ام جیسیتروئن

دوئل سیتروئن C5 ایرکراس و ام‌جی GS

امروز در قسمت دیگری از سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه نیسان قشقایی در برابر اوپل گرندلند قرار گرفت که طی این رقابت درمجموع تعداد ۱۳۳۰ رأی به ثبت رسیده است. در ابن دوئل نتایج نظرسنجی‌های سایت و تلگرام عکس یکدیگر هستند اما نهایتاً با احتساب مجموع آراء مشخص شد که قشقایی با دریافت ۶۹۵ رأی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء پیروز شده درحالی‌که گرندلند در مجموع موفق به کسب ۶۳۵ رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای کامپکت شاهد رقابت میان سیتروئن C5 ایرکراس و ام‌جی GS خواهیم بود.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

فولکس‌واگن تیگوآن

مزدا CX-5

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

نیسان قشقایی

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

نیسان ایکس‌تریل

سیتروئن C5 ایرکراس

<

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (294 ديدگاه)

    شاسی که چهار چرخ نباشه به درد نمیخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Wrx

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (329 ديدگاه)

      دقیقا درسته ??????
      سیتروئن و پژو هنوز در کف سیستم چهار چرخ باید بمونن?
      من که تا به حال ندیدم ماشین چهارچرخ بتونن وارد بازار کنن?
      الان دیگه خیلی از شرکتا حتی سدان هاشونو چهارچرخ میکنن
      ولی این دوتا شرکت هنوز شاسی هاشونو هم نتونستن چهار چرخ کنن به نظرم بهتره در کلاس شاسی اصن وارد نشن
      اون حجم موتورشم که دیگه واقعا دیوانه کنندست هرچی داره با همین ۱۶۰۰توربو وارد بازار میکنه ?
      کامیون هم بخواد بسازه همین موتورو میبندن روش?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. SAEED

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (280 ديدگاه)

        دوست عزیز واقعا چقدر از ما تو نیاز های روزمره خودمون به این سیستم ۴ چرخ متحرک نیازمندیم
        این ماشین باتوجه به هدف ساخت و بازار مصرفش نیازی به ۴ چرخ متحرک نداره و همون سیستم کنترل کشش به نظرم خیلی بهتره =هزینه کمتر،سبک تر و …
        این ماشین که قرار نیست با جیپ رنگلر مقابله کنه
        باید بگم کشور های توسعه یافته امروزی مثل بعضی از ما ایرانی ها نیستن که یه ام وی ام ایکس ۳۳ بخرن و با چنان اعتماد به نفسی اونو به دل بیابون ببرن که فردی که سوار بر رنگلر باشه همچین اعتماد به نفسی نداره اونا وقتی یه پژو ۲۰۰۸ میخرن میدونن که این ماشین یه شاسی بلند شهریه و نمیان نمیگن چرا ۴ چرخ متحرک نداره یا چرا اینقدر ارتفاعش از یه لند کروزر کمتره چون میدونن این ماشین هدف ساختش چیه و شاکی هم نمیشن از این بابت و تا جایی که من میدونن ۹۹ درصد شهر های دنیا دارای خیابون هایی با یه شیب مناسب و اسفالت هستن و نیازی هم به یه کیت افرودی و سیستم ۴ چرخ متحرک ندارن
        اینم در نظر داشته باشین الان چند ساله پژو تو رقابت های داکار که افرودی ترین رقابت های بین المللیه با یه ماشینی که سیستم ۴ چرخ متحرک نداره داره پیروز میشه
        مرسی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Wrx

          ۲۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (329 ديدگاه)

          خوب چه کاریه بره فقط سدان بسازه
          اصلا کلا پژو سیترون به کنار هر شرکت دیگه ای هم باشه بازم باید روی یک شاسی سیستم چهار چرخ باشه
          هر کسی ماشین چهارچرخ متحرک داره که حتما نباید باهاش بره افرود سنگین
          چهار چرخ محرک بودن شاید واسه کسی که تو تهران زندگی میکنه مهم نباشه ولی برای منی که تو گیلانم مهمه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. SAEED

          ۲۹ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (280 ديدگاه)

          خب پس ازتون درخواست دارم به جای خرید یه رنو کپچر یه لندکروزر بخرین چون واقعا خوبه که نیازتونو میدونین چیه
          خب چرا جیپ یه سدان نمیسازه؟
          چرا لامبورگینی یه هاچبک نمیسازه؟
          چرا داچیا یه هایپرکار نمیسازه؟
          چرا اسمارت یه سدان نمیسازه؟

          هر شرکتی با توجه به هدف،بازار مصرف،بازاریابی و…تعیین میکنه که چی باید بسازه و چه چیزایی باید درش به کار بره و اینو مطمعنم مقامات PSA از من به این موضوع واقف ترن که باید چیکار کنن
          مثل اینکه بگیم خب چرا بوگاتی یه سدان رو به مجموعش اضافه نمیکنه که سودش بیشتر شه:واقعا با این کار سودش بیشتر میشه؟!
          هیچ ماشینی از نظر ما کامل نیست چون درک صحیحی از نیازمون نداریم و به جای در اولویت قرار دادن نیازمون قیمت خودرو اولویت اصلی قرار میگیره که درصد زیادی از این کار تقصیر مصرف کننده نیست و اوضاع اقتصادی کشور حکم میکنه.
          مرسی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Hamid...Audi

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (693 ديدگاه)

          آقا سعید این دلیل نمیشه که از یک کراس اوور انتظار یه سیستم دو دیفرانسیل نداشته باشیم.
          هر کسی یک کراس اوور میخره حداقل یه دفعه هوس میکنه بزنه بیرون جاده و حداقل یک آفرود خیلی سبک رو تجربه کنه.حالا اگه خدای ناکرده زمین یه خورده گلی باشه یا شما نباید بری یا بری و احتمالا گیر کنی.پارسال توی یکی از پارکینگ های نمایشگاه خودرو توی شهر آفتاب که خاکی بود یه قسمتی گل شده بود و یه دونه جک اس۵ گیر کرده بود نمیتونست بیاد بیرون.آخر با بکسل کردن درومد.این ماشین اگه چهارچرخ محرک بود قطعا گیر نمیکرد.
          توی استفاده شهری با شما موافقم ولی آدم وقتی یه ماشین قد بلند میخره انتظار داره یه خورده با هاچبک تفاوت داشته باشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. SAEED

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (280 ديدگاه)

          یه ویدیو معروف که تو اینترنت خیلی معروف شد گیر کردن یه ماکان تو افرود کردن و نجاتش توسط یه داچیا داستر
          تا تعریفمون از یه افرود سبک چی باشه :صرفا یه جاده ی ییلاقی یا عبور از چند تا تپه ای که شاید رنگلرم هم نتونه
          میدونین چرا جیپ و لندروور اینقدر تو افرودی بودن عالی هستن؟ایا دلیلش فقط ۴WD بودنشونه؟یا سیستم های دیگه ای هم برای افرود کردن دارن؟
          بازم میگم انتظار من از یه کپچر و لند کروزر یکسان نیست که نبایدم باشه چون اون لندکروزر اگه ۴WD بودنشو فاکتور بگیریم کلی سیستم دیگه هم برای یه افرود مطلوب داره و صرفا به خاطر ۴ چرخ متحرک بودنش نیست که یه افرود ایده ال رو تحویلمون میده
          حمید جان گفتم این از عادات بد ما ایرانی هاست که وقتی یه به اصطلاح شاسی بلند میگیریم فکر میکنیم سوار بر یه رنگلریم و یا مثلا یه ماشین ۵۰۰ میلیونی که میگیریم احساس میکنیم این ماشین باید سرعتش از تمام ماشینای ارزون تر از خودش بیشتر باشه بدون توجه به اینکه هدف ساخت اون ماشین چی بوده؟
          سدان لوکس؟
          سدان اسپورت؟

          یه درک صحیحی از نیازمون داشته باشیم
          کلاس و توانایی های ماشینمونو بشناسیم
          مطمعنا نحوه ی استفاده از اون ماشینم رو هم یاد میگیریم
          مرسی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. وحید

          ۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          دوست عزیز ک گویا کلا تا الان پرایدم سوار نشدی یه بار ک توی اتوبان ساوه یا گردنه های اسدآباد و … تو هوای برفی گیر کردی میفهمی چهار چرخ به چه دردی میخوره استاد…
          اونجاس ک دو دیفرانسیلا مثل گرگ جاده رو درو میکنن و تک دیفرانسیلا باید بزنن کنار

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. وحید

          ۲ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اقا سعید دوست عزیز شما فکر میکنی این شرکتا مثل شرکتای ایرانین برن با وارد کردن تکنولوژی مونتاژ!!! از چین سبد فروش خودشون رو تکمیل کنن
          طراحی یه کلاس خودرویی جدید هزینه های هنگفتی داره کر هر شرکتی از پسش برنمیاد
          منظور راه انداختن خط تولیدی هستش که بتونه اسم اون شرکت رو یدک بکشه
          اگه لامبورگینی هاچ بک نمیسازه بخاطر اینه که پولشو نداره تیم مهندسی و تولیدی رو اضافه کنه ک بتونن در حد نام لامبورگینی کار کنن
          ولی شما بنز و بی ام و یا تویوتا رو نگاه کن
          اونا غول های خودروسازی هستن ک در هر کلاس خودرویی در حال تولید هستن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. علی

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (226 ديدگاه)

        دادا شیشه عینکتو پاک کنی ۵۰۰۸ رو میبینی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Hamid...Audi

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (693 ديدگاه)

          اینم مطلب خود پدال:
          https://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%BE%DA%98%D9%88-5008-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-2017/

          آپشن سیستم چهار چرخ محرک وجود ندارد.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Wrx

          ۳۰ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (329 ديدگاه)

          اقا با دستمال پاک کردم دیدم نداره
          با اسید هم عینکو شستم ذوب شد بازم دیدم نداره این ۵۰۰۸?
          من زیر همون پست هم از بی ارزش بودن شاسی بلندهای پژو و سیتروئن نوشته بودم ?

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Sina

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اینا شاسی نیستن کراس اوورن نیازی به چهار چرخ بودن ندارن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Roham

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (564 ديدگاه)

      شاسی کدومه رفیق !!!؟
      الان شما به دو محور بودن سانتافه و بورگو و سورنتو اعتماد داری و باهاشون میرید آفرود سنگین؟!!!
      با وجود احترام شدیدی که واسه جی اس قائلم ولی چهره سی ۵ رو بیشتر دوست دارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. وحید

      ۲ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موافقم
      توی استفاده شهری جی اس شتاب صفر تا صد ۸ ثانیه ای داره ک معرکس
      تنها ضعفش تو طراحی عقب ماشینه ک با ابهت جلوش هماهنگ نیس البته یه مقدارم طراحی داشبورد
      ولی با توجه به قیمت فکر میکنم جی اس به صرفه تر باشه
      البته خدماتش تو ایران خوب نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. amin

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    ام جی جی اس یکی از خودروهای خوبی است که تو ایران با قیمت خوبش ارزش خرید بالایی داره اما متاسفانه قربانی طمع و ضعف و خدمات افتضاح مدیا موتورز شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامان اذری

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2887 ديدگاه)

      چرا شتاب خودرو ها رو ننوشتند ؟؟؟؟
      این که نشد دوئل

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سعید

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (35 ديدگاه)

        آقا سامان ببخشید که این سوال شخصی رو ازشما میپرسم خواستم بدونم که شما از ایران رفتید و اگه رفتید یکم توضیح می دید که قانونی بوده یا…. وچقدر هزینه کردین و کلا راضی هستین نسبت به اینجا……
        پیشاپیش تشکر از جوابتون و عذرخواهی میکنم از دوستان.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. ارش

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    از ام جی بیشتر خوشم میاد نمی دانم مالکیت چینی روش تاثیر گذاشته یا نه از همون مهندسی انگلیسی بهره میبره؟!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Fericuda

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اگه بخوام تو این سگمنت ماشین انتخاب کنم قطعا هیچکدوم این دو تا رو انتخاب نمیکنم
    مشخصات فنی که خیلی فرقی نداره
    از نظر طراحی با اینکه جلوی سیتروئن یه مقدار عجیب غریبه ولی در کل طراحی قوی تر و با ابهت تری داره و به ام جی ترجیحش میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2231 ديدگاه)

      فری جان یه چیزی که سیتروئن و پژو ندارن سیستم چهار چرخ متحرکشه، طراحی ام جی هم عامه پسند تره
      و awd

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. Raha

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (289 ديدگاه)

    کابین سیتروئن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. KING 918

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دقیقا …
      کابین سیتروئن بیشتر ادمو وسوسه به خرید میکنه ..
      ولی یه نکته هم که MG داره اینه که از گیر بکس ۲ کلاچه استفاده کرده …
      ولی کلا کابین سیتروئن چیز دیگه س

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. behnam

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بعضی وقتا از نتایج رای ها تعجب میکنم
    اوپل گرندلند ماشین بسیار خوبیه
    قشقایی یکی از پرفروش ترینها داخل این کلاسه و به نظر من بهترین خودروی این کلاسه با توجه به نیاز های این کلاس
    اینطور که به نظر میاد بعضی از افراد تنها بر اساس تصویر ماشین رای میدن
    و یک پیشنهادی هم به سردبیر دارم
    همونطور که میدونید اکثر خودرو ها موتور های مختلفی برای سفارش دارن اگه این موتور ها ( با قیمت ) به مخاطب اعلام بشه به طور حتم در رای اون شخص اثر داره
    تشکر از وقتی که گذاشتید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. m.m

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    چقد قیمتش منصفانست فقط۱۷۶ میلیون
    مفت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Just bentley continental

      ۲۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (539 ديدگاه)

      تازه اون مدلیش که تو ایرانه ۲۲۰ اسب بخاره
      جدا مفته ولی نمایندگی داغونی داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. F۲۲RAPTOR

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2231 ديدگاه)

    من به امجی رای دادم
    اولا اینکه موتورش از پژو کم نداره موتور ۲ لیتریش که جای خود داره
    دوما به خاطر سیستم چهار چرخ متحرک ش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. الف.ی

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    شخص شد که قشقایی با دریافت ۶۹۲ رأی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء پیروز شده درحالی‌که گرندلند موفق به کسب ۶۹۲ رأی شده است
    پدال لطفا تصحیح کن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. حسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه سیتروئن رای بیشتری داره اما همه توی کامنتها دارن بهش بد و بیراه میگن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. ali

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (966 ديدگاه)

    طراحی شاسی ام جی بین ام جی و پورشه بوده ظاهرا و برای همین تو نقدهایی که شده بود از تعادل و هندلینگ و نرمی اون خیلی تعریف کرده بودند
    موتور ۲ لیتریش با گشتاور ۳۵۰ وسوسه برانگیزه ولی موتور ۱.۵ هم باز از سیتروین یکم بهتره

    با اینکه سیتروین برند محبوب من هست ولی به نظرم از نظر فنی و طراحی مهندسی ام جی با توجه به طراحی فنی انگلیسیی برتر هست ورای من ام جی هست
    داخل سیتروین خصوصا داشتبورد به وضوح خیلی بهتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. power active

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (170 ديدگاه)

    اونایی که به سیتروئن رای دادن فقط واسه چهرشه وگرنه ماشین کراس اور تک دف کارایی نداره. فقط ۴ تا چرخ متحرک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. فرشید

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بدون هیچ تعصبی من دو سال هست ام جی جی اس دارم .باهاش ترکیه و گرجستان و ارمنستان و عراق رفتم .این ماشین حرف نداره .از قدرت و سرعت که هیچ ماشینی به پاش نمیرسه اصلا قابل مقایسه با سیتروئن و نوشتن و اسپورتیج نیستدِ .اگر زمانی یکی از دوستان و آشنایان داشت حتما باهاش یه دور بزنید مطمعن هستم بعدش که پیاده شدید حتما خواهید خرید .امتحان کنید اگر چنین تصمیمی نگرفتید من اشتباه کردم کل زندگیم را

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چطور موقع معرفی ام جی قیمت موتور ۲ لیتری توربو مطرح میشه ولی موقع مقایسه مشخصات موتور ۱.۵ لیتری بیان میشه؟
    فکر میکنم اگر منظور مقایسه باشه باید خودرویی که در دست مصرف کننده است را مقایسه کنیم یعنی دو لیتری توربو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. مهدی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود.این مدل سیتروین بازم ممکن شبیه بقیه کانسپت هاش باشه یعنی نمیشه مطمعنا روی تولید انبوه و ورودش به ایراااان… حساب کرد . قدرت موتور و دیفرانسیل اصولا باید متناسب با سایز و برای یک suv حتی بیشتر باشه . چرا که حرف آخر vehicle یعنی وسیله نقلیه .برای حرکت در مسیر های غیر آسفالت (مثل اسب) .اما خیلی از شرکت ها اینو نمیخوان بپذیرن .مثل کره ای ها .فرانسوی ها و…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

Comments are closed.

دکمه بازگشت به بالا