پورشه

پورشه ماکان بنزینی در کنار ماکان الکتریکی تولید خواهد شد

پورشه ماکان به سمت الکتریکی شدن حرکت می‌کند اما برای طرفداران پیشرانه‌های بنزینی جای نگرانی نیست. سال گذشته پورشه تأیید کرد که نسل آیندهٔ ماکان خودرویی الکتریکی خواهد بود و روی پلت‌فرم PPE یعنی همان پلت‌فرم تایکان ساخته خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود ماکان الکتریکی اوایل دههٔ جاری معرفی و در لایپزیگ آلمان تولید شود. پورشه دراین‌باره جزئیات بیشتری منتشر نکرده اما به گزارش کارانددرایور، ماکان تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

اما طبق گزارش‌های جدید، پورشه به فروش ماکان کنونی در کنار مدل جدید الکتریکی ادامه خواهد داد. هرچند این دو خودرو باهم کاملاً متفاوت خواهند بود اما ماکان بنزینی فیس‌لیفت می‌شود تا شبیه برادر الکتریکی خود شود. همچنین به نظر نمی‌رسد این کار موقتی باشد زیرا ماکان کنونی پس از عرضهٔ مدل الکتریکی، حداقل برای سه سال روی خط تولید باقی خواهد ماند. یک منبع داخلی پورشه نیز اظهار داشته که این کراس‌اوور بنزینی می‌تواند حتی بیشتر از این روی خط تولید باقی بماند زیرا ماکان یکی از مهم‌ترین محصولات پورشه است.

مطمئناً این اقدام بسیار محتاطانه‌ای از سوی پورشه محسوب می‌شود زیرا به نظر می‌رسد این شرکت نشان داده که آینده الکتریکی است اما مطمئن نیست که حداقل در ابتدا فروش چندانی برای حمایت از این حرکت وجود داشته باشد. کراس‌اوور الکتریکی مرسدس بنز EQC می‌تواند دلیل خوبی برای محتاط بودن پورشه در این زمینه باشد زیرا این خودرو در بازار هرگز موفق نبوده است. EQC اواخر سال گذشته به بازار عرضه شد و در اروپا تنها ۱۴۱۳ دستگاه فروش داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (530 ديدگاه)

    خود خودروسازها هم میدونن با الکتریکی راه به جایی نمیبرن، امروز یه چیز میگن فردا میان حرفشون رو پس میگیرن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه سوال حاصل ازدواج یه پورشه و لامبرگینی چی میشه؟ لطفا پاسخ دهید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهراد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    میشه گفت سیاست پورشه سبد خرید اندک ولی محبوب مشتری هست و اغلب محصولاتش رو از رو تقلب میزان مشتری برای برند هایی با سبد محصولات پر انتخاب می کنه.
    مثل تشابه CLS و پانامرا که بعد نسل اول مدل تولیدی بنز به بازار داد. مثل تایکان که از کلاس تسلا مدل اس زد. و قبلا کاین مشتری خوبی نداشت ولی کراس اور های لکسوس و تویوتا فرش خوبی داشتن که تصمیم گرفت شانسشو تو این کلاس با مدل خوش قیمت ماکان امتحان کنه.
    نباید منفی به این قضیه نگاه کرد ، ولی میشه گفت بهترین مهندسی رو داشته باشی ولی سبک و کلاس محصولت دلخواه مشتری نباشه مطمئنا ضرر می کنی چه بنز باشی چه BMW . چون مشتری متوسط، تعصبی انتخاب نمی کنه اکونومی خرید می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. علي-كيوج

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (173 ديدگاه)

    آخه این چه کامنتیه بعضیا میزارن،حاصل ازدواج و عروسی و لقاح و…
    بابا یکم درست و حسابی صحبت کنید
    کامنتم نزارید نمیگن عههه چرا هیچی نگفت!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا