مرسدس بنز

بررسی مرسدس بنز CLA250 مدل ۲۰۱۴

سری CLA شاخه‌ای از محصولات مرسدس بنز است که هم مصرف سوخت کمتری دارد و هم قیمت آن نسبت به سایر خودروهای این کمپانی کمتر است. خودروهای CLA کوپه ۴ در، مختص بازار آمریکا ساخته می‌شوند و با قیمت پایه ۲۹۹۰۰ دلار، یکی از بهترین خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار به شمار می‌روند. این خودرو که حدود ۶ هزار دلار از خودروهای کلاس C ارزان‌تر است که در طول نزدیک به دو دهه، انتخاب اول امریکایی‌ها برای خرید یک مرسدس بنز بوده است. جای تعجب نیست که تجهیزات استاندارد آن، اندک باشند.

در مقابل برای خودرویی که نشان بنز بر روی جلو پنجرهٔ آن قرار گرفته است، آپشن‌هایی مانند تریم چرم با قیمت ۱۵۰۰ دلار، سقف آفتاب‌گیر با قیمت ۱۴۸۰ دلار و گرم‌کننده صندلی با قیمت ۵۸۰ دلار در نظر گرفته شده است. البته با این توضیحات، عنوان «یکی از بهترین خودروهای زیر ۳۰ هزار دلار» دیگر برازنده CLA250 نیست!

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

خودرویی که برای تست مورد استفاده قرار گرفت، از پکیج پرمیوم به ارزش ۲۲۰۰ دلار برخوردار بود که تجهیزات تقریباً مناسبی داشت. ورودی آی‌پاد، بازکننده در پارکینگ، جهت‌یاب، آینه‌های حساس به نور، رادیوی ماهواره‌ای، سیستم دوگانه تنظیم هوای داخل کابین، سیستم صوتی هارمن-کاردون و گرم کننده صندلی، امکاناتی بودند که با خرید این پکیج، در دسترس قرار گرفته بود. البته آپشن‌های دیگری مانند پارک دوبل اتوماتیک هستند که با صرف مبالغ بیشتر می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250

در دهه گذشته، خودروی CLA، یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات شهر اشتوتگارت آلمان بوده است. این مدل، وقتی اولین بار به بازار آمد، نه به صورت یک خودروی تازه‌وارد، بلکه به صورت یک خودرو با شخصیتی برجسته، وارد شد. CLA مانند تیری به نظر می‌رسید که از چله کمان رها شده باشد و قرار است مستقیماً به وسط هدف بازار اصابت کند. طراحی بدنه و جلوبندی CLA، چندان نوآورانه نیست، امّا کارآیی بهتری نسبت به مدل‌های مشابهش در «بی‌ام و» و «فولکس واگن» دارد و حتی جذابیت بیشتری نسبت به مرسدس CLS دارد. آن‌هایی هم که از کاپوت بلند و حجیم بودن CLS شکایت می‌کنند، بیش از حد، سخت‌گیر هستند.

2014 Mercedes-Benz CLA250
Mercedes-Benz CLA250 Sport

CLA اولین مرسدس دیفرانسیل جلویی است که در بازار امریکا ظاهر می‌شود و البته باید گفت که نوع دو دیفرانسیلی آن در راه است و قرار است در اوایل ۲۰۱۴ خود را نشان دهد. البته، با وجود دیفرانسیل جلو بودن، این خودرو، باز هم از عملکردی مناسب برخوردار است. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی که در خودرو قرار گرفته، می‌تواند ۲۰۸ اسب بخار تولید کند و سرعت خودرو را در مدت کوتاه ۶/۳ ثانیه، از صفر به ۹۶/۶ کیلومتر بر ثانیه خواهد رساند. سیستم گیربکس نیز هفت دنده اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت پدال شیفتر است که به شکلی مناسب، سرعت را تنظیم می‌کند. در دور موتورهای بالای، صدای زیبای موتور را در حالت اسپرت خواهید شنید.

2014 Mercedes-Benz CLA250 Interior
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250 Interior

کنترل فرمان در CLA کاملاً پایدار است و تنها زمانی می‌چرخد که شما آن را حرکت دهید. همچنین، ترمزهای خودرو، عملکرد مناسبی دارند و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله ۴۸/۷۷ متر، خودرو را متوقف می‌کنند.

امّا سیستم تعلیق، حرفی برای گفتن ندارد و سواری CLA همچنان نسبت به سایر مدل‌های مشابه، راضی کننده نیست. در واقع، اگر خودروهای مانند مرسدس کلاس E را در نظر بگیریم، این خودروها مانند یک هتل گران‌قیمت با امکانات خواب راحت هستند، ولی یک CLA مثل این است که در یک مسافرخانه، مجبور باشیم روی زمین در یک کیسه خواب، دراز بکشیم. بهبود این روند، همچنان مورد تقاضای مشتریان خواهد بود.

مصرف سوخت CLA250 در شهر، ۶/۶۷ لیتر و در بزرگراه ۴/۵۶ لیتر تخمین زده شده است. قاعدتاً ترکیبی از شهر و بزرگراه، مصرفی در حدود ۵/۷۸ لیتر باید داشته باشد. در عین حال، خودروی تست شده، مصرفی کمتر از ۶/۴۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان نداد. این موضوع بیشتر به طبیعت موتورهای توربو شارژر برمی گردد که معمولاً در آزمایشگاه، اعدادی فراتر از دنیای واقعی، ارائه می‌دهند. همچنین، طبق گفته مرسدس، CLA در بین خودروهای این کمپانی از کمترین ضریب دراگ (۰/۲۳) برخوردار است که یک رکورد در دنیای خودروهای تولید انبوه است.

داخل کابین، پر از ابزارهای هیجان‌انگیز است. داشبورد CLA، کاملاً رنگ و بوی یک مرسدس‌بنز واقعی را دارد. فارغ از طراحی ناخوشایند پلاستیک بین صندلی‌ها، صفحه نمایش ۵/۸ اینچی با وضوح مناسب، از تجهیزات استاندارد CLA250 است که در جلوی دید راننده قرار گرفته است. صندلی‌های اسپورت، بسیار راحت به نظر می‌رسند و بالاترین کیفیت مرسدس‌بنز در آن‌ها به کار رفته است. در مجموع، کابین جای راحتی است و ما را یاد سدان کامپکت‌های نسل قبل می‌اندازد.

برچسب گواهی اتومبیل نشان می‌دهد که این خودرو در «مجارستان» مونتاژ شده که ممکن است برای بعضی افراد نگران کننده باشد. در واقع، این یک خودرو با کیفیت اصیل آلمانی نیست و حسّ رانندگی یک مرسدس بنز واقعی را منتقل نمی‌کند و تنها باید به قیمت پایین‌تر آن برای فروش بیشتر در بازار، تکیه داشته باشد. مرسدس‌بنز CLA250، خودرویی است برای آنان که آرزوی داشتن یک مرسدس بنز را دارند. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”54067″]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۱ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۰۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: هفت دنده اتوماتیک دو کلاجه با قابلیت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۳ متر.
  • عرض: ۱/۷۸  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۳۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۳/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۹ ثانیه با سرعت ۱۵۲/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۷۷ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۹ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۶/۶۷ لیتر در شهر و ۴/۵۶ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۶/۴۲ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. mds

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جنسیس جدیدا سگش می ارزه به این

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      تو که میگی هیوندای سرتره خیلی معذرت میخواما ولی باید خودتو زیر گل کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (323 ديدگاه)

        الان میلاد بیاد ببینه نظرتو یا خودشو میکشه یا تورو!!! : ))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      عجب سلیقه ای داری تو بابا! ! !

      نوبر والا . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. km

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      دقیقا همون چیزی رو که انتظار داشتم اتفاق افتاد. مقایسه ی یه کره ای با یه آلمانی و بهتر دونستن اون… متاسفم برات دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. a-x1

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    بسیار زیبا و عالی MB

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    کامنت اوّلی خنده داره :))
    هیوندا کجا مرسدس کجا
    جنسیس کجا سی ال ای کجا
    داداش کلا میدونی موتور ، زیبایی ، قدرت ، سرعت ، وزن ، لوکس بودن و … چیه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (266 ديدگاه)

      بنده خدا دیده اولین کامنتو خودش باید بزاره گفته دور همی یه چیزی گفته باشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (64 ديدگاه)

        شماها هم برید خودتونو به یه دکتر درمان تعصب و حسادت نشون بدید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mds

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      با این تعصبی که شما دارید بعید نیست بگید این از سنتنیال 2014 هم بهتره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sorena330

        ۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (745 ديدگاه)

        سرعت پیشرفت خودروسازان کره ای از اروپایی ها بیشتره(این یک حقیقت اجتناب ناپذیره)ولی راه درازی تا رسیدن به اروپایی ها(مخصوصاآلمانی ها) دارن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. dani

        ۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اگه وارد بشه با حجم موتوری که داره حتمأ قیمتش خیلی پایینتر از جنسیس خواهد بود،من لوکستر بودن بنز بیشتر از قدرت موتورش برام مهمه،البته من که ندارم بخرم،ولی دوست دارم نظر بقیه رو هم بدونم،با یه نظر سنجی ساده همه چی مشخص میشه‏↳‏
        بنز لایک
        جنسیس دیسلایک

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. سعید131

        ۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (65 ديدگاه)

        mds لطفا […] بگو ببینم با مسیح نسبتی نداری!!
        این یه ماشین بقولی کف بنزه قیمتش رو نگاه کن شما بعد حرف یزن!!
        سنتینالو جنسیس جدیدو با مدلای خفن بنز باید مقایسه کنی ببینی سگش می ارزه یا نه!!
        درضمن خیلی از مدیران و طراحان کیاو هیوندا آلمانی هستند..
        ای کاش این خاک بر سرای داخلی هم یکم یاد میگرفتن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شهاب

          ۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          mds نظرای شما موجبات خنده و شادی رو فراهم میکنه!دوست عزیز این تعصب از طرف شماست نه همه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محسن.د

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    باتوجه به قیمتی که داره خیلی عالیه. کسی میدونه اختلاف قیمتش با C در چه حده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      ایرانو نمیدونم.ولی قیمت جهانی cla 29900$ و c 35800$

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Kurosh

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    مرسدس بنز… خدای تکنولوژی صنعت خودرو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شهاب

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    طراحیش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. زیگما

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    نویسنده محترم جناب حسینی.
    استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت 7 ثانیه.ولی صفر تا 96.6 6.3 ثانیه.علت طولانی تر شدن این زمان چیه؟سرعت اولیه 8 کیلو متر بر ساعت رو داشتیم پس مگه نباید زود تر تا 96.6 رو بره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمزه

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خوشم میاد. دوسش دارم. کاش میشد ما هم اینارو سواشیم. درسته اصالت بالای ممکنه نداشته باشه، اما خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sorena330

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    از c زیبا تره ولی من باز هم سری 3 بی ام دبلیو رو ترجیح میدم…
    هرچند این خوشگل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمزه

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    من خودم دو دیفرانسیلشو ترجیح میدم، تا اینکه بخوام دف جلو داشته باشم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. hero

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. saied

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    جالبه :) S65 رو هم این کارخونه میده ! cla رو هم این کارخونه میزنه :D
    ولی ان کجا و این کجا . مرسدس بخاطر فروشه زیاد هر کاری میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      پسر جان تمام کارخانه های جهان باید جلوی همین سی کلاس و یا حتی بی کلاس!مرسدس بوق ممتد بزنن،برن مثل بی ام و سراغ طرح های حال به هم زن خوبه،اصالت در کنار خلاقیت،انصافا تو این چند سال اخیر طراحی های مرسدس حرف نداره،تمام رقبا میرن از المان هاشون کپی برداری میکنن اونم چقدر ناشیانه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Sina.fb

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    این ماشین خیلی خوی الهام گرفته و عالی و بی نظیر یعنی بهتره اینجوری بگم عاشقشم.
    ولی حیف نیست آلمان ماشین به این خوشگلی رو بده مجارستان مونتاژ کنه؟
    FB=FERRARI & MERCEDEC BENZ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عرفان

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    erfan-s

    این جنسیس جدید فقط به درد سطل آشغال میخوره.اصن ماشین آشغالی بشه بهتره.
    cla250 واقعا هوش از سر آدم میبره.خیلی بدنش قشنگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      واقعا به این مشتری مداریه المان ها و مخصوصا بنز باید افرین گفت.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. mahsa

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    مرسدس عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. as

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    پروردگارا ما را به حال خودمون وا مگذار که بریم پراید سوار بشیم …. امین …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین 522

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    حالا بهتر یا بدتر شما که همیشه فقط بیننده هستید
    اونایی که سوارشون میشن بیان نظر بدن شما ها زورتون کنن پارس دارین یا زانتیا بیخیال بابا برو پرایدتو کپ کن

    معذرت میخوام ها بدل نگیرین شوخی میکردم چون منم مثل شمام پراید 84 دارم تازه گلگیرشم رنگ داره میگم هرچی سنگ پای ادم لنگ همینه من دوغاب سیمان ریخت روماشینم غیرتم نگرد پاکش کنک 5 روز گذشت حالا لکه هاش نمیره
    قید بزننین فکری برای ماشین من بکننین باچی پاکش کنم
    ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      یه نو بنداز روش.اگرم نمیخوای پول یه نو بدی بنظرم اصلا روش آب نریز چون سفت تر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین 522

        ۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        نه بابا شستمشون حالا جالشون روی کاپوت نمیره انگار روی ماشین شربت بریزه و کش کنه پایین و نشسته باشیشش
        به نظرتون با پولیش میره ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نه نمیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ehsan

      ۱۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      درود
      دوست من فقط با کلنگ میشه پاکش کرد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. کرمانشاه

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    قبوله که هیوندای پیشرفت عالی داشته اما بی انصافیه اونو سر تر از بنز دونست.تفاوت این دو خودرو بعد چند سال مشخص میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mds

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    انگار ارث باباتونو بالا کشیدم اینقدر عصبانی شدین قبول کنید این از جنسیس بهتر نیست و 100% جنسیس از این فروش بیشتری خواهد داشت و داره حتی نسل قبل جنسیس خیلی بهتر از اینه فروش زیادی که داشت اینو ثابت میکنه من کاری به بقیه مدلهای بنز ندارم اونا عالین البته خیلی هم گرون اما جنسیس انتخاب بهتری هست نسبت به CLA با توجه به زیبایی وامکانتش

    دوستان مخالف شما لطفا[…]

    این دیسلایکاتونم همش بخاطر اینه که کره جنوبی خیلی پیشرفت کرده و داره با اروپا رقابت میکنه و همینطور چون چهارمین خودروساز بزرگ جهان شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      صداتو بیار پایییییین.جنسیس با سری 5 و ای کلاس قابل مقایسه هست باهوش خان.برو اول کلاس بندی ماشینارو یاد بگیر بعد بیا سر و صدا راه بنداز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. mahsa

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ههه 112 مین دیس لایکتم من زدم که دیگه جنسیسو با بنز مقایسه نکنی آقاااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. IS27

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    درود بر همه
    زیبایی و طراحی قشنگی داره ولی ازنظر امکانات هی یه جورایی خوبه و هم اینکه هرکی عاشقه بنزه از لحاظ قیمت خوبه
    چهره ی خشن و وحشی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. feri

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    هر وقت هیوندا ماشین دیپلماتیک شد اونوقت به بنز شک نکن به عقل دیپلمات ها شک کن
    هیوندا تازه داره اولین سدان 2 دفرانسیل میده بیرون تا حالا تک دف بودن تعلیق که بنز مجیک بادی داره و جاده رو اسکن می کنه بماند اصلا هیوندا عددی نیست تو تعلیق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اسی 2160

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خوب بود ماشین به این میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mohammad

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    موتور 2 لیتری
    208 اسب بخار
    توربوشارژر
    و تنها مصرفش 6.5
    طراحی و ذاخل و خارجش هم که حرف نداره
    من طرفدار بنز نیستم
    ولی خدایی اخرشه
    مصرف تقریبا در حد یاریس
    اما یاریس کجا و این کجا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کرمانشاه

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    دوستان بهتر نیست به جای توهین به هم منصافه نقد کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Sina.fb

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    بچه ها زیگما تازگی ها بهتر شده بود که دوباره اونو تبدیل کردین به زیگمای قبلی اگه با زیگما کاری نداشته باشین باهاتون کاری نداره یعنی این خصلت منم هست فقط تا اینجا روی خوش نشون دادم و….بگذریم.
    مهسا تو هم خیلی تند میری یکم آروم باش آخه اون باهات کاری نداشت که تو پریدی وسط حرفش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      دهنتو باید طلا گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. زیگما

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    راستی میدونید تیبا یعنی آهو و ایمپالا هم یعنی آهو؟میدونید شرکت سایپا اسم و لوگوی ایمپالا رو دزدیده و روی تیبا گذاشته؟آرم تیبا با آرم ایمپالا خیلی شباهت دارن.حتی اسم هم میدزدن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. sina

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    خدایا با 22000 تا واقعا انتخابی بهتر از این نمیشه داشت:واقعا که با این قیمت هیچ ایرادی نداره.حقا که بنز همیشه تو هر زمینه ای بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mahsa

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    خداییش معرکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Sina.fb

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    مسعود جان تازگی ها نمیدونم چرا خبری از میلاد نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا