هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

در نخستین جمعهٔ سال ۱۳۹۶ و در ایام نوروز و بهار ۹۶، با آرزوی سالی سرشار از سلامتی و برکت برای مخاطبین عزیز پدال و تمامی هم‌وطنان، بار دیگر همراه شما هستیم با قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته.

۳۵۰۰

ford-focus-rs

این تعدادی است که تاکنون از فورد فوکوس RS در ایالات‌متحده فروخته شده است. این رقم که حدود ۵۰۰ دستگاه در هرماه است، برای یک هاچ‌بک عملکردی اسپرت با قیمت پایهٔ ۳۶,۱۲۰ دلار، فروش مناسبی محسوب می‌شود. همچنین فورد می‌گوید که خریداران فوکوس RS عمدتاً به سفارش تریم‌های بالاتر این هاچ‌بک داغ علاقه دارند به‌گونه‌ای که ۶۲ درصد از خریداران این خودرو، پکیج RS2 را با قیمت ۲۷۸۵ دلار برای آن سفارش داده‌اند.

۹۰

subaru-wrx-sti

این درجهٔ شیب دیواره‌ای است که یک رانندهٔ مسابقهٔ حرفه‌ای با یک دستگاه سوبارو WRX STI روی آن حرکت کرده است. این راننده که Mark Higgins نام داشته و قهرمان مسابقات WRC است، با این سوباروی کاملاً اصلاح‌شده، کاری را به انجام رسانده که تاکنون خودروی دیگری انجام نداده است. وی با این خودروی ژاپنی در مسیری پوشیده از برف در کوه‌های آلپ سوئیس که مخصوص حرکت سورتمه‌ها است به رانندگی پرداخته و بر روی دیواره‌هایی با زاویهٔ ۹۰ درجه حرکت کرده است.

۲۵,۰۰۰

lucid-air

این مبلغی به دلار است که اگر خواهان خرید یک دستگاه از ۲۵۵ دستگاه اول خودروی جدید لوسید ایر هستید باید به‌عنوان پیش‌پرداخت یا سپرده بپردازید. قیمت این خودروی تمام الکتریکی از ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود و دارای ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ کیلومتر بُرد با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها است؛ اما سری اولیهٔ لوسید ایر که نسخهٔ ۲۵۵ نام دارد، مجهز به پکیج باطری‌های بزرگ‌تری است که بُردی برابر با ۵۱۰ کیلومتر و قدرت عظیمی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار را ارائه می‌کند. شرکت لوسید هنوز نگفته است که این خودرو دقیقاً چه زمانی به خریداران تحویل داده خواهد شد اما از قبل شنیده‌هایی سال ۲۰۱۹ را زمان این کار عنوان کرده‌اند.

۵۲,۳۷۰

rover-range_rover_velar

این تفاوت قیمت میان نسخهٔ پایهٔ رنجروور ولار با گران‌ترین نسخهٔ آن به دلار است. هرچند قیمت جدیدترین محصول لندروور از تنها ۵۰,۸۹۵ دلار آغاز می‌شود اما خریدارانی که شانس خرید یکی از تنها ۵۰۰ دستگاه نسخهٔ اول یا First Edition ولار را داشته باشند باید مبلغ ۱۰۳,۶۲۵ دلار را پرداخت کنند. البته این برچسب قیمتی، نسبتاً عادلانه است چراکه سری اول ولار از بالاترین و مجهزترین تیپ آن بوده و از بسیاری از تجهیزات چون رینگ‌های ۲۲ اینچی، صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی رنگی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صندلی‌های برقی ۲۰ جهتهٔ جلو و… سود می‌برد. رنجروور ولار از تابستان امسال برای فروش در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

۱۲۱ میلیون

amelia-island-auction

این ارزش کلی تمامی خودروهایی است که هفتهٔ گذشته در حراجی Amelia Island Concours به فروش رسیدند. مبلغی که به‌طور متوسط برای هر خودرو معادل ۵۵۲,۱۱۱ دلار می‌شود. گران‌ترین خودرویی که در این حراجی به فروش رسید، یک دستگاه بوگاتی تایپ ۵۷S کابریولت مدل ۱۹۳۷ با ظاهری خیره‌کننده بود که با قیمت ۷.۷ میلیون دلار به فروش رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ASA

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حیرت زده شدم از کاری که با سوبارو انجام دادن!
    کلن ژاپنیا کارشون همینه
    مثل تست نیسان جی تی آر تو شیب برفی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3198 ديدگاه)

    WRX ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا