چشم اندازهفته نامه

خودروهای سفارشی: خوب، بد، زشت!

خودروهای سفارشی جزء جدایی‌ناپذیر دنیای خودرو بوده و در طی چند سال گذشته خودروسازان اقدام به ساخت برخی نمونه‌های فوق‌العاده کرده‌اند. البته همیشه نتیجه به دست آمده مثبت نبوده و برخی نمونه‌ها نیز به سرعت از یاد رفته‌اند.


گاهی اوقات هدف از تولید خودروهای سفارشی تبلیغات و جلب‌توجه است اما اغلب اوقات خودروها سفارشی به خاطر تیراژ بالاتر تولید می‌شوند. این خودروها فرصت مناسبی را در اختیار طراحان و مهندسان قرار می‌دهند تا بدین ترتیب خودرویی واقعاً خاص ارائه شود.


صرف‌نظر از دلایل تولید هزاران خودروی سفارشی، ما ۲۵ خودروی تولید محدود را که نقاط قوت و ضعف این‌گونه خودروها نشان می‌دهند انتخاب کرده‌ایم. انتخاب اینکه کدام خودرو خوب و کدام‌یک بد است با شما!

  • فیات پاندا ایتالیا ۹۰ (۱۹۹۰)

نتیجه حاصله: بد

جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ چند روزی است که پایان یافته و موضوع جالب اینکه هیچ خودروی سفارشی به منظور گرامی داشت این رویداد معرفی نشده است؛ اما ۲۸ سال پیش فیات در زمان برگزاری جام جهانی ایتالیا نسخه سفارشی و تولید محدودی از پاندا را معرفی کرد که ویژگی عجیب آن قالپاق‌هایی با ظاهر توپ فوتبال بود.

  • مزدا MX-5 لمانز (۱۹۹۱)

نتیجه حاصله: خوب

مزدا بیش از ۱۰۰۰ نسخه سفارشی از MX-5 را تاکنون معرفی کرده و معدودی از آن‌ها ارزشمندتر از نمونه استاندارد بوده‌اند؛ اما یکی از مدل‌هایی که قابلیت کلکسیونی شدن را دارد نسخه لمانز است که به منظور گرامی داشت پیروزی مزدا ۷۸۷B در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز تولید شد و البته رنگ بدنه آن جزو نادرترین رنگ‌های کارخانه‌ای می‌باشد. تنها ۲۴ دستگاه از این خودرو ساخته شد. هر مدل بجای پیشرانه ۱۱۵ اسبی استاندارد از قلب ۱.۶ لیتری توربوی ۱۵۰ اسبی استفاده می‌کرد.

  • رنو کلیو ویلیامز (۱۹۹۳)

نتیجه حاصله: بسیار خوب

بازخوردهای بدست آمده از کلیو ویلیامز به حدی مثبت بود که این شرکت اقدام به تولید نسخه‌های بعدی نیز کرد اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند موفقیت نمونه اولیه را تکرار کنند. این خودرو که به منظور گرامی داشت حضور رنو در رالی فرانسه معرفی شده بود از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری استفاده می‌کرد. رنو در فروش ۵۴۰۰ دستگاه کلیو ویلیامز هیچ مشکلی نداشت و البته ۶۷۰۰ نمونه دیگر از نسخه‌های دوم و سوم را نیز بدست مشتریان رساند.

  • فولکس‌واگن پولو هارلی کوئین (۱۹۹۵)

نتیجه حاصله: خوب

پولو هارلی کوئین به چنان موفقیتی در آمریکا دست یافت که فولکس‌واگن یک سال بعدتر اقدام به معرفی گلف هارلی کوئین نیز کرد. هر خودرو دارای رنگ‌های شاد و جذاب بود و فولکس به فروش ۱۰۰۰ دستگاه از این خودروی سفارشی امید داشت اما توانست ۳۸۰۰ دستگاه را بفروشد.

  • روور ۲۰۰ BRM (1998)

نتیجه حاصله: بد نیست

زمانی که روور ۲۰۰ BRM در سال ۱۹۹۸ معرفی شد افراد زیادی آن را به سخره گرفتند اما هم‌اکنون کلوب هایی وجود دارد که هر از گاهی مالکان را گرد هم جمع‌آوری می‌کند. این خودرو بر پایه نسخه استاندارد بنا شده و از پیشرانه سری K با قدرت ۱۴۳ اسب بخار استفاده می‌کند. کف‌پوش قرمز و صندلی‌های چرمی کمی بر اشرافیت خودرو افزوده‌اند و رینگ‌های آلیاژی و رنگ بدنه سبز مسابقه‌ای جلوه دیگری دارند.

  • میتسوبیشی اوو VI تامی ماکینن (۲۰۰۰)

نتیجه حاصله: بسیار خوب

گاهی اوقات خودروهای سفارشی بسیار خوب از کار درمی‌آیند. از جمله این خودروها می‌توان به میتسوبیشی اوو VI تامی ماکینن اشاره کرد که از رینگ‌های انکی سفید، صندلی‌های ریکارو و نشان‌های تامی ماکینن ادیشن در سپر جلو سود می‌برد. میتسوبیشی این خودرو را تنها در ژاپن عرضه کرد اما بسیاری از آن‌ها را می‌توان در اروپا هم مشاهده کرد.

  • خودروی هنری روور ۲۵ (۲۰۰۲)

نتیجه حاصله: بد

طیف وسیعی از مردم با پرداخت مبالغی بخشی از این پروژه عجیب شدند. متیو ویلیامسون طراح مد بریتانیایی این خودرو را طراحی کرده است. خودروی مورد بحث دارای رنگ بدنه و کابین صورتی و طلایی بوده است. قرار بود ۵۰ دستگاه از خودروی هنری روور ۲۵ ساخته شود و شرکت حتی بروشور آن را نیز آماده کرده بود اما این خودرو هرگز رنگ خط تولید را به روی خود ندید.

  • ب ام و M3 CSL (2003)

نتیجه حاصله: بسیار خوب

ب ام و M3 به خودی خود یک خودروی خاص و ویژه است اما زمانی که همه‌چیز را به خوبی انجام دهید یک محصول سفارشی با ۱۱۰ کیلوگرم وزن کمتر و قدرتی در حد ۳۶۰ اسب بخار تولید خواهد شد. M3 CSL دارای فرمانی سریع‌تر و ترمزهایی قوی‌تر است. از این خودرو ۱۴۰۰ دستگاه ساخته شده که ۴۲۲ دستگاه آن در بازار بریتانیا به فروش رسید.

M3 CSL هرگز به‌صورت رسمی در آمریکا فروخته نشد اما برخی افراد آن را وارد این کشور کردند.

  • سوبارو ایمپرزا RB320 (2006)

نتیجه حاصله: بسیار خوب

سوبارو در سال‌های اخیر نسخه‌های سفارشی قابل‌توجهی از ایمپرزا را تولید کرده است. ما با گزینه‌های متعددی روبرو بودیم اما تصمیم گرفتیم نسخه RB320 را انتخاب کنیم که به پاس گرامی داشت ریچارد برنز که در سال ۲۰۰۵ از دنیا رفت ساخته شد.

خودروی یاد شده از پیشرانه ۳۱۶ اسب بخاری، رنگ بدنه مشکی، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و سیستم تعلیق کاملاً بازنگری شده سود می‌برد.

  • رنو مگان R (2008)

نتیجه حاصله: بسیار خوب

رنو در طی این سال‌ها نسخه‌های اسپورت گوناگونی از مگان را معرفی کرده که بسیاری از آن‌ها فوق‌العاده بوده‌اند؛ اما هیچ‌یک به پای R26.R با قدرت ۲۳۰ اسب بخار نمی‌رسند. این خودرو ۱۲۳ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه R26 بوده و دارای سیستم تعلیق بازنگری شده و رول کیج سفارشی می‌باشد. جالب آنکه رنو در زمان فروش آن با دردسر مواجه بود.

  • سیتروئن C3 پلوریل چارلستون (۲۰۰۸)

نتیجه حاصله: بسیار بد

طرفداران مسن خودروهای سفارشی خاطره‌انگیزترین نسخه سیتروئن ژیان (۲CV) را نمونه چارلستون ادیشن دهه ۸۰ میلادی می‌دادند. سیتروئن تصمیم گرفت خودروی دیگری را با همین ما و به منظور گرامی داشت ۶۰ سالگی ۲CV تولید کند. این بار شاهد تولید خودروی پلوریل چارلستون بودیم که از همان طرح رنگ بدنه مدل اولیه سود می‌برد اما نتیجه کلی اصلاً باب میل نبود.

  • فیات ۵۰۰ فراری (۲۰۰۹)

نتیجه حاصله: خوب

به نظر می‌رسد لیست خودروهای سفارشی آبارث و فیات ۵۰۰ پایانی نداشته باشد اما شاید جذاب‌ترین آن‌ها همین نسخه‌ای باشد که با همکاری تکنسین‌های فراری ساخته شده و بر پایه آبارث ۶۹۵ شکل گرفته است. پیشرانه ۱.۴ لیتری فیات قدرت بیشتر ۱۷۷ اسب بخاری داشته و سیستم تعلیق و ترمزها نیز ارتقا یافته‌اند. تنها ۱۵۲ دستگاه از این خودرو وارد بریتانیا شد.

  • هوندا سیویک تایپ R موگن (۲۰۱۰)

نتیجه حاصله: بسیار خوب

شاید قیمت این خودرو حدود ۴۰ هزار پوند بوده اما تنها ۲۰ دستگاه از آن در دسترس بوده و نمایندگی‌های هوندا درباره فروش این هاچبک ترسناک مشکلی نداشته‌اند. قدرت این نسخه سفارشی از ۲۰۸ به ۲۳۷ اسب بخار سیده و از شاخصه‌های آن می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد، ترمزها و سیستم تعلیق بازنگری شده اشاره نمود. موگن تنها برای بازار بریتانیا ساخته شد.

  • بوگاتی ویرون لور بلانک (۲۰۱۱)

نتیجه حاصله: خوب

با توجه به اینکه ویرون را نمی‌توان خودروی تولید انبوه دانست اما چندین نسخه سفارشی از آن معرفی شده است. البته اکثر آن‌ها به منظور جلب‌توجه عموم معرفی‌ شده‌اند. از جمله مدل‌های خاص این خودرو می‌توان به هرمس، ونت و این نسخه لور بلانک اشاره کرد که دارای بدنه و کابینی بسیار برجسته می‌باشد.

  • رنو توئینگو by Jean-Charles de Castelbajac (2011)

نتیجه حاصله: هنوز تصمیم گرفته نشده!

زمانی که رنو توئینگو به سلبریتی ها تحویل داده می‌شد نتایج هیجان‌انگیزی دیده می‌شد؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها همانند این خودرو برجسته نیستند. طراح مد فرانسوی Jean-Charles de Castelbajac رنو توئینگو را با بدنه‌ای به رنگ مشکی مات، لاستیک‌های دیواره سفید و کابینی با کف‌پوش‌های پارکتی و صندلی‌های باروک تجسم کرده است. به نظر می‌رسد این خودرو به دنیایی دیگر تعلق دارد!

  • اسمارت فورتو ED جرمی اسکات (۲۰۱۲)

نتیجه حاصله: خوب

اسمارت چندین خودروی سفارشی را معرفی کرده تا بدین ترتیب فروش فورتو را ارتقا دهد. اکثر این خودروها بی حاشیه بوده‌اند اما این‌یکی که توسط جرمی اسکات طراحی شده یک مورد برجسته است. نسخه مورد بحث که بر پایه اسمارت فورتو الکتریک درایو ساخته شده در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.

  • رنجروور اووک اسپشیال ادیشن (۲۰۱۲)

نتیجه حاصله: بد نیست

لندروور در سال ۲۰۱۰ ویکتوریا بکهام را به سمت مدیر طراحی خلاقانه شرکت منصوب کرد و در همین سال نیز رنجروور اووک سفارشی را به تعداد ۲۰۰ دستگاه ساخت. هر نسخه دارای رنگ بدنه مات، رینگ‌های مشکی براق، تریم چرم و مجموعه اسباب و وسایل شخصی می‌باشد. این خودرو مختص بازار چین بوده و هر نسخه قیمت ۷۹۹۹۵ پوندی داشت.

  • ام جی ۶ BTCC ادیشن (۲۰۱۲)

نتیجه حاصله: بد

ام جی به منظور گرامیداشت کسب رتبه سوم در مسابقات اقدام به معرفی این خودرو کرد. مدل BTCC ادیشن دارای نوارهای ویژه روی بدنه، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، جزئیات مشکی براق در بدنه و سقفی با رنگ مشکی مات است. این خودرو قیمت ۱۷ هزار پوندی داشت و علاوه بر خودرو یک ژاکت و کلاه تیمی را نیز بدست می‌آورید.

  • اینفینیتی FX فتل ادیشن (۲۰۱۲)

نتیجه حاصله: بد نیست

زیربرند لوکس نیسان در اروپا خیلی جلب‌توجه نکرده بنابراین چه راه بهتر از معرفی نسخه ۱۰۰ هزار پوندی FX برای افزایش فروش؟ این خودرو تقریباً دو برابر گران‌تر از نسخه استاندارد می‌باشد و دارای ۳۰ اسب بخار بیشتر، رینگ‌های متفاوت، اسپویلر و… می‌باشد. FX فتل ادیشن هرگز در آمریکا عرضه نشد.

  • رنجروور هالند اند هالند (۲۰۱۴)

نتیجه حاصله: خوب

اولین نمونه این خودروی سفارشی در سال ۲۰۰۰ عرضه شد. این خودرو به تعداد ۴۰۰ دستگاه ساخته شده بود. سومین نسل رنجروور L322 نیز با همین نسخه سفارشی هالند اند هالند عرضه شد و همچنین چهارمین نسل را نیز می‌توان با این نسخه خرید. قیمت خودرو از ۱۸۰ هزار پوند آغاز شده و همه‌ی آن‌ها بر پایه نسخه اتوبیوگرافی بلک ساخته شده‌اند. تریم چرم خاص، رنگ سبز متالیک بدنه و اسلحه‌ی هالند اند هالند در محفظه بار باعث می‌شوند این خودرو بسیار جلب‌توجه کند.

  • جیپ رنگید Dawn of Justice (2016)

نتیجه حاصله: بد

اینجاست که خودروسازان در ساخت خودروهای سفارشی اشتباه می‌کنند. این رنگید سفارشی به تعداد ۵۰۰ دستگاه ساخته شده و نام آن از روی فیلم بتمن برداشته شده است.

  • بنتلی کانتیننال GT سر پیتر بلیک (۲۰۱۶)

نتیجه حاصله: خوب

این نسخه سفارشی توسط هنرمند پاپ بریتانیایی سر پیتر بلیک ساخته شده است. کانتیننال GTC سفارشی دارای چهار صندلی بوده و بدنه‌ی آن دارای رنگ‌های متنوع و جذابی است. خودروی یاد شده در تابستان سال ۲۰۱۶ برای اهداف خیرخواهانه حراج و با قیمت ۲۵۰ هزار پوندی فروخته شد.

  • سانگ یانگ کوراندو DMZ (2016)

نتیجه حاصله: بد

شما باید عقده‌ی در معرض توجه بودن داشته باشید تا پشت فرمان این پیکاپ کره‌ای بنشینید! کوراندو DMZ در ابتدا تنها به تعداد یک دستگاه و برای تبلیغات ساخته شده بود اما نمایندگی‌ها خواهان تولید نمونه‌های بیشتری از آن شدند. همه‌ی آن چیزی که باعث تمایز این پیکاپ با نسخه‌های استاندارد می‌شود رنگ نظامی آن است.

  • نیسان گلد لیف (۲۰۱۶)

نتیجه حاصله: بد نیست

نیسان که به جلب‌توجه عموم بی‌رغبت نبوده تصمیم رفت با همکاری اعضای تیم المپیک و پارالمپیک بریتانیا نسخه‌ای این خودروی الکتریکی با پوشش طلایی را معرفی کند.

  • ب ام و M5 کامپتیشن ادیشن (۲۰۱۶)

نتیجه حاصله: خوب

با معرفی نسل جدید M5 ب ام و تصمیم گرفت وداعی باشکوه با نسل قبلی داشته باشد و به همین خاطر نسخه کامپتیشن ادیشن ۶۰۰ اسب بخاری را معرفی کرد. این خودرو را نباید با پکیج کامپتیشن سال ۲۰۱۳ که قدرت ۵۷۵ اسب بخاری داشت اشتباه گرفت زیرا نسخه سفارشی تنها به تعداد ۱۰۰ دستگاه و با قیمت چشمگیر ۱۰۱ هزار پوندی ساخته شد.

این خودرو هم هرگز به بازار آمریکا راه نیافت اما نسخه‌های سیلور لیمیتد ادیشن با قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و سقف تولید ۵۰ دستگاهی روانه این بازار شدند.

منبع: autocar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رنج‌رور Holland & Holland عالیه؛ رنگ سبز فوق‌العاده خاص به همراه جزئیات و تجهیزات بی‌نظیر داخلی، هوش از سر هر کسی میبرن?? فیات ۵۰۰ فراری هم واقعا جذابه، یه خودروی شهری خیلی زیبا و البته سریع ❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. LAMBORGHINI

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این هوندا سیویک زیبا و دوست داشتنی که اینجا عکسش هست نسخه ی اروپایی نسل سوم این ماشینه با کد fn۲ شناخته میشد ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت

    سال ۲۰۰۷ قیمتش ۳۵ هزار دلار بود

    الان ۱۱ سال گذشته … قدرتش شده ۳۱۶ اسب و گشتاورش شده ۴۰۰ نیوتن متر یعنی تقریبا ۲ برابر . کلی امکانات بهش اضافه شده … ایمنیش بالا رفته … در حالی که قیمتش فقط ۵ هزار دلار افزایش پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. LAMBORGHINI

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بهترین ماشین این لیست هم با اختلاف کهکشانی نسبت به بقیه کسی نیست جز
    M3 E46 افسانه ای
    قیافه ی محشر ، به معنای واقعی کلمه محشر
    امکان نداره کسی قیافه ی E۴۶ رو دوست نداشته باشه ، سری M که دیگه هیچ حرفی باقی نمی‌ذاره

    وزن بسیار کم ۱۳۶۰ کیلو گرم

    گیربکس عالی (تعویض دنده در ۸ صدم ثانیه در سال ۲۰۰۶ !)

    ۴۰۰ اسب بخار
    ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور
    سقف سرعت بالای ۳۰۰

    استفاده ی گسترده از تکنولوژی فرمول ۱ و همینطور پلیمر تقویت شده ی فیبر کربن برای کاهش وزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. LAMBORGHINI

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این M3 رو دیدم یاد M۳ GTR افسانه ای که تو نید فور اسپید ۲۰۰۵ باهاش عشق می‌کردیم افتادم

    یادش بخیر تنها دلخوشی و انگیزم موقع بازی کردن نید فور اسپید و بالا رفتن تو بلک لیست این بود که با کمک Mia!!! بتونم BMWی خوشگلم رو از چنگال Razor در بیارم !!!

    اول بازی که M3 رو ازم می‌گرفتن کف و خون قاطی می‌کردم از شدت عصبانیت !

    جالبه بدونید بی ام و سال ۲۰۰۱ فقط ۸ تا M3 GTR ساخت که هر کدوم بالای 250 هزار یورو (نه دلار) قیمت داشتند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. غریبه

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اسم موست وانتد رو نیار که دلم خونه … ! حالا راجع به اون بازی بخوام صحبت کنم که تا صبح مینویسم ولی خب بحث اون BMW اسطوره ای شد گفتم اگه یه کامنت بِدم بد نباشه !
      نسخه تولید محدود و خیابانی M3 E46 GTR که تولیدش به 10 مدل با قیمت 250 هزار یورویی محدود شده بود یکی از خاص ترین بی ام و هاست که تقریبا داستان جالبیم داره !
      سال 2000 بود که BMW برای اولین بار مدل مسابقه ای از M3 رو به اسم GTR رو با تیم اشنیتزر موتور اسپورت وارد کلاس GT مسابقات ( ALMS ( American Le Mans کرد . مدل اول از یه موتور 3.2 لیتری شیش سیلندر خطی استفاده میکردکه بر اساس همون موتور E46 اصلی ساخته شده بود اما اون مدل چندان موفق نبود و فقط تونست یه برد بدست بیاره و در اکثر مواقع از 911GT3 – R کم میاورد ! برای همین قبل از شروع فصل 2001 بی ام و یه موتور v8 ( با کد P60B40 ) رو در کنار موتور V10 ای که برای تیم فرمول ویلیامز توسعه میداد ، توسعه داد و اون رو تو این مدل برای استفاده قرار داد و قید موتور قبلی زده شد چون مهندسا نمیتونستن قدرت بیشتری ازش بکشن . اقا این موتور تو 2001 به بی ام و نسبت به پورشه برتری داد و ترکوند و تونست تو همون کلاس از 10 مسابقه 7 برد بدست بیاره . پورشه گفت که بی ام و قوانین مسابقات و روح GT رو خدشه دار کرده چون این موتور v8 تو هیچ نسخه جاده ای استفاده نشده بود ! . واسه همینم تو پایان فصل 2001 بی ام و ده تا GTR خیابونی با اون قیمت تدارک دید که بفروشه چون قوانین میگفن که ماشینایی که وارد میشن باید در عرض 12 ماه از این قانون تو دو قاره برای فروش گذاشته بشن . واسه سال 2002 قوانین باز تغییر کرد و ماشینا برای اینکه بدون دردسر مسابقه میدادن باید حداقل 100 نسخه از خودشون و 1000 نسخه از موتورشون ساخته میشد . بی ام و هم که دید قضیه داره داستان دار میشه ناچارا این ماشینو کنار کشید !
      اما خب تقریبا با وجود عمر کمش اینجا پایان کار این ماشین نبود چون باز تو سالای 2003 ، 2004 و 2005 بی ام و این ماشین رو باز با همون تیم وارد مسابقات استقامت نوربرگرینگ کرد که تو دو سال اخر تونستن برد 2-1برای تیم بدست بیارن .
      M3 E46 GTR یه ماشین مسابقه ای فوق العاده بوده و اسطوره سازیش تو NFS بی دلیل نبوده !
      میشد بجای csl این نسخه رو تو این لیست دید قشنگ . واقعا قطعات زیادی با نسخه مسابقه ای مشترک بود ، حتی تو ظاهر ماشین ، که اونو فوق العاده میکرد . نسخه خیابونی GTR خاکستری رنگ هم تو نید فور اسپید موست وانتد حضور داشت علاوه بر ماشینی که اول بازی از دست میدی !
      اما فقط تو نسخه Black Edition و اونم تو بخش Quick Race ! و نمیدونم چرا ولی به شدت کند تر از M3 GTR اصلی بود !
      علاوه بر این نسخه اصلی M3 GTR بازی رو میشد تو یه چلنج مخفی تو بخش Challenge series به اسم Burger king challenge که با زدن کد تقلب burgerking تو صفحه اصلی باز میشد هم روند ! که بردن اون چالش قطعات Junkman رو تو بخش My cars باز میکرد !
      خلاصه اینکه خاطرات زیادی دارم من با این ماشین و آرزوی داشتنش از بچگی با من بوده !
      حیف که Cross لعنتی باعث شد تو کربن این ماشین دوست داشتنی خراب بشه و تو بازی بعدی هم خیلی باهامون نباشه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LAMBORGHINI

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        عالی بود
        در مورد M۳ GTR خیلی خوب توضیح دادی … زحمت کشیدی
        من از طرف همه ی کاربران و مخصوصاً خودم ازت تشکر می‌کنم

        M۳ جی تی آر اصلا یه جذبه ی خاصی داشت … تو کربن درسته زود از دستش می‌دادی اما اگه reward card به دست می‌آوری تو بخش quick race دوباره بهت میدادش … تو نید فور اسپید که به قول شما اسطوره ی بازی بود

        هندلینگ و توازن شاسیش بی نظیر بود … دریفت ها رو فقط با ۲ ماشین می‌تونستم بدون استرس (!) ببرم … یکی همین ام۳ و دیگری مزدا آر-اکس۷

        اینقدر گفتیم ام۳ جی تی آر که دلم هواشو کرد … یاد بک فایرش که از سمت راست رکاب میزد بیرون بخیر :-(

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. غریبه

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (12 ديدگاه)

          ممنون از لطف زیادت دوست گلم …
          خیلی خیلی خوشحالم اگه کامنتم تونسته ماجرا رو به زبون راحت بیان کنه و باعث زنده شدن خاطرات بشه !
          M3 GTR هیچوقت از ذهن ها فراموش نمیشه . ماشینی که مثل معشوقه این شاعرا ، همیشه با ما بی وفایی کرده و وقتی که باید میبود کنارمون نموده ولی همونموقع عاشقش بودیم و بعد از 13،14سال هنوزم همونقدر عاشقشیم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Fericuda

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    بی ام دبلیو و لنسر حرف ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali a

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    رنو مگان R چندتا دونه ایران هم اومد یادمه تو مجله ماشین تستش کردن… اون اسمارت هم خیلی بامزه شده…هوندا سیویک هم تیپ R همیشه عالی بوده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. lancer evo

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با وجود اوو ، دیگ بقیه جلب توجه نمیکنن?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا