تویوتا

معرفی تویوتا کرولا کراس برای بازار ژاپن با تغییرات ظاهری

پس‌ازآنکه کرولا کراس برای بازارهای اروپا و آمریکا معرفی شد، حالا تویوتا این کراس‌اوور جدید را برای بازار داخلی ژاپن هم معرفی کرده است. این خودرو که بین مدل‌های C-HR و رافور قرار می‌گیرد، در ظاهر تفاوت‌هایی با نسخه‌های جهانی دارد. بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری نسخهٔ ژاپنی کرولا کراس با مدل آمریکایی سپر جلوی اختصاصی و گرافیک جدید چراغ‌های جلو است.

در این نسخه جلوپنجره تقریباً بسته شده اما در عوض کمی پایین‌تر یک ورودی هوای بسیار بزرگ با قاب تزئینی درون سپر تعبیه شده است. تیپ‌های بالاتر کرولا کراس ژاپنی به چراغ‌های جلوی تمام LED با راهنماهای پویا مجهز هستند. عقب خودرو اما طراحی یکسانی با نسخهٔ جهانی دارد و صرفاً گرافیک کمی متفاوت چراغ‌های عقب و طراحی اسپرت‌تری در سپر به چشم می‌خورد.

در داخل کرولا کراس یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی به همراه یک نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به چشم می‌خورد که اندازهٔ آن حداکثر به ۸ اینچ می‌رسد و با اندروید اتو و اپل کارپلی سازگاری دارد. در اینجا یک سقف پانوراما هم وجود دارد که نور زیادی را به کابین وارد می‌کند. به گفتهٔ تویوتا، کرولا کراس با صندوق بار ۴۸۷ لیتری، بیشترین ظرفیت بار را در کلاس خود ارائه می‌کند.

کرولا کراس ژاپنی با نسخه‌ای کمی اصلاح‌شده از پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. علاوه بر این، نسخهٔ ژاپنی این خودرو با قوای محرکهٔ هیبریدی تویوتا هم ارائه خواهد شد که پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری مذکور را با یک یا دو موتور الکتریکی ترکیب می‌کند تا مجموعاً ۱۲۱ اسب بخار قدرت تولید شود.

در این نسخه، نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی E-Four هم وجود دارد که از موتور الکتریکی دوم برای نیرو دادن به چرخ‌های عقب استفاده می‌کند. نسخهٔ هیبریدی کرولا کراس از حالتی بنام منبع نیروی اضطراری هم برخوردار است که می‌تواند در زمان قطع برق، انرژی موردنیاز وسایل برقی را تأمین کند.

قیمت تویوتا کرولا کراس در ژاپن از ۲ میلیون ین معادل ۱۸ هزار دلار برای نسخهٔ پای، بنزینی و ۳.۲ میلیون ین برای نسخهٔ پرچم‌دار هیبریدی E-Four آغاز می‌شود. این خودرو در کارخانهٔ تاکااوکا در ژاپن تولید می‌شود و تویوتا تولید ماهانه ۴۴۰۰ دستگاه از آن‌را برای بازار داخلی هدف قرار داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    شبیه این کی کار ها شده!😂

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. زیزیگولو

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4919 ديدگاه)

      از زمان معرفی تویوتا کرولا در سال ۱۹۶۶ تا الآن در حدود ۵۰ میلیون کرولا تو سراسر جهان فروخته شده و الآنم نسخه کورولا کراس ا‌مده تا یه شروع قدرتمندتر داشته باشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بله اما این نسخه برای ژاپنه،بنظرم اون خارجیه خیلی بهتره…

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. M.K karimi

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    اصلا این مدلش حس تویوتا بودن به آدم نمیده :((
    اولش هم که عکسو دیدم فکر کردم یه شرکت دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا