پورشه

بازتولید پورشه 911 توسط سینگر با ظاهر مسابقه‌ای و 700 اسب بخار قدرت

شرکت سینگر که در بازسازی و بازتولید پورشه ۹۱۱ تخصص دارد، در جدیدترین پروژهٔ خود خودروی فوق‌العاده‌ای بر اساس نسل ۹۶۴ ولی با ظاهر مدل مسابقه‌ای ۹۳۴/۵ ساخته است.

سال‌ها است که میدانیم شرکت سینگر در بازسازی و بازتولید پورشه ۹۱۱ تخصص ویژه‌ای دارد. این شرکت در آخرین پروژهٔ خود، ۹۱۱ نسل ۹۶۴ را با خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۳۴/۵ دههٔ ۷۰ ترکیب کرده است. نتیجهٔ این کار، خودرویی است که DLS Turbo نام گرفته و باورنکردنی به نظر می‌رسد. این ماشین کاملاً ظاهر جسورانهٔ ۹۳۴/۵ را تداعی می‌کند و بدنهٔ فیبر کربنی جدید آن شامل گلگیرهای عریض، ورودی‌های هوای بزرگ روی گلگیرهای عقب و اسپویلر بزرگ عقب می‌شود که برای استفاده در پیست قابل تنظیم است.

نمونهٔ نارنجی‌رنگی که در تصاویر می‌بینید در اصل نسخه‌ای متمرکز بر پیست است اما سینگر برای کسانی که خودروی رام‌تری می‌خواهند، نسخه‌ای متمرکز بر جاده را هم ارائه کرده که در تصاویر به رنگ طلایی دیده می‌شود. در این نسخه یک اسپویلر دُم اردکی جایگزین بال قابل تنظیم عقب شده و اسپلیتر جلو هم کوچک‌تر می‌شود. همچنین برای کسانی که نمی‌توانند تصمیم بگیرند کدام نسخه را انتخاب کنند، سینگر می‌تواند نمونه‌ای را با ویژگی‌های هردو نسخه بسازد. در این مدل، می‌توان در طول هفته از اسپویلر دم اردکی استفاده کرد و برای آخر هفته و رانندگی در پیست، آن را با بال قابل تنظیم تعویض کرد.

سینگر در این ماشین به جزئیات زیادی توجه داشته است تا کاملاً دوران دههٔ ۷۰ را تداعی کند اما اعمال حال و هوای آن دهه روی ۹۶۴ متعلق به دههٔ ۹۰ و همین‌طور افزودن عناصر ۹۳۴/۵ روی نه یکی بلکه دو نسخه، بزرگ‌ترین چالشی بوده که سینگر در ساخت DLS Turbo با آن مواجه شده است. همچنین توسعهٔ بال عقب بزرگ‌تر با داون‌فورس بیشتر و دماغهٔ تهاجمی به همراه اسپویلر دم اردکی با درگ کمتر و دماغهٔ کاربردی‌تر نیز یک چالش بوده است زیرا هردو باید به‌طور منسجم با دیگر قسمت‌های خودرو کار کنند.

هردو نسخهٔ این پورشه اما به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربوی با طراحی سینگر مجهز هستند که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به ردلاین ۹ هزار rpm می‌رسد. یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم این نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند و سیستم تعلیق ارتقاءیافته با کمک‌فنرهای سفارشی هم به کنترل این قدرت کمک خواهد کرد. وظیفهٔ متوقف کردن این پورشهٔ قدرتمند نیز بر عهدهٔ ترمزهای سرامیکی است که پشت رینگ‌های تک پیچ ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب نصب شده‌اند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R پوشیده شده‌اند.

هر دستگاه از DLS Turbo طبق خواست و سلیقهٔ خریدار ساخته می‌شود و می‌تواند یک نمونه با نمونهٔ دیگر تفاوت‌های قابل‌توجهی داشته باشد. به همین دلیل، قیمت این خودرو مشخص نیست. سینگر اما یک نمونه از این ۹۱۱ جذب را در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درخواهد آورد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    من پژو روا رو ترجیح میدم 😎

    موافقم 31
    مخالفم 24
    1. AMD

      ۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کی روا سوار مره 😂😂😂😂

      موافقم 17
      مخالفم 0
  2. M@M@DRZ911

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (357 ديدگاه)

    مگه بهتر از ۹۱۱ های سینگر هم هست؟
    DLS فوق العاده بود این دیه زده رو دست اون .
    رینگ های نسخه متمرکز به پیست بینظیرن .
    چقدر گلگیر های و ورودی هوای عقب عریضه !!

    موافقم 24
    مخالفم 0
  3. *ALI*

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    مثل این که این شاهکار یه بار دیگه میخواد زنده بشه از فیبر کربن هست این هم سبک‌تر و هم سرعتی ترش میکنه چقدر ظاهر ماشین بهتر شده و جنگ جویانه شده به نظرم عالی خواهد شد

    موافقم 30
    مخالفم 0
  4. MehdiTurbo

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1975 ديدگاه)

    اینکه این ۹۱۱ یه شاهکار و اسطوره است توش شکی نیس
    ولی دست کاری حجم پردازی پشتش خیلی اغراق شده است من نمونه تولیدی کارخانه را بیشتر دوست دارم کمتر شلوغ میکرد پشتش جذاب میشد جلوش خوب شده ولی پشتش. زیادی …داخلشم عالی شده

    موافقم 23
    مخالفم 1
  5. فرشاد

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    هیت دادن به همچین شاهکاری فقط یه معنی داره
    طرف هبچی از ناشین و اصالت حالیش نی

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. R/T

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    به به بنازم
    عجب چیزی تولید شد
    ۷۰۰ اسب ردلاین ۹۰۰۰ با دندا دستی 🤤🤤

    موافقم 16
    مخالفم 1
  7. Royal Driver

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    فوق‌العاده شده دیوانش شدم، خیلی شبیه مدل مسابقه‌ای ۹۳۴ شده. و البته یک ذره هم از ۹۱۱ کاررا RSR 3.0 و ۹۳۵/۷۷ مادیفای شده تیم کرمر توی بغل الهام گرفته. خیلی خوشم اومد
    اسطوره‌ای که هیچ وقت تکراری نمیشه!

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. محمد امین

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    تک تک ماشین های سینگر با لب و لوچه آدم بازی میکنه
    بی نظیر تو جزئیات و انجین ادگار که اصلا یه دنیا دیگه س

    موافقم 8
    مخالفم 5
  9. خلیل

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. BMW

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    انگار داره با روح و روان بازی میکنه 911 دنیایی داره برای خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا