تسلانیسان

مقایسه کراس‌اوورهای الکتریکی نیسان آریا و تسلا مدل Y

نیسان در حال تجربه تغییرات سنگینی است و این فرایند شامل معرفی محصولاتی جدید از خودروهای تمام الکتریکی گرفته تا نمونه‌های اسپورت است. جدیدترین عضو سبد محصولات این خودروساز ژاپنی کراس اوور تمام الکتریکی آریاست که از طراحی برجسته‌ای سود می‌برد. گفته می‌شود این خودرو رقیبی خطرناک برای تسلا مدل Y خواهد بود.

این دو خودرو شاید رقیب مستقیم یکدیگر نباشند اما در ادامه مقایسه‌ای بین آن و کوچک‌ترین و ارزان‌ترین شاسی‌بلند تسلا انجام داده‌ایم و که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.

  • طراحی ظاهری

گفته می‌شود آریا جهت‌گیری طراحی برند نیسان در آینده را نشان می‌دهد. این خودروساز ژاپنی می‌گوید پلتفرم الکتریکی آریا دست طراحان در بازی با خطوط و تناسبات را باز گذاشته است. خودروهای کانسپت معمولاً به ندرت وارد فاز تولید می‌شوند اما نیسان توانسته تقریباً تمامی ویژگی‌های جذاب نسخه کانسپت این خودرو همچون نشان نورانی، چراغ‌های جلوی LED، خط سقف کوپه مانند و چراغ‌های عقب متصل را حفظ کند.

در مقابل باید گفت مدل Y هرگز محصول موردعلاقه تسلا از نظر طراحی برای ما نبوده است. واقعاً این‌گونه به نظر می‌رسد که ارتفاع تسلا مدل ۳ افزایش‌ یافته و چیز دیگری رخ نداده است. نتیجه این کار هم ایجاد شکل تخم‌مرغی غیرعادی و عجیب است که بیشتر شبیه یک سدان قدبلند است تا کراس اووری واقعی.

  • طراحی داخلی

طراحان نیسان همانند بدنه کار خود در کابین را به خوبی پیش برده‌اند. با عدم وجود پیشرانه‌ای در جلو مهندسان نیسان توانسته‌اند سیستم تهویه مطبوع را در آنجا جای دهند تا فضایی ارزشمند در کابین ایجاد شود؛ بنابراین آریا تقریباً دارای کفی مسطح بوده و حاصل کار ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان است. طراحی کابین آینده نگرانه به نظر می‌رسد و دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی پیش روی راننده قرار دارند.

تسلا در مدل Y دوباره دست به کپی کاری از مدل ۳ زده و دو خودرو تقریباً تفاوتی باهم ندارند. کابین تسلا مینی مالیستی بوده و از تک صفحه لمسی برای کنترل تمامی عملکردها سود می‌برد. شاید کابین تسلا به اندازه نیسان آینده‌نگرانه به نظر نرسد اما طراحی یکدست و جذابی دارد.

  • پرفورمنس و شعاع حرکتی

نیسان مشخصات کامل آریا را اعلام نکرده اما تائید کرده این خودرو در صورت استفاده از باتری بزرگ‌تر در نسخه دیفرانسیل جلو برد حدود ۴۸۰ کیلومتری خواهد داشت. نسخه دیفرانسیل جلوی این خودرو قدرت ۲۱۴ اسب بخاری داشته و البته نسخه‌های چهار چرخ محرک با قدرت قابل‌توجه ۳۸۸ اسبی عرضه خواهند شد.

تسلا با شعاع حرکتی ۵۰۸ کیلومتری در مدل دوموتوره برد بلند نیسان را شکست می‌دهد. مدل برد بلند عادی قدرت ۳۸۴ اسب بخاری داشته و بنابراین از این نظر فاصله چندانی با قوی‌ترین نسخه آریا ندارد؛ اما مدل پرفورمنس خروجی ۴۵۰ اسبی و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای خود را به رخ نیسان می‌کشد.

  • فضای کابین و بار

آریا فاصله بین محوری ۲۷۷.۶ سانتی‌متری داشته و طول کلی‌اش هم به ۴۶۴.۵ سانتی‌متر می‌رسد. نیسان اهمیت زیادی به کابین داشته و فضای ذخیره‌ای نسخه دیفرانسیل جلو در پشت صندلی‌ها به ۴۶۷ لیتر می‌رسد. نسخه‌های چهار چرخ محرک فضای بار ۴۱۳ لیتری دارند.

ظاهراً ظرفیت محفظه بار تسلا مدل Y در صورت استفاده از صندلی‌ها منتشر نشده اما زمانی که صندلی‌ها خوابانده شوند فضای ۱۹۲۵ لیتری ایجاد خواهد شد. ما باید منتظر مقایسه شانه‌به‌شانه هر دو خودرو از این نظر باشیم اما تسلا مدل Y از دومین محفظه بار در جلو نیز سود می‌برد.

  • قیمت

نیسان آریا

قیمت نیسان آریا از ۴۰ هزار دلار شروع خواهد شد و بنابراین ارزان‌تر از رقیب خواهد بود. تسلا اخیراً قیمت مدل برد استاندارد را کاهش داده و بنابراین نسخه برد بلند دوموتوره قیمت ۴۹,۹۹۰ دلاری خواهد داشت. باید منتظر انتشار جزئیات کامل قیمتی آریا چهار چرخ محرک باشیم تا بتوانیم مقایسه بهتری داشته باشیم. آریا با مشوق مالیاتی ۷,۵۰۰ دلاری در دسترس خواهد بود اما شاید این مبلغ تا زمان عرضه کاهش یابد. تسلا قبلاً از این مشوق‌ها استفاده کرده است.

[polldaddy poll=10586179]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. پارسا عشق ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    به نظرم اریا بهتره هم زیبا تره هم از خودمونه مدیر عاملش ایرونیه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. OMID

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مدیر عاملش ماکاتو اوچیدا و ژاپنیه کی گفته ایرانیه؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. AMIR-REZA

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      اگه منظورت آقای کارگره ایشون مدیر عامل اینفینیتی هستن…..

      موافقم 6
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      منظور پارسا اینه کارلوس گوسن مدیر عامل سابق رنو نیسانه که دزدی کرد و بعد هم فرار کرد که گویا شبیه بعضی از مدیران داخلی اند

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    از نظر ظاهری وقیمت نیسان بهتره
    ولی بقیه مقایسه ها تسلا بهتره
    به نظر من در کل تسلا بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      از هر لحاظ که فکر کنید بخصوص طراحی و کیفیت و قیمت ، نیسان آریا عالیه .

      اما متاسفانه نیسان داره روز به روز ضعیف‌تر میشه و شرکت نیسان دچار اخلال مدریتی در داخل شده و وضعیت این روزهاش اصلاً خوب نیست .
      ای کاش یه فکر اساسی برای نیسان بکنند که یکدفعه سوپرایزمان نکنند از ورشکستگی یا واگذاریش به چین یا هند .

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    پرفورمنس تسلا بی شک بهتره اما چیزی که از یه خودروی الکتیکی نیاز داری ( استفاده روزمره ) با توجه به برد خوب و قیمت کمتر و ظاهر زیبایی که آریا داره برتر هستش
    نظرسنجی هم که آریا بیشتر رای آورده
    در کل تو این کلاس مرسدس بنز eqc انتخاب منه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. AMG///

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    مگه میشه تا وقتی نیسان هست آدم به سمت تازه به دوران رسیده بره
    (من به تسلا و مکلارن میگم تازه به دوران رسیده)

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      حالا میشه به تسلا گفت تازه به دوران رسیده ، ولی مکلارن خیر

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. OMID

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مک‌لارن یک برند سی و چهار سالس
      ولی کلا سن برند ملاک منطقی ای نیست
      چه برندای قدیمی ای که یا ورشکست شدن یا اشغال ساز شدن مثل فیات و لانچیا و چه برندای جدیدی که ماشین خوبی میزنن

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. AMG///

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (579 ديدگاه)

        ولی تازه داره سوپر کار سازی رو آغاز میکنه
        تو فرمول وان کار کشتس اما تو سوپر کار سازی هنوز کار داره
        بگم برا چی میگم
        چون slr رو با مرسدس ساخت
        f1 رو با بی ام و
        و تازه فقط ۱۰ ساله که خودش داره سوپر کار می سازه.
        دم مکلارن گرم

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. حسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1095 ديدگاه)

    آریا هم ظاهر زیباتری داره، هم کابینش زیباتره، هم پرفورمنس و برد قابل قبولی داره(هرچند کمتر از تسلا هست ولی کاملا کفایت می کنه)، قیمتش هم پایین تره. در کل آریا بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ReZa

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (71 ديدگاه)

      درکل تسلا از همه نظره بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 3
  6. امیر

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    در بخش نظرسنجی دو گروه هستن ک رای دادن!
    یک گروه ک شاید طرفدار تسلا نباشن اما منطقشون میگه تسلا بهتره و‌ گروه دوم اونایی که شاید طرفدار نسیان نیستن ولی بخاطر کوبیدن تسلا، به نیسان رای دادن!!!!
    چرا اخه؟!?

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1095 ديدگاه)

      به خاطر کوبیدن تسلا به نیسان رای دادن؟ یعنی رای دادن به نیسان به معنی کوبیدن تسلاست؟ به نظر میاد شما قصد کوبیدن نیسان رو داری. کل افتخار تسلا و طرفداراش شده ارزش سهامش میدونی چرا چون قابلیت رقابت با ریماک و آسپارک owl رو نداره. پورشه تو اولین تجربه الکتریکیش تسلا اس رو نابود کرد. حالا باز از تسلا بت بسازین

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. آرمان

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        همین که تسلا رو با پورشه با اون اصالت و قدمت مقایسه می کنید یعنی تسلا خیلی جلویه تازه نه تو شتاب و نه تو شعاع حرکتی تونست نزدیک به تسلا مدل اس بشه و خودران تسلا هم که با اختلاف فاحش جلوتره!!

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. امیر

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2956 ديدگاه)

        دوست عزیز
        فک میکنم خیلی از دوستان بدونن که بنده با الکتریکی جماعت به هیچ‌وجه کنار نمیام و اتفاقا نیسان برام بشدت محترمه چون دارم استفاده میکنم ازش!اما چیزی ک در این کلاس واضحه اینه ک در حال حاظر هیچ‌خودروسازی توان رقابت با تسلارو نداره
        درسته طراحیش بده(البته سلیقس) مشکلات مونتاژی داره و هزار مشکل دیگه اما در بحث پرفورمنس هیچ حرفی باقی نمیزاره
        خودروسازان المانی خودشون اعتراف کردن باز شما میگی ن؟!!
        قبل قیاس تسلا با پورشه ، نگاهی به قیمتش داشته باشیم بد نیست!
        بهرحال بازم نظر شما محترمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          مزایای تسلا: پرفورمنس خوب
          معایب تسلا: قیافه زشت ، کابین زشت ، کیفیت پایین، قیمت بالاتر
          حالا با چه منطقی تسلا بهتره ؟
          بعدش میگید تسلا از پورشه بهتره
          کسی که اون همه پول خرج میکنه سراغ یه ماشین بی کیفیت و با کابین زشت نمیره چون دنبال لوکس بودن و کیفیته

          موافقم 2
          مخالفم 0
      3. ReZa

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (71 ديدگاه)

        بت ساختن از چیزی و بت پرست بودن باعث این چیزا میشه دیگه معمولا هم این افراد از هوش کمی برخوردارن آخه اخوی وقتی بزرگترین خودروسازا میان به برتری نرم افزاری تسلا اعتراف میکنن و ازون الهام میگیرن دیگه این حرفا یعنی چی یعنی سفسطه لطفا ذهن خودتون و دیگران رو منحرف نکنید

        موافقم 1
        مخالفم 1
  7. Hadi

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    انتخاب من نیسانه…
    چون طراحی جذاب تری داره نسبت تسلا و کابینش هم بهتره
    و قابلیت اطمینانش هم از تسلا بالاتره…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. meysam

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    نیسان طراحی خیلی بهتری داره
    خیلی
    خیلی
    خیلی بهتر
    بخصوص داخلش
    برای اولین بار در مقایسه تسلا با یه الکتریکی دیگه، به تسلا رای ندادم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ژاپن اصلا محصول بد نداره
    ظاهر و کابینم نیسان ❤

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. Mohsen. G

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    من ام واقعا نیسان رو ترجیح میدم به خاطر ظاهر فوقالعاده اش و همچنین اعتبار برند… تنها چیزی که آدم رو به شک میندازه رانندگی خودران تسلاست که فعلا بی رقیبه… نمی دونم نیسان چه فکری واسه این قسمت داره؟؟!!… به هر حال فاکتور مهمیه… تصور کنید که در آینده ای نه چندان دور داخل خودرو میشینید و فقط کارهای اولیه رو جهت ستاپ کردن برنامه خودران انجام می دید و دیگه کاری به رانندگی ندارید و تو جاده و خیابون های پر ترافیک به صفحه موبایل تون نگاه میکنید و وقت میگذرونید… مثل مواقعی که تو اسنپ نشسته اید و منتظر رسیدن به مقصدید… کاش بشه این لحظات رو تو کابین شیک نیسان گذروند…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Bilbo

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (516 ديدگاه)

    شخصا باورم نمیشد نیسان یه همچین چیزی رو معرفی کنه، واقعا فوق العاده‌ست، به دور از شلوغ کاری های الکی یکی از بهترین طراحی های خودروهای برقی ای که تا حالا معرفی شدن رو داره، قیمتش واقعا رقابتیه و بردش هم بد نیست واقعا، خصوصا برای استفاده روزمره. ولی از نظر پرفورمنس و برد تسلا دست بالاتر رو داره و البته بر کسی پوشیده نیست که تسلا تو بحث پرفورمنس الکتریکی ها، مثل چندین و چند بخش دیگه، واقعا خوب عمل کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. دی جی70

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    نود درصد اونایی که نیسان انتخاب کردن به خاطر کابین ورخ ماشین نه موتورش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. kmal

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (28 ديدگاه)

    حالا تازه تازه داره رقیب پیدا میشه واسه تسلا هنوز اولشه تا ۱۰ سال آینده رقابت خیلی شدیدتر میشه دیگه تسلا از یکه تازی تو الکتریکیا میره کنار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. AM!R

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نیسان آریا ظاهر زیباتری داره،ارزون تر و کاربردی تره و میتونه پیروز رقابت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا