ایستگاه خبر

مقایسه قدرت موتور ماشین های ایرانی، قوی ترین ماشین داخلی چیست؟

رپورتاژ: موتور خودرو به‌عنوان مهم‌ترین اجزای یک ماشین شناخته می‌شود و عملکردی شبیه به قلب یک انسان دارد. به بیان دیگر نحوه عملکرد خودرو ارتباط کامل با حجم، قدرت و سرعت موتور دارد. با گسترش صنعت خودروسازی در ایران،  طراحان و متخصصین تصمیم به ساخت موتورهای ایرانی گرفتند تا در ماشین‌های تولید داخل استفاده شوند. تا کنون موتورهای متعددی در ایران با همکاری شرکت‌های خارجی ساخته شده است و برخی دیگر از موتورها مونتاژ و بهینه‌ شده‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم یک مقایسه جامع و کاربردی بین موتور ماشین‌های ایرانی داشته باشیم. از علاقه‌مندان به دنیای خودروها نیز دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنند.

موتور TU5 پژو ۲۰۶، پرسرعت ترین ماشین ساخت ایران

پژو ۲۰۶ تیپ پنج یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایران به دلیل سرعت و سایر مشخصات فنی و بدنه است. علاوه‌بر ۲۰۶، که به‌عنوان پرسرعت‌ترین ماشین ساخت ایران شناخته می شود، موتور TU5 روی ماشین‌های ایرانی دیگری از جمله پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷، پژو پارس xl، رانا و دانگ فنگ اچ سی کراس نصب شده و آن‌ها را به پر شتاب ترین ماشین های موجود در ایران تبدیل کرده است. به همین دلیل این ماشین‌ها در زمان شروع جشنواره‌های خرید اقساطی خودرو طرفداران بیشتری دارند و این ماشین‌ها معمولا مورد پسند کاربران بیشتری قرار گرفته‌اند.

موتور TU5 16 سوپاپ، ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتر حجم دارد. این موتور که روی ۲۰۶ قرار دارد عملکرد مناسبی در سرعت و مصرف سوخت از خود نشان داده است. قدرت موتور یا پیشرانه TU5، ۱۰۵ اسب‌بخار و ۵۸۰۰ دور در دقیقه محاسبه شده و بیشینه گشتاورد این Engine 142 نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. یکی از مهم‌ترین امتیازهای این موتور ایرانی کارکردی نرم، با صدای کم و کاهش مصرف سوخت است. میزان سوخت تی یو ۵ به اندازه ۶.۶ در هر صد کیلومتر است و به همین دلیل به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین موتورهای ماشین ایرانی شناخته می‌شود. یکی دیگر از نقاط قوت موتور ایرانی TU5 استهلاک کم است.

موتور XU7 مخصوص پژو ۴۰۵، پرقدرت ترین ماشین ساخت ایران

پژو ۴۰۵ جزو اولین و پرقدرت‌ترین ماشین‌های ساخت ایران شناخته می‌شود. سال‌ها پیش پژو جی ال ایکس جزو اولین خودروهایی بود که باید با ماشین های خارجی و وارداتی رقابت می‌کرد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در استفاده از موتورهای ایرانی وجود دارد، آشنایی کامل مکانیک‌ها با ساختار و نحوه تعمیر این موتورها است. همچنین قیمت لوازم یدکی موتور UX7 نسبت به سایر موتورهای ایرانی قیمت مناسب‌تری دارد و همیشه در دسترس است. وجود موتور ایرانی یو ایکس ۷ باعث شده است تا شرایط فروش ایرانی خودرو اقساطی تحویل فوری برای ماشین‌های سمند و پژو پارس نسبت به سایر شرکت‌های سازنده خودرو ایده‌آل‌تر باشد و  متقاضیان بیشتری داشته باشد.

موتور نصب شده روی ۴۰۵ نیز یکی از بهترین موتورهای ایرانی به نام UX7 است. البته بعد از ۴۰۵ این موتور ایرانی روی خودروهای دیگری از جمله سمند و پژو پارس مورد استفاده قرار گرفت. ENGINE XU7 هشت سوپاپ، ۱۰۰ اسب بخار در دقیقه، ۱۵۳ نیوتن در ۳۰۰۰ متر دارد و ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختش است. سوپاپ‌های این موتور ایرانی قابل تنظیم به شکل غیرهیدورلیک است و به همین دلیل صدای بیشتری نسبت به موتورهای دیگر تولید می‌کند. البته سرعت شتاب یو ایکس ۷ نسبت به تی یو ۵ بیشتر است.

موتور M15 تیبا، یکی از پر شتاب ترین ماشین های موجود در ایران

یکی دیگر از موتورهای پرقدرت ایرانی متعلق به خودروهای جدید شرکت خودروسازی سایپاست. خودروی تیبا در سال‌های اخیر به یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های داخلی به دلیل داشتن موتور و شتاب قوی تبدیل شده است. موتور تیبا همان موتور پراید بوده که حجیم‌تر و به‌روزتر شده است. M15 موتوری با ۸۷ اسب بخار، ۲۸ نیوتن‌متر و شتابی ۱۳ ثانیه‌ای است که در خودروهایی مانند ساینا و کوییک هم عملکرد قابل قبولی دارد. مصرف سوخت ENGINE M15 به طور متوسط ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است.

موتور M15 با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در خودروهایی با وزن سبک عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته است. خودروهایی مانند کوئیک، ساینا و تیبا که جایگزین‌هایی برای پراید در لیست شرایط اقساطی سایپا شده‌اند به دلیل داشتن مشخصات فنی و بدنه به‌عنوان خودروهای پرفروش کشور نیز شناخته می‌شوند.

موتورP4 XU7JPL، قوی ترین موتور ماشین در ایران

پژو پارس یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی بوده که مجهز به موتوری قدرتمند به نام XU7JPL4/P4 است. شتاب و قدرت این موتور باعث شده است تا به‌عنوان قوی‌ترین موتور ماشین در ایران شناخته شود. ENGINE XU7JPL4/P4 چهار سیلندر با حجم موتور ۱۷۶۱ و سیستم انژکتوری بوش دارد. تعداد سوپاپ‌های این موتور ایرانی ۱۶ عدد بوده و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ شتاب از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در مدت ۹ ثانیه است. همچنین حداکثر گشتاورد XU7JPL4/P4 را ۱۵۵ نیوتن‌متر در ۵۵۰۰ rpm اعلام کرده‌اند.

البته مدتی است در پژوهای پارس از ۳XU7JPL به‌عنوان جایگزین این موتور استفاده می‌شود که نسبتا از شتاب و قدرت کمتری برخوردار است. قابل ذکر است موتور ۳XU7JPL در خودروهایی مانند پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده. دلیل این موضوع هم عدم توانایی تامین قطعات یدکی در تولید موتور XU7JPL4/P4 عنوان شده است.

موتور ملی یا EF7، یکی از بهترین انواع موتورهای ایران خودرو

موتور ملی که به نام EF7 نیز شناخته می‌شود توانسته در فهرست بهترین انواع موتورهای ایران خودرو نیز جایگاه مناسبی به دست آورد. شرکت ایپکو در سال ۱۳۸۳ با همکاری شرکت آلمانی اف.ای.وی اقدام به طراحی یک موتور ملی کرده و در سال ۱۳۸۵ از این پیشرانه ایرانی رونمایی و بهره‌برداری کرد. ENGINE EF7 با ۱۱۳ اسب بخار و قدرت ۶۰۰۰ دور، ۴ سیلندر، حجم ۱.۷ لیتری و ۱۶ سوپاپ روی خودروهایی از جمله سمند، دنا و دنا پلاس نصب شده است. حداکثر گشتاورد موتور ملی شرکت ایپکو ۱۵۵ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور معرفی شده است.

بیشترین حجم موتور ماشین در ایران متعلق به کدام ماشین است؟

در این مقاله درباره مقایسه بین موتورهای ماشین ایرانی صحبت کردیم. موتورهای خودرو ساخت ایران این روزها عملکرد مناسبی دارند و به همین دلیل ماشین‌های ساخت داخل به یکی از گزینه‌های خرید تبدیل شده‌اند. شما نیز می‌توانید در سایت سپند خودرو به آدرس اینترنتی sepandkhodro.com انواع ماشین‌های پرقدرت و پرفروش ایرانی را با شرایط نقد و اقساط خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر  درباره شرایط خرید ماشین قسطی با شماره تلفن‌ ۰۲۱۴۴۲۲۹۱۹۴ تماس بگیرید. همکاران ما آماده راهنمایی شما عزیزان و پاسخگویی به سوالاتتان هستند.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. Kf

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (508 ديدگاه)

    به نظرم Tu5 از همه بهتره البته تیبا نداشتم ببینم چطوریه

    موافقم 41
    مخالفم 36
    1. Mohammad

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      نظرات همه دوستان قابل احترامه ولی چرا هیچ فردی نمی گه ما می توانیم خودرو صرفا برقی که بدنه ان از صفحات خورشیدی باشه تولید کنیم کشور ما در منطقه خشک و بیابانیه بیش از سه چهارم کشور تقریبا در تمامی طول سال بجز چند روزی در حد کمتر از یکماه ایمان صاف و کاملا افتابیه اگر شرکتی با سرمایه قابل قبولی تاسیس بشه و بتونه صفحات خورشیدی تولید کن و البته در با سرمایه گذاری بیشتر در کنارش خودرو برقی بدون موتور بنزینی هم طراحی و اقدام به ساختش بکنه البته جمع و جور و بتونه ارزون تولید کنه ودر تعداد زیاد و بشه جایگزین تمامی خودرو های موجود بنزینی در کشور بشه در واقع یه انقلاب در زمینه خودرو بوجود میاد و عقب ماندگی ما از کشور هایی مثل کره جنوبی و ژاپن و سایر کشور جبران خواهد شد فواید اینکار بسیار زیاده هم برای محیط زیست وهم برای جلوگیری از گرم شدن حداقل ایران خودمان الودگی هوا تقریبا در حد طبیعی قرار می گیره از سرو صدای و ناهنجار بودن موتور خودرو در حد ناچیز و صفر می رسه وهمه دنیا از کار انقلابی ما در این زمینه استقبال و تقدیر می کنند و اعتقادم بر اینه که این کار شدنیه در طی پنج یا هفت سال می توان اینکار را انجام داد و نتایج ان دنیا را شگفت زده خواهد کرد

      موافقم 92
      مخالفم 17
      1. porsche

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        لعنت به ماشین برقی
        جونم دود
        جونم آلودگی
        مرگ بر سرسبزی

        موافقم 65
        مخالفم 244
        1. علی

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ماشین نوستالوژی ایرانیها ،،،فقط پژو۴۰۵ glx ،،موتور قدیمی و پر مصرف، البته از ۸۶ به بعد slx با موتور tu5 و بهینه هم بهش اضافه شد ولی در کل ایرو دینامیک جالب بدنه محکم شتاب خوب می ارزه به ماشینهای اسباب بازی مثل پراید تیبا ساینا و غورباقه ای مثل کوییک!!!!!!!!!

          موافقم 39
          مخالفم 36
      2. مانی

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        صفحه خورشیدی به اندازه مساحت ماشین حتی ۱۰% برق ماشین رو تامین نمیکنه
        بعد میخوای ماشین رو مثل سایبر تراک بسازی یا صفحه خورشیدی رو مثل ماشین؟

        موافقم 53
        مخالفم 19
      3. ایوب

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (142 ديدگاه)

        عزیز شما حالتون خوبه؟ ردبولی چیزی نزدی؟
        بگذریم از این که انگار یادت رفته کجا زندگی میکنیم و تو تولید قالپاق موندیم اصلا چیزی که میگی با تکنولوژی امروز غیر ممکنه چون شما کل هیکل ماشینم صفحه خورشیدی کنی نهایت بتونی 4 تا لامپ 100 وات روشن کنی باهاش
        از این چیزا هم که بگذریم ما هنوز نوار آسان باز کن ساقه طلایی رو درست نمیتونیم بزنیم
        دوستان کمی ژانر فیلمایی رو که میبینین رو عوض کنین

        موافقم 87
        مخالفم 25
        1. Hm

          ۲۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (40 ديدگاه)

          سلام
          ما قبلا نمی تونستیم سیم خاردار تولید کنیم ولی الان موشک پاناسونیک تولید می کنیم که هیچ چیزی نمیتونه جلوی اصابتش رو بگیره و خیلی چیز های دیگه هم تولید میکنیم
          به نظرم اگه واسطه ها بره ایران خودرو و سایپا تا چند سال دیگه با تویوتا و … رقابت می کنند
          صنعت خودروی چین ۲۰ سال پیش اوضاعش از الان ایران هم بدتر بود ولی الان داره بازار جهات رو فتح میکنه.

          موافقم 13
          مخالفم 22
      4. میکائیل

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        داداش چی میگی برا خودت می‌بری و میدوزی؟
        ماشینی که با صفحات خورشیدی کار کنه باید یه ماه زیر آفتاب پارک کنی تا بتونی صد کیلومتر باهاش را بری.
        اول حدود مصرف برق یه ماشین و قدرت و حجم تولید برق یه صفحه خورشیدی که رو ماشین نصب بشه رو حداقل حدودشو بدون بعد نظرات کارشناسی بده.
        طی هفتاد سالم این توهم شما شدنی نیست دورت بگردم

        موافقم 19
        مخالفم 5
      5. بیرانوند

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود بر ذات پاک و انسانیت.

        موافقم 15
        مخالفم 1
  2. آرین

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    به هیچ عنوان tu5 رو برای پارس و 405 مناسب نمیدونم ولی روی 206 خوبه
    ef7 فقط برای مالک اولش خوبه به شرط بنزین سوپر و روغن sn
    xu7 میانگین دو سالی یک بار یه دست واشر نیاز داره ولی هزینه مقرون به صرفه‌ای داره

    موافقم 68
    مخالفم 27
    1. محمد امین

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2175 ديدگاه)

      موتور پیکان از همه بهتره ، روی روا منظورم هست
      کمترین هزینه ی تعمیر که نسبت به بقیه تقریبا مجانی هست
      کمترین خراب شدن
      و ماشین هایی که این موتور رو دارن مثل روا، قیمتشون نسبت به ۴۰۵ هم سال خودشون خیلی کمتر است ، خیلی
      و سازگاری بیشتری با گاز cngداره
      البته منظورم نسخه ی بهبود یافته ۱.۷ لیتر انزکتور هست، البته نسخه ی کاربرانش هم بد نبود
      نمیگم از نظر قدرت خوبه ، اما واقعا هزینه هاش در حد یه نوشابه کیک ا هفته هست ، من بابام داشته در جریانش بودم خیلی کم هزینه هست

      موافقم 44
      مخالفم 33
      1. آرین

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (444 ديدگاه)

        زمان خدمت یه روآ زیر پام بود ازش خوشم اومد

        موافقم 21
        مخالفم 23
        1. ژیان

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ما هم تو ی روستا بودیم ی روباه هر روز مرغ های روستا رو شکار میکرد تا که به لطف ایرانخودرو یبار ی ماشین اومد اونجا خراب شد و از اون به بعد مرغ ها رو داخل ماشین نگهداری کردن و از دست روباه نجات پیدا کردن

          موافقم 52
          مخالفم 14
    2. Amard

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (787 ديدگاه)

      مطلب طنز گذاشته پدال همه موتورهایی که ایران تولید می‌کنه خوب ظاهرا با این تفاسیر همه پرشتابن یه ماشین زیر نه ثانیه نداره ایران آنوقت شتاب چی آخه

      موافقم 31
      مخالفم 8
      1. MR.JD

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (326 ديدگاه)

        دنیا به جایی داره میره که ماشین های خیلی ساده ای مثل تویوتا کرولا هم که صرفا برای پیرمرد ها مناسب هستند هم میتوانند دیگر با موتور چهار سیلندر و خیلی کم حجم به راحتی شتابی حدود 7 ثانیه بزنند
        آنوقت ما هنوز روی اینکه پارس سلطانه یا سمند مثل احمق ها بحث میکنیم آن هم تازه با شتاب بالای 13 ثانیه :/
        برای ما جهان سومی ها همین پژو های ایرانی / چینی هم زیاده
        چون ما باید اول فرهنگ رانندگی کامل را بیاموزیم که وقتی پشت فرمان مینشینیم احساس نکنیم خلبان F14 هستیم
        بخدا قسم به دلیل همین سلطان بازیهای بعضی ها در اینستاگرام یا فضای مجازی طوری شده که وقتی اسم ماشین باز را میشنوم نا خود آگاه به ذهنم یک پارس حلبی میآید که پشتش را داده بالا و در داخل شهر 120 تا میرود یا کورس میگذارد

        موافقم 90
        مخالفم 11
        1. محمد

          ۳۰ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چی میگی تو حالت خوبه هرچی بیشتر به ماشین های ایرانی بپردازیم بهتره تو برو یک ماشین خارجی بگیر قطعاتش تو ایران تولید نمیشه وارد میشه گرون تر ازای در نیاد ولی ایرانی باشه ماشین قطعات ایرانی بگیری ارزون تر در میاد الان سمند مال ایران هست قطعات موتورش نصبت به بقیه ماشین ها ارزون تره و بهتره کیفیتش دایی من یک ماشین خارجی اسمش رو نمیدونم داره تصادف کرد چراغ های جلوش و سپر جلوش خورد شدن برای تعمیر بیست سی ملیون گرفتن ازش اون وقت سمند موتورش سر سیلندر به گاه می‌ره تنها ده ملیون بیشتر نمیشه بگو کدومی ارزون تره سمند خودمون واشر زد موتور به کلی باز شد تمام قطعاتش تعویض شد جوری که موتور تازه ساخته شده بود تنها پنج ملیون بیشتر نشد هزینه همین هفته پیش تعمیر کردیم

          موافقم 1
          مخالفم 6
  3. محمد امین

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    واقعا بخت بخت موتور د ایران که نسبت به بقیه بهتر باشه ، موتور K4m هست که در خوانواده ی رنو استفاده میشه ، کم ترین اصتحلاک و بیشترین راندمان سوختی رو داره ر بین خودرو های داخلی و نسبت به بقیه خراب شدتش واقعا کم پیش میاد و شتاب خیلی خوبی ارائه میده
    البته منظورم از این تعریف ها در بین خودرو های داخلی بود و گر نه که نسبت به موتور های خارجی همزمان و حتی قدیمی تر از خودشون اصلا حرفی برای گفتن ندارن
    مثلا موتور ۱.۶ لیتر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی که روی الفارومیو tz2 افسانه ای نصب شده بود ، در سال ۱۹۶۵ اوسط تیم اسکودریا فراری ساخته شده بود و ۱۷۲ اسب قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد ، تازه این موضوع رو هم باید در نظر بگیریم که کاربران هست نه انژکتور
    حالا در نظر بگیرید سال ۱۹۶۵ کجا و ۲۰۲۱ کجا ، حتی هیچ برند دیگه ای تاحالا موتور ۱.۶ لیتری تنفس‌ طبیعی ۸ سوپاپه جاده ای نساخته که بتونه این مقدار قدرت تولید ، کنه با اینکه خیلی وقته از زمان ساختش میگزره اما هنوز هم یه اسطوره هست

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. محمد امین

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2175 ديدگاه)

      منظورم این هست ‌ اگر انژکتور بود با سیتم پاشش سوخت مستقیم باز می‌شد گفت که خیلی مشقت نداشته ساخت این موتور هرچند با انژکتور هم باز نسبت قدرت به حجم عالی داره
      اما با سیستم دوکاربرات فورمول یک دهه ۶۰ واقعا اوج مهندسی محسوب میشه

      موافقم 15
      مخالفم 1
  4. یانکی

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    انصافا مقاومترین انجین b3 پرایده.مال خودم به رکورد 450000 کیلومتر بدون تعمیر رسید تو این کیلومتر پیستونها رینگها واشر سر سیلندر تعویض شد

    موافقم 33
    مخالفم 3
    1. رضا

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من هم ماشینم پارس سال هست از سال ۸۵ دستم بوده و نزدیک ۳۸۰ هزار کیلومتر رانندگی کردم و باهاش بیشتر ایران رو گشتم و اینکه خداروشکر هنوز دست به موتور نزدم و پلمپه فقط چند بار دیسک و صفحه و کاسه نمد و اورینگی هارو عوض کردم که این خرجا رو همه ماشین ها دارن انصافا از موتور ایکس یو سون پژو راضی هستم شاید ماله من مدل۸۵ هست کیفیتش خوبه آخه یه سریا میگن زود واشر میزنه ولی من تجربه نکردم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Ninja

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    واقعا ایران یع موتور ۴ سیلندر کار درست خیلی کم داره
    مثلا یاریس رو نگاه چقدر قدرت میگیره ما نمیتونیم با این همه نخبع یع موتور ۲.۵ لیتری ۲۵۰ اسبی درست کنن

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. hssn

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      مشکل اینجاست که مسئولین این دو تا شرکت به عمد اینکارو نمیکنن بخاطر منافع شخصیشون
      ملت هم که میرن واسه پراید صد میلیونی صف میکشن ، دیگ چرا آقایون خودشونو به زحمت بندازن؟
      وگرنه که کلی نخبه و کار درست هست که چه ماشینایی جمع میکنن…

      موافقم 23
      مخالفم 3
    2. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (494 ديدگاه)

      میتونن کردن ولی کیه که قبول کنه طرحشو ؟
      مسئوولین ایرانخودرو؟
      مسئوولین سایپا مطمئن؟

      موافقم 11
      مخالفم 3
  6. حیدر حسن پور

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    موتور M15 تیبا واقعاً شتاب بالایی داره و تقریبا همه ماشین ها از شتاب نسبت به تیبا و ساینا و کوییک و تیبا ۲ کم میارن و فقط تنها چیزی که تیبا نسبت به ماشین های ایران خودرو کم میاره تو سر بالایی هستش اونم به خاطر گشتاور کمتر و گرنه تو مسیر صاف کم نمیاره

    موافقم 18
    مخالفم 34
    1. hssn

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      فقط روی تیبا ها جوابگوعه و روی ساینا و کوییک افتضاحه
      هر چهار تا رو به چشم دیدم ، فقط تیبا هاچبک بود که میشد ازش راضی باشی
      روی ساینا توی سربالایی ها به معنای واقعی کلمه جون میکند تا را بره

      موافقم 29
      مخالفم 6
    2. R

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      همه ماشینا کدوم ماشینا؟ از این چهارتا مدل پایینتر چیز دیگه ای هم هس؟

      موافقم 13
      مخالفم 4
  7. امیر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    پدال اشتباهات توی متن کم نبود ( اشتباهات نوشتاری )
    بعد اینکه لطفا درباره موتور های معتبر ساخت شرکت های دیگه هم مقاله بنویسید.
    ولی دیگه هر کدوم از این ها از نظر دوام و استحکام و کیفیت هیچ پخی نیستن.
    من مالک ماشین ایرانی نبودم ولی به چشم خودم دیدم از صاحب هاشون
    شنیدم.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. ارشیاSVJ

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      چرا من باید اینجا به دنیا بیام واقعا😓😓😓😓

      موافقم 23
      مخالفم 17
    2. سردبیر

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود.
      این متن توسط آگهی دهنده نوشته شده و ما دخالتی در محتوی و متن اون نداشتیم. ممنون از دقت نظر شما

      موافقم 13
      مخالفم 9
      1. امیر

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        بله ممنون از پاسخ شما 👏

        موافقم 11
        مخالفم 4
      2. Mad.z.Max

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1843 ديدگاه)

        بله درسته، متن بصورت فاحشی پر از اشتباهات بچگانه هست. مخصوصا قسمت هایی که مشخصات موتور ها گفته شده اصلا خنده دار هستن انقدر که غلط های نوشتاری و فنی داره. که کاملا از کمبود دانش پایه نویسنده متن خبر میده.

        موافقم 10
        مخالفم 3
  8. Karl Benz

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    من نخونده میگم موتور هایی پرمصرف و بی کیفیت هستن و اون فرانسوی ها هم دیگه چینی هستن نه فرانسوی .

    موافقم 18
    مخالفم 5
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ″موتورهای خودرو ساخت ایران این روزها عملکرد مناسبی دارند و به همین دلیل ماشین‌های ساخت داخل به یکی از گزینه‌های خرید تبدیل شده‌اند″
    والا کسی از خریدش راضی نیست همه شاکین ما مجبوریم وگرنه هیچی سمت این لگنا نمیره،ماشالا بزنم به تخته هرچی موتور هست قدرتش از ۱۱۰تا بیشتر نمیشه!😐

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. امیر

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      تا وقتی اسم پرشیا سلطان باشه به زانتیا بگیم موشک حتی به شاهین هم میگیم سلطان ،
      صنعت خودروسازی ما درست نمی شه که نمی شه.شدیم سطل زباله فرانسه ماشین های تاریخ مصرف گذشته اون هارو هنوز تولید می کنیم.

      موافقم 35
      مخالفم 5
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا،ایران شده زباله دونی خودروسازا😓

        موافقم 25
        مخالفم 2
    2. hssn

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      تازه سر چرخ هم به زور به 90 اسب میرسن
      دیگ حساب کن چه افتضاحیه

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بله متاسفانه الان تمام قطعاتشون چینی شده دیگه ۱۰۰اسب هم نیست!

        موافقم 18
        مخالفم 3
    3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      نگگگگگگگووووووو!!!! به لگن بر میخوره با این ماشینا مقایسش میکنی

      موافقم 17
      مخالفم 2
    4. porsche

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      چرا شاه 1.7tc ۱۵۰ اسب داره

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        لعنت به موتور توربو، اونم نصب توربویی روی تکنولوژی ۲۰سال پیش! اونوقت ببین دست خریداران بفرسته همه ازش ناراضی میشن چون صداشون به شدت زیاده…

        موافقم 13
        مخالفم 5
  10. Sina10

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    تیبا خودش شاید موتورش بد نباشه ولی بدرد کوئیک نمیخوره
    عملکردش برای کوئیک افتضاحه، هم قدرتش کمه و مصرف بالاست
    برای تشخیص خودروی بهتر ، تجربه همه این ماشینای بدردنخور مهمه ، از اونجا که برای خیلیا مقدور نیست همه ماشینا رو تست کنن ، میتونین از نمودار قدرت و گشتاور استفاده کنید که میشه گفت معتبره
    بر اساس نمودار XU7 گشتاور بیشترش رو در دور پایین تری ارائه میده (۳۰۰۰ دور موتور)، TU3 دور موتور بیشتری میخواد ( ۳۶۰۰ ) و کمتر هم گشتاور داره ، TU5 باز هم تا ۴۰۰۰ هزار دور موتور باید بره تا ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور رو تولید کنه ،
    خب مشخصه که TU5 بدرد پارس یا 405 نمیخوره اما رو ۲۰۶ خیلی جواب میده ، بین سه تا ، TU5 بهترینه ، هم عملکرد قابل قبولی داره و هم کم مصرفه و کم استهلاک ، XU7 هم قدیمی و پرمصرفه ، میگن ۹ لیتر مصرفشه که زیاده ، ولی در واقعیت خیلی بدتره
    در کل همه این موتورا منسوخ و آشغالن ولی باید انتخاب کنید کدوم از بقیه کمتر بدردنخوره!!

    موافقم 22
    مخالفم 4
  11. جواد خطر

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یادمه یه بار نوید ۰۰۹۸ گفت تو ایران به پژو پارس و زانتیا میگن سلطان !!!! و چه کارایی که با این دوتا ماشین تو خیابونا و جاده ها انجام نمیدن و سالی چقدر کشته میدیم!!! وای به حال روزی که ماشینای شیش سیلندر و هشت سیلندر با حجم متور بالا و شتاب زیر ۳ ثانیه بیان ایران!!! اونوقت سالی چند میلیون کشته میدیم!!! …..‌ نوید دَمت گرم حرفت درست بود👏👏👏👌👌👌

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. Mad.z.Max

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1843 ديدگاه)

      شما همونی که لاتی حرف میزد دیگه :)) لحجتو عمل کردی؟
      نمردیم و از احادیث نوید هم برامون بازگو کردن دوستان! اون بابا صب تا شب ***میگفت، تو چرا باور میکنی!
      الانم هستش سایت با اکانت mr. jd

      موافقم 11
      مخالفم 6
  12. رامتین

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3068 ديدگاه)

    بنظرم بهترین موتوری که میتونست برای سالیان مورد استفاده در اکثر خودروهای داخل کشور قرار بگیره و حتی همتراز محصولات مشابه مانند هیوندا و شرکتهای دیگه هست، موتور پژو 2008 با نام thp165 بود که البته این موتور با بهینه سازی که دو سال پیش صورت گرفت به 180 اسب بخار رسید. این موتور را ایران خودرو تلاش کرد داخلی سازی کنه، بدون اینکه مجوز این کار را داشته باشه. اما بدلیل خروج پژو از ایکاپ، مدیران وقت ایران خودرو گفتند این کار را خواهیم کرد و پژو هم نمیتونه شکایت کنه. چون هم شکایت از یک کشور تحریمی فایده نداره هم اینکه ما دلایلی برای این کار داشتیم. اما هر چقدر تلاش کردند مهندسین ایرانی، نتونستند! به همین سادگی….

    موافقم 14
    مخالفم 3
  13. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    M15 تیبا از پر شتاب ترین خودرو های داخل :))))
    جناب آگهی دهنده این تیتر ها برای کانال های تلگرام هم زیادی زرده!

    موافقم 12
    مخالفم 15
  14. England

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    بهترین موتور که منو اصلا اذیت نمیکرد Tu5 206 بود درسته 206 پر خرج بود ولی موتوری اصلا خرجی جز تعویض روغن نداشت برعکس tu3 که مدام واشر رد میکنه

    موافقم 13
    مخالفم 8
  15. فریبرز

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تیبا واقعاً شتاب خوبی داره وکم مصرف عالیه عالی

    موافقم 19
    مخالفم 11
    1. Mad.z.Max

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1843 ديدگاه)

      اصلا هواپیماس، نگو ماشین..

      خدایا تا وقتی امثال این بشر وجود دارن، لگن سازی داخل از بین نمیره

      موافقم 22
      مخالفم 5
  16. مسلم

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من همه ماشینای ایرانی رو داشتم
    شتاب هیچکدومشون به tu5 نمیرسه
    tu5نفس داره هرچقد گاز بدی راه میره
    موتور تیبا نفس نداره خفست

    موافقم 18
    مخالفم 15
  17. Ebi

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من چند ساله سمند ef7 پایه گازسوز دارم،باور کنید اگه یه سری نکات ساده و پیش پا افتاده رو در موردش رعایت کنید واقعا هم بهترین و کم استهلاک ترین موتوره.نرم،کم صدا،کم لرزش ، کم مصرف ، پرشتاب و تنها موتوری هم هست که گاز طبیعی نابودش نمیکنه

    موافقم 23
    مخالفم 3
  18. .......

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا همش الکیه که دیر به خرج میفته یا نه استلاکش کمه یا نه . ماشین داری باید خرجش کنی رسیدگی میخواد . این ماشینا که تولید داخله نمیتونن توقع مارو برآورده از یه ماشین .

    موافقم 9
    مخالفم 5
  19. علی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (438 ديدگاه)

    جالب همه مورتورهای تولید داخل بهترین شدن پس معمولی ندارن مورتور بد هم ندارن همشون عالی هستن ؟ البته یکی رو از قلم انداختن موتور پراید ۱۱۱ که ۶۹ اسب بخار هست وزن ماشین هم ۷۶۰ کیلو اینم عالی هست استهلاک کم و هزینه نگهداری مثل موتور هوندا

    موافقم 12
    مخالفم 1
  20. علی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (438 ديدگاه)

    از لحاظ راندمان و پیشرفته بودن tu5 از همه عالی تر هست

    موافقم 14
    مخالفم 9
  21. علی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (438 ديدگاه)

    کاش یه موتور ۶ سیلندر بود حتی با حجم پایین ۲۲۰۰

    موافقم 7
    مخالفم 1
  22. مجتبی شجاعی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم ES9 از همه بهتره بعدشم XU10
    ES9 موتور زانتیا 3000 هست و XU10 موتور زانتیا 2000 موتور 3000 زانتیا v6 و 2000 زانتیا v4 هست
    زانتیا 3000 350 اسب بخار قدرت و زانتیا 2000 135 اسب بخار قدرت دارد

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. امیرمحمد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (136 ديدگاه)

      زانتیا 3000 فقط 190 اسب قدرت داره

      موافقم 2
      مخالفم 6
  23. سجاد

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه با درآمدی که مامردم بدبخت ایران داریم ،همین ۴۰۵دوگانه که دارم اگه قطعات فرانسوی بتونم واسش جور کنم که موجود نیست ونمیتونم واستهلاک ماشین بیاد پایین ،واسم بهترینه.بیشتر با گاز میرونم.وگرنه کی دوست نداره حداقل ماشین ژاپن یا کرهای سوارشه؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  24. سید مجتبی حسینی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بهترین موتور ایران EF7هست
    این موتور عالیه اویل ماژول داره که ماشین های خارجی دارن
    tu5شتاب خوبی داره ولی سربالایی بخاطر گشتاور پایینش کم میاره
    Ef7از دنده3قدرت میگیره و دهن خیلیارو بسته سربالایی ها عالی در میاد
    بعدشم مشکل شاتون زدن تو EF7مثل واشر زدن 405زاتی نیست
    ماخودمون efدوگانه داریم
    تا وقتی که پشت یک ماشین نشستین نظر ندین
    من پشت همه ی این ماشین هانشستم موتور تیبا اصلا قابل رقابت با EF7وtu5نیست

    موافقم 22
    مخالفم 11
  25. شهاب

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اصلانم قصد نویسنده تبلیغ برای خودرو سازا نیستاااا چون مدیر سایت آدم خیرخاهی هست از همه ماشینای داخلی تعریف کرد ک کسی ناراحت نشه اینکه آخر این تعریفا شماره مرکز فروش قسطی خودرو رو نوشته فقط بخاطر اینکه خیییلی دلش برای هزیزانی که ماشین نداره میسوزه یوقت خدای نکرده فکر نکنید پولی چیزی گرفته برای تبلیغ خودرو داخلی فقط برای رضای خدا تبلیع میکنه قصدشم فقط ماشیندار کردن ما هست این بزرگوار😁

    موافقم 14
    مخالفم 0
  26. akrh78

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    به طرز قابل پیش‌بینی خیل عظیمی از تک کامنتی ها زیر این پست ظاهر شدن 🤣🤣
    یادمه چند سال پیش یه شرکت اجاره خودرو تبلیغ داده بود هزار جور ضامن و چک و سند ازت میخواست (فقط نمی‌گفت یه دونه کلیه هم گرو بزار پیش ما) بعد زیرش دو هزارتا تک کامنتی اومده بود از تجربیاتش میگفت. یکیشون بود میگفت یه اس کلاس اجاره کردم رفتم یه معامله x میلیونی (اون زمان میلیون پول خورد نبود هنوز) رو 10 برابر قرارداد بستم 😌😂

    موافقم 3
    مخالفم 3
  27. shg

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    از نظر من EF7 از همه بهتره چون گشتاور خوبی میده
    صدای خوبی هم داره
    دوام زیادی هم داره

    موافقم 16
    مخالفم 7
  28. MoosA

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بین موتورهای خودروهای داخلی درحال حاضر موتورEF7 ازهمه راندمان بهتری داره

    موافقم 15
    مخالفم 9
  29. علی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    بهترین موتور داخل از لحاظ طراحی موتور تندر نود بهترین از لحاظ استهلاک و هزینه موتور پراید و پیکانه بهترین از لحاظ مصرف تیو فایو بهترین از لحاظ قدرت و گاز سوزی ای اف سون و از لحاظ قدرت ایکس یو سون بروز موتور های زانتیا علیرقم قدرت بالا اما مصرف و استهلاک زیاد دارد.
    از لحاظ بدنه آیرودینامیک بدنه خانواده پژو هست از لحاظ زیبایی سلیقه ایه اما دنا و برخی چینی ها خوبن بدترین بدنه ال نود ضعیف ترین بدنه پراید بنظر ترکیب موتور تندر نود با بدنه به روزترآیرودینامیک شبیه دنا و عایق بندی بهتر و کیفیت تولید بهتر و قیمت پایین تر شاید با پایین های دنیا بتونه رقابت کنه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  30. عرفان

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ما الان تیبا داریم شتاب خوبی داره tu5 یه حس خستگی کننده داره کیلومتر شمار آروم آروم میری بالا ولی تیبا اینجوری نیست ما دوبار بدون آب رادیاتور با ماشین سفرکردیم هیچی نشده کم خرج هست نسبت به تموم پژو ها ولی توی پرکردن سرعت تا آخر tu5 بهتر تیبا ما 180 بیشتر نتونستیم بریم ولی tu5 پر میکنم

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا