کنن بنز با برند مایباخ و بی ام و با سری 8 و 9 میخاد با استون مارتین بنتلی و رولزرویس رقابت کنه المانیا دارن خودشونو یه سطح میبرن بالاتر اونا نمیزارن به راحتی این برندا بخان بهشون برسن

    پاسخ
    1. Amir amini
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      دوستانی که نظر من براشون خوشایند نبوده اگه به تولیدات برندهای المانی نگاه کنید دارن خوشنونو از لوکس سازان اینگیلیسی جدا میکنن و خودشون میشن رقیب اونا چون بازار داره میره به سمتی که برندهای بزرگ دیگه نمیخان با یه سری برند کره ای و در اینده چینی رقابت کنن و میخان سطح بالاتریو داشته باشن اگه میگید سودشون کم میشه فکر کنم الان پورشه با ٢۵0 هزار دستگاه در سال داره سودیو ایدیش میشه که فولکس واگن با فروش ملیونی به دست میاره پس اگه حتی بی ام و سری ١ و ٢ و ٣ و ۴ رو تولید نکنه و بره سمت سری 8 و 9 سودش کم نمیشه چون فروش ماشین های فوق لوکس خیلی زیاد شده نسبت به قرن 20 ام چون تعداد پول دارهایی که میتونن بخرن هم خیلی زیاد شده در سطح دنیا شاید این مثال درست نباشه اما شما یه نگاه به بالا شهر تهران بندازید سری 5 و e کلاس خیلی بیشتر از سری 3 و c کلاس میبینید با وجود مشکل واردات ماشین های حجم بالا پس کار درستو دارن المانی ها میکنن که از رولزرویس و بنتلی و استون مارتین خودشونو بی نیاز میکنن کاری به سوپر اسپرت ها ندارم چون اونا کلا سه برند بزرگ حضور دارن و حجم فروش سالانشون رو هم به ١۴ هزار دستگاه میرسه

      پاسخ
  9. Matador
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    Amin sport
    دوست عزیز سی تی۶ هم در رده بندی اکثر سایت ها پایین تر از جنسیس قرار گرفته و بسیار با رقبای آلمانی فاصله داره

    پاسخ
  10. ارش
    سوابق: (350 دیدگاه) ,

    بزودی فروش سدانهای لوکس کاهش پیدا میکنه و فقط سدانهای اصیل و درست و حسابی مثل مرسدس بنز جاگوار بی ام و آئودی و….. باقی می مونن و بازار از این هرج و مرجی که بچه خورده ها مدعی شدن نجات پیدا میکنه جنسیس هنوز دهنش بو شیر میده بزار مهد کودکت تمام بشه بعد بیا با اساتید دانشگاه رقابت کن سوسول کره ای.معلوم نیست این نشریه road showچقدر پول گرفته همچین برنامه مزخرفی رو درست کرده.یادمه لینکلن در سال 2000 با مرسدس sکلاس مقایسه میشد و یه عمری با اون همه ابهت حالا جلوی جنسیس کم بیاره مسخره نیست؟

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (1150 دیدگاه) ,

    اول و اخرش به قیمت و امکانات مورد نظر شخص خریدار میرسه مثلا من ولوو رو ترجیح میدم ولی اگر کادیلاک بود اونو انتخاب میکردم

    پاسخ
  12. Matador
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    .
    ونوم جان من خودم ماشین آمریکایی سوارم و می‌دونم ماشین امریکایی یعنی چی !
    فورد فستیوا رو فکر کنم هممون میشناسم !
    همون پراید خودمون !
    یکی از « امریکن کارز» های اصیل ‌!

    فورد فستیوا از شورلت های قدیمی که در ایران هستند به زمان حال نزدیک تره و جایگاه خودروسازان آمریکایی رو بهتر نشون میده.

    من هم یک آمریکایی سوار هستم !

    اگر اشتباه می‌کنم بگید بی‌زحمت !

    پاسخ
    1. MAHDI . VENOM-DEMON
      سوابق: (1144 دیدگاه) ,

      اون مال سال ۱۹۸۳ بود
      اگه بدونی فیستیوا محصول مشترک بود و اولین تجربه
      الان فیستا نتیجه اون فیستا هست
      خودرویی با ایمنی بالا و در حد ماشینای بزرگتر از خودش
      این پرایدی که میگی همونیه که میگفتی از جنسیس بهتره و تعریفش میکردی

      پاسخ
  13. Achtung
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    نه اینا رقیب بنز آئودی و بی ام و نیستن

    پاسخ
  14. Hemichan
    سوابق: (411 دیدگاه) ,

    وقتی که یه ضد آمریکایی در آرزوی آمریکایی باز بودنه

    پاسخ
  15. مجتبی
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    انتخاب اول من بین اینها اول لینکلن بعدش ولوو اون اسباب بازی پلاستیکی هم که هیچی ولش کن :))

    پاسخ
  16. #ali.m#
    سوابق: (1196 دیدگاه) ,

    رکوردی دیگر در حذف کامنت های بی ادبانه😂😂😂
    خوبه ادامه بدید دوستان

    پاسخ
  17. Matador
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    ASA جان

    شما از کاربرای قدیمی سایتی حیف که اخلاقت اینطوری شده

    به خاطر خاطرات خوبی که از دوران نوجوانی با پراید (=فورد فستیوا) دارم علاقه ی ویژه ای به خودروهای امریکایی دارم و این یکی از نقاط اشتراک ماست.

    اما متاسفانه از الفاظ زشتی استفاده میکنی

    من با کسی که فحاشی میکنه حرفی ندارم چون یکی اون میگه ، ممکنه منم عصبی بشم بدترش رو بگم و اینطوری جو سایت رو کثیف خواهیم کردو شرمندگیش میمونه واسه من.

    ضمنا گفتم که … من خودمم ماشین امریکایی سوار میشم(فورد فستیوا).
    منم آمریکایی بازم !!!

    پراید یکی از نقاط درخشان در همون 100 سالی هست که شما فرمودی 🙂

    هر موقع یاد گرفتید درست حرف بزنید من آماده ام با شما بحث کنم.

    پاسخ
    1. MAHDI . VENOM-DEMON
      سوابق: (1144 دیدگاه) ,

      شما سایپا سواری نه امریکایی
      کسی نمیاد رنو ۵ قدیمی سوار بشه و با تلیسمان مقایسش کنه

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1196 دیدگاه) ,

        حالا چ فرقی میکنه پورش و لامبورگینی هم یه زمانی تراکتور میساختن .

        پاسخ
    2. Matador
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      .
      یه چیز جالبی که متوجه شدم اینه که به غیر از چند نفر خاص (مثل دوستمون پرهام) بین بقیه ی دوستان “امریکایی باز” اینجوری جا افتاده که بی ادبی، توهین به بقیه ، حمله به کسی که نظر مخالف داری ، رفتار های کودکانه ، خراب کردن شخصیت بقیه و متاسفانه بعضی اوقات هجمه و فحاشی به طرف مقابل جزو مقتضیات و لازمه های “امریکایی باز” بودنه و کسی که با حمله به بقیه ی کاربران از ماشین های امریکایی دفاع نکنه (به حساب خودشون فکر میکنن دارن دفاع میکنن) اصلا امریکایی باز نیست !!

      این طرز تفکر رو شخص خاصی تو این سایت جا انداخته و نتیجش چیزی جز متشنج کردن جو سایت نبوده. کسایی مثل من هم بعضی اوقات آمپرشون از توهین هایی که بهشون میشه میزنه بالا و متاسفانه کار رو خراب تر میکنن.

      سابقا ما کسایی رو داشتیم مثل باربد که واقعا برای همه الگو بود. طرفدار ماشین امریکایی هم بود.

      بی ادبی و توهین و خراب کردن شخصیت بقیه در لیست ملاک های لازم برای طرفداری از هیچ خودروسازی نیست

      امیدوارم اینو متوجه بشید

      من چند وقت تو این سایت نخواهم بود. فقط خواستم همین رو بگم و برم.

      بدرود

      پاسخ
    3. asa
      سوابق: (564 دیدگاه) ,

      Matador
      دوست عزیز، نه من و نه هیچ یک از دوستان آمریکایی باز من با شما و رفقای گرامی شما پدرکشتگی یا دشمنی نداریم.
      حتی برعکس اون چیزی که شما فکر میکنید هممون ته دلمون از ماشین های آلمانی خوشمون میاد .
      آخه بر چه کسی پوشیدست اینکه آلمانی ها ماشین های عالی میسازن. قبل از اینکه منو و شما آمریکایی یا آلمانی باز باشیم ، ماشین باز هستیم. خودمم به شخصه به همه ماشین ها احترام میزارم و حداقل به عنوان یک ماشین دوستشون دارم. تنها این وسط ماشین های آمریکایی هستند که بیشتر روح من رو با خودشون درگیر میکنند ولی این باعث نمیشه که من مقابل شما یا آلمانی ها جبه بگیرم، بلکه این خود شما هستید که باعث چنین واکنش هایی نسبت به خودتون میشید. شما از احترام حرف میزنید ولی میاد صلیقه تعداد زیادی از کابران این سایت رو میکوبید و بعد هم انتظار بازخورد بسیار گرم و مثبت هم دارید.
      اگر دقت کرده باشید مدتی واقعا جو سایت اروم بود و هممون ماشین باز بودیم نه آمریکایی باز و آلمانی باز و ……اما با وجود نظراتی همچون شما کاملا همه چیز به هم میریزه.
      به خدا اگر منم میامدم توی صفحه بنز و bmw ازشون بد میگفتم و شما هم با گرمی و قربونت بشم جواب منو میدادید. …
      از ادب گفتید و منطقی حرف زدید منم منطقی و با رعایت ادب جوابتون رو دادم.
      ما آمریکایی باز ها فقط واکنش نشون میدیم.
      این شما هستید که معلوم میکنید توی کامنت های ما با چه لحنی و چه چیزی نوشته بشه.
      در مورد اینکه شما پراید داشتید هم باید بگم خیلی خوشحالم که تجربه سواری با یکی از نوه و نتیجه های آمریکایی هارو داشتید ولی هیچ زمان ، تاکید میکنم هیچ زمان پراید یا همون فستیوا یک ماشین پرچم دار آمریکایی نبوده که شما بخواهید صنعت این کشور رو بر اساس اون مقایسه کنید.
      فورد فستیوا کلا با همکاری مزدا ساخته شده که در بعضی از بازار ها هم به اسم مزدا121 به فروش میرسیده . همچنین از همون اول هم جزو پایین رده ترین و ارزون ترین مدل های فورد بوده و هیچ وقت هم یک آمریکایی اصیل نبوده با توجه به اینکه با همکاری مزدا ساخته شده. بعد از خاتمه تولید فستیوا فورد خط تولیدش رو به کیا میده و اونم به اسم پراید و با اضافه کردن یک نمونه سدان به فروش میرسونش . بنابراین فکر نکنم شما رو بشه آمریکایی باز خطاب کرد و حتی چه بسا اگر پراید یک پرچمدار اصیل آمریکایی بود بازهم آمریکایی باز بودن چیزی بیشتر از سوار آمریکایی شدن هست.

      پاسخ
      1. ایلیا
        سوابق: (114 دیدگاه) ,

        به نطر من اگه همه ی ما به این نکته توجه کنیم که ما قبل از المانی باز یا امریکایی باز بودن ماشین باز هستیم این خشونت ها و تخریب علایق همدیگه کمرنگ تر میشه.
        به عنوان کسی که بیشتر به خودروهای المانی علاقه دارم نظرم اینه که دوستان امریکایی باز یخورده لحنشون تنده ولی بچه های ساده ای هستند و چیزی توی دلشون نیست ولی دوستمون که ده هزار کامنت گذاشته یخورده رفتارش سینوسیه گاهی از ادب و اخلاق میگه و گاهی مثل چند روز اخیر شیطنتش بالا میزنه و بچه ها رو تحریک میکنه بعد هم که حسابی همه رو به جون هم انداخت دوباره جامه ی ادب بر تن میکنه و میگه تا زمانی که مودبانه بحث نکنید من جوابی نمیدم!!!!!
        خواهش از این به بعد مطالب رو به چت روم تبدیل نکنید هرکسی حرف بدرد بخوری داره بگه هرکی هم که نداره جای دیگه ای رو واسه سرگرمی انتخاب کنه

        پاسخ
  18. احسان
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    سوال :به نظر شما جنسیس G90، لینکلن کانتیننتال و ولوو S90 جایگزین‌های مناسبی برای رقبای تثبیت شده آلمانی هستند؟
    جواب : خیر ،به هیچ جه

    پاسخ
  19. شلبى
    سوابق: (569 دیدگاه) ,

    امیر جان همین که اومدى وایپر و کوروت و با لامبورگینى و فرارى مقایسه کردى و بعد جنسیسو از کادیلاک بهتر دونستى و در اخر هم شیرین کاریتو تکمیل کردى و s600 رو با چلنجر و کامارو مقایسه کردى فهمیدم اطلاعاتت از ماشین چقدر!!!
    البته همین که شما میاى ماشینایى که تحت برندهاى ارزان قیمت امریکایى ساخته میشه مثل کامارو و کوروت و چلنجر رو با لامبورگینى فرارى و برندهاى لوکس ساز اروپایى مقایسه میکنى خودش ارزش کار امریکایى ها رو نشون مگرنه برو یه ماشین از مثلا از تویوتا مثال بزن که بتونه با کوروت و کامارو رقابت کنه،داره همچین ماشینى تویوتا با لکسس کارى ندارما دارم برند ارزون قیمتو میگم یا حتى فولکس واگن داره ماشینى در حد کامارو zl1؟
    کوپه ارزان قیمت تویوتا gt86 در حد کامارو و موستانگ و کوروت هست؟

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (438 دیدگاه) ,

      مثال از تویوتا خواستین, بنظرتون سوپرا قابلیت رقابت نداره؟

      پاسخ
      1. شلبى
        سوابق: (569 دیدگاه) ,

        کاوه جان سوپرا چند سال که دیگه تولید نمیشه منظور من ماشیناى در حال تولید تازه زمانى هم که سوپرا تولید میشد اصلا در سطح ماشینى مثل کوروت نبود

        پاسخ
  20. yashar
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    برای پدال متاسفم
    من همیشه کامنت های کاربرای سایت رو میخوندم تا از بار علمیشون استفاده کنم اطلاعاتم بره بالا اما دیگه همش شده کل کل الکی ، بحث های بیجا، توهین به همدیگه واسه چندتا برند خارجی
    واقعا متاسفم

    پاسخ
  21. احمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    جنسیس جی 90 از هر دو سرتر تردید ندارم منتها قیمتش 55 تا 60 هزار دلار باید باشه اونم نسخه ویژه قیمتش بیش از حد بالاست

    پاسخ
  22. سینا295
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    در آینده شاید، ولی الان به هیچ وجه

    پاسخ
  23. میثم
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    هیچکدام ازین برند ها،در حال حاشر صنعت خودرو لوکس ساز درجه 1 حساب نمی شوند. یعنی هیچ کجایی دنیا ملت نمیگن ووووو طرف جنسیس سواره یا لکسس،اینها لیگ دو باهم بازی می کنن،سطح 1 در اختیار آلمانی ها و ژاپنی هاست(لکسس)بنظرم نمی رسه این فاصله به این راحتی ها پر بشه

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      طرف جنسیس سواره یا لکسس،منظورم لینکلن بوده نه لکسس،ببخشید.

      پاسخ
  24. mohammad_FM 480
    سوابق: (528 دیدگاه) ,

    عذر میخوام ولی چه نتیجه گیری سریع و مضخرفی!!
    جنسیس بهتر از ولوو؟؟
    فقط داشت بدی های ولوو رو میگفت .
    فک کنم این مطلب به سفارش هیوندای نوشته شده…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x