متفرقه

برنامه واردات 50 هزار خودرو در سال 1401 لغو شد

کمیسیون تلفیق مجلس، طرح واردات ۵۰‌ هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۱۴۰۱ را از مصوبات این کمیسیون حذف کرد. پیش از این در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی عضو این کمیسیون از تصویب واردات ۵۰‌هزار خودروی خارجی در سال ۱۴۰۱ خبر داده بود. او تاکید کرده بود که واردات با ارز غیر‌صادراتی و با نظارت بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

در مصوبه کمیسیون تلفیق حتی هزینه‌کرد درآمد حاصل از واردات ۵۰‌هزار خودرو نیز پیش‌بینی شده بود. به‌طوری که عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفته بود، در مصوبه یاد شده به دولت اجازه داده می‌شود در ازای واردات خودرو به تامین مالی شبکه راه‌‌‌آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی موردنیاز اعم از قطار عادی، برقی، سریع‌‌‌السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام در خطوط ریلی و بخش راه‌‌‌سازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌‌‌خیز در جاده‌‌‌ها و ارتقای مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل‌‌‌ونقل بپردازد. همچنین در کنار واردات خودروی سواری به دولت اجازه داده شده بود که نسبت به واردات ۱۰‌هزار دستگاه ماشین‌‌‌آلات سنگین با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدام کند.

واردات خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس بند الحاقی یک تبصره هفت لایحه بودجه، مصوب کمیسیون تلفیق، به‌منظور تأمین مالی شبکه راه‌آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی و سریع‌السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در خطوط ریلی و بخش راهسازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل‌ونقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل‌ونقل در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیرصادراتی خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاستهای کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد پنجاه هزار (۵۰,۰۰۰) دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال‌دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ده هزار (۱۰.۰۰۰) دستگاه ماشین‌آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نوساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید، منابع واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌ای مربوط به مصرف می‌رسد.

ایرادات وارد شده به طرح واردات خودرو از سوی هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،در خصوص ایرادات واردشده به طرح واردات خودرو گفت:

طرح واردات خودرو با دقت بسیار بالایی توسط کمیسیون صنایع و معادن تنظیم شد، رفت و برگشت داشت و ابهاماتی که شورای محترم نگهبان گرفته بود، برطرف شد. اما مواجه شدیم با مخالفت هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام در مجمع تشخیص و شورای نگهبان طرح را به مجلس بازگرداند و از آنجا که کمیسیون مجدد طرح را تایید کرد، مجلس هم خوشبختانه رأی خوبی داد و آن را تایید کرد و در نتیجه به مجمع ارسال خواهد شد.

من فکر می‌کنم منظور هیات عالی نظارت از ایراداتی که به این طرح گرفته این است که ممکن است واردات به تولید داخل لطمه بزند. اگر فرض را بر این بگذاریم در ابتدا ببینیم که اصلا تولید خودرو در کشور یک تولید داخلی شده است؟ از منظر بنده خیر.

در کشور ما بین ۲۰ الی ۸۰ درصد ما مونتاژ داریم، یعنی ما تولید خودرو نداریم. این دو تولیدکننده که ادعا می‌کنند تولید خودرو دارند، خودشان می‌گویند ۲۰ درصد وارداتی است پس ما از ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد واردات داریم. ما تولید ۱۰۰ درصد داخلی نداریم، چرا؟ دلیلش همین خودروهایی است که در پارکینگ‌ها هستند و به بازار وارد نمی‌شوند، چرا وارد بازار نمی‌شود؟ قطعه ندارند و علت این کمبود قطعه وارداتی بودن آن است.

مساله دیگر اینکه خودروسازان می‌گویند ۱۵۰۰ دلار ارز برای هر محصول نیاز دارند، این به معنای وابستگی تولیدات خودرو به خارج از کشور است. پس به همین دو دلیل که خودشان می‌گویند اولا خودروهای پارکینگ را بیرون نمی‌دهند چون قطعه ندارد و دوم؛ خودشان می‌گویند برای هر خودرو به ۱۵۰۰ دلار نیاز دارند؛ در نتیجه خودرو یک محصول صد در صد تولید داخل نیست.

پاسخ دوم من به ایراد مجمع این است، به فرض اینکه استدلال قبلی که عرض کردم غلط است و خودروهای تولیدی کاملا تولید داخل است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا واردات به تولید داخل لطمه می‌زند؟ باید بگویم که در این شرایط خیر. چرا؟ به این علت که میزان نیاز کشور ۲ میلیون خودرو در سال است، یعنی ۲ میلیون خودرو نیاز داریم تا عرضه و تقاضا قابل مدیریت شود. اکنون چقدر تولید می‌شود؟ تقریبا ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار خودرو، یعنی ۵/۱ میلیون خودرو کمبود تولید داریم.

خب مگر با این مشکلات ارزی چقدر خودرو می‌توانیم وارد کنیم، حدود ۵۰، ۱۰۰ یا مثلا ۲۰۰ هزار خودرو بتوانیم وارد کنیم. هنوز ما خیلی فاصله داریم تا بتوانیم نیاز بازار را تامین کنیم. پس تولیدکننده داخلی حتی اگر با تمام ظرفیت و ادعایی که می‌کنند و هیچوقت ثابت نکردند یک و نیم میلیون خودرو در طول سال تولید کنند باز هم ما ۵۰۰ هزار خودرو کم داریم.

در نتیجه واردات ما با تولید داخل مقابله نمی‌کند، بلکه دست دولت را برای تنظیم بازار باز می‌گذارد. این واردات برای تنظیم بازار است، تنظیم بازار که به تولید داخل لطمه نمی‌زند.

ه عنوان مثال تصور کنید ما در مقاطعی که با کمبود مرغ برای مصرف داخل مواجه می‌شویم، به هر دلیل یا نهاده‌ها کم است، یا مرگ و میر و بیماری پدید می‌آید و در بازار ما با کاهش عرضه گوشت سفید مواجه می‌شویم؛ خب در اینجا چه کار می‌کنیم؟ واردات انجام می‌دهیم. آیا این واردات به تولید داخل لطمه می‌زند؟ خیر. تولید داخل که مصرف می‌شود و بازار آن وجود دارد این واردات برای کمک به تنظیم بازار انجام می‌شود.

امیدواریم که مجمع تشخیص عنایت داشته باشد که این واردات لطمه‌ای به تولید نمی‌زند، به اضافه اینکه درآمد خوبی برای دولت دارد. ما که الان در بخش درآمدها مشکل داریم شما تصور کنید اگر ما ۱۰۰ هزار خودرو وارد کنیم درآمدی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای دولت خواهد داشت، آیا این کم است؟ چرا به این نکته توجه نمی‌کنیم.

این واردات هم به نفع دولت و تولید است، هم به نفع مصرف‌کننده و تنظیم بازار است و هم رقابت ایجاد می‌کند، این همه حُسن دارد.

در بحث نگرانی‌هایی که در حوزه ارز برای واردات وجود دارد، ما گفتیم ارز ناشی از صادرات و ربطی به ارز داخل کشور ندارد. به اضافه اینکه ما مقررات این طرح را در اختیار دولت قرار داده‌ایم، خب دولت مقررات را به نحوی تنظیم کند که در حوزه ارز مشکلی پدید نیاید.

بنابراین من از دوستان مجمع خواهش می‌کنم که عنایت داشته باشند که این طرح نه ربطی به ارز داخل دارد و نه مخالف تولید است. اگر ایراد دیگری مدنظر دارند بفرمایند تا ما آن ایراد را به مجمع توضیح دهیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3552 ديدگاه)

    نشد یه بار ما یک خبر امیدوار کننده بشنویم

    موافقم 83
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      نترس داداش دوباره میگن کانکت شد

      همش جنگ روانیه تا برجام به ثمر برسه

      فعلا محاصره ایم

      موافقم 11
      مخالفم 30
      1. ابوالفضل

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (34 ديدگاه)

        واقعا چجوری مردم خودشون رو گول میزنن

        موافقم 23
        مخالفم 0
      2. مهردادکمال

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1849 ديدگاه)

        این ملک از اساس ویران است

        موافقم 26
        مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2038 ديدگاه)

      جمله رو دقت کنید:
      “من فکر می‌کنم منظور هیات عالی نظارت از ایراداتی که به این طرح گرفته این است که ممکن است واردات به تولید داخل لطمه بزند.”
      تولید داخل لطمه بخورد!!
      بله حاجی جان و مال ملت لطمه بخورد هیچ مشکلی نیست فقط حساب بانکی فرغون سازان لطمه نخورد!
      اونای هم ک تو مجمع نشستند خودشون و نوه هاشون سهام داران این فزغون ساز هستند
      جان ملت براشون مهم نیست .

      موافقم 107
      مخالفم 0
    3. شهاب

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (251 ديدگاه)

      این نشون دهنده اینه که مذاکرات وین پشم !! یعنی تحریمها سر جاش میمونه

      موافقم 41
      مخالفم 3
    4. B.A.E Systems

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1084 ديدگاه)

      مثل اینکه آقازاده هاشون فعلا اسباب بازی جدید نمی خوان

      موافقم 26
      مخالفم 0
      1. SS

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        فعلا که انواع گذرموقت رو میارن از نوع 2022

        موافقم 7
        مخالفم 2
    5. Amard

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (787 ديدگاه)

      در طول چهل سه سال کی شد که در هر عرصه بگی ما خبر خوش شنیده باشیم یا جنگ داخلی بود یا جنگ با خارجی یا تحریم و بجای در نظر گرفتن منافع ملی خسارات جبران ناپذیری برای کج سلیقگی یه عده بیسواد مفتخور دادیم صنعت خودرو سازی هم جزوی از همین مدیریت بیمار گونه بود و ما مردم هم فقط حرف درگوشی پیچ پیچ تو مجازی تاکسی بلدیم حلقه مفقوده همیشه اتحادد و بینش درست بوده وسلام

      موافقم 31
      مخالفم 1
    6. Hamid

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      تا شرکت‌های مافیایی نظیر کروز هستند
      همینه که هست

      موافقم 26
      مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3539 ديدگاه)

    با قراردادهای ننگینی که اخیرا با چین بستن، مشخص بود که واردات باز نمیشه تا چین کلا ایرانو بدست بگیره بشرط حفظ بقاء

    موافقم 78
    مخالفم 12
    1. داوود

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ای خدا امواتت را رحمت کند بنده خدا، این حرف را الان ۴۳سال داریم میگیم و اینها ککشان نگزید و هر روز سرحال تر و قبراق تر و دارای طول عمر بیشتر شدند. کدام عذاب، کدام تاوان؟؟؟

      موافقم 31
      مخالفم 4
    2. آریامنش

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      اره وقتی از دنیا رفتی میتونی ببینی اصن خدا وجود داشت تا اونموقع دستت از همه جا کوتاهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. عاشق پدال

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    پیام ناظر: دوست گرامی، کامنت جالب شما رو خوندیم ولی از اون کامنت ها بود که سر سبز بر باد می داد. متاسفانه ناچار به عدم نمایش اون هستیم.

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. عاشق پدال

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (259 ديدگاه)

      به قول شمالی ها ، خا

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. علی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    کسی میدونه مردم کره شمالی چه ماشینی سوار میشن؟

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. .

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (78 ديدگاه)

      بعضی وقتا به این نتیجه میرسم که شاید اونا از ما کمتر زجر میکشن. حداقل نمیدونن که خودرو چیز خاصی نیست و همه جای دنیا بخش زیادی از جوامع مالکش هستند.
      اینجا ما چیز هایی که میتونست باشه و به خاطر تصمیم یه عده ی خاص نیست رو میبینیم و بیشتر حرص میخوریم.

      موافقم 41
      مخالفم 4
    2. 1123

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      اکثرا ماشین ندارن، اگه هم عضو رده بالای حزب باشن احتمالا چینی ها

      موافقم 25
      مخالفم 3
    3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2389 ديدگاه)

      اتفاقا اونجا هم یک کارخانه مونتاژ خودرو هست که خیلی داغونه
      تاجایی که من اطلاع دارم، خودرو در کره شمالی مخصوص افراد خاص و نهادهای دولتی هست
      غالب مردم عادی از حمل و نقل رایگان درون شهری استفاده می کنن، برای سفر به خارج از شهر هم معمولا اجازه ندارن مگر اینکه به نهادهای امنیتی اطلاع بدن و تحت نظر اونها مسافرت برن

      موافقم 52
      مخالفم 2
      1. ماکسیمیلیان

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        به یک باره نظر بنده نسبت به دولت «با تماشای دیدگاه شما» تغییر کرد 😐
        همچنین در کره شمالی افتادن تصویر رهبرشان بر روی زمین جرم محسوب میشود.

        موافقم 7
        مخالفم 1
    4. sina7

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (435 ديدگاه)

      کانال donut media در یوتیوب حدود ۲ هفته پیش یه ویدیو نسبتا کامل راجب صنعت خودرو کره شمالی گذاشت
      اگه زبان نسبتا خوبی دارید پیشنهاد میشه

      موافقم 23
      مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    احتمالا وارد کننده ها اقدام لازم در جهت جلب رضایت نماینده ها رو انجام ندادن (همون پول چایی)

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. امیرحسین

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خدارو شکر حذف شد
    چون زورم می اومد آقازاده هارو با ماشینای نو ببینم
    که با پول ملت مظلوم میشینند

    موافقم 23
    مخالفم 15
    1. 1123

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      دوست عزیزم، هرکسی که به جایی رسیده با پول شما نبوده هچنین ثروتمند بدون محدودیت مالی که بخواد ماشین خوب سوار شه سوار میشه، با لغو این طرح فقط همین دوستانمون میتونن ماشین خوب رو به صورت پلاک ملی داشته باشن
      ولی در صورت اجرای این طرح( یا هرکار دیگه ای که منجر به ورود خودروهای جدید به کشور بشه) افراد عادی هم میتونن به رفاه خودرویی برسند، بطور مثال کارمندی که الان کیا اپتیما 2017 داره با احتساب مالیات و گمرکات میتونه همون ماشین رو بصورت صفر کیلومتر و 2022 خریداری کنه؛ واقعا نمیفهمم چرا بااینحال با واردات خودرو مخالفید

      موافقم 29
      مخالفم 3
      1. امیرحسین

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (300 ديدگاه)

        هیچ مخالفتی با واردات خودرو ندارم و از خدامه واردات صورت بگیره چون عاشق ماشین های وارداتی هستم
        اما نه واردات سیاسی و برای یک قشر خاص از جامعه
        بلکه برای آحاد ملت باشه

        موافقم 17
        مخالفم 1
  7. R@m!n

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خوشبختانه در حال شدنیم….

    موافقم 34
    مخالفم 0
    1. جناب ایکس

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      😂😂😂😂👌👌

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. سورنا

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    :))))

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. البرز

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مافیای خودرو

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. slatanat JDM

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    آقازاده ها انگاری امسال هوس ماشین نکردن

    یا شایدم کردن میخوان مخفیانه وارد کنن

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      دزدی…

      موافقم 7
      مخالفم 2
  11. new RAMIN

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تازمانی که افرادی باشن مجموعا 20 یا 30 تا سانتافه و راوا فور و بیمرx1 و النترا و کمری و…تو پارکینگ برج های متروکه نگه میدارن و اندی میلیارد میفروشن واردات باز نخواهد شد. بودند افرادی که سال 95 اوج زندگیشون یه رانا یه خونه 80متری و ساعت سیتیزن فیک بود اما به لطف دلال بازی همین جنگولک بازی و****بازی ها و وصل بودن به یه جاهایی و گران فروشی احتکار ماشین و…الان تو کشورهای عربی با جی کلاس جولان میدن و ساعت جاگرلیکولترشونو نمایش میدن!

    دریک کلام کل صنعت خودروسازی ما روی دلالان احتکارکنندگان میچرخه،ایناهم که هستن خب تولیدکنندگان به خودشون زحمت نمیدن چیز خوب تولید کنن فقط میگن یه حلب بساز 4تا چرخ یه فرمون فقط بده بیرون…

    درنهایت کامنتمو با شعر بی نظیر مولانا به اتمام میرسونم=

    نردبان این جهان ما و منی است عاقبت این نردبان افتادنی است
    لاجرم هرکس که بالاتر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. Jaeger - LeCoultre

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1757 ديدگاه)

      . . . و ساعت جاگرلیکولترشونو نمایش میدن ! جاگرلیکولتر ؟؟؟؟ !!!!! هر چند سخت منظور رو رسوندی ولی خودشون به تلفظ صحیح میگن : ” جاجه لکوت یه “

      موافقم 2
      مخالفم 5
    2. ابوالفضل

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (34 ديدگاه)

      بجای اینهمه نق زدن بیاید کمپین نخریدن راه بندازید تا مجبور بشن یکاری بکنن مثل اون سالی که اومدن عذر خواهی کردن

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. ماکسیمیلیان

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        باز هم افراد بسیاری از پویش(کمپین) ناآگاه و با آن مخالف خواهند بود.

        موافقم 4
        مخالفم 0
  12. بهنام

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (842 ديدگاه)

    اوه اوه بازم که دارین اعتراض میکنین.! مگه زندانی حق اعتراض داره ؟

    موافقم 19
    مخالفم 2
  13. سورنا

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چرا آخه ؟

    Your comment is awaiting moderation.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  14. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    چه خوب گفته، اصلا کشور در شرایط فشار مالی است و به منابع درآمدی طرح نیاز دارد، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌تواند بشدت روی کاهش تورم تاثیر گذار باشد.
    وقتی سانتافته ۱.۵ میلیارد وارد شود دیگه تیگو ۸ نمیاد ۱.۸ میلیارد قیمت بزنه، دیگنیتی نمیاد ۱ میلیارد قیمت بخوره و همینطور تاثیر به کاهش قیمت دنا و تارا و شاهین و … هم می‌گذارد.

    متاسفانه مجلس هم یکجا تصمیم درست می‌خواهد بگیرد علیه آنها موضع می‌گیرند.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. جناب ایکس

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      مجلس آمریکا رو اگه یادتون باشه خانم نانسی جان رئیس مجلس پدر ترامپو دراورد (یعنی مجلس باید قدرتش خیلی بیشتر از اینا باشه و حتی خیلی جاها بیشتر از دولت) ولی اینجا اینگار مجلس عملا هیچکاری نمیکنه‌… اینکار یکی از وزارت خونه هاست نه یه قوه جدا از دولت!!

      موافقم 2
      مخالفم 1
  15. احمد

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (496 ديدگاه)

    نمیدانم، مجلس این وسط چکاره است؟!!!! حقوق و حق دفتر و …. …. حتی حق جلسه می گیرند، دقیقه ای به قول خودشان صدمیلیون را دود هوا می کنند، برای خودشان حقوق مادام العمر تصویب می کنند، بعد قدرت تصمیم گیری برای واردات فقط پنجاه هزار خودرو رو ندارند!! اقا ما این مجلس را نمی خوایم.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  16. Moon

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    به چی ضربه میزنه ؟ خودروساز داخلی ؟ 😂 جدی میگی ؟ ا. اگه بخوان این … ها ماشین وارد کنند با احتساب دلار ۳۰،۰۰۰ تومنی چیزی به من و شما نمیرسه چون وارد کننده پول خون پدر نداشتش رو از من و شما می گیره ۲. چی می خوان وارد کنند ؟ حتما نصفش پورش و بی ام و و بنز الباقی تویوتا و هیوندای و کیا و بقیش هم از کشور دوست و برادر لگن اهنی وارد می کنند ( نکته : همه این ها منوط بر تصویب هیئت تشخیص مصلحت نظام )

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (98 ديدگاه)

      طبق آخرین قانونی که برای واردات بود فقط ماشین‌های زیر ۴۰ هزار دلار اجازه واردات داشتن،
      بنز کلاس سی و بی ام و سری ۳ در مدل‌های پایه نهایت لوکس‌های آلمانی هستند که می‌توانند وارد شوند.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Moon

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (176 ديدگاه)

        قانون برای من و شما هستش دوست عزیز برای خودشون می تونند اونتادور و ۴۸۸ و اوورس و کوروت وارد کنند بدون هیچ دردسری

        موافقم 4
        مخالفم 1
  17. AliREZA

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    چقد قشنگ مردم رو اسکل کردن!!!! اصل زمان خریدن رو خوب رعایت میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. محمد هادی دباغی

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام چرا واردات ۵۰ هزار خودرو لغو شد می خوایند که مردم ایران برند محصول های ایران خودرو و سایپا را مانند سمند و پژو و پراید بخرند که کیفیت خودروهای داخلی پایین که آخر دزدی کنید از مردم اجازه بدید واردات خودرو انجام بشه و فقط خودروهای مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را وارد نمایید و هیبریدی و برقی اجازه بدید وارد بشه مردم می از برند های فرانسوی پژوهای جدید شاسی بلند و رنو و سیتروئن می خرند و از برندهای کره جنوبی کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۲ و هیوندای سانتافه فیس لیفت ۲۰۲۱ و از برندهای ژاپنی تویوتا مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و از برندهای آلمانی بی ام و و مرسدس بنز می خرند یا می رند هیبریدی می خرند مردم یا برقی حداقل بهتر از خودروهای داخلی مگر یادتان رفته که خبر از تصادفات خودروهای داخلی رسید که می گفتید ایربگ دارند ولی کو دروغ به مردم ایران می گید یادتان نره خداوند بزرگ از این کار شما خوششان نمی آید و این جوری ادامه پیدا کنه تصادف خودرو بشه با این وضع کرونا کار پرستارها و دکتر زیاد می شه پس خواهشند مسئله واردات خودرو را انجام دهید و خودرو های مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را وارد کنید ممنون از شما

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Moon

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (176 ديدگاه)

      این سفره ای که هست خیلی بزرگ‌تر از چیزی که فکرش رو بکنیم هر کسی هم تا به اندازه ی ۷ نسل خودش برنداره از سر سفره بلند نمیشه تازه اگه خودشون تموم شدن کاسه لیس هایی هستن که بیان ته دهن اینارو لیس بکشن . بچه بودیم وقتی می خواستیم به کسی بگیم خیالاتت خیلی پوچ می گفتیم : صد من بده آش به همین خیال باش اصلا فکرش رو نمی کردم ۲۶،۷ سال بعد از این جمله تو دنیای واقعی استفاده کنم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  19. داود

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا تواین کشور یه مسئول باوجدان نیست

    ملت رو از دست این خودرو سازان خائن داخلی نجات بده

    سالانه هزاران خانواده از مردم مظلوم ایران رو داغدار میکنن

    ……!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      در ضمن با کمی مطالعه میتوان متوجه شد که ایشان خانوادتاً ثروتمند بودند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ابوالفضل

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (34 ديدگاه)

    متاسفانه مردم ما فقط بلدن از دولت ومسئولین ایراد بگیرن… مسئولین فاسدند درست اما ما خودمون از اونها فاسد تر و بی فرهنگ تر هستیم
    چون که ما به هم رحم نمیکنیم وبه فکر سود کوتاه مدت مثلا از خرید یه ماشین به نرخ دولتی وفروشش تو بازار ازاد هستیم وهمین کار ما باعث میشه یه عده(همون مسئولینی که میگید بدن)بدست ما صاحب قدرت بشن وما روز به روز بدبخت تر وینو تقریبا هممون میدونیم ولی هیچ اتحاد وهمدلی نداریم چون بهم اعتماد نداریم ادمای زیادی این اعتمادو تو وجود ما کشتن همونایی که دنبال سود های کوتاه مدتن وبی وجدانن

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      چاره اندیشی چاره ای جز توبه نمی‌اندیشد!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. سروش فرخ نژاد

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (27 ديدگاه)

      بله متاسفانه اساس روابط ما بر پایه بی اعتمادی و دروغ و دزدی هستش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  21. پویا

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (452 ديدگاه)

    جلو تر نمیره چون کامنت سانسور میشه و همچنین این سایت هم جای این بحث ها نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ماکسیمیلیان

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    یادآوری گذشته :
    خودروی مورد علاقه ی شما در دوره ی کودکی چه بود؟
    با چه خودرویی وارد دنیای خودرو شدید؟
    به شخصه خود بنده به یاد ندارم اما پیشتر ، آئودی r8 از خودرو های مورد علاقه ی من بوده است. آن زمان که فقط آیفون ها بازی های مناسبی داشتند ، لذتی که با نیدفور اسپید‌ یک دهه ی پیش پیش تجربه کردم در آسفالت ۹ تکرار نشد.
    حسرت کودکیِ دوباره مرا غمگین میکند…
    هیهات از گناهان…هیهات…
    یا علی🌷

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. B.A.E Systems

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1084 ديدگاه)

      یادش بخیر برنامه تخت گاز بود
      کلارکسون فورد gt نسل قبل رو داشت
      هموند هم پاگانی زواندا
      که دیوونه GT شدم واقعا یادش چقدر خودرو ها اصیل و زیبا بودن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  23. ماکسیمیلیان

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    بله؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. B.A.E Systems

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1084 ديدگاه)

    بی سواد اونی هست که فرق کالری با کیلو کالری رو نمی دونه…
    نه راننده اسنپی(قصد توهین به افراد زحمت کشی که نون حلال در میارن ندارم ) که دکترا ی مکانیک داره
    مشکل ایران اینجاست هیچ کس سر کارش نیست
    تا کسی هم که می خواد کار رو درست کنه سرش رو زیر آب میبرن
    مشکل اصلی هم از مسئولین ایران نیست از ابر قدرت ها هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Kato

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (450 ديدگاه)

    قیمت خودرو در ایران چند برابر جهان است و بس

    هنر (پاچه کردن) نزد ایرانیان است و بس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  26. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به چه حقی برای مردم تصمیم میگیرن که مردم حق ندارن ماشین خوب سوار بشن؟ اگه اینجوریه خودشون هم حق ندارن ماشین خارجی سوار بشن . مگه پراید چه عیبشه ؟؟ خودتون هم پراید سوار بشید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امیدوارم زمانی که کشور به آشوب و انقلاب کشیده میشه من ایران نباشم . فقط همین .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  28. Muty

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1847 ديدگاه)

    _ هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام
    _ کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
    _ کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی
    _ هیات وزیران
    _ مجمع تشخیص
    _ شورای نگهبان

    این همه خدم و حشم برا اینکه تصمیم بگیرن 50 هزارتا خودرو وارد کشور بشه یا نه !!!!
    واقعا دیگه اوضاع به اسفناک ترین حالت ممکن داره میرسه ! نه در زمینه ی خودروها !!
    ***

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا