پورشه

پورشه 911 کررا GTS لمان سنتناری با قیمت 260 هزار دلار معرفی شد

پورشه از خودروی سفارشی ۹۱۱ کررا GTS لمان سنتناری ادیشن رونمایی کرد. این خودروی سفارشی به تعداد ۷۲ دستگاه و با قیمت حدود ۲۶۰ هزار دلار تولید خواهد شد.

زمانی که پورشه فرانسه تیزری از نسخه جدید ۹۱۱ را منتشر کرد برخی افراد اظهار داشتند شاید این خودرو همان مدل رتروی ST باشد اما اگرچه این‌طور نشد اما ۹۱۱ کررا GTS لمان سنتناری ادیشن برای ادای احترام به محصولات گذشته این خودروساز معرفی شده و در بخش ظاهری از مدل‌های ۳۵۶ SL و ۹۱۱ GT1 الهام گرفته است. همان‌طور که نام خودرو نشان می‌دهد، نسخه سفارشی ۹۱۱ برای ادای احترام به یک صدمین سال برگزاری لمان معرفی شده است.

خودروی موردبحث فقط به تعداد ۷۲ دستگاه تولید خواهد شد و منحصراً در دسترس مشتریان فرانسوی خواهد بود. دلیل تولید ۷۲ دستگاهی ۹۱۱ کررا GTS سنتناری ادیشن نیز به ۷۲ سال حضور مداوم ژرمن‌ها در یکی از سخت‌ترین مسابقات خودرویی دنیا بازمی‌گردد. این نسخه خاص از ۹۱۱ را می‌توان با گیربکس ۷ سرعته دستی یا ۸ سرعته PDK سفارش داد. همان‌طور که انتظار می‌رود با خودرویی گران‌قیمت طرف هستیم. در واقع برای خرید ۹۱۱ سفارشی باید ۲۵۹,۶۰۰ دلار هزینه کرد. البته با این پول خودرویی مجهز به دست می‌آورید زیرا حدود ۳۰ آپشن در آن وجود دارد. رنگ جدید نقره‌ای لمان و لوگوی ۴۶ برای ادای احترام به خودروی ۳۵۶ SL حاضر در مسابقات جزو این موارد هستند. رنگ بدنه نقره‌ای با همکاری رود اموری که مالک ۳۵۶ SL بوده و چهار سال زمان را صرف بازسازی این خودرو کرده تولید می‌شود. در واقع این رنگ نسخه‌ای مدرن از همان رنگ بکار رفته در ۳۵۶ SL است.

اما رینگ‌های طلایی و کمربندهای ایمنی قرمز رنگ نیز از ۹۱۱ GT1 الهام گرفته‌اند، خودرویی که در لمان ۱۹۹۸ درخشید. این خودرو از کابین آبی گرافیت با عناصر جذاب روی فرمان سود می‌برد و روی استراحت گاه دست مرکزی نیز نقشه پیست لمان دیده می‌شود. پورشه فرانسه همچنین نام کامل ۹۱۱ کررا GTS لمان سنتناری ادیشن را روی رکاب‌های جانبی حک کرده و پلاکی خاص نیز در سمت راست داشبورد نصب شده است. ۹۱۱ کررا GTS لمان سنتناری ادیشن یکی از چندین خودروی سفارشی پورشه برای بازارهای گوناگون بوده به گونه‌ای که قبلاً هم خودروهایی مانند آمریکا ادیشن بر پایه کررا GTS تولید شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Daruosh

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    از یه اتاق هزار مدل اسم بهش چسبوندن به عنوان لیمیتد ادیشن میفروشن به مناسبت های مختلف
    منکر بی نظیر بودن ۹۱۱ نیستم اتفاقا پورشه فن هستم

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. Arshia m3csl

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      پول الکیه اینکه برای بلک ادیشن تویوتا و بلک پکیج بنز و لمانز ادیان پورشه و…پول داد با یک اسپری رنگ و قطعات افتر مارکت که جمعا به ۶۰۰۰ دلار هم نرسیده ۱۲ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار سود میگیرن که واقعا نباید بهشون پول داد مثلا پول توربو اس رو چرا به ۹۱۱ جی تی اس بزک دوزکی به اسم لمانز ادیشن داد وقتی میشه جی تی اس تیونینگ شده با ۱۹۰ هزار دلار داشت؟

      موافقم 11
      مخالفم 4
  2. Alireza

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    از هر بخشی از ماشین اصالت میباره

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Royal Driver

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      ۳۵۶ که حرف نداره. ولی من تو کف جی‌تی۱-۹۸ موندم، یک ماشین ریسینگه تمام عیار بود و لمانز رو هم پیروز شد.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. فرید

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (507 ديدگاه)

    خوب میدوشناااااا

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. BMW

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    یک افسانه به شدت زیبا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. *ALI*

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    قیافش رو میشه اسپورت تر هم کرد ولی رینگ های طلایی بهش میاد

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. Siyavash

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    حقیقتا،دارن پول گدایی میگیرن..همین کارایی که اینا کردن و میگن تعداد محدود با کمتر از ۱۰ هزار تا میشه به تیونینگ کار هایه معروف داد و انجام بدن تا این که نزدیک به دو برابر پول ماشین رو برایه یه عدد ۴۶ و یه رینگ به رنگ طلایی داد…واقعا این دیگه کلاه برداری هست من خودم هیچ مشکلی با تولید نسخه هایه به خصوص و محدود ندارم ولی وجدانن این مدلش دیگه کلاهبرداری تویه روز روشن هست..تو که این کارو انجام دادی حداقل میومدی قدرت موتور رو به به یاد روح مرحوم پورشه ۳۰ اسب قوی‌تر میکردی و میگفتی این ۳۰ اسب هم بخاطر جشن تولد ۳۰ سالگی فردیناد پورشه در سال ۱۹۶۷ بود تولید میکنیم…اینایی که دست به موتور نمیزنن و فقط یه رنگ و دوتا استیکر و عدد میزارن کلاهبرداری و اسکول فرض کردن مشتری هست فرقی نمیکنه پورشه باشه یا لامبو مک‌لارن فراری بوگاتی پاگانی یا هر کمپانی دیگه…میخوای به رسم یادبود چیزی تولید کنی بیا یه دستیم به انجین ماشین بزن حداقل….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. خخخ

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    اروپایی الکی گرون

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا