هفته نامه

گزارش کامل نمایشگاه خودروی پکن 2018 – قسمت هشتم

با پوشش کامل نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ در خدمت شما عزیزان هستیم. به دلیل تعداد بسیار زیاد خودروهای جدید ما در ابتدا به ذکر شاخص‌ترین خودروها خواهیم پرداخت و در آینده نیز اخبار برخی از مدل‌های دیگر را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد. پس از انتشار قسمت‌های اول تا هفتم گزارش نمایشگاه پکن هم‌اکنون هشتمین قسمت آن تقدیم شما عزیزان می‌شود.


خب نمایشگاه پکن به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود. اولین خودرویی که در این قسمت دیدیم Qiantu K50 است که چند ماه دیگر وارد بازار می‌شود. این برند سه محصول در غرفه به نمایش درآورده که اولین آن‌ها همان‌گونه که می‌بینید رنگ بدنه مشکی مات، کابین قرمز و رینگ‌های بسیار جذاب دارد.


دومین محصول به نمایش درآمده یک نسخه جذاب آبی‌رنگ است.


سومین محصول نیز نمونه‌ای به رنگ خاکستری و مشکی است. Qiantu می‌گوید K50 از دو پیشرانه الکتریکی که هر یک قدرت ۲۱۴ اسبی و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متری دارند استفاده می‌کند. این اسب‌های الکتریکی باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی و برد حرکتی ۳۶۵ کیلومتری می‌شوند.

هنوز قیمت خودروی یاد شده مشخص نیست اما خبرهایی از قیمت ۷۵۰ هزار یوانی K50 منتشر شده است. البته اخبار جدید حاکی از قیمت نزدیک به یک میلیون یوانی هستند.


کانسپت K20 یک خودروی اسپورت الکتریکی و کوچک است که به‌طور ویژه برای مردم جوان طراحی شده است. این محصول Qiantu دارای دو پیشرانه الکتریکی بوده و شتاب ۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعتی دارد. هنوز مشخصات دیگر این محصول مفهومی منتشر نشده‌اند.


کانسپت ۱ نیز سدانی اسپورت است که تلاش دارد به تسلا مدل S برسد. این خودرو از همان پیشرانه الکتریکی K50 استفاده می‌کند. هنوز تولید این خودروی مفهومی تأیید نشده است.


خودروی کانسپت وی RS7 (به کپی کردن نام از آئودی دقت کنید!) پیش‌نمایشی از نسخه وحشی‌تر وی VV7 است. این خودرو ظاهر سریع و خوبی دارد اما متأسفانه قدرت آن چندان زیاد نیست. وی گفته خودروی یاد شده قدرت ۲۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری داشته که به اندازه نسخه استاندارد است.


و البته فراموش نکنید برند وی قبلاً در حال فروش نسخه اسپورتی با نام VV7s بوده است. این خودرو نیز قدرت ۲۳۰ اسبی داشته و ظاهر آن جوان پسندتر است. شاید وی بتواند از پیشرانه هیبریدی قوی‌تر برای RS7 استفاده کند اما نه این‌طور نیست زیرا آن‌ها قبلاً مدل P8 را معرفی کرده‌اند که نسخه پلاگین هیبریدی VV7 می‌باشد. این خودرو خروجی ۳۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۴ نیوتون متری دارد. عرضه این محصول به بازار آغاز شده و قیمت آن از ۲۶۰ هزار یوان آغاز می‌شود.

وی ادعا می‌کند شتاب خودروی یاد شده ۶.۵ ثانیه و برد حالت الکتریکی آن ۵۰ کیلومتر است. گفته می‌شود P8 در هر صد کیلومتر مصرف ۲.۳ لیتری داشته و گیربکس آن از نوع ۶ سرعته دوکلاچه است.


این هم کانسپت وی X که پیش‌نمایشی از کراس اووری کاملاً الکتریکی می‌باشد. این خودرو دارای ویژگی‌های معمول محصولات مفهومی همچون شارژر بی‌سیم، صفحات نمایش بزرگ، خودران سطح ۵ و محدوده حرکتی ۵۳۰ کیلومتری می‌باشد؛ اما موضوع جالب لوگوی X روی جلوپنجره است که تفاوت زیادی نسبت به لوگوی وی دارد.


یکی دیگر از برندهای پرشمار چینی که در بازار کشورمان حضور دارد هاوال است که تنها یک خودروی جدید را به پکن آورده است. این خودرو F5 نام دارد. وی نیز این خودرو را با نام VV5 عرضه می‌کند. حرکات عجیب‌وغریب چینی‌ها تمامی ندارد! اولین بار گریت وال این شاسی‌بلند را در وی تولید کرد سپس همان خودرو را به عنوان هاوال معرفی نمود. F5 از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ۱۶۹ اسبی و ۲ لیتری توربوی ۱۹۷ اسبی وی VV5 استفاده می‌کند.


میتسوبیشی ژاپن نیز اقدام به معرفی نسخه بازار چین اکلیپس کراس کرده که توسط جوینت ونچر گوانگژو-میتسوبیشی ساخته می‌شود.


اما یکی از شاخص‌ترین برندهای نمایشگاه پکن لکسس است که نسل جدید ES را در نسخه‌های هیبریدی و بنزینی به نمایش گذاشته! جلوپنجره این خودرو شاخصه اصلی محصولات لکسس را به همراه دارد. شایان ذکر است مدل پرچم‌دار LS نیز به چین وارد خواهد شد.


با گذر از غرفه لکسس به غرفه فورد می‌رسیم که اقدام به رونمایی از اسکورت فیس لیفت کرده است. نام اسکورت هنوز هم در چین زنده بوده و بر روی یک سدان شکل گرفته بر پایه نسل دوم فورد فوکوس بکار رفته است. این خودرو ارزان بوده و فروش خوبی دارد. جلوپنجره و چراغ‌های جدید جلو از جمله تغییرات اسکورت فیس لیفت هستند.


اما بد نیست به غرفه کوروس نیز نگاهی داشته باشیم. این برند به مشکل افتاده است. بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت چری بوده و آن‌ها نمی‌دانند با این برند چه‌کار کنند. چری در حال لوکس‌تر شدن بوده و اکسید جدید نیز این روند را پیش خواهد برد. خب آن‌ها با کوروس چه‌کار خواهند کرد؟ هنوز کسی نمی‌داند و در چند سال آینده نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این شرکت انجام نخواهد شد بنابراین خودروهای آن امیدوارکننده نیستند. به نظر می‌رسد مدل شکل گرفته بر پایه تیگو نیز اصلاً تولید نخواهد شد.

اما کوروس مایل ۱ یک خودروی اسپورت الکتریکی است که دارای شارژ بی‌سیم و محدوده حرکتی ۷۰۰ کیلومتری می‌باشد. متأسفانه این خودرو وارد بازار نخواهد شد.


این بار از جلوی غرفه آکورا رد شدیم. پروتوتایپ RDX این خودروساز چیزی بیشتر از نسخه چینی آکورا RDX نیست. این خودرو توسط جوینت ونچر گوانگژو-هوندا ساخته می‌شود.


محصول بعدی این شرکت CDX است که یک فیس لیفت ملایم را تجربه کرده است. همچنین نسخه اسپورت هیبرید جدید از همان سیستم هیبریدی بکار رفته در آکورد اسپورت هیبرید استفاده کرده است. خروجی کل این مجموعه برابر با ۲۱۵ اسب بخار بوده و در هر صد کیلومتر نیز مصرف ۵ لیتری دارد.


یودو یکی دیگر از برندهایی است که روی گسترش تعداد شاسی بلندهای خود کار می‌کند. پیش از محصولات Pi 1، Pi 3، Pi 5 و Pi 7 این شرکت به بازار چین عرضه شده اند. نسخه تولیدی Pi 7 در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود. یودو می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۹ ثانیه بوده و برد آن به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد.


برند هیبرید کینتیک نیز دو کانسپت الکتریکی جدید را به پکن آورده که یک سدان H500 و دیگری شاسی‌بلند K30 می‌باشد. این دو خودرو باعث می‌شود تعداد محصولات مفهومی هیبرید کینتیک به ۶ عدد برسد.

محصولات این شرکت توسط خانه طراحی پینین فارینا خلق شده اند. تولید اولین محصولات هیبرید کینتیک در سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.


سدان H500 و شاسی‌بلند K350 از یک قوای محرکه ۴۰۳ اسب بخاری استفاده می‌کنند. سدان یاد شده شتاب ۴.۵ ثانیه‌ای داشته و برد آن به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد. شتاب مدل شاسی‌بلند نیز ۴.۷ ثانیه و سقف سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. هر دو خودرو طراحی خوبی دارند و امیدواریم این محصولات با همین شمایل به بازار وارد شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. alireza

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (754 ديدگاه)

    دیگه طراحی چینیها به اروپایی ها رسیده و تو این زمینه تفاوتی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی از این طراحی ها عملا چینی نیستن
    بلکه بعضی از شرکت های چینی طراحان نخبه ایتالیایی رو استخدام کردن
    یا مثلا جیلی که شرکت ولوو رو میبلعه و عملا تمام مدیران ولوو در استخدام جیلی قرار میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Azad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چینی ها در حال بلعیدن بنز هم هستند و عملا همه مدیران و طراحان اون در خدمت چینی ها قرار میگیرن.بنز چینی در راهه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید ع

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    منکه میگم چینیها باید به خودشون افتخار کنن‌..بلعیدن ولوو و امثال ولوو (بقول دوستمون)کار ساده ای نیست!
    وقتی چینیها دارن بخودشون می بالن و با افتخار میگن ما میخوایم دنیا مصرف کننده تولیدات ما باشه ،تو همون بین ما میتونیم به عقب موندگیمون فک کنیم.به سادگی و حماقتمون..بنام حمایت از تولید داخل و سراپا نگهداشتن خودرو سازهامون مجبورمون کردن صنعت خودرو رو بقیمت چند برابری و بعضا بقیمت جون و سلامت عزیزانمون سروپا نگه داریم..ولی همین خودرو ساز تا بوی گرون شدن دلار و کاهش ارزش پول ملی اومد آشغالهاشو به همون مردمی که اونجوری سر و پاه نگهش داشتن عرضه نمی کنه تا مردم بیچاره مجبور شن بیشتر بابتش پول بدن..فکرشو بکنین میگن اگه تو ماشینهای از رده خارجمون کشته هم شدین عیب نداره عوضش صنعت خودرو سر و پا میمونه ولی همینکه دیدن میتونن همون مردم رو بدوشن لحظه ای درنگ نمی کنن..
    اینو باید شما جواب بدی آقای رییس جمهور!!!!
    جواب تحمل کردن محدودیتهای موجود خودرویی تو کشورمون اینه که به محض اینکه خودروساز دولتی ببینه اگه خودرو عرضه نکنه میتونه خودرو رو گرونتر بده لحظه ای درنگ نکنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر برند سرم گیج‌رفت خدایی
    حیف کوروس که از ارزش افتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amir amini

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این کانسپت کوروس مایل 1 خوشگله چرا ازش عکسای بیشتری نزاشتید هرچیم میگردم عکس نیست از این مدل ممنون میشم ازش عکسای بیشتری بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا