پورشه

پورشه 911 GT3R رن اسپرت با قیمت یک میلیون دلار عرضه می‌شود

پورشه ۹۱۱ GT3 R رِن اسپرت به عنوان یکی از شاخص‌ترین خودروهای چند سال اخیر این برند با قدرت ۶۱۰ اسب بخار و ردلاین ۹۴۰۰ مطرح است.

این هیولای پرقدرت فقط مجوز حضور در پیست را دارد و حداکثر دور آن به ۹۴۰۰ دور در دقیقه می‌رسد که ۴۰۰ دور بیشتر از ردلاین نسخه استاندارد ۹۱۱ GT3 RS است. خودروی موردبحث برای گرامی داشت جشن‌های هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس پورشه و همچنین شصتمین سال تولید ۹۱۱ معرفی شده و در مراسم ویژه‌ای که اوایل سال جاری در پیست لاگونا سکا برگزار شد حضور داشت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم شانس شنیدن صدای فوق‌العاده جذاب پورشه ۹۱۱ GT3 R در دور ۹۴۰۰ را داشته‌اند اما جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط پورشه با استفاده از میکروفون‌های داخل و بیرون خودرو این صدا را به گوش همگان می رساند. برای اینکه ژرمن‌ها بهترین تجربه شنیداری را ارائه نمایند حتی میکروفونی در محفظه پیشرانه نیز نصب شده است. ما دوست داشتیم این کلیپ طولانی‌تر باشد و بیشتر روی صدای تولیدی تمرکز کند اما حتی همین چند ثانیه از ردلاین پیشرانه نیز برای به هیجان آوردن ماشین بازها کافی خواهد بود. اگر با خودروی GT3 R رِن اسپرت آشنا نیستید پس باید بدانید پیشرانه ۶ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی و تخت آن از خودروی مسابقه‌ای ۹۱۱ GT3 R گرفته شده اما رِن اسپرت به دنبال فروش آن به کلکسیونرهاست.

حداکثر قدرت این نیروگاه آهنین به ۶۱۱ اسب بخار می‌رسد که ۹۳ اسب بخار بیشتر از قدرت مدل جاده‌ای ۹۱۱ GT3 RS است و برای دستیابی به چنین قدرت قابل‌توجهی از پیستون‌ها و میل‌سوپاپ‌های سفارشی استفاده شده و سوخت E25 برای آن در نظر گرفته شده است. گیربکس ۶ سرعته سکونشئال نیز دارای پدال شیفترهایی روی فرمان است و نسبت‌های دنده چهارم تا ششم با خودروی مسابقه‌ای GT3 R مسابقات دیتونا مشابه خواهد بود.

پورشه به مشتریان اجازه می‌دهد تا دو نسخه کم صداتر از سیستم اگزوز با خفه کن‌ها و مبدل‌های کاتالیتیک جدید را سفارش دهند. این تنظیمات به‌طور خاص برای پیست‌هایی با محدودیت‌های صدای ویژه تدارک دیده می‌شوند. باید دانست برخی پیست‌ها دارای محدودیت صدای تولیدی پیشرانه هستند و اگر صدای خودرویی از این حد بگذرد پرچم مشکی پدیدار خواهد شد. در نهایت باید گفت تنها ۷۷ دستگاه از پورشه ۹۱۱ GT3 R رِن اسپرت تولید خواهد شد و هر خودرو ۱ میلیون دلار قیمت خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. parhamiof

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا جذابه این فاتح پیست ها.
    ولی یک میلیون دلار خیلی زیاده.

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (823 ديدگاه)

      شاید زیاد باشه
      شایدم کم!
      کی میدونه؟

      موافقم 20
      مخالفم 2
    2. نوید صفی خانی

      ۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      پورشه واسه این داره ضرر می‌کنه.اینو هم ساخته که اسمشو بدر کنه و اینجور ماشین ها خیلی ارزشمندن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. فندق

      ۱۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      پول یه آپارتمان ۳۰۰ متری تو بالاشهر تهرانه
      زیاد ؟

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1462 ديدگاه)

    خیلی زیباست . امیدوارم پورش تا ابد این شکل طراحی رو ادامه بده

    موافقم 17
    مخالفم 2
  3. HFball

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (209 ديدگاه)

    دلیل این قیمت گذاری چی میتونه باشه

  4. Siyavash

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (742 ديدگاه)

    به نظرم ایم پورشه اقدام به تایم زنی تویه پیست نکنه دلیلشم تولید محدود و قیمت بالاش هست که کمتر کسی حاضر به ریسک میشه که از نهایت پرفورمنس ماشین تویه پیست استفاده کنه و بیشتر برایه کلکسیونر ها ارزش مالی داره و نهایتا تویه فستیوال های مثل گودوود برایه خودنمایی به نمایش در میان…کاشکی تولید محدود نبود و قیمتش کمتر بود تا ماشین باز ها میتونستن اوج هنر و تکنولوژی و مهندسی پورشه تویه پیست رو تجربه کنن..هفته پیش بود اینجا من گفتم پورشه GT3Rs کاشکی با ۶۰۰ اسب قدرت تولید میشد و اون موقع میدید که به چه هیولایی پیست محوری تبدیل میشه..البته نسخه RS که کابوس کلاس خودش هست ولی اینی که من میگم به جرعت میگم به تایم هایه کلاس هایه بالاتر حمله می‌کرد……💯💯❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

  5. Siyavash

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (742 ديدگاه)

    به نظرم این پورشه اقدام به تایم زنی تویه پیست نکنه دلیلشم تولید محدود و قیمت بالاش هست که کمتر کسی حاضر به ریسک میشه که از نهایت پرفورمنس ماشین تویه پیست استفاده کنه و بیشتر برایه کلکسیونر ها ارزش مالی داره و نهایتا تویه فستیوال های مثل گودوود برایه خودنمایی به نمایش در میان…کاشکی تولید محدود نبود و قیمتش کمتر بود تا ماشین باز ها میتونستن اوج هنر و تکنولوژی و مهندسی پورشه تویه پیست رو تجربه کنن..هفته پیش بود اینجا من گفتم پورشه GT3Rs کاشکی با ۶۰۰ اسب قدرت تولید میشد و اون موقع میدید که به چه هیولایی پیست محوری تبدیل میشه..البته نسخه RS که کابوس کلاس خودش هست ولی اینی که من میگم به جرعت میگم به تایم هایه کلاس هایه بالاتر حمله می‌کرد……💯💯❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

  6. Arash IV

    ۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    چخبره ۱ میلیون دلار
    بوگاتی ویرون میگیرم به جا این

    موافقم 2
    مخالفم 11
  7. SCORPION

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    با درود وعرض ادب خدمت اتومبیل دوستان وعاشقان قدرت وسرعت.ممکنه بنظر خیلیا قیمت این ماشین زیاد باشه،ودر مقایسه با دیگر ابر اتومبیلهاگران بنظر برسد،اما کارخانه سازنده مطمعنا با توجه به خیلی از مقیاسها این قیمت را روی این اتومبیل گذاشته.وصدالبته این یک ماشین مسابقه ایست که تنها با تبلیغات روی در وکاپوت مبلغ خرید را برای صاحبش جبران میکند.ومطلب دیکراینکه شخص یا اشخاصی که امثال این اتومبیل را میخرند اولا برای استفاده روزانه نمیخرند وثانیا اینقدر پولو سرمایه دارند که این ارقام برایشان در حد هیچ است.تو یه مسابقه پولشو درمیاره عزیزان.

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا