پارس خودرورنوسایپا

مقایسه پارس خودرو P90 با تندر 90، بررسی تغییرات لوگان ایرانی

در ادامه قصد داریم P90 را با تندر ۹۰ و فیس‌لیفت‌های قبلی این خودرو که در ایران با نام پارس تندر و تندر پلاس عرضه شدند مقایسه کنیم.

در سال ۱۹۹۹ زمانی که رنو داچیا را خرید، پروژهٔ X90 برای توسعهٔ خودرویی اقتصادی با قیمت ۵ هزار یورو آغاز شد. پس از حدود چهار سال توسعه، این خودرو نهایتاً در ژوئن ۲۰۰۴ با نام لوگان رونمایی شد. این خودرو که به موفقیت غیرمنتظره‌ای دست پیدا کرد، با برندهای رنو و داچیا در کشورهای سراسر جهان به تولید رسید و عرضه شد. در کشورمان پس از کش‌وقوس‌های فراوان، لوگان که قرار بود جایگزینی برای پیکان باشد، در سال ۱۳۸۶ روی خط تولید ایران‌خودرو و پارس‌خودرو (سایپا) رفت و با نام تندر ۹۰ در سه تیپ مختلف راهی بازار کشورمان شد درحالی‌که ارزان‌ترین تیپ آن با نام E0، بدون حداقل امکانات رفاهی مثل فرمان هیدرولیک، حدود دو برابر پیکان قیمت داشت.

بااین‌وجود و علیرغم ظاهر ساده و اقتصادی لوگان، این خودرو به لطف کیفیت بالای قوای محرکه و قطعات فنی، توانست جای خود را در بازار کشورمان باز کند. بعداً نیز نسخه‌های فیس‌لیفت و اتوماتیک تندر ۹۰ توسط خودروسازان داخلی عرضه شدند. در سال ۱۳۹۹ اما به دلیل تحریم‌ها و خروج رنو از ایران، تولید این سدان اقتصادی فرانسوی در کشورمان پس از ۱۳ سال خاتمه یافت. چندی بعد اما به دلیل محبوبیت لوگان در ایران و همین‌طور در اختیار داشتن امتیاز پلت‌فرم و وجود زیرساخت‌های تولید در کشور، سایپا تصمیم به ساخت بومی‌سازی ایرانیزه کردن آن گرفت که نتیجهٔ آن خودرویی بنام P90 شد.

P90 که قرار است توسط پارس‌خودرو تولید شود، اواخر فروردین ۱۴۰۲ رونمایی شد و با توجه به اینکه به‌تازگی کاتالوگ آن منتشر شده است، به نظر می‌رسد فاصلهٔ زیادی با عرضه به بازار ندارد. به همین دلیل، قصد داریم در ادامه این لوگان بومی را با تندر ۹۰ و فیس‌لیفت‌های قبلی آن مقایسه کنیم. لازم به ذکر است، درحالی‌که قبلاً به نام کادیلا برای این خودرو اشاره شده بود، به نظر می‌رسد قرار است با همان نام P90 به بازار عرضه شود زیرا در کاتالوگ مذکور همین نام دیده می‌شود.

طراحی بیرونی

سایپا نمای جلوی و عقب تندر ۹۰ را به‌طور کامل بازطراحی کرده و سعی داشته نمای مدرنی به پیکر قدیمی و سادهٔ این خودرو ببخشد. در قسمت جلوی خودرو مجموعهٔ چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر به‌طور کامل از نو طراحی شده است. این طراحی جدید با جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی، چراغ‌های متفاوت و قاب برجستهٔ مه شکن‌ها در طرفین سپر هرچند شاید به‌خودی‌خود زیباتر از لوگان به نظر برسد اما این فرم تهاجمی هیچ‌گونه هماهنگی با پروفیل جانبی خودرو ندارد زیرا این قسمت کاملاً دست‌نخورده باقی مانده و هیچ تغییری را نسبت به لوگان تجربه نکرده است. در اینجا طراحان حتی زحمت تغییر آینه‌های جانبی را هم به خود نداده و از همان آینه‌های ساندرو و تندر پلاس استفاده کرده‌اند.

در عقب خودرو شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که تا روی در صندوق کشیده شده و با فرم جعبه‌ای خودرو هماهنگی بیشتری دارد. در پایین هم سپر با بخش بزرگی از پلاستیک سیاه بازطراحی شده است. به‌طورکلی، هرچند شاید طراحی جلو و عقب P90 با نمایی مدرن‌تر و تهاجمی‌تر به‌خودی‌خود زیبا باشد اما ناهماهنگی این طراحی جدید با فرم بسیار ساده و قدیمی پروفیل جانبی لوگان تضاد ناخوشایندی ایجاد است. این در حالی است که در فیس‌لیفتی که داچیا در سال ۲۰۰۸ روی لوگان انجام داد و در سال ۱۳۹۶ توسط ایران‌خودرو با نام تندر پلاس در کشورمان عرضه شد، طراحی خودرو با تغییراتی نه‌چندان بزرگ اما مؤثر و بدون بر هم زدن فرم هماهنگ لوگان، بروزتر و شکیل‌تر شد.

از سوی دیگر، خود سایپا نیز در پاییز سال ۱۳۸۷ درحالی‌که تازه لوگان به ایران آمده بود، فیس‌لیفتی جزئی روی آن انجام داد که با نام پارس تندر عرضه شد. مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو در قسمت عقب با چراغ‌های جدید و انتقال جا پلاک از روی سپر به بالا انجام گرفته بود و نمای جلو دست‌نخورده باقی ماند. بااین‌حال، فیس‌لیفت پارس تندر هم چندان جالب از آب درنیامد و کمکی به زیباتر شدن لوگان نکرد.

داخل

در داخل P90 سایپا از داشبورد و رو دری‌ها ساندرو و تندر پلاس استفاده کرده که هرچند کمی بهتر از داشبورد اولیه و قدیمی تندر ۹۰ به نظر می‌رسد اما کاملاً رنگ و بوی کهنگی دارد. البته طراحان سایپا با استفاده از نمایشگر لمسی، مجموعهٔ جدید کنترل‌های سیستم تهویه و صفحه آمپر جدید سعی در بروز کردن این داشبورد داشته‌اند اما این اقدامات جزئی تأثیر چندانی نداشته و در داخل P90 همچنان شاهد همان فضای کهنه و بی‌روح لوگان هستیم که هیچ شباهتی به یک خودروی مدرن امروزی ندارد. همچنین در این خودرو از غربیلک فرمان کوییک استفاده شده که کاملاً با فرم کلی داشبورد خودرو بی‌ربط است درحالی‌که دکمه‌های بالابر شیشه همچنان روی داشبورد قرار دارند. با توجه به تغییرات بزرگ بیرونی، بهتر بود برای داخل P90 هم داشبورد جدیدی طراحی می‌شد تا لااقل در داخل حس خودروی جدیدتری را به خریداران بدهد. البته گفته شده نسخهٔ اتوماتیک این خودرو با داشبورد جدیدی ارائه خواهد شد.

داشبورد P90

تجهیزات

P90 از لحاظ امکانات نسبت به تندر ۹۰ پیشرفت نسبتاً خوبی داشته و سایپا مواردی مثل فرمان برقی D شکل با سیستم، پایش باد تایرها، رینگ آلومینیومی، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، دو ایربگ، تریم داخلی دورنگ، شیشه دودی عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، چراغ‌های خودکار، دی‌لایت، نمایشگر ۷ اینچی، آنتن کوسه‌ای، سنسور باران، کنترل پایداری و ترمز کمکی را در نظر گرفته است درحالی‌که تندر ۹۰ در تمام نسخه‌های قبلی خودروی بسیار فقیری بود و امکانات آن صرفاً به مواردی مثل دو ایربگ، سیستم تهویه دستی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و فرمان هیدرولیک محدود می‌شد.

پیشرانه

غیر از طراحی بیرونی، تغییر مهم دیگر P90 زیر کاپوت رخ داده است زیرا ازآنجایی‌که امکان تولید پیشرانهٔ اصلی تندر ۹۰ یعنی K4M در کشور وجود ندارد، سایپا تصمیم گرفته در این خودرو از پیشرانهٔ ME16 استفاده کند. این همان موتور EC5 پژو-سیترئن محسوب می‌شود که در دوران برجام به سایپا رسید. این موتور که از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ بهره می‌برد را درواقع باید نسخهٔ سایپا از پیشرانهٔ TU5 پلاس ایران‌خودرو دانست. هرچند گفته می‌شود موتور ME16 در برخی جزئیات مثل بلوک سیلندر با موتور ایران‌خودرو متفاوت است اما ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که دقیقاً با TU5 پلاس یکسان است.

انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی مورداستفاده در شاهین صورت می‌گیرد که توسط مگا موتور تولید می‌شود و طبق گفته‌ها از تکنولوژی شرکت آیسین بهره می‌برد. همچنین قرار است بعداً نسخهٔ اتوماتیک P90 هم با گیربکس شش سرعتهٔ ساخت شرکت چینی DAE تولید شود. پیشرانهٔ P90 خروجی کمی بیشتری از موتور ۱.۶ لیتری K4M تندر ۹۰ دارد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور داشت اما نقطهٔ قوت اصلی لوگان کیفیت بالای قوای محرکه بود که باعث می‌شد خریداران با ظاهر زشت، کابین قدیمی و امکانات اندک تندر ۹۰ کنار بیایند درحالی‌که این موضوع در P90 کمرنگ شده است. البته موتور TU5 هم از پیشرانه‌های نسبتاً کم‌ایراد داخلی است اما باید ببینیم نسخهٔ سایپا از این موتور چه عملکردی خواهد داشت.

جمع‌بندی

درمجموع، با وجود تمام تغییراتی که در P90 ایجاد شده، درحالی‌که لوگان در بازارهای جهانی هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد، تولید دوبارهٔ نسل اول که پیشینهٔ آن به بیست سال پیش بازمی‌گردد آن‌هم با پیشرانهٔ پژو و صرفاً چند آپشن بیشتر چه توجیهی دارد آن‌هم درحالی‌که سایپا در سبد محصولات خود سدان مدرن‌تر شاهین را دارد که قرار است با همین پیشرانهٔ ME16 تولید شود؟ درهرحال، طبق آخرین گزارش‌ها، تولید P90 در تیرماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و حدود ۱۰ درصد قیمت کمتری نسبت به شاهین خواهد داشت.

مقایسه مشخصات فنی

تندر ۹۰ P90
پیشرانه K4M ME16
حجم موتور ۱۵۹۸ سی‌سی ۱۶۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۰۵ اسب بخار ۱۱۳ اسب بخار
گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر ۱۴۴ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم ۱۱۵۵ کیلوگرم
طول ۴,۲۴۷ میلی‌متر ۴,۳۳۰ میلی‌متر
عرض ۱,۷۴۰ میلی‌متر ۱,۷۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۳۴ میلی‌متر ۱,۵۳۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۳۰ میلی‌متر ۲,۶۳۰ میلی‌متر
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۴۷ لیتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۸۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    ferrari 12 cilindri جانشین ۸۱۲ اسطوره معرفی شده

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. رضا

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ال 90 از لحاظ موتوری وگیربکس بین خودروهای داخلی کیفیت نسبتا خوبی داره ولی از نظر ظاهری و اتاق اصلا جذابیتی نداره . انگار کسی که طراح بوده از روی فرغون طراحی کرده

      موافقم 12
      مخالفم 13
      1. Hosein

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برادر من
        چشم شما عادت کرده به یک سری ماشین های جواد و اشی مشی دوره جنگ جهانی دوم
        اتفاقا ال ۹۰ خشکل هست
        چون شما بهش عادت نداری …
        یک زمانی کل مردم ایران پیکان رو زیبا میدیدن و بهش میگفتن سالار ولی الان همه میگیم عه عه چه جوادی بوده

        موافقم 12
        مخالفم 9
        1. محمد

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          هنوزم پیکان زیباست

          موافقم 13
          مخالفم 4
        2. حامد

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ای … چیه نوشتی
          جواد ینی چی مثلا

          موافقم 14
          مخالفم 3
        3. عجایب

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          برادر من!
          یه جوری میگی چشممون عادت نکرده انگار ال ۹۰ برا ۲۰۲۴ هست.برادر من بخواهیم نخواهیم بعد هفده هجده سالی که ال ۹۰ رو دیدیم چشممون باید عادت میکرد!
          پیکانم از همون اول یه ماشینی بود برای طبقه ضعیف کسی نمی‌گفت سالار!وقتی بیوک و کادیلاک و شورولت و پونتیاک و فورد و جمس و بلیزر و بنز و بی ام و…..بوده کی به پیکان می‌گفته سالار؟!شاید میگفتن سالاد شما اشتباه شنیدی!

          موافقم 14
          مخالفم 5
        4. علی

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اقای محترم چرا به اسم زیبای جواد وسله میبندی ،

          موافقم 15
          مخالفم 4
      2. علی امینی آذر

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما سوار تانک می شوید با ابهت قدرتمند پر سرعت و …

        موافقم 15
        مخالفم 2
      3. ققنوس

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما سوار نشو برو لگن ایرانی بگیر

        موافقم 10
        مخالفم 8
      4. محمد

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        از کی تا حالا رنو جز خودروهای داخلی حساب میشه جک نگو

        موافقم 17
        مخالفم 1
      5. سعید کوثری

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام و روز خوش ، من ال نود سال ۸۸ خریدم و خیلی ماشین باکیفیت و قدرت موتور خوبی داره . در سال ۱۴۰۱ تارا دستی از ایرانخودرو تحویل گرفتم که کیفیت مناسبی نداره و از لحاظ کیفیتی ال نود واقعا خودرو با کیفیت ، مقاوم و دارای استاندارد اروپاست . ال ۹۰ گیربکس بسیار عالی داره و در حال حاضر از تارا دستی ام آنچنان راضی نیستم و فقط موتورش خوبه .

        موافقم 14
        مخالفم 0
    2. رامین صفایی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      ظاهرش که بسیار زیباتر از ال۹۰ است
      امیدوارم کیفیت کارش هم به همان خوبی باشه

      موافقم 13
      مخالفم 4
  2. مهران

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من هنوز درکی از کسی که خودرو صفر با هزار زحمت و چک و قرض و…می‌خره ندارم…خصوصا خودروها خانواده سایپا
    با همین پولا میشه مدل پایین تر گرفت کم کار و تمیز که هم کیفیت به مراتب بهتری دارن هم درگیر قسط و مشکلات فنی خودرو صفرِ ایرانی نمیشه طرف.
    ۱۰ ۲۰ تومن خرجش کنی از صفر بهتر میشه.
    تجربه ی شخصی من بود از اینکه کسی که با هزارتا تلاش و وام و…میخواد ماشین بگیره بهتره صفر نباشه.
    هرچند خیلی از خانواده ها و جوونا فقط و فقط همینطور میتونن صاحب ماشین بشن..با هزار دنگ و فنگ و قسط و وام و سود و…
    متاسفانه

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. Avan

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (335 ديدگاه)

      مشکل اینه که خودروهای دست دوم معلوم نیست که چه مراقبتی داشتن من از آشنا ماشین خریدم بعدا فهمیدم مسافرکشی می کرده و اعتقادی به تعویض روغن نداشته!

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. احمدشاطر

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        چند وقت دیگه درباره فرغون باید نظر بدن ،دوستان.فرغون درسته یا فرقون؟ هرکدوم که آپشن بیشتری داشته باشه،……..

        موافقم 5
        مخالفم 5
    2. javad-bmw

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      مسئله اینجاست که یه سری از آدما طرز فکرشون مثل شما نیست، و اعتقادشون اینه که حتما ماشین صفر بخریم که مشکلی نداشته باشه در صورتی که ماشین صفر ایرانی تا ۲۰ هزار تا اول، باید مدام رفع ایراد بشه.
      در ضمن موتور و گیربکس ال۹۰ هماهنگی بسیار بالایی با هم دارن که باعث کشش مناسب میشه، حالا یه سوال مهم ، موتوری که سایپا میخواد روی p90 نصب بکنه با اون گیربکسی که خودشون میگن با تکنولوژی آیسین هست میتونه همون هماهنگی رو ایجاد بکنه؟
      آیا به نمودار گشتاور موتور و ضرایب دنده ها توجه کردن؟
      خیلی بعیده به این چیزا توجه کرده باشن چون اگه قرار باشه به همه اینا توجه بشه باید ضرایب گیربکس رو تغییر بدن که این ینی هزینه شدیداً بالا برای مگا موتور.

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. کیومرث سالیانی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        در سال ۱۹۷۷(۱۳۵۶) با پدرم رفتیم خرمشهر که یک تویوتا کرونا صفر از گمرک تحویل بگیریم ،درمحوطه تا چشم کار می‌کرد کارینا و کرونا چیده شده بود با ۸۰هزار تومان پلاک شد.هنگام برگشت به تهران متوجه شدم که از لحاظ جلو بندی بسیار ضعیف است چونکه بلبرینگ چرخ جلو در یک دست انداز نابودشد و با مراجعه به تعمیرگاه مجاز تویوتا متوجه قیمت بالای یدکی آن شدیم.در۱۴۰۳ حالا من موندم و ایران خودرو -سایپا و پارس خودرو و……تازه ماشین های چینی را کجای دلم بزارم چون خودشون خودروهایی که تولید میکنند سوار نمی‌شوند بجای فرغون تولیدی سوار بنز و بی ام و پورشه و فراری میشوند و بدبخت و بیچاره ها هم سوار هوندا سیویک سال .

        موافقم 14
        مخالفم 1
    3. علی ===

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      مگه چقدر خودرو کارکرده تمیز برای فروش هست؟ در سال حدود یک میلیون ماشین صفر میاد بازار اگه کسی اونها رو نخره و همه برن سراغ دست دوم خودت حدس بزن چه وضعی پیش میاد.

      موافقم 14
      مخالفم 1
  3. جرمی کلارکسون

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    من باشم یه مگان ۱۴۰ هزار کارکرد میگیرم الان قیمتشو دیدم ۳۰۰ میلیون بود حداقل سواری خوب و از همه مهم تر ایمنی داره

    موافقم 9
    مخالفم 14
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4539 ديدگاه)

      داداش کجا مگان رو میدن ۳۰۰ تومن ما هم بیایم همونجا بگیریم.

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. جرمی کلارکسون

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        بزن قیمت مگان ببین

        موافقم 4
        مخالفم 18
        1. datsun

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          سیصد تومن الان پراید هم دستت نمیدن

          موافقم 16
          مخالفم 1
        2. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3553 ديدگاه)

          ۳۰۰ بده من
          من پرایدمو میدم بهت

          موافقم 14
          مخالفم 1
      2. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3553 ديدگاه)

        داش فکر کنم مزایده های پلیس مگان رو ۳۰۰ میدن ولی ارزش نداره خیلی کار کردن و پدرشون در اومده

        موافقم 17
        مخالفم 0
      3. FY

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (212 ديدگاه)

        تو خواب 😂😂

        موافقم 10
        مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5343 ديدگاه)

      مطمئناً هزار جور مشکل تو موتور و گیربکس و جلوبندی و شاسی و بدنه و سیستم برقش داره وگرنه با این قیمت مفت آگهیش نمیکردن

      موافقم 11
      مخالفم 0
    3. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3553 ديدگاه)

      تو دیوار ؟ پشمام با ۳۰۰ تومن پژو پارس یا ۴۰۵ مدل ۹۰ با ۱۴۰ هزار کارکرد فکر نکنم بدن بعد بیان مگان بدن حتی اتاق تعویض و موتور تعویض و اینا هم باشه ولی ۳۰۰ نمیدن 😐😐

      موافقم 15
      مخالفم 0
    4. جرمی کلارکسون

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      دوستان الان رفتم دوباره دیدم ماله سال ۹۹ بود ببخشید 🤣🤣🤣🤝🤝❤️

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. افشار

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (753 ديدگاه)

        خسته نباشی دلاور 😂

        موافقم 15
        مخالفم 0
      2. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3553 ديدگاه)

        😂💪

        موافقم 7
        مخالفم 0
    5. مهردادکمال

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      ???? مگان!!!! پراید 300تمنه

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. S.d

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگان چپی رو میگن.من معذرت میخوام

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با سیصد چهارصد تومن میتونی مزدا ۳۲۳ بگیری

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. Drifter

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    میشه یه مجموعه مقاله کامل برای بررسی خودروهای رنو که در بازار ایران موجودن قرار بدید ؟
    مثل ال ۹۰ ، مگان ، فلوئنس ، ساندرو ، کپچر و …
    میخوان باهاشون آشنا بشم و ببینم در حال حاضر ارزش خرید دارن یا نه و رقبای هم قیمتشون چطورن
    شخصا رنو فلوئنس و ساندرو رو خیلی دوس دارم
    البته تو این بازار کساد و بی محصولی کشور ما
    چاره‌ای جز دوس داشتن این چنین ماشینایی نیست
    و گرنه به عنوان کسی که ماشینای هاچ بک دوس داره ، آرزوم یه تویوتا کرولاس

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4539 ديدگاه)

      سلام سری مقالات راهنمای خرید پدال رو دنبال کنین اکثر خودروهایی که فرمودین اونجا بررسی شدن به همراه مزایا و معایب و خیلی موارد دیگه.
      بازم سوالی بود در خدمتم.

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. Drifter

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        بسیار ممنون 🙏

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. امید

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      رنو یا کیا بخر
      با خیال راحت تا پنج سال فقط روغن و فیلتر عوض کن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. علی جردن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    خودروهای چینی صد برابر ارزش خرید تر دارن به نسبت فرانسوی های بدون آپشن که در حد پیکانن

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. Hamid3x

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (403 ديدگاه)

      بله چینی ها خیلی ارزش خرید دارن

      فقط موقع حرکت باید دعای توسل بخونی اکسل در نره ماشین یهو تیک اف کنه بسمت اسمون ها 😂😂😂😂

      موافقم 14
      مخالفم 1
    2. عبدالله

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خدایی از سال 91من تندر 90 دارم فقط روغن بنزین توش ریختم.. و چند قطعه مصرفی مثل لنت ترمز. تسمه تایم. با شمع عوض کردم.. خدا راضی باشه منم راضیم….

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. فرزاد

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        همه ماشینا اگر باهاشون تصادف نکنی خرجشون فقط روغن ریختن هستش

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. پویا

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (452 ديدگاه)

          مطمئنی تاحالا ماشین داشتی ؟

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. منصور

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عالیه

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. B

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (412 ديدگاه)

    قشنگ داد میزنه طراحیشو چندتا سهمیه ای با شلوارک زیرپوش انجام دادن

    موافقم 16
    مخالفم 4
  7. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3553 ديدگاه)

    حس میکنم ابعاد ال نود بزرگ تره ازش

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. Sevlan

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    خوب که چی ??مردم ال90رو نه واسه قیافه اش ،بلکه واسه اینکه تو بحث فنی و تعلیق کم ایراد و کم استهلاک بود و هماهنگی موتور و گیربکس و اینکه کلا به اصطلاح ماشین سگ جونی بود میخریدن ، حالا که این نه موتور 𝗄4𝗆رو داره و نه قیافه و تناسب ، چه کاریه میرن همون 207رو میگیرن که از این خوشگل تره با همون موتور 𝗍𝗎5

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3553 ديدگاه)

      ۲۰۷ رو همه تو عقبش جا نمیشن
      میرن اصلا تارا میگیرن یا سورن پلاس یا دنا که اونم مثل ۲۰۷ تو عقبش همه جا نمیشن
      یا اصلا اریزو ۵ دسته دوم میگیرن

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. شهروند ایرانی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      داداش ۲۰۷ فضای پا و سرش از ال نود خیلی کمتر البته من بزرگترین ضعف این خودرو مجموعه گیربکس میبینم چون سایپا فوق العاده ضعیف اگه با گیربکس Dae بیاید شاید بهتر باش در کل تولید همچین خودرو خیلی دیر هند خیلی سال پیش تندر هاچبک تولید می‌کرد یا مثلا روسیه لادا تولید کرد روی همین پلتفرم البته خیلی وقت استفاده میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. Tondar L90

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من الان یه ال ۹۰ مدل ۹۱ دارم که خیلی عالیه
      با موتور k4m فابریک هر روز دارم کاتاف میزنم رو ۶۵۰۰ و دنده هارو پر میکنم
      ترمز سنگین میگیرم
      دستی میکشم
      لایی میکشم
      اما یک ریال خرج هم نداشته
      حتا با اون همه گاز دادن که ماشین خوره ی بنزین میشه مصرفش میاد رو صدی ۱۲
      تو اتوبان هم ۶ رسوندمش
      رنگشم می‌کشه و آفتاب سوختگی نداره حتا یک ذره

      این ماشین با ۲۳۰ تا کارکرد تو فشار سنگین ارزشش از چینی ها و جدیدای ایرانی بیشتره

      اینو ۳۰ میلیون خرجش کنی تا ۱۲.۱۳ سال دیگه فقط پول بنزین و روغن یا نهایتا لاستیک و تسمه تایم رو باید بدی
      دیسک و صفحه کارخونه هم حدود ۱۱ سال روش کار میکرد و کشش عجیب و غریبی هم داشت با اینکه کلاچش مثل تراکتور بود

      موافقم 13
      مخالفم 2
  9. Yaghoob

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (312 ديدگاه)

    تنها دلیل خرید لوگان انجینش بود .
    وقتی اون انجین نباشه دلیلی برای خرید وجود ندارند .

    موافقم 15
    مخالفم 0
  10. گاس فرینگ

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    وقتی خلاء چندانی بین سهند و شاهین وجود نداره بهتر بود به جای این کارها تیپ S شاهین رو با موتور me16 یا m15 توربو عرضه کنن (که رینگ آلومینیومی و سانروف و مانیتور نداره قرار بود همزمان با تیپ G عرضه بشه ولی نشد)

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. محمد مهدوی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این همه در نمای جلو و عقب طراحی و هزینه و قالب ها عوض شده ولی در بغل خودرو بجز اینکه راهنما از بدنه به روی آینه و جای خالی راهنما پلاستیک گذاشتن هیچ تغییری نکرده حداقل یک خط لچکی روی پنجره عقب تغییر دستگیر به آسان باز شو تغییر درب باک تغییر پایه ای آینه ها ، سانروف سقف انجام می شد

    موافقم 9
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلاصه مطلب می‌خوان از محبوبیت ال نود سواستفاده کنند و یه ماشین شتر گاو پلنگ تحویل مردم بدند واقعا خداحافظ کنه شرکت رنو رو از دوستی که در اون مجموعه کارمیکرد می‌گفت گروه رنو تنها محصول پارس خودرو بوده که از ابتدا ی تولید تا زمانیکه ماشین از کمپانی بره بیرون نماینده هاش بالا سرشند ولی خودروهای مونتاژی چینی کسی به کسی نیست

    موافقم 11
    مخالفم 0
  13. amirboss

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    P90 بیشتر شمایل زامبی گرفته تا یه خودرو.
    سایپا تو طراحی یه سروگردن از ایران خودرو جلوتر بود ولی این ماشین کاملا ناامید کرد
    انگار تو چایی بجای شکر فلفل بریزی
    خیلی مضحک شده.
    تو آینده نزدیک یه دلیل به اعصاب خوردی های من در طول روز اضافه میشه…

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. علیرضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال نود مدل ۱۳۹۲،کارکرد ۷۵۰ هزارتا
    هنوز موتور پلمپه،بدون کوچیکترین ایراد فنی
    و کم کردن روغن👍

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. عجایب

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ۷۵۰ هزار کیلومتر؟؟؟!!!! مدل ۹۲؟!سالی ۳۵ بار رفتی مشهد برگشتی؟چخبره سالی ۷۰هزار کیلومتر؟
      مطمئنی ماشین اوکیه؟من مدل ۸۶ دارم ۳۵۰هزار کارکرد.انقدری که تو از ماشینت راضی هستی من نیستم. چرا؟!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  15. فاضل حسینی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا همه شما زحمت بکشید مطالعات خودتون ببرین بالا مثلآ مجله ماشین مطالعه کنید تا اظهار نظر غیرفنی نکنیدتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 2
  16. منصور

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خود ال ۹۰ هم همچین ماشین شاخی نبود که بخاد ایرانیزه شده اش ویز خاصی دربیاد.
    متاسفانه تو کشور ما مردم فقط از روی شنیده ها نظر میدن.
    من ال۹۰ داشتم نه اونچنان ماشین کم خرجیه که میگن
    نه از لحاظ ایرودینامیک و بدنه استاندارده.خود شرکت رنو هم اعلام کرده بود که این خودرو توسط نمایندگیش تو کشور رومانی(داچیا) اقتصادی ساخته شده برای کشاورزان کشور رومانی.ولی اینجا طرف توقع یه ماشین داخلرشهری هم از ال۹۰ داره و جالبه که میگه عالی هست!!!!!!!!!!
    عجیب ترین کشور دنیاییم واقا

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Ali

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من مدل ۹۱ ال۹۰ دارم ، تا الان هم فقط خرج تعویض روغن و لوازم مصرفی کردم و خیلی هم راضی هستم
      درسته امکانات کمی داره ولی سگش شرف داره به خودرو های چینی و دیگر
      تولید داخل،،،،قیافه نداره ،،، ادم سوار
      قیافش نمیشه ، خودرویی باشه که تو راه نذارتت،،،،

      موافقم 5
      مخالفم 1
  17. میثم

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تاریخچه‌ای که رنو برای طراحی مکان و لوگان اعلام کرد این بود که رنو خواست بخش بزرگی از بازار دنیا داشته باشه و با دو خودرو میخواست سهم بزرگی از بازار جذب خودش کنه
    لوگان یا همون ال۹۰ یک ماشین اقتصادی و برای همه جور شرایط محیطی و آب و هوایی ساخت و اینکه مردم با هر قد قواره ای بتونند استفاده کنند و بیشتر برای کشاورزان و حاشیه شهرها بازار هدف بود
    خودرو مکان هم لوکس تر و آیرودینامیک تر طراحی شد برای شهرها و مسافرت های بین شهری که انصافاً هم بسیار عالی بود.
    و در نهایت موفق شد این دو خودرو در ۵۰ کشور بفروش و تولید برسونه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باور کن همون ال نود قبیله پارس خودرویی که چراغ های عقبش و تغییرشکل دادن اون ال نود قبیله قشنگ تره،حالاچراچراغ هایش و تغییردادن نمی دونم،چراغ های جلو و تغییر بدن اونش خوبه ولی از چراغ های عقب مورده پسند من نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. هادی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کدام مقایسه؟ بفرمائید مقایسه چراغ وراهنماهای ال نود با پی نود فقط چراغ وداشبورد وراهنماعوض میشه توایران بعدمیگن خودرو جدید ، لامصب خودرو سازی ایران به چالش کشیده تمام غول های خودروسازی دنیا رو، دارن بازار جهانی رو به دست میگیرن ایران خودرووسایپا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. مهندس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شهر که بی صاحب و بی شهردار باشد قورباغه هم هفت تیرکش می‌شود یه مشت مافیای خانمان سوز ملت افتادن به جون پول‌های مردم دربدر و هر آشغالی را بعد ۴۰ سال تولید با دریافت وام‌های کلانی جهت دانش بنیان کردن و داخلی سازی و از این گونه جفنگیات اینآشغال‌ها را بافروش به قیمت ۱۰برابر قیمت جهانی جیب‌های مردم را خالی می‌کنند.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  21. محمد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باز هم اشتباه تارا در کاپوت ماشین تکرار شده دید رانند بسیار ضعیف است

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. نادر

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال نود واقعا خیلی ماشین مقاومیه درست ظاهر خوبی نداره انشالله که P9خراب نکنه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  23. رضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحیش افتضاحه،آه،اوف.صد رحمت به طراحی خوده ال۹۰.ممنون.نخرین برن درستش کنن،تاکسی کنین.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. ابوالفضل

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    ال ۹۰ از لحاظ موتور و مقاومت بدنه خیلی خوبه
    اما ظاهر بیرونی و داخلی بسیار زشتی داره
    هزار ماشالا سلطان چپ کردن هم که هست
    این p90 حداقل قشنگ تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. ملانصرالدین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هموطنا تو را خدا اینقدر بهانه نگیرید
    ما کشور نیستیم به حقوق مصرف کننده احترام بزاریم.
    مشکل مسیولین کشور ما در همه ادوار گذشته همین بوده.من نماینده مجلس هستم نماینده یک شهری هستم تاچهارسال قبل تهران رو در نقشه هم ندیده بودم.اما در انتخابات آنقدر گفتم گفتم مردم بیچاره فکر کردن من عددی هستم می تونم نظر نمایندگان کلانشهرهای مانند تهران تغیر بدم خدا زدها به من رأی دادن
    وقتی رسیدم تهرون چشمم به این برج‌ها افتاد وشهر افتاد لذت بردم مشکلات ساکنین حوزه انتخابیه خودرا فراموش کردم هم اکنون در تهرون جوگیر هستم.
    آنقدر باندهای مافیایی نفوذی انگلیسی وچینی تحت فرماندهی لایه های جاسوسی خودروسازا داخلی از بی کیفیتی خودرو پراید وخودرو206 هاچبک وپژو نفرت پراکنی کردن تا آن خودروهای محبوب ارزان‌قیمت رو برای غارت کردن ثروت ملت ایران وکوچک کردن سفره مردم از خط تولید خارج کردن.
    حالا چه خودروی دمدستی جایگزین پراید وپژوه هاچبک206کم مصرف محبوب کردن؟؟
    خدا میداند کارمندیا بازنشسته بیچاره با چهارفرزند محصل ماهیانه 9میلیون تومن کرایه اسنپ میدهد حقوق دریافتی اش12میلیون تومن است.3روز قبل صاحب خوانه بدلیل اینکه نتوانسته بود اجاره را سرماه دریافت کند اثاثیه او را پشت درب خانه تخلیه کرده بود.وقتی شنیدم دو دستی تو سرم زدم گفتم کیا نماینده مجلس شدیم.
    آقا برای کی ال90وغیره؟؟؟
    مگر خانوار روستایی با هفت فرزند الآن دوسال توانسته از روستای خود به بخش سفرکند.لطفأ یه سر به مناطق دوردست کویری بزن پای درد دل مردم روستاهای دشتیاری بنشین.
    از این طرف هر3ماه خودروساز قیمت یک دستگاه خودرو مونتاژی را به مهندس مونتاژ کننده بعنوان کارگر تولید پرداخت می‌کند.تو را خدا شما بگین آیا توهین به شعور ملت ایران نیست هزاران مهندس مونتاژکار را کارگر تولید خطاب می‌کنند؟پس کارگری که در کشور چین قطعات را تولید می‌کند نامش کارگر چیست؟
    آیا کارگر چینی تولیدکننده است یا هزاران مهندس در سالن مونتاژکاری شرکت ایرانی که قطعات کارگر تولیدکننده چینی را تولید می‌کند؟
    امان دهید بیش از این افشاگری نکنم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. ملانصرالدین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هموطنا تو را خدا اینقدر بهانه نگیرید
    ما کشور نیستیم به حقوق مصرف کننده احترام بزاریم.
    مشکل مسئولین کشور ما در همه ادوار گذشته همین بوده.من نماینده مجلس هستم نماینده شهری هستم تاچهارسال قبل تهران رو در نقشه هم ندیده بودم.اما در انتخابات آنقدر گفتم گفتم مردم بیچاره فکر کردن من عددی هستم می تونم نظر نمایندگان کلانشهرهای مانند تهران روتغیر بدم خدا زدها به من رأی دادن
    وقتی رسیدم تهرون چشمم به این برج‌ها وزیبایی شهر افتاد لذت بردم مشکلات ساکنین حوزه انتخابیه خودرا فراموش کردم هم اکنون در تهرون جوگیر هستم.
    آنقدر باندهای مافیایی نفوذی انگلیسی وچینی تحت فرماندهی لایه های جاسوسی خودروسازا داخلی برای ایجاد منافع برای خود از بی کیفیتی خودرو پراید وخودرو206 هاچبک وپژو نفرت پراکنی کردن تا آن خودروهای محبوب ارزان‌قیمت رو برای غارت کردن ثروت ملت ایران وکوچک کردن سفره مردم از خط تولید خارج کردن.
    حالا چه خودروی دمدستی جایگزین پراید وپژوه هاچبک206کم مصرف ومحبوب کردن؟؟
    خدا میداند کارمندیا بازنشسته بیچاره ای می شناسم با چهارفرزند محصل ماهیانه 9میلیون تومن کرایه اسنپ میدهد حقوق دریافتی اش12میلیون تومن است.3روز قبل صاحب خونه بدلیل اینکه مستاجر نتوانسته بود اجاره را سرماه دریافت کند اثاثیه او را پشت درب خانه تخلیه کرده بود.وقتی شنیدم دو دستی تو سرم زدم گفتم کیا نماینده مجلس شدیم.
    آقا»»»برای کی ال90وغیره؟؟؟
    مگر خانوار روستایی با هفت فرزند الآن دوسال توانسته از روستای خود به بخش سفرکند.لطفأ یه سر به مناطق دوردست کویری بزن پای درد دل مردم روستاهای دشتیاری بنشین.
    از این طرف هر3ماه خودروساز قیمت یک دستگاه خودرو مونتاژی را به مهندس مونتاژ کننده بعنوان کارگر تولیددستمزد نجومی پرداخت می‌کند.تو را خدا شما بگین آیا توهین به شعور ملت ایران توهین به تولید ملی نیست هزاران مهندس مونتاژکار را کارگر تولید خطاب می‌کنند؟؟؟؟؟پس کارگری که در کشور چین قطعات را تولید می‌کند نامش کارگر چیست؟
    آیا کارگر چینی تولیدکننده است یا هزاران مهندس در سالن مونتاژکاری شرکت ایرانی که قطعات کارگر تولیدکننده چینی را مونتاژ وسرهم می‌کند؟
    امان دهید بیش از این افشاگری نکنم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. مسعود محمدابادی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر خودرویی که کارخانه ازش زیاد حمایت کنه و بیشتر وارد بازار بشه و تولیدش ادامه دار بشه… در چشم ملت زیبا میشه و همه گیر میشه….. و داستان زیبایی خودروها در این است…. البته صحبت سر خودروهای داخلی هس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. سینا صیاد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلا مغز طراحای ایرانی که البته اصلاح میکنم مغز طراحان دولت دو سلولیه جز سپر و چراغ چیزه دیگه ای مد نظرشون نیست.و خاک برسرشون با این تولیداتشون و همینطور توذات کسایی که میرن 500 میدن پول کوئیک و پراید. اینا خائن هستن. ما با اینا زندگی داریم میکنیم.موتور هوندا شده صد تومن هشتاد تومن.خریت تا کجا اخه.یک ملیون پول این موتور بود فقط. تحریم تو سرتون بخوره کدوم تحریم چرا اینقدرر دروغ اخه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  29. معراج

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا باشه شما هاهم مارو کشتید با این ماشین حلبی هاتون
    ببینید کسی که لیاقت ماشین ایرانی رو داره بره همونو سوار شه هفتگی 3 بار باید تعمیرگاه باشه
    بنده پسری 17 ساله هستم و عاشق لوگو رنو و ماشین هاش هستم به کسی مربوط نیست که کی چی سوار میشه
    واشر سوارا😂👌🏻
    شده جریان زانتیا
    قطعاتش تو ایران میگفتن کمه اتفاقا قطعاتش از خود شرکت های سایپا و ایرانخودرو بیشتره
    بازم میگم ایران عرض داشته باشه موتوری مثل k4m بزنه بعد بیایید ادعا کنید
    سلامتی اون ماشینی که هیچ وقت دم تعمیرگاه نمیبینم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. رضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا باشه شما هاهم مارو کشتید با این ماشین حلبی هاتون
    ببینید کسی که لیاقت ماشین ایرانی رو داره بره همونو سوار شه هفتگی 3 بار باید تعمیرگاه باشه
    بنده پسری 17 ساله هستم و عاشق لوگو رنو و ماشین هاش هستم به کسی مربوط نیست که کی چی سوار میشه
    واشر سوارا😂👌🏻
    شده جریان زانتیا
    قطعاتش تو ایران میگفتن کمه اتفاقا قطعاتش از خود شرکت های سایپا و ایرانخودرو بیشتره
    بازم میگم ایران عرض داشته باشه موتوری مثل k4m بزنه بعد بیایید ادعا کنید
    سلامتی اون ماشینی که هیچ وقت دم تعمیرگاه نمیبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا