سالها پیش از آنکه تسلا اقدام به معرفی سایبرتراک کند وانتی با نام تراکلا تولید شده بود. این نام را سیمونه گیرتز سازنده وانت پیکاپ تسلا مدل ۳ انتخاب کرده است.
گیرتز بدنه خودروی خود را کاملاً تغییر داده و اقدام به حذف صندلیها و دربهای عقب کرده است تا فضای کافی برای ایجاد محفظه بار مهیا شود. او که قبلاً نیز به خاطر تولید رباتهای دیوانهوار مشهور شده بود با معرفی وانت پیکاپ تسلا مدل ۳ در اینترنت بیش از پیش شناخته شد. گیرتز چندین سال روی پروژه خود کار کرده اما همانند اکثر کارهای غیرحرفهای اعتراف میکند که تراکلا در زمان معرفی به رسانهها پروژهای ناقص بوده و ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
برای مثال محفظه بار خودروی موردبحث جوشکاری نشده و هر زمان که گیرتز در خیابان تردد میکرده صدای برخورد فضای بار با کف خودرو به گوش میرسیده است. همچنین فضای بار ضدآب نبوده و در زمان بارندگی او مجبور بوده خودرو را زیر چادر مخصوص نگه دارد. به این موارد باید درب پشتی ناقص را اضافه کرد که در صورت باز کردن باید کل درب را جدا کنید. به همین خاطر مالک خودرو از چهارمین سالگرد تولید خودروی خود برای اتمام کارهای باقی مانده استفاده کرد. این کار نیازمند سفر از لسآنجلس به کالیفرنیا بود یعنی جایی که دوستانش به نام های مارکو و روس میتوانند کارهای نیمهتمام وانت پیکاپ تسلا مدل ۳ را به اتمام برسانند. در همین سفر بود که گیرتز متوجه شد محدودیتهای زیادی دارد و تصمیم گرفت کار را به حرفهایها بسپارد.
تراکلا هماکنون ظاهر بسیار بهتری دارد. مارکو و روس بخشهای زیادی را تغییر دادهاند و حتی ارتفاع آن را چند میلیمتری بالاتر بردهاند. البته بزرگترین دستاورد آنها راهحلی ویژه برای درب پشتی بوده است. از آنجایی که بخش عقب تسلا مدل ۳ هرگز طراحی مخصوصی برای درب پشتی یک وانت نداشته بنابراین آنها طراحی هوشمندانهای را در نظر گرفتند که درب یاد شده قبل از پایین آمدن همانند وانتهای دیگر ابتدا از بدنه دور میشود.
گیرتز درحالیکه منتظر پایان پروژه تراکلا بود روی اختراع دیگری نیز کار کرد که ساخت ربات شارژ خودکار برای وانتش بود. هرچندکه تسلا یک شارژر خودکار با ظاهری شبیه مار را طراحی کرده است اما گیرتز با یکی از اسپانسرهای خود به نام ویام همکاری کرده تا راهحلی کاملاً متفاوت در نظر بگیرد. ربات او ظاهری شبیه رباتهای خنثیسازی بمب دارد. البته باوجود موفقیت اولیه این ربات در اتصال شارژر به وانت پیکاپ تسلا، نتیجه نهایی اصلاً دلچسب نبوده است.
من
۱۶ فروردین ۱۴۰۲(این کار نیازمند سفر از لسآنجلس به کالیفرنیا بود یعنی جایی …)
لس آنجلس که تو کالیفرنیاس
ARIAN
۱۶ فروردین ۱۴۰۲تسلا خودش به تنهایی غیر قابل تحمل و مزخرفه حالا بیا وانتش هم بکن! نور علا نور شد. کاش تمام ماشین های برقی جهانو آتیش میزدم. اخه این چیه؟ توهین به بشریت حساب میشه این تسلا وانتی. حالم بد شد
Tesla
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ببین تسلا چقدر بزرگه که باعث شده این همه جلوش احساس کوچیکی بکنین و فشاری بشین 🤣🤣🤣 ، هر چند مهم نیست چون : آب دریا با دهن سگ کثیف نمیشه 😎😎⚡️⚡️⚡️
Tesla
۱۶ فروردین ۱۴۰۲تسلا چقدر امثال شما رو فشاری کرده !! عیبی نداره بگین و خودتون رو تخلیه کنید ( آب دریا با دهن سگ کثیف نمیشه )
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۲کاش این خانم بیاد ایران، به خودروسازهای ما کمک کنه
وانت تارا و شاهین بسازیم
مازیار
۱۶ فروردین ۱۴۰۲البته بشرطی که عکسبرداری نمایندگان در صحن مجلس باهاش تمام وقتشو نگیره
یه بنده ی خدا
۱۶ فروردین ۱۴۰۲تو ایران هر خودرویی تولید نشه وانت میشه در واقع تولید میشه اما تولیدش متوقف میشه وتبدیل به وانت میشه وتولیدش متوقف نمیشه ولی اعلام میشه تولیدش متوقف شده
کلا امر وانت سازی در ایران یکم پیچیدس