مرسدس بنز

خداحافظی با مرسدس B کلاس الکتریک درایو

مرسدس B کلاس الکتریک درایو که در تأسیسات راشتات آلمان ساخته می‌شد در دسامبر سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد و از نظر فروش هیچ‌گاه به موفقیت بزرگی دست نیافت. تنها ۳۶۵۱ دستگاه از این خودرو در دوران حیاتش فروخته شد بنابراین خاتمه تولید این خودرو چندان دور از ذهن نبوده و سورپرایز محسوب نمی‌شود. سخنگوی مرسدس آمریکا در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که این هاچبک بدون آلایندگی از سه‌ماهه سوم سال دیگر تولید نخواهد شد.


دلیل دیگر برای خاتمه تولید B کلاس الکتریک درایو این است که مرسدس باید تأسیسات یاد شده را به منظور تولید نسل بعدی مدل‌های کامپکت در سال ۲۰۱۸ بازسازی کند. البته نسخه‌های مرسوم B کلاس همچنان در خط تولید خواهند بود.


اگرچه جانشینی برای این خودرو وجود نخواهد داشت اما مرسدس در حال آماده شدن برای عرضه طیف محصولات الکتریکی جدید با زیربرند EQ است. حداقل ۱۰ مدل الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد.


این کمپانی آلمانی قبلاً با معرفی کانسپت EQ در سال ۲۰۱۶ پیش‌نمایشی از محصولات الکتریکی آینده خود داشته است. اگرچه این خودرو به فرم کراس اوور بوده اما باور بر این است مرسدس دومین کانسپت EQ را در نمایشگاه فرانکفورت امسال رونمایی خواهد کرد تا پیش‌نمایشی از یک هاچبک الکتریکی برای رقابت با ب ام و i3 داشته باشد. برخی منابع خبر از عرضه این خودرو در سال ۲۰۲۰ می‌دهند.


به عنوان یادآوری بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مدل‌های آمریکایی B250e وزن بالای ۱۷۸۰ کیلوگرمی داشته و از مجموعه باتری لیتیوم-یون ۲۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. بهای این خودرو از ۳۹۹۰۰ دلار آغاز شده و از پیشرانه‌ای ۱۷۷ اسبی استفاده می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۷.۹ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

آیا دلمان برای این خودرو تنگ خواهد شد؟ فکر نمی‌کنیم…!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    وقتی قرار برند EQحداکثر تا دو سال دیگه بیاد نیازی به جانشین برای این مدل نیست ضمن اینکه اون برند در طراحی پلتفرم از اول برای یک الکتریکی طراحی شده پس کارایی بهتر و صد البته جای بیشتری در داخل شاسی برای باتری داره همون کاری که تسلا انجام میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا