هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در یکی دیگر از جمعه‌های پایانی تابستان، بار دیگر همچون هفته‌های گذشته در خدمت شما همراهان همیشگی پدال هستیم با قسمتی دیگر از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته.

۲۲

این میزان وزنی به کیلوگرم است که در صورت سفارش ترمزهای کربن سرامیکی برای نسل جدید ب‌ام‌و M5 از وزن کلی آن کاسته می‌شود. این سوپرسدان آلمانی درمجموع هم‌اکنون حدود ۹۰ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد درحالی‌که پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 بای‌توربوی آن خروجی بیشتری معادل ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور پیدا کرده است.

۲۵

این طولی به سانتیمتر است که کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن T-Roc از تیگوآن کوتاه‌تر است. جدیدترین کراس‌اوور فولکس‌واگن که در سگمنت ساب‌کامپکت قرار می‌گیرد، با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها، بازار اروپا را هدف قرار داده است.

۰.۱

این زمانی به ثانیه است که فراری پُرتوفینو از سلف خود یعنی کالیفرنیا T در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سریع‌تر است. این سوپراسپرت جدید ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری از کالیفرنیا T داشته و درعین‌حال سبک‌تر از آن‌هم هست درحالی‌که می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند. نخستین نمایش عمومی فراری پُرتوفینو در نمایشگاه فرانکفورت صورت می‌گیرد.

۲

این تعداد ارقامی است که ازاین‌پس آئودی برای تمایز پیشرانه‌های محصولات خود استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب در آینده بجای استفاده از اعداد نشان‌دهندهٔ حجم موتور مانند ۳.۰، از اعدادی بین ۳۰ تا ۷۰ استفاده خواهد شد که نشان‌دهندهٔ قدرت نسبی پیشرانه به واحد کیلووات است. بله مطمئناً این روش گیج‌کننده خواهد بود.

۶.۵ میلیون

این حداقل تعداد فالووری است که هرکسی که می‌خواهد به‌طور موقت تا زمان رهایی کامل جرمی کلارکسون از بیماری سینه‌پهلو، جایگزین او در برنامهٔ گرند تور شود، باید داشته باشد. دیگر شرایطی که آمازون برای متقاضیان جایگزینی با کلارکسون مطرح کرده نیز شامل مواردی چون تسلط کامل به زبان انگلیسی و برخورداری از دانش کافی در زمینهٔ خودرو می‌شود.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI . TUNING

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    امیدوارم حالش زودتر خوب بشه
    این 3 تا با هم به درد میخورن
    جایگزین فایده نداره
    من که با تاخیر در برنامه مشکلی ندارم ولی با جایگزینی مخالفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      دقیقا
      بین این سه همیشه جرمی رو بیشتر دوس داشتم?
      جایگزینی اش برام خیلی ناراحت کننده اس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه شرط عجیبی برای جایگزین کلارکسون اون عدد ائودی واقعا مزخرفه الان همین ایرادو مرسدس و بی ام دبلیو هم دارن اصلا معلوم نیست ماشین حجمش چقدره فراری هم که مثل همیشه بی نظیره بی نظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Stuttgart

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    جرمی سلطان،زودتر خوب شو…?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا