مرسدس بنز نسخهای سفارشی و خاص از هاچبک اسپرت AMG A45 را با آپشن هایی به ارزش ۱۵ هزار دلار رونمایی کرد.
نسل بعدی مرسدس بنز A کلاس تولید نخواهد شد اما هنوز هم زمان کافی برای انتخاب مدل فعلی آن از جمله نسخه پرچمدار AMG A45 S وجود دارد. بازوی پرفورمنس این خودروساز آلمانی به تازگی نسخهای سفارشی از A45 با برخی تغییرات ظاهری جالب را رونمایی کرده است. اولین نکتهای که به چشم میخورد استفاده از رنگ سبز هل مگنو است که تاکنون روی هیچیک از محصولات کامپکت مرسدس بکار نرفته بود. این رنگ با ظاهر مات خود بسیار جذاب به نظر میرسد.
احتمالاً به خاطر دارید که مرسدس بنز از همین رنگ روی AMG GT R مدل ۲۰۱۶ استفاده کرده بود. البته رنگ سبز هل مگنو با تریم زرد رنگ متضاد در بخشهای مختلف بدنه و رینگها ترکیب شده تا جذابیت بصری بیشتری داشته باشد. مرسدس همچنین گرافیک تیره رنگ بدنه را در نظر گرفته که خاصترین آنها لوگوی بزرگ AMG روی کاپوت خواهد بود. این AMG A45 S لیمیتد ادیشن بازار اروپا حدود ۱۵ هزار دلار آپشن را بهصورت استاندارد ارائه میکند.
در لیست تجهیزات هاچبک موردبحث پکیجهای نایت I و II با تریم تیره و همچنین پکیج آیرودینامیک AMG با بال بزرگ عقب دیده میشوند. رینگهای ۱۹ اینچی فورج کاری شده نیز مخصوص هاچبک مرسدس طراحی شدهاند و با طراحی هفت پره دوبل و ظاهر مشکی مات به چشم میآیند. همین طرح مشکی و زرد بدنه در کابین نیز وجود دارد یعنی جایی که پشتسریها با لوگوی ۴۵ S مزین شدهاند. همین طرح روی کفپوشها نیز بکار رفته است.
به لیست آپشن های مرسدس AMG A45 سفارشی باید رکابهای جانبی با برند AMG، تریم آلومینیومی، غربیلک فرمان دی کات و پوشش چرم مصنوعی را افزود. مدل سفارشی A45 S همانند نسخه استاندارد خود از سیستم چهار چرخ محرک کاملاً متغیر و قویترین پیشرانه ۴ سیلندر دنیا در یک خودروی تولیدی استفاده میکند. این پیشرانه ۲ لیتری توربو ۴۱۶ اسب بخار قدرت دارد و باعث ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای میشود. پیشرانه M139 یاد شده در نسل جدید C63 هم وجود دارد و قدرتش به ۴۶۹ اسب بخار میرسد. این قدرت حتی از پیشرانه میتسوبیشی لنسر اوولوشن X 2.0 MR FQ-440 با خروجی ۴۴۰ اسب بخار هم بیشتر است.
جرمی کلارکسون
۲۶ بهمن ۱۴۰۲رقیب سر سخت گلف GTI که احتمالا مثل همیشه از گلف و بی ام و M135 گرون تره
Taha Malek
۲۶ بهمن ۱۴۰۲این ماشین هیچ رقیبی نداره یه سطح کاملا بالاتر از هات هاچ بک های دیگس هرچند با یه قیمت خیلی بالا ولی رقیبی نداره.
جرمی کلارکسون
۲۶ بهمن ۱۴۰۲سید بوگاتی ویرون ۱۰۰۰ اسب بخاره با تقریبا ۳۰۰ اسب بخار به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت میرسه بقیه اسب بخارش برای رسیدن به سرعت ۴۰۷ کیلومتر در ساعته اگه مثلا یه ماشینی ۲۰۰ اسب باشه ۱۵۰ کیلومتر بره ۴۰۰ اسب باشه انتظار نداشته باش ۳۰۰ کیلومتر بره الان قضیه این مرسدس هم همینه
حسن
۲۶ بهمن ۱۴۰۲گلف R به این نزدیکتر هست.
Kktoos
۲۶ بهمن ۱۴۰۲🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خوشگل و خاص
Mbslrmc
۲۶ بهمن ۱۴۰۲گمون کنم میتسوبیشی لنسر ایوو فاینال کانسپت ۴۷۳ اسب بخار داشت موتورش که همچنان قویترین ۴ سیلندره ولی خب به تولید نرسید
Fy
۲۶ بهمن ۱۴۰۲خیلی زشته ، ای کاش بنز رو طراحیش هاش کار می کرد😐
رامتین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲آئودی RS3 بنظرم جذابتره. 400 اسب و 500 نیوتن متر گشتاور را از یک موتور 2.5 لیتری 5سیلندر گرفته. افزایش بوست توربو برای گرفتن قدرت بیشتر، خیلی افتخار نیست. روی کاغذ همین RS3 به پانصد اسب هم میتونست برسه.
همایون
۲۷ بهمن ۱۴۰۲امیدوارم یه روزی مثل قدیم ها مرسدس بنز بی خیال سری a و همچنین b خودش چه تو لول کراس اور چه سواری بشه و کوچک ترین محصگلش همون کلاس c بشه چون نه پرفروش هستند نه نواور نه خوش قیمت فقط هستند که باشند و فکر میکنم استراتژی اینه که خانواده های متمول این خودرو هارو به عنوان خودرو دوم و سوم خونشون تهیه بکنند تا از خانواده مرسدس فاصله نگیرند ولی امار فروششون خیلی پایینه تنها محصول قشنگ و جذاب این سایزی بنز سی ال ای بود و بس که اون هم بیشتر به داداش بزرگه سی ال اس رفته بود تا ناقص الخلقه هایی مثل ای و بی کلاس