رپورتاژ

تیگو 7 پرو پریمیوم: دوران جدیدی از ایمنی هوشمند در رانندگی

تیگو ۷ پرو یکی از محصولات محبوب و پرفروش مدیران خودرو محسوب می‌شود که از زمان عرضه در بازار کشورمان از اواخر سال ۱۴۰۰، خیلی زود مورد استقبال خریداران قرار گرفت. این خودرو در اصل نسل دوم تیگو ۷ محسوب می‌شود که از سال ۲۰۲۰ راهی بازار چین شد و در کشورمان با برند فونیکس و با نام تیگو ۷ پرو عرضه می‌شود. هرچند مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی نسخه فیس‌لیفت این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس و پیشرانه قوی‌تر راهی بازار ایران کند اما نسخه قبلی را هم فراموش نکرده و حالا مدل جدیدی از آن را با نام تیگو ۷ پرو پریمیوم ارائه کرده است.

تفاوت این تیپ جدید با مدل قبلی که اکسلنت نام داشت، صرفاً در بخش آپشن‌ها و تجهیزات است و تیپ پریمیوم از امکانات بیشتری بهره می‌برد. در این تیپ جدید شاهد اضافه شدن آینه الکتروکرومیک، سنسور باران و سنسور پارک جلو به لیست تجهیزات هستیم. علاوه بر این، تیگو ۷ پرو پریمیوم به رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر خط و رادار هشدار خروج از پارک هم مجهز شده است تا از لحاظ ایمنی نسبت به نسخه قبلی ارتقاء قابل‌توجهی را تجربه کرده باشد.

امکانات جدید تیگو ۷ پرو پریمیوم

آپشن‌های مختلفی به تیگو ۷ پرو پریمیوم در قیاس با نسخه قبلی اضافه شده است. از آن جمله می‌توان به آینه الکتروکرومیک اشاره کرد که تابش شدید نور از چراغ خودروهای عقب را مهار می‌کند. سنسور باران که برف‌پاک‌‌کن‌ها را به طور خودکار در هنگام بارش، فعال می‌کند. سنسور پارک جلو که موقع نزدیک شدن وسیله نقلیه به خودروی جلویی، هشدار می‌دهد. همچنین ۳ مورد از رادارهای مجموعه همیار راننده نیز به این خودرو اضافه شده است.

رادار کمک به تغییر لاین(Lane Changing Assist) یا LCA و رادار تشخیص نقطه کور (Blind Spot Detection)  یا BSD دو سیستم متفاوت در سیستم های پیشرفته کمک به راننده (ADAS) هستند که هر دو برای افزایش ایمنی رانندگی طراحی شده اند.

کمک به تغییر خط (LCA): این سیستم برای اسکن و تشخیص خطوط جاده طراحی شده است تا به راننده کمک کند به طور ایمن لاین خود را تغییر دهد. وقتی LCA حس می‌کند که به طور نامطئنی قصد تغییر لاین دارید، به شما هشدار می‌دهد تا کمک کند لاین خود را به طور ایمن تغییر دهید.

تشخیص نقطه کور (BSD) : این سیستم از سنسورها در پشت و کنار خودرو استفاده می کند تا راننده را از خودروهایی که به سرعت در نقطه کور خودرو نزدیک می‌شوند، هشدار دهد. تفاوت این دو سیستم بر اساس این جنبه‌ها می‌تواند بیشتر توضیح داده شود:

  1. کارکرد: کارکرد LCA برای پشتیبانی از راننده هنگام تغییر خط با جلوگیری از برخورد با دیگر خودروها است. کارکرد BSD برای اطلاع رسانی به راننده در زمانی است که خودروی دیگری در نقطه کور خودرو ظاهر شده و خطر برخورد وجود دارد.
  2. محوریت: تمرکز BSD بر رفع مشکل نقاط کور است که توسط آینه‌های خودرو پوشش داده نمی‌شوند. این سیستم وقتی خودرو یا جسم دیگری در نقطه کور شناسایی می شود، به راننده هشدار می دهد.در مورد LCA، این سیستم برای تشخیص خطرات برخورد هنگام تغییر خط است. سیستم تغییر خط از سنسورها برای اسکن محیط اطراف جاده استفاده می‍کند.

همچنین رادار خروج از پارک (Rear Cross Traffic Alert) یا RCTA نیز در هنگام خروج از پارک با دنده عقب، در صورت نزدیک شدن ترافیک جانبی، هشدار می‌دهد.

تیگو ۷ پرو پریمیوم در بخش فنی تغییری را تجربه نکرده است و همچنان با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود. این خودرو توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. انتقال قدرت این موتور هم توسط همان گیربکس CVT صورت می‌گیرد. ظاهر و طراحی این نسخه نیز با نسخه قبلی یکسان بوده و تغییر نداشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. P

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (284 ديدگاه)

    تلاش شرکت های چینی واقعا قابل تجلیل هست ، اما واقعا نمیشه گفت چون تلاش زیادی کردن ،قطعا محصول کاملی تولید شده

    موافقم 43
    مخالفم 4
    1. mahan

      ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      حتما بخونید.
      من توی غرفه مدیران خودرو داشتم x55 pro رو میدیم که متوجه لقی و حدودی شکستگی دستگیره در صندوق شدم!. به خانم غرفه دار گفتم خانم این چرا اینجوریه این چیه این؟ گفت این ماشین تسته، گفتم خب مصرف کننده که میخره قطعا به همین روز میوفته! با پرویی گفت شما نخر! میخوای یک میلیارد پول این ندی؟ گفتم معلومه میرم یه هیوندا تویوتا اورهال میکنم لذتشو میبرم.وقتی میخوای ماشین بخری براتون سر خم میکنن، بعدش دیگه تف هم نمیندازن. ماشین های تست چری رو برید ببینید از شدت بی کیفیتی ترکیدن( درب داشبورد لق، افت شدید متریال فرمون، مونتاژ واقعا آشغال مدیران و…) واقعا تاسف باره با این همه ادعا هایی که دارن. توهین به خود آدمه خرید از همچین سیستمی.

      موافقم 64
      مخالفم 32
      1. ۲۱ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3305 ديدگاه)

        تو ایران مال طبقه G2 یه زمانی (فکر کنم الآنم هست) تو غرفه مدیران خودرو رفتم و سوار تیگو ۷ پرو و فونیکس Fx شدم
        وقتی سوار FX شدم صندلی به شدت خشک بود و یه جاهاییش هم پاره شده بود
        X55رو بیخیال اصلا قیافه نداره
        تو تیگو هفت پرو سوار شدم ولی بدک نبود
        کلا ۶ تا ماشین بود ۳ تا FX و ۳ تا تیگو بود که در دو تاشون هم بسته بود
        غرفه بغلی هم همون غرفه مدیران خودرو بود که X22 PRO و اریزو پنج اسپرت داشت ولی x55 نداشت
        سوار X22 شدم دیدم اصلا توش جا نمیشم تو اریزو هم همینجوری بود ولی وضعیتش یکم بهتر
        غرفه آرین موتور هم بود توش ۴ تا لاماری بود فکر کنم ولی در همشون بسته بود

        موافقم 8
        مخالفم 9
  2. پیام

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    پولتونو به این آشغالا ندید. گند اکثر ماشینای جینی بعد از ۱۰۰ هزار تا کارکرد درومده

    موافقم 48
    مخالفم 27
    1. کسرا

      ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (92 ديدگاه)

      با سلام
      فونیکس fx پرمیوم دارم
      فقط اوایل مشکل درب صندوق داشت که رایگان درستش کردن
      تا حالا ۵۲۰۰۰۰ تا رفتم اکثرا به تبریز و تهران رفت و آمد میکنم
      واقعا از کیفیتشون راضیم به نظرم خیلی بهتر از کره‌آی های دست دوم هس

      موافقم 34
      مخالفم 33
      1. ابوالفضل کوشکی

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        میشه بگی ماشین چه مدلی
        مگه از زمان فروش اولین سری fxچند ماه میگذره که میگی 520.000کیلومتر کارکرد داره
        دروغ هم حدی داره

        موافقم 20
        مخالفم 0
  3. پیرمرد قدیمی

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    دوران جدیدی از لش شدن ماشین بعد از 3 سال کارکرد.
    ماشینی که نه شاسی داره نه دو دیفرانسیل نباید اسم شاسی بلند یدک بکشه.
    با پول اینا اگه ژاپنی دست دوم مثل مزدا 3 یا میتسوبیشی لنسر یا آلمانی وحتی کره ای بخرید بهتر از چینی صفره.

    موافقم 37
    مخالفم 17
    1. یدالله جرمن

      ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      داداش خوب شد گفتی من که میخواستم تیگو ۷ بخرم ولی چون تو گفتی آلمانی بخرید میرم فولکس تیگوان میخرم

      موافقم 18
      مخالفم 14
      1. پیرمرد قدیمی

        ۲۱ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (103 ديدگاه)

        ولی همون تیگو ۷ برای شما مناسبه :)
        بعد از چند سال نگهداری میری تو صف دارندگان لیفان X60 که الان دارن ناله میکنن.

        موافقم 15
        مخالفم 6
        1. ۲۱ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          سلام من یه لیفان ایکس ۶۰ دارم عاحح🥴🥴🥴

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. ۲۱ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          وضعیت پراید مدلای دهه ۷۰ از لیفان های موجود تو ایران بهتره😂

          موافقم 10
          مخالفم 3
  4. فريد

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (507 ديدگاه)

    فکر کن دوران جدید با این برند شروع بشه 😂

    موافقم 21
    مخالفم 6
  5. محسن

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من که حدود ۶ سالی هست این برند رو سوار میشم حداقل خیلی بهتر ار تولیدات داخل هست هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ خدمات پس از فروش

    موافقم 28
    مخالفم 4
  6. Reza

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    چینی دوزاری

    موافقم 7
    مخالفم 13
  7. محمد لطفیان

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان بنظرم خودرو چینی هر چی باشه بازم از خودرو ایرانی بهتره یه کوییک اتوماتیک ۱۴۰۲ دارم دوبار برای خرابی مانیتور رفتم نمایندگی هنوز درست نشده نه دوربین عقب داری در رادیو نه ضبط هیچ چیزی کار نمکنه واقعاکه…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. عطااله محمدي

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام بنده اریزو5توربو مدل1400 دارم و بسیار راضی هستم و از نظر شتاب حتی در سربالایی هم خوب و عالی عمل می کنه اگه بخوام معایبشو بگم از کیفیت رنگ و تعلیق ماشین راضی نیستم انشااله در نسخه های بعدی این مشکلات بر طرف بشه ضمنا ظاهر اریزو 5 fl که جدید امده را نمی پسندم ای کاش با همین ظاهر te امکانات بیشتری از جمله نویگیشن و دوربین 360 و اتوهلد و سیستم نقطه کور داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا