لوازم جانبی و تیونینگهفته نامه

برمبو، مکانی که ترمز سوپرکارها متولد می‌شود…

شتاب گیری، سرعت، فرمان دادن‌های سر پیچ و… از جمله اولین موضوعاتی هستند که درباره رانندگی پرفورمنس به ذهن می‌رسند. البته که این موارد عناصر کلیدی یک رانندگی هیجان‌انگیز محسوب می‌شوند اما پشت‌صحنه‌ی رانندگی در جاده و پیست چیزهای زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها ترمزها هستند که نه تنها از نظر ایمنی موردی اساسی در نظر گرفته می‌شوند بلکه از نظر توانایی راننده برای مدیریت وزن خودرو هم اهمیت دارند.


کاهش سرعت جنبه‌ی دیگر رانندگی سریع است. برمبو که یکی از مشهورترین کمپانی‌های ایتالیایی تأمین‌کننده‌ی قطعات خودروهاست سال‌های سال است که به ساخت دیسک‌ها و کالیپرهای خودروهای پرفورمنس مشغول می‌باشد. برمبو همکاری مهندسی تنگاتنگی با خودروسازان، از فاز طراحی گرفته تا تست‌های نهایی جاده‌ای و پیست دارد.


پس از فاز اول برنامه‌ریزی ما به مرحله تمرین، تبدیل متریال خام به دیسک‌ها، کالیپرها و قطعاتی می‌رسیم که انرژی ترمز را جذب می‌کنند. همان‌گونه که در ویدئو می‌توانید مشاهده کنید دپارتمان‌های کاملاً اتوماتیک برمبو فازهای تولید گوناگونی داشته و مهندسان متخصص شرکت رفتار متریال در هر شرایطی را تحلیل می‌کنند.


تست‌ها که در مناطق تست انجام می‌شوند برای بررسی پاسخ‌ها به حالت مهندسی‌ای با نام “فرسودگی” ترتیب یافته‌اند تا محدودیت‌های استاتیکی و دینامیکی تشخیص داده شوند. همچنین در اینجا تنش‌های وارده به ترمزها در استفاده‌های روزمره شبیه‌سازی می‌شوند. مهندسان در جاده سیکل‌های ترمز گیری را با نمونه‌های پیش‌تولیدی مجهز به حسگرهایی که پارامترهایی همچون دما، فشار، سرعت و شتاب گیری را اندازه می‌گیرند انجام می‌دهند. البته که باید حس فشردن پدال گاز را نیز به مدیران ارشد گزارش کرد.


اگر بخواهیم به پرفورمنس خالص اشاره کنیم، حداکثر سطحی که برمبو می‌تواند تضمین کند به دیسک‌های ترمز سرامیک کربنی مربوط خواهد بود. برای ساخت این دیسک‌ها متریال خام فیبر کربنی، سیلیکونی و… در مقادیر کاملاً اندازه‌گیری شده وارد قالب‌های آلومینیومی شده و تحت‌فشار زیاد به دیسک تبدیل می‌شوند. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید فازهای تولید دیسک‌ها همین‌جا متوقف نمی‌شود زیرا دیسک تحت‌فشار و دمای زیادی قرار می‌گیرد تا از فیبر کربن در زمان رانندگی محافظت شود.


همه‌ی این کارها برای چه انجام می‌شود؟ احساس حس خوب و خطی پدال در زیر پا نه تنها باعث بهبود عملکرد می‌شود بلکه کنترل بهتر خودرو و متعاقب آن افزایش ایمنی را تضمین می‌کند. همه‌ی آنچه را که در ویدئو مشاهده می‌کنید محصول کار بی‌وقفه‌ی کمپانی‌ای است که ریشه‌هایش به میلان بازمی‌گردد. برمبو را در دنیا همه با نام ترمز می‌شناسند…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چه شرکتی / چقدر دل ادم حال میاد / دلم میخواد کالیپرهارو گاز بزنم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جنوب

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (324 ديدگاه)

      ای گفتی خوردنیه لامصب

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Farzad

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      آقا منم عاشق این کالیپر ترمز های قرمز رنگ برمبو ام ، ترجیحا با دیسک سرامیکی لطفا ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    ایتالیا مهد خودروسازی دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      وات د فاز آلمان آخرش یا ایتالیا منم خیلی ایتالیا رو دوست دارم به خصوص فراری ولی خب اولویتم آلمانه تو فقط ضد آمریکایی هستی فک کنم همه دنیارو مشترک اول میدونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        آقا مهدی

        یه جورایی آره. از نظر من اروپایی ها بهترین خودرو سازان دنیا هستن.
        فکر نکنم تو ایران هم کسی عاشق پیشه آمریکا باشه، با این بلا هایی که سر مملکتمون آوورد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. alireza

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (25 ديدگاه)

      بهتره بگیم ایتالیا مهد هنر و عشق و اصالت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Sajjad

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      به خدا میگم مهد کودک شده میگید نه :/
      عالم و آدم میدونن المان اولین خودرو رو ساخت و بعد فورد اولین خودرو رو تولید انبوده کرد.
      یا معنی مهد رو متوجه نمیشی یا معنی خوردروسازی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        عذر میخوام اشتباه املایی شد
        المان اولین خودرو رو ساخت و بعد فورد اولین خودروی تولید انبوه رو ساخت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Reza

        ۲۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        اصلا حرفی از تاریخ نزدیم، ما هم میدونیم آلمان اولین خودرو ساز هستش .
        ولی نمیشه از گلادیاتور های ایتالیایی هم گذشت : لامبورگینی = فراری = مازراتی = پاگانی = آلفا رومئو = فیات ، اینا رو باید پرستید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. پرهام

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ترمز خوب به راننده اعتماد به نفس میده !! یادمه زمانیکه تازه باب شده بود روی پراید ها انجین بی پی و بی 6 می انداختن خیلیا به ………. رفتن چون ترمز نداشتن یا قبلتر موتور الپاین رو رنو 5 میانداختن ولی ترمز مخصوص رنو الپاین نمی انداختن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا