تویوتانیسان

درگ تویوتا سوپرا 600 اسبی و نیسان سیلویا 700 اسبی

در درگی جذاب بین دو کوپهٔ اسپرت تیونینگ شدهٔ ژاپنی با قدرت‌های چشمگیر، سوپرا با موتور شش سیلندر پیروز خواهد شد یا سیلویای چهار سیلندر؟

در این درگ کارواو شاهد رقابت کوپه‌های اسپرت تیونینگ شده ژاپنی با چندین دهه اختلاف سن هستیم زیرا یک تویوتا سوپرای مدرن به مصاف یک نیسان سیلویا S15 رفته است که اواخر دههٔ ۹۰ و اوایل دههٔ ۲۰۰۰ عرضه می‌شد. زیر کاپوت سوپرا همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی آشنا قرار گرفته که حالا به توربوشارژر و اگزوز جدیدی مجهز شده و ECU آن‌هم تیون شده است. با این تغییرات، قدرت موتور به ۶۰۰ اسب بخار رسیده که نسبت به ۳۸۲ اسب بخار استاندارد افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. هزینهٔ این تیونینگ هم حدود ۶ هزار پوند یا ۷,۶۴۰ دلار است.

از سوی دیگر اما مالک سیلویا تخمین میزند که حداقل ۸۰ هزار پوند معادل ۱۰۲ هزار دلار برای تیونینگ خودروی خود هزینه کرده است. حجم پیشرانهٔ این کوپهٔ ژاپنی از ۲ به ۲.۲ لیتر افزایش پیدا کرده و به یک توربوشارژر غول‌پیکر هم مجهز شده است. با این تغییرات، موتور چهار سیلندر سیلویا حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که قدرت استاندارد کارخانه‌ای آن تنها ۲۴۷ اسب بخار بوده است. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که این کار در سوپرا توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌شود.

به همین دلیل، لانچ کردن درست با سیلویا کار سختی است و درنتیجه سوپرا در درگ‌های از حالت سکون به‌راحتی پیروز می‌شود. بااین‌حال، در مسابقهٔ رولینگ شانس نیسان بیشتر خواهد بود زیرا دیگر نیازی به مهارت در لانچ کردن ندارد. رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود و ابتدا دو خودرو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند اما در ادامه وقتی توربوشارژ موتور سیلویا به‌طور کامل وارد عمل می‌شود، رقیب را پشت سر می‌گذارد. سپس نوبت به رولینگ بعدی از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت با دنده سه می‌شود. در اینجا هم نیسان وقتی پیشرانهٔ خود را به حداکثر توان می‌رساند یک پیروزی دیگر کسب می‌کند.

با توجه به شایعه‌ای که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، ظاهراً نیسان قصد دارد سیلویا را در قالب یک خودروی اسپرت الکتریکی که در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد احیا کند اما فعلاً هیچ جزئیاتی در مورد این خودرو در دست نیست. سیلویا در بخش عمده‌ای از عمر خود، در پایین‌ترین سطح خودروهای پرفورمنس نیسان قرار داشت و در پس Z و اسکای‌لاین GT-R جای می‌گرفت. درواقع، جایگاه سیلویا در سبد محصولات نیسان را می‌توان با تویوتا سلیکا قابل‌مقایسه دانست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ali_x76

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    طرف ۱۰۰ هزاردلار خرج سیلویا کرده، معادل یه کوروت Z06 پایه.
    به نظر من که منطقی نیست.

    موافقم 54
    مخالفم 11
    1. R@min

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1680 ديدگاه)

      شاید طرف با این ماشین خاطره داشته !! از لحاظ منطقی واقعا احمقانه هست که یه موتور 2 لیتری رو ریبیلد کنی و خروجی هم جز ناک توربو نصیبت نشه.

      یه موتور RB شش سیلندر میزاشت روش هزینه خیلی کمتری داشت و خروجی خیلی بهتر.

      موافقم 27
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من رانندش(نیسان) آدم ناشییی بود مثل بچه ها دنده میداد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    عجیب سیلویا s15 رو دوست دارم مخصوصا وقتی دریفت میزنه 😂😂😂

    موافقم 32
    مخالفم 0
  3. harry.potter

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    نتایج دستکاری شده (هر دفعه همینه)
    قشنگ مشخصه گاز نمیده
    دقیقه 4:10 مشاهده کنید که چطوری گذاشت رقیب بره بعد تازه گاز داد… یه دفعه شتاب گرفت

    دست فرمون و نحوه تعویض دنده هم که اعصاب خورد کنه

    کاشکی دو تا ویدیو بذارید
    یکی تقطیع شده و فقط ریس اصلی
    یکی هم ویدیو کامل

    اینطوری هم سئو بهتری می گیرید هم کاربر راحت تره
    مثلا خوده من علاقه ای به گوش کردن صحبت های اینا ندارم فقط می خوام ریس رو ببینم هی باید عقب جلو کنم فیلمو

    موافقم 35
    مخالفم 2
  4. Daruosh

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی صدای نیسان مو به تنم سیخ کرد😈😍
    به نظرم اگه سوپرا هم دنده ای بود درگ عادلانه تر میشد،!

    موافقم 23
    مخالفم 0
  5. R/T

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    فقط سوپرا با ۶ هزار پوند ۲۱۸ اسب بهش اضافه شد

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. R/T

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)
  7. BMW

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    چقدر هم زیبا بود ولی انتخاب من سوپرا هست انگار براس من راحت تر و لذت بخش تر هست تا نیسان

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. JDM

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      سلیقه‌ای هست مثلا برعکس نیسان برای من حس بهتری تا تویوتا دره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. DRF 55

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشق خالص . حال کردم .
    خدایی نمیشه عاشق خودرو باشی و از نیسان سیلویا ، z ، و سوپرا و … بدت بیاد

    موافقم 20
    مخالفم 0
  9. datsun

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    سیلویا ماشین دریفته نه درگ یکی از محبوب ترین و بهترین پلتفرم های تاریخ دریفته که هنوز محبوب و استفاده میشه،

    موافقم 21
    مخالفم 1
  10. JDM سابق

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (379 ديدگاه)

    پول یه شلبی GT500 که بیاریش جفتشون رو دود میکنه و ریخته تو سیلویا

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. JDM

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      سوپرا پارشون میکنه این یک سیلویا ماشین دریفته نه درگ این تا بخواد از هرز زدن دربیاد مسابقه تموم شده
      بعد ماشین های جدید تر سیستم لانچ دارن بحثشون جداس

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. جومونگ

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا فقط نسل چهارم با موتور 2jz
    حیف که نسل جدیدش با موتور دوزاری بی ام و تعبیه شده کل عاشقان درگ های خیابونی دنیا رو نا امید کرد

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. JDM

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      به هیچ عنوان نظرت درست نیست دلیلش نم اینه سوپرا یه ماشین اسپرت رده متوسط هست نه سوپر‌اسپرت یا هایپر همکاری این دو باعث شده بهترین ماشین تو سگمنت خودشون باشه تو درگ تمام هم رده هاشو شرمنده کرد ولی این مدل سوپرا بیشتر رو هندلینگ و مانور پذیری تمرکز داره نه درگ
      برای من که عشق ژاپنم افتخاره همکاری با باواریایی خوبی مثل بیمر

      موافقم 0
      مخالفم 1
  12. Javad

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به نظرم راننده نیسان مهارت کافی رو نداشت؛ خیلی هم استرس داشت

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. JDM

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      دقیقا تو دنده دادن تمرکز نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا