هفته نامه

نکاتی مهم درباره خودروهای دست دوم کره‌ای بازار ایران

سام کاویانی: درمیان انواع و اقسام وارداتی‌های موجود در بازار میهن، خودروهای کره‌ای و به ویژه ساخته‌های کیا – هیوندای از فروش نسبتاً بهتری در قیاس با دیگر همتایان اروپایی و آسیایی خود برخوردارند. این قضیه بیش از هر چیز به حضور شایان توجه نمایندگان، تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی محصولات این دو برند در جای‌جای کشور برمی‌گردد؛ امتیاز مهمی که چه‌بسا برخی از رقبای قدر آسیایی و اروپایی از آن محروم بوده و عدم آشنایی تعمیرکاران و نبود قطعه، حتی برخی مدل‌های لوکس و کیفی آنها را طی این سال‌ها از چشم شماری نه چندان اندک از مشتریان وطنی انداخته است.

Hyundai Santa Fe 2010
در این روزها که اتفاقاً بازار دست دوم‌های خارجی تا حدی گرم‌تر از پیش شده، ساخته‌های قدیمی کیا/هیوندای ازجمله هیوندای سانتافه نسل دوم (مدل ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۱ میلادی)، کیا اسپورتیج نسل دوم (۲۰۰۴ الی ۲۰۱۰ میلادی) و هیوندای توسان نسل اول (۲۰۰۴ الی ۲۰۱۰ میلادی) و … از اقبال بهتری در نزد عمده مشتریان وطنی سود می‌برند. در این میان، وجه اشتراک اغلب این خودروها استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر (۲.۷ لیتری) و گیربکس عمدتاً ۴ سرعته خودکار است. البته این خودروها در آن دوره با پیشرانه‌های دیگری هم در بازارهای جهانی عرضه شدند ولی ترجیح واردکننده وطنی اغلب بر گزینش خودرو با این سری از پیشرانه بود. درباره استفاده درازمدت از خودروهای کره‌ای مجهز به چنین پیشرانه‌ای (۲.۷ لیتری) مطلبی به قلم جناب آقای معید حمیدی در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ هجری شمسی به رشته تحریر درآمد که کلیت متن آن برای آگاهی شما خوانندگان عزیز در ذیل عیناً درج شده است.

استفاده از خودروهای کره‌ای در دراز مدت
«یکی از مهم‌ترین مسائل سازنده در تصمیم‌گیری برای خرید یک خودرو، کیفیت و دوام در استفاده دراز مدت است. بااینکه بسیاری از خودروهای شرقی از ظاهری شسته‌ورفته و مدرن برخوردارند اما باید گفت که همیشه طراحی خبر از سر درون نمی‌دهد. آن‌گونه که در بالا خواندید، اکثر خودروهای کره از پیشرانه‌های یکسان و طراحی شده بر پایه‌ای شبیه به هم استفاده می‌کنند.

Hyundai Sante Fe Engine
در این میان، پیشرانه‌های سری دلتا که بیشتر با حجم موتور ۲.۷ لیتری دیده می‌شود، کمترین بازده در برابر حجم موتور را ارائه می‌کنند. این پیشرانه اصولاً به موازات جعبه دنده ۴ سرعته تیپ ترونیک هیوندای – کیا با عکس‌العمل بسیار ضعیف در برابر تغییر دور موتور، ارائه می‌شود که به دلیل استفاده از ضرایب دنده سبک، نه تنها آن‌چنان بهینه نیست بلکه ازلحاظ قابلیت‌های دینامیکی نیز راننده را اقناع نمی‌کند.


این موضوع در کنار عدم رعایت زمان‌بندی سرویس‌ها، اعم از تعویض روغن جعبه دنده (بین ۲۵ تا ۳۰ هزار کیلومتر)، تعویض فیلتر روغن (که برای تعویض اصولی باید جعبه دنده از پیشرانه باز شود) و همچنین سرویس کامل که اصولاً در هر ۹۰ هزار کیلومتر انجام می‌شود و شامل تمیزکاری پوسته داخلی، برنامه‌ریزی مجدد واحد کامپیوتر و همچنین اجزای دوار داخلی گیربکس می‌شود، وخیم‌تر خواهد شد. همچنین اشکال در مپینگ (برنامه‌ریزی) واحد کامپیوتر، از دیگر مشکلات شایع در بین محصولات کره‌ای این سری است.

Hyundai Santa Fe 2010
اگرچه مهندسین کره‌ای، برای بالا رفتن ایمنی در حال کنترل خودرو، از تجهیزاتی همچون ترمزهای ضد قفل ABS و سیستم کنترل کشش ESC بهره جسته‌اند، باید گفت که این ادوات الکترونیکی در مواردی دچار مشکل می‌شوند. برای مثال، در محصولات SUV و در صورت حمل بار اضافی و همچنین ایجاد فشار مضاعف روی مجموعه انتقال قدرت (خصوصاً دیفرانسیل‌ها) در اثر بکسل کردن خودرویی دیگر با حجم بار بیش از میزان اعلامی کارخانه، سیستم کنترل کشش شدیداً دچار مشکل شده و به‌طورکلی از مدار خارج می‌شود که امری پرخطر به شمار می‌آید.


بااینکه تمامی خودروهای کره‌ای وارد شده به بازار ایران از سیستم ترمز ضد قفل هیوندای – کیا استفاده می‌کنند (به غیر از سیستم ترمز برمبو مورد استفاده روی جنسیس کوپه‌های سفارشی) اما در صورت بالا رفتن دفعات ترمز گیری، دیسک‌ها داغ می‌شوند و در نتیجه خیلی زود دچار تاب روی سطح می‌شوند. همچنین قفل شدن لنت‌ها هنگام ترمزگیری شدید نیز در این خودروها به کرات دیده شده است.
پس می‌توان نتیجه گرفت که حداقل کره‌ای‌های مجهز به این پیشرانه (۲.۷ لیتری)، ازلحاظ کیفیت مهندسی چندان هم اغواگر نیستند. اگرچه واردکننده، برای بسیاری از این خودروها می‌توانست پیشرانه‌های بهتری نیز انتخاب کند.

2011 Hyundai Sonata Sedan
در بخش کیفیت قطعات کابین، با توجه به استفاده از مواد اصولاً مصنوعی در ساختار ادواتی همچون تریم چوب، چرم صندلی‌ها، خودرو پس از استفاده نادرست و دراز مدت، در نواحی گوشه صندلی‌ها، چرم دور غربیلک و لیور دنده و البته دکمه‌های کنترلگر دچار مشکل می‌شوند، همچنین به دلیل تعبیه موتور برقی برای ادواتی همچون بالابر شیشه‌ها، سانروف، تنظیم کننده صندلی‌ها و… در صورت استفاده نادرست و بیش از اندازه، از ناحیه سیسم کشی و حتی خود موتور دچار مشکل خواهند شد.

Kia 2011 Sportage
اگر بخواهیم نیم نگاهی به نیمه پر لیوان داشته باشیم، خدمات پس از فروش و فراوانی قطعات یدکی، به ویژه در محصولات هیوندای از امتیازات مثبت کره‌ای‌ها در بازار ایران به شمار می‌روند. اگرچه قطعات به کار رفته در سیستم محرکه محصولات کره‌ای بسیار زودتر و راحت‌تر از همسانان آلمانی و یا حتی ژاپنی مستهلک می‌شوند، اما باید گفت وجود تعمیرکاران زبده و همچنین قیمت پایین‌تر قطعات یدکی، استهلاک درازمدت این محصولات را تا حدی جبران می‌کند»

منبع:
نشریه خودرو امروز، شماره ۱۹۷، ویژه‌نامه آغاز هشتمین سال انتشار، صفحه ۱۲۹، نوشته معید حمیدی،۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۳

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    شاید کره ای ها خوب نباشن !
    اما مطمئنا به این شدت هم بد نیستن…

    شاید کمی مغرضانه بود !!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      ماشینهای کره ای فقط برای 5 سال بدرد میخوره و بعد 5 سال باید بندازیش دور و یکی دیگه بخری
      این رو بارها گفتم و میبینید که پدال هم دقیقا همین رو تو متن گفته
      ماشینهای کره ای تمام فروششون به علت قیمت کم و اپشنهای زیادو شرایط فروش خوبشونه وگرنه هیچ دلیلی نداره طرف بجای خرید یه فورد یا تویوتا بره هیوندا بخره

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. حسن

        ۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        نکته مهمی هست دوباره بخونیدش تا متوجه بشید چرا میگم ماشینهای کره ای برای 5 سال بیشتر بدرد نمیخوره
        ((در بخش کیفیت قطعات کابین، با توجه به استفاده از مواد اصولاً مصنوعی در ساختار ادواتی همچون تریم چوب، چرم صندلی‌ها، خودرو پس از استفاده نادرست و دراز مدت، در نواحی گوشه صندلی‌ها، چرم دور غربیلک و لیور دنده و البته دکمه‌های کنترلگر دچار مشکل می‌شوند، همچنین به دلیل تعبیه موتور برقی برای ادواتی همچون بالابر شیشه‌ها، سانروف، تنظیم کننده صندلی‌ها و… در صورت استفاده نادرست و بیش از اندازه، از ناحیه سیسم کشی و حتی خود موتور دچار مشکل خواهند شد.))

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. فقط سری3

          ۹ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (129 ديدگاه)

          من آزرا 2011 داشتم تا 200هزارتاکارکرد داشت بعد فروختم تا زمانی که بفروشمش هیچ مشکلی نداشت حتی کمکفنر هاشم عوض نکردمبه غیر از روغن فیلتر ویه بار شمع چیز دیگه ای خرج نداشت موندم این خرجایی که میگین از کجا میاد چرم صندلی ها عالی بود صدایی هم اضافه توی ماشین نبود

          موافقم 5
          مخالفم 0
      2. SS

        ۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (740 ديدگاه)

        خودرو هم کالای مصرفی هست و طبق این فرضیه کار کرد ایده ال 10 ساله برای اون کافی هست که کره ای ها هم حداقل تا 7 الی 8 سال بدون مشکل خاصی کار میکنن و گارانتی اون ها هم تایید کننده این واقعیت هست
        اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور ما خودرویی مثل سانتافه بعد از 10 سال نزدیک به قیمت صفر کیلومتر واقعی فروخته میشه در حالی که کم کم باید به سمت اسقاط شدن پیش بره مشکل کیا یا هیوندای نیست

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۶ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          نه ماشین میتونه کالای مصرفی هم نباشه
          مثلا ماشینی مثل فورد سری اف راحت برای 40 سال میشه ازش کمال استفاده رو کرد با توجه به اونکه محصولی بارکش هم هست ولی یه مدل از محصولات کره ای رو شما مثال بزن که بتونه برای 15 سال بعد مثل زمان نو بودنش ازش کارکشید

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    حیف پول که به خودروی کره ای بدی بجای جنسیس یا ازرا همون سیتروئن c5 بهترین گزینست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      خخخخخ
      سیتروغن c5؟؟؟؟؟؟
      منظورت همون محصولی هست که بخاطر موتور ضعیف و سیستم برقی پیچیدش سایپا بعد از تولید تعدادی محدود ازش از رده خارجش کرد؟؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این همه مشکل که شد تومار .
    به کره ای پرستان پیشنهاد میکنم ، حتماً ، حتماً ، جایزه و لوح تقدیرهارو قاب و به صورت وارونه به دیوار اتاق پذیرائیشون میخ کنند .

    اما من به شما بزرگترین مشکلاتی که از نزدیک دیدم را میگم :
    ۱- کره ایها عاشق یاتاقان زدن هستند .
    ۲- عاشق قِرِچ قِرِچ صدا کردن در اتاق هستند
    ۳-رانندگی بیحس و بی روح .
    ۴- مصرف سوخت عجیب بالا .
    و……..

    اما این را به کره ای دوستان نصیحت میکنم که لااقل روغن و فیلترها رو هر ۵۰۰۰ کیلومتر عوض کنید ، و خوبی که در کشور ما داره پولِ نقدِ و بازار خوبی دارند ، اما اگر خودرو را نگه میدارید برای چند سال ، یا صفر کیلومتر بخرید یا اصلاً کارکرده را نخرید که بیچارتون میکنه .

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Jdm

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (121 ديدگاه)

      بقیه مواردی که گفتیو ازشون اطلاع ندارم ولی باتاقان زدنشون رو خودم دیدم

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. m

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (227 ديدگاه)

      سانتافه 2012 با 100 هزار کارکرد اتاقش به اندازه یه 206 مدل پایین سروصدا میکنه …
      همه کره ای ها بعد از 60 هزار تا مشکل سروصدای اتاق رو دارن …

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Aston martin

        ۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        من توی آزرای ۲۰۰۸ دویست هزارتا کارکرد نشستم.کنسول ماشین بخاطر پلاستیک خشکش شکسته بود یکمو ترک داشت .داخل ماشین عجیب ساکت بود.برغم موتور شش سیلندر اصلا صدای موتور نمیومد تو کابین.حتی صدای خیابون هم نفوذ نمیکرد آرامش عجیبی داشت. بدنه هم به رغم کارکرد ۲۰۰ تایی اصلا سرصدا نداشت ماشینم نرم و روون کار میکرد.
        من نه کره ای دوستم نه اگر حق انتخاب داشتم کره ای میخردیم ولی بنظرم مشت نمونه خروار نیس.آدم تا خددش چن تا مدل رو حرفه ای تست نزنه نمیتونه نظر بده.نگهداری ماشین خیلی مهمه ماشینایی که یاتاقان زدن یا به صدا افتادن احتمال زیاد مالکای بدی داشتن الزاما نمیشه بند کرد به برند.شایدم باشه نمیگم مرتبط نیست ولی نمیشه حکم قطعی داد و گفت الا بلا از هیوندای بودنشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  4. علی

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    سلام به کره ای دوستان نوید عزیز لطفا به جای استفاده از کلمات کوچه بازاری با علم و منطق حرفتو ثابت کن نمیدونم قبلا ماشین کره ای داشتی یا بنا به دلایلی دیگه این حرفا رو زدی ولی اینو بدون که کل دنیا جنس کره ای رو پذیرفتن و بهش احترام میذارن به جز خاور میانه تویوتا پرست قبلا پدرم یه آزرا 2008 داشت و تو کیلومتر 290000 که فروختیمش یاتاقان نزد حتی یه ذره افت قدرت و کشش پیشرانه هم نداشت 2 عاشق قرچ قرچ کردن در اتاق هستند در این مورد هم بگم این آخر ها یکم کنسولش جیر جیر میکرد که اونم به خاطر جنسش بود که با یه سمباده حل شد 3 رانندگی بی حس و بی روح : والا تو کیلومتر 290 تا gt 86 مزدا 3 و کمری رو مثل ماست میبردم با اینکه فقط 2 بار دسته موتور عوض کردم 4 : مصرف سوخت بالا با موتور 6 سیلندر مصرفش به اندازه 206 اتومات نبود و ظاهرش هم بعد از یه صفر شویی و پولیش ساده با طراوت و تازه میشه در نهایت منم به شما پیشنهاد میکنم که یه بار داخل ماشین های کره ای بشینید و یه کم به سیستم صوتیش گوش بدید تا قدر عافیت را بدانید و با آرامش بیشتری کامنت بذارید ببخشید طولانی شد

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      علی داداش
      کامنت شما طولانی نبود .
      پُر از عبارات مفهومی بود که من را از کوچه بازار بی کلاس به سمت تجریش و اِلاهیه باکلاس میبُرد.

      یعنی کسی که برای سیستم صوتی خوب میره ماشین کره ای میخره ، مثل همونی میمونه که میره برای دُکمه گُم شُدَش ، پیرهن سفارش میده .

      احتمالاً آزرا پدر شما ، بدست مهندسان لکسوس از کارخانه خارج شدن و شانس شما خوب بوده ، یا پدرتون شما را در جریان مکافاتهای آزرا که اتفاقاً یکی از پراستهلاکترین خودروهای کره ای هست ، قرار نمیداد .

      من نمیدونم چطوریه که کره ای پرستان را اگر تائید نکنی ، میگن طرف تا حالا از پراید بالاتر سوار نشده نظر میده ، اگر اینطوری دِلِت خوش میشه ، پس خوش باش به پراید سواری من و کره ای لاکچری سواری خودت .
      میگی حرفم را ثابت کنم ، از فردا راه میوفتم تک تک نمایندگی هیوندای و تعمیرگاه های کَف شهر و میگم لطفاً بهم مدرک بدین برای یاتاقان زدنهای متواری هیوندای و کیا ، .
      داداش ، چیزی که عیانست ، چه حاجت به بیانست .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۷ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        نمیدونم چرا مایی که کره ای سوار میشیم هیچکدوم از اینارو ندیدیم !!!!!
        من به جز سرویس خرج دیگه ای نداشتم تا الان !

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. کاوه

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (146 ديدگاه)

      علی آقا فکر کنم کلا آزرا ۲۰۰۸ خوب از آب دراومد. توسان های قدیمی هم الان توی خیابونا هستن سرحال و قوی. ورنا و آوانته هم الان صاحباشونو هنوز هم راضی نگه داشتن. اما در مورد سوناتا یا اسپورتیج قدیمی مثلا ۲۰۱۲ زیاد چیزای خوبی نشنیدم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Aston martin

        ۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        ماشینای ایرانی بعد ۷ ۸ سال کارکردن کل دماغ ماشبن میاد بالا . بین سپر جلو پنجره چراغا فاصله میوفته شما هر خودروی ایرانی رو نگا کنی که ۷ ۸ سال کار کرده بین قطعات قسمت جلویی ماشین فاصله میوفته حالا همینو تو خودروهای کره ای با همین کارکرد ببینین.مث روز اولشه
        من بازم میگم طرفدار کره نیستم ولی دیگ قیاسشون با آشغالای ایرانی بی انصافیه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. حمیدرضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این متن برای چهار سال پیشه الان خودروهای کره ای خیلی بهتر شدن البته که به پای خودروهای ژاپنی نمیرسن ولی خوب هزینه شون و سواریشون به قیمت کاملا می ارزه
    یکی از آشنایان من هم یه اسپرتیج داشت مدلشو یادم نیست ولی شبیه همین عکسی بود که داخل متن هست مشکلی که داشت روغنش سیاه می شد و یکم مشکلات فنی کوچیک داشت

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      حمیدرضا ، داداش
      همین مشکلات کوچیکی که میگی ، میلیونی برات آب میخوره .
      راه سینه چاکان کره ای عشق جایزه کجان ، هان ، کجان ؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. حسن

        ۶ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        ماشینهای کره ای 2 تا مشکل اساسی دارن
        1. کیفیت پایین در کابین و قطعات موتوری
        2. مصرف بالا با وجود موتورهای کم حجم

        موافقم 2
        مخالفم 0
  6. احسان

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کره ای با کارکرد بالای ۱۰۰هزار رسما سرطانه… طرفش نرید.

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      دقیقا
      ماشین کره ای فقط تو 3-4 سال اول اونم اگه درست استفاده بشه بد نیست ولی بعد یه مدت همچین میوفته تو خرج که حد نداره
      نمونش سانتافه 2010 یکی از اشناها که صفر خرید ولی بعد 4 سال گیربکسش به مشکل خورد و بعد کلی خرج اخر مثل اولش هم نشد
      یا اون سیستم برقش که رسما مزخرف ترین نوع سیستم برقی هست که تا حالا دیدم

      موافقم 4
      مخالفم 2
  7. ADAK

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    بعضی ها همیچین میگن کره ای آشغاله !
    انگار همه بنز و بنتلی سوار میشن :-)
    خب کسی پول داشته باشه خودش سرش میشه بره آلمانی ایتالیایی بخره …

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سعید سابق

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (222 ديدگاه)

      اینکه هر کی چی سوار میشه ؛تفاوتی و تاثیری در حقیقت و واقعیت نداره . حالا یا من پیکان سوارم یا پانامرا هیچ فرقی نداره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سالار

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان و سایت خوب پدال تو این استرالیا که من زندگی میکنم خودروهای کیا و هیوندای رو با گارانتی ۷ سال تعویض قطعه بفروش میرسونن حالا اگه تو ایران این مقدار گارانتی نمیدن مشکل جای دیگست که البته مشکل پایین تر بودن کیفیت نسبت به اتومبیل های کره ای نسبت به ژاپنی رو پوشش میده البته از حق نگذریم بیشتر از ۸۰٪ بازار اینجا در قبضه اتومبیل های ژاپنیه و من منکر کیفیت فوق العاده اونها نیستم اما کلا اینجا بیشتر از ۵ سال کسی اتومبیل نگه نمیداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Sina

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    سال ۲۰۰۷ بود که پدر بزرگ من یه سوناتا ۶ سیلندر صفر خرید
    خیلیم کم ازش استفاده میکرد
    تا کیلومتر ۷۰ هزار این مشکلات براش پیش اومد،خدا شاهده اگه یکیش دروغ بگم ،عین حقیقت میگم
    اولین مورد اسپیکر در عقب خراب شد
    یعد از مدتی سانروفش باز نمیشد فقط بالا میرفت که هزینه درس شدنشم زیاد بود بیخیالش شدیم
    سوم یبار داییم سوارش بود صندلی برقی راننده جلو عقب نشد نمایندگی گفت اسکلت صندلی شکسته درصورتی که هیچ فشار سنگینی بهش وارد نشده بود و فقط ضعف کیفیت بود،صندلی باز شد لخت شد وصله پینه شد و اوکی شد
    حدود ۵۰ هزار کیلومتر افتابگیر سمت سرنشین که ۵بارم باز نشده بود حالت فنریش خراب شد و همش میومد پایین جلو دید که اونم کلا تعویض شد
    رو کیلومتر ۷۰ هزار یک مشکل برقی پیدا کرد که کولرش ،سیستم صوتی و بوق ماشین قطع شد و ۵روز نمایندگی خوابید تا درست شد
    الان ماشین ۹۰ تا کار کرده چرم دور فرمون کلا رفته وچرم صندلی راننده قسمت نزدیک در خراب شده
    سواری خودرو جالب نیست ، تو دستانداز سرو صدا خیلی داره
    جلوبندی این ماشین خیلی ضعیف هست و زود به زود نیاز به تعویض قطعه داره
    در مجموع تجربه این ماشین از سال ۲۰۰۷ به من اشغال بودن کره ای ها رو ثابت کرد که این ماشین تا کیلومتر ۹۰ هزار که هیچی نیست این همه مشکل درست کرد???

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. حسن

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      ماشینهای ساخت کره چون کیفیت ندارن و فقط یه چیز بزک شده هستن طرف فکر میکنه چون ظاهر بزک شده ای داره پس لابد خوبه و با توجه به قیمت کم و شرایط فروش خوب میره میخره ولی بعد 1-2 سال میبینه نه کیفیت داره و نه مزیتی نسبت به بقیه ماشینها

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Adak

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      عجب !!!
      پراید منم اینقده مشکل نداشت که سوناتا بابابزرگ شما داشت …

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. واقعن که

      ۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مطمئنی که پدر بزرگت سوناتا خریده ؟؟؟ شاید یه سمند تصادفی بوده که با ماژیک وایت برد کلفت روش نوشته بودن سوناتا …

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. محمدامین

    ۷ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    والا من موندم چطور همچین نظراتی دارن دوستان?
    من خودم سال ۲۰۱۳ یه سوناتا صفر گرفتم حقیقتا همون موقع در حد تویوتا نبود ولی ارزون تر و زیباتر بود(مدل yf)
    و دو تا سفر کوتاه رفتم دیدم زیرش میگیره و خیلی اعصاب خوردیه.حتما دوستانی که داشتن میدونن
    با ۱۰ میلیون ضرر فروختمش و توسان ۲۰۱۴ خریدم و تا الان هم دارمش،و به عنوان ماشین اول داخل شهریمم استفاده میکنم و بیشتر کارام با اون هست،از حق نگذریم خوب کار میکنه الانم میگم در حد تویوتا راو۴ نیست ولی کسایی که به هر دلیلی میخان کیا و هیوندا بخرن،بدونن که با نگهداری معمولی ۷-۸ سال به طور عالی واستون کار میکنه.
    کسایی که پراید رو ۱۰ سال با مراقبت خوب نگه میدارن،یه هیوندای رو تا ۴۰ سال میتونن استفاده کنن.
    البته از نظر دوامی به تویوتا نمیرسن ولی باید ببینین هدفتون چیه،حقیقتا من هیوندای سوناتا lf و سانتافه ۲۰۱۸ (خارج از کشور) سوار شدم از نظر کیفیتی خیلییی پیشرفت کرده بودن سواریشون خیلی خوب بود و کلا سوناتا در حد نیسان آلتیما بود!
    اگه هدفتون فقط و فقط دوامه و در کنارش میخاین از رانندگی لذت هم ببرین شک نکنین تویوتا بخرین
    اما اگه انقدر دوام واستون مهم نیست و میخاید از قیافه و رانندگی و آپشن لذت ببرین روی هیوندای و کیا فک کنین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. پرهام

    ۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    کره ای ها مدلای پایینترشون کیفیت قطعات جالبی ندارن البته بیشتر تو ظاهری و مونتاژی ولی جدیداشون انصافا از همه نظر خیلی بهتر شدن البته بیشتر خرابی های ماشینهای ما به خاطر نگهداری اشتباه و نخوندن دفترچه راهنمای ماشین (روغن مناسب و…)و سپردنش دست هر تعمیرکاریه ولی تو کره ای ها مواردی مثل شیشه بالابر و خرابی یا سر و صدای داشبورد و اینا بیشتر تو مدلهای مثلا قبل 2012 شایعتره حد اقل چیزیه که خودم دیدم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کیوان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    نمیدونم دشمنی دوستان با کره ای ها سر چیه طوری نظر میدن که انگار ضعیف ترین ماشین دنیا رو نقد میکنند سانتافه ۲۰۰۸ داشتم سال ۲۰۱۲تا۲۰۱۶داشتم موتری و فنی عالی بود ایراداتی که میگید نداشت سوناتا ۲۰۱۰ داشتم معرکه بود بدون ایراد سورنتو ۲۰۱۱ همه میدونند چی میگم سانتافه ۲۰۱۵ داشتم اونم اذیتم نکرد در این چند سال ماشین زیاد عوض کردم کمری گرند سوزوکی مزدا میتسوبیشی نیسان رونیز خیلی خوب بود نیسان مورانو ۲۰۰۸خوب بود مزدا خوب بود‌ اما کمری و سوزوکی و پرادو رو لذت نبردم بهر صورت ماشینهای کره ای خیلی خوبند دوسشون دارم

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. کیوان

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (166 ديدگاه)

    سانتافه ۲۰۰۸ توسان۲۰۱۰ سوناتا۲۰۰۹ سانتافه۲۰۱۵ داشتم با هیچکدوم مشکل نداشتم کمری گرند کمری xli مزدا۳ سوزوکی ویتارا هم داشتم هیچ برتری در ژاپنی ها ندیدم چرا کلمات رکیک بکار میبرید مثل لگن تا چقدر تعصب در مورد تویوتا چطور جنسیس ۷۰ در ۲۰۱۸ در جهان اول شد توسط بالای ۵۰ داور با در نظرگرفتن فاکتورهای مختلف رقبای المانی را هم شکست داد چه برسه به ژاپن در مورد قیمت که فرمودید کره ای ارزان است در حال حاضر قیمت جهانی سانتافه از راو۴بالاتر است از جهت دوام ورنا اواننه توسن با ۱۰سال سن بسیار سرحال هستند

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. رضا

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقط ال نود

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا