موتورسیکلت

هارلی دیویدسون جواهرنشان نسخه آبی، گران‌ترین موتورسیکلت دنیا

ساخت یک موتورسیکلت سفارشی، آن هم بر اساس مدلی از هارلی-دیویدسون، کاری است که هر کسی نمی‌خواهد آن را آغاز کند. امّا همین نسخه سفارشی می‌تواند هزینه‌ای نزدیک به ۱.۸ میلیون دلار برای یک مشتری داشته باشد و البته، یک چیز نادر در دنیای موتورسیکلت‌هاست.


البته باید به این واقعیت اذعان کرد که این قیمت بالا، نه به خودِ موتورسیکت، بلکه به الماس‌هایی ارتباط دارد که برای تزئین آن استفاده شده‌اند. شرکت بندنربایک (Bündnerbike) که یک تولید کننده موتورسیکلت‌های سفارشی در سوئیس است، موتورسیکلت مدل سافتِیل اسلیم S را برای این منظور انتخاب کرده و با همکاری برند جواهرآلات «بوخِرِر»، نسخه‌ای با عنوان هارلی‌-دیویدسون بوخرر بلو ادیشن را تولید نموده است.


دو کمپانی نزدیک به ۲۵۰۰ ساعت و یا چیزی بیشتر از ۳ ماه را صرف ساخت این وسیله کرده‌اند که بیشتر این زمان مربوط به قرار دادن نزدیک به ۳۶۰ الماس بر روی پوسته آن بوده است.


امّا سهم بوخِرِر در ساخت این موتورسیکلت تنها منحصر به این الماس‌ها نبوده است، حتی پیچ‌هایی که قطعات را در کنار یکدیگر نگه داشته‌اند، با لایه‌ای از طلا پوشانده شده‌اند. ضمن اینکه اگر دقت کنید، دو جعبه جواهرات را می‌بینید که در کنار باک موتورسیکلت تعبیه شده‌اند.

در نتیجه این موتورسیکلت با قیمتی نزدیک به ۱.۸ میلیون دلار، گران‌ترین موتورسیکلتی است که تاکنون در جهان ساخته شده است. این در حالی است که عنوان «گران‌ترین موتورسیکلت فروخته‌شده در جهان تاکنون» متعلق به یک وینست بلک لایتنینگ مدل ۱۹۵۱ است که با قیمت ۹۲۹ هزار دلار در حراج «بونهامز» در اوایل سال جاری میلادی در لاس‌وگاس فروخته شد.

امّا وینسنت بلک در هر صورت قابلیت این را داشت که در جاده‌های عمومی حرکت کند؛ چیزی که احتمالاً برای «سافتِیل» بسیار غیرمحتمل است. هر کسی که بخواهد این وسیله را در اختیار داشته باشد، باید ابتدا از شرایط محیط اطراف و نبود سارق در مسیر پیش‌رو اطمینان حاصل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    با احترام فراوان برای بچه های زحمت کش ، بی مِنت و دوستدار خودرویی پدال ،.
    فقط این خبر(( هارلی جواهر نشان )) برای چند روز قبله .
    پدال عزیز جسارت نباشه ، اگر میشه بررسی خودروهای کارکرده وارداتی را ادامه بدین ، چون واقعاً برای حال حاضر بازار، کارایی زیادی داره و به اطلاعات خریداران در این آشفته بازار کمک زیادی میکنه و بهتر میتونن با خرجهای زیاد استهلاکی آینده کنار بیان .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چقدر زیباست / داشتن این جواهر تو خونه با چه حس و حال خوبی ادم رو صبح از خواب بیدار میکنه / اینو نباید روند فقط باید نگاهش کرد / چه جای زیبایی از هستی ایستادن طراحان این ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مهدی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    wow my god
    just the same
    and no more ….

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. بی نام

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      WTF!

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        سنگین بود اون لحظه
        جو گرفتم

        موافقم 0
        مخالفم 2
  4. حمیدرضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هارلی بهترین موتور جهان هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. پینوکیو

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیبه با موتور من مو نمیزنه فقط مال من دور لاستیکشم روکش پلاتین بود احتمالا بخاطر تحریم ها الان قیمتش یک دلار گرونتر شده !!!
    درست نیست تهمت بزنم ولی چون تازگی موتورم گم شد شاید همینا دزدیدنش چند کیلو طلا جواهر چسبوندن بهش رد گم کنن که بتونن به مشتری یکی دو دلار گرونتر بندازن سود کنن …
    من موتورمو میخوااااام ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. 💀

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    مفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا