چشم اندازهفته نامه

بهترین کابین خودرویی 2019 به انتخاب مجله CarBuzz

طراحی ظاهری یک خودرو معمولاً بیش از همه‌چیز روی تصمیم خریداران برای انتخاب یا عدم انتخاب یک خودرو تأثیر می‌گذارد اما کابین جایی است که فرد بخش اعظم اوقاتش را داخل آن خواهد گذراند. ما فکر می‌کنیم کابین خودرو مهم‌تر از طراحی ظاهری آن می‌باشد. ما در این نوشتار بهترین کابین‌های خودرویی سال ۲۰۱۹ صرف‌نظر از قیمت خودروها را ذکر کرده‌ایم. بله تمامی انتخاب‌های CarBuzz قیمت‌های بسیار زیادی دارند اما شاید بتوان کابین برخی خودروهای لوکس روزمره را بهتر از برخی مدل‌های فوق‌العاده خاص دانست.

از جمله خودروهایی که نتوانسته‌اند به فینال راه یابند می‌توان به استون مارتین DB11، آئودی Q8، مرسدس بنز S کلاس کوپه/کانورتیبل و ولوو XC90 اشاره کرد؛ اما از میان همه‌ی خودروهایی که امسال تست شده‌اند این سه خودرو جزو برترین انتخاب‌های CarBuzz بوده‌اند.

  • فینالیست: لکسس LC500

لکسس LC 500 2019 با آن استایل مربوط به خودروهای مفهومی کاملاً جلب‌توجه می‌کند اما همین زیبایی به کابین نیز سرایت کرده است. تقریباً تمامی سطح کابین این خودرو از چرم، آلکانترا یا فلز گران‌قیمت پوشیده شده است. ما الگوی دوخت زیبای روی صندلی‌ها و درب‌ها بسیار دوست داریم و کابین نیز روی راننده تمرکز کرده است. خودرویی که CarBuzz تست کرده به کابین برنزه‌ای دوست‌داشتنی مجهز بوده اما لکسس برخی نسخه‌های خاص این خودرو با کابین‌های رنگی شامل آبی، نارنجی و زرد را نیز معرفی کرده است.

ما طرفدار سیستم اطلاعات سرگرمی لکسس نیستیم اما پشت آمپرهای الهام گرفته از LFA جذاب هستند. پشت آمپرها نه تنها بسته به حالت رانندگی تغییر می‌کنند بلکه درست همانند LFA یک صفحه دیگر را نیز نمایش می‌دهند. با قیمت پایه ۹۲۳۰۰ دلاری، LC 500 در واقع با فاصله قابل‌توجه ارزان‌ترین خودروی لیست است.

  • فینالیست: رولزرویس کولینان ۲۰۱۹

برخی بسیاری از خودروهای لوکس دیگر که می‌خواهند با تکنولوژی‌های زیاد راننده را کلافه کنند، رولزرویس کولینان ۲۰۱۹ نگاهی به پایه و اساس کابین خودروها داشته و از متریال لوکس و طراحی ساده استفاده کرده است. چوب لوکس کابین به اندازه‌ای هست که بتوانید با آن یک آتش درست و حسابی درست کنید و اگر دکمه یا سوئیچی با ظاهر فلزی را لمس کنید باور خواهید کرد که با واقعیت طرف هستید. زمانی که وارد کابین شوید پایتان را روی کف‌پوشی ۱۵۰۰ دلاری می‌گذارید.

برخلاف دو خودروی دیگر این لیست، صندلی‌های عقب جایی هستند که حتماً باید روی آن‌ها نشست. CarBuzz شانس تست این خودرو با آپشن تئاتر ۸ هزار دلاری، میزهای پیک‌نیک ۴ هزار دلاری و کنسول عقب ثابت ۱۷۵۰۰ دلاری را داشته است. این کنسول وسط حتی دارای یک جفت لیوان ویژه و یک مینی یخچال است. قیمت پایه کولینان برابر با ۳۲۵ هزار دلار بوده اما خودروی تست شده قیمت ۴۲۰ هزار دلاری داشته است.

  • برنده: بنتلی کانتیننتال GT 2019

باید صادق باشیم. این جایزه کمترین حرف‌وحدیث را داشته است. دلیلش نیز جذابیت بی‌نهایت کابین بنتلی کانتیننتال GT 2019 بوده است. هر سانتی‌متر مربع کابین این خودرو داستانی برای خودش داشته و غیرممکن است که درباره هر بخشی سخن نگویید. ساخت کابین این خودرو هزار نفر از کارمندان بنتلی را درگیر خود کرده و در آن از چرم ۱۰ گاو و ۲.۸ کیلومتر دوخت استفاده می‌شود.

بعد به داشبورد می‌رسیم که از چوب یک‌تکه استفاده کرده است. وقتی پیشرانه را روشن کنید پانل چوبی چرخیده و یک صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی یا سه نشانگر آنالوگ پدیدار می‌شوند. این کابین مختص جیمز باند بوده و واقعاً در آن حس خوبی خواهید داشت. اگر بپرسید چرا بنتلی کانتیننتال GT قیمت ۲۰۰ هزار دلاری دارد ما به شما خواهیم گفت فقط سوارش شوید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. پرسپولیس

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعا خودروهای بهتری از نظر کابین وجود داشتند به خصوص کابین خودروهای آئودی . از بین این ۳تا انتخاب من لکسس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid SS

      ۱۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      منم همینطور البته آئودی و بنتلی هم زیبان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      منم با لکسوس موافق ترم، سال معرفیش قدیمی تر هست اما همچنان جذابیت زیبایی داره، کابین حس ارامش و خاص بودن داره !!!
      رولزوریس دیگه بیش از حد کلاسیک هست، بنتلی هم واقعا سوپر لوکس اشرافی و مدرن .
      ولی بازم بنظرم حس ارامش و خاص بودن از این لکسوس مخصوصا با این ترکیب رنگ پیدا نشدنی هست
      امیدوارم تویوتا یه فکر ه حال این اینقوتیمنت سیستم بکنه ک واقعا همیشه بهش نقد وارد هست و ادامه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. M3csl

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    همشو بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    لکسس
    از چوب خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهردادكمال

      ۱۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (203 ديدگاه)

      موافقم یاد پیکان ۴٨ میوفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3899 ديدگاه)

    carbuzz خوش سلیقگی کرده با این انتخاب های قشنگش
    عاشق کابین لکسوس شدم ؛ با کیفیت ترین سامورایی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. HR3

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    حق بنتلی بود عالی خدایی البته به نظرم اینم مثل توپ طلا نیاز به اصلاح داره
    یعنی باید کلاس بندی بشه معلومه یه کابین در کلاس هیوندای i20 و تویوتا پریوس شانس رقابت با بنتلی و رولزرویس رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Shirko

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (254 ديدگاه)

    نمای داخلیه همه بسیار لوکس و چشم نوازه ، ولی بنده کابین بنز amg gtr رو خیلی دوست دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. meysam

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    لکسوس از اون دوتا خیلی جذابتره. بعدش بنتلی. رولزرویس هم که بنظر من داشبوردش اصلا قشنگ نیست بنز مایباخ خیلی زیباتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. MAHDI

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رولزرویس و بنتلی از نظر اشرافیت و تجمل با تمام خودروسازان دیگه تفاوت دارن. مخصوصا مدل فانتوم و مولسان که کاخ های متحرک هستن و هنر توشون موج میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۱۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما با این روحیه انقلابی اینجا چکار میکنی؟؟!! شماها هم دیگه عشق تجملاتین البته حق دارین کل کشور مال شماست!!! بچه های مقامات و انقلابیها همه کانادا و آمریکا هستن دمتون گرم خسته نباشید دلاوران!!! لطفا منتشر کنید سانسور تو ۲۰۲۰ خجالت آور و تهوع آوره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Just bentley continental

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (540 ديدگاه)

    عالییی یه کانتیننتال داشته باشم دیگه چیزی نمی خوام حتی خونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Farzad

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    کولینان بهتره کانتینتال بود به نظرم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. نایت کینگ

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا دنیا داره به چه سمتی میره ما به چه سمتی ؟؟؟ چرا ما باید با این همه منابع عظیم حسرت اینا رو بخوریم ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ایلیا

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    ای کابین ساده ی رولزرویز حتما یه نکته ای داره که همیشه به عنوان بهترین انتخاب میشه و هر برند جدیدی که بخواد وارد کلاس فوق لوکس بشه از روش کپی میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. samurai

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (546 ديدگاه)

    کدومو بدم………………………………….
    لکسوسو بده :))))))))))))))))))
    کابین رنگ ابی لکسوس عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      ولی به نظر من ترکیب زرشکی با مشکی زیبا تر از ابی هست(صندلی ها و بخشی از رو دری ها زرشکی و باقی کابین مشکی).
      البته رنگ بندی و تریم کاملا سلیقه ای هست. ودست ما هم از هر رنگش کوتاهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    مدتها قبل کامنتهای زیادی در مورد کابین لکسوس Lc500 گذاشتم ، اما بازگو کردنش خالی از لطف نیست .
    دوستان ، قبلاً گفتم باز هم میگم ، فضای داخلی دو خودرو شما را به وَجد میاره بنز S اتاق w222 و لکسوس Lc500 ، این رو میگم چون از نزدیک و مستقیم کابین خیلی از لاکچریها و اسپورتها را هم لمس کردم و به این نتیجه رسیدم که احساسی که از کابین این دو خودرو به شما منتقل میشه فَرایه باقی خودروهاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mohammadreza

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    کابین لکسوس داره تنه میزنه به تنه بنتلی و رولزرویزس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ali a

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بین ماشین های ارزانتر هم میشه به سوپرا.سوناتا.جنسیس g70. کونا الکتریکی و cla .a مرسدس اشاره کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر.عارف

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من هم مثل برخی از دوستان نمای داخلی ( داشبورد ) در رتبه ی بالاتری از نمای بیرونی قرار داره . چراکه راننده بیشتر داخل کابین نشسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Khosrow

    ۱۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    Ferrari Superfast انتهای هرچی کابینه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهرداد

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    بنتلی فوق العادست یه ترکیب جور و خاص از طراحی کلاسیک و مدرن. همینطور به نظر من جای کابین های پورشه تایکان و فراری 812 و روما هم میتونست اینجا باشه البته روما هنوز تولید نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (80 ديدگاه)

      همینطور استون مارتین DBX

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. net

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    در حال حاضر زیباترین و بهترین صندلی و کابین جهان مربوط به ایودی a8 مدل 2019 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. iman

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    طراحی داخلی لکسوس بسیار زیباست حتی از نظر من بیش از دو خودروی دیگه ولی من طراحی اس کلاس کوپه رو بیش از هر خودرویی میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مرتضی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    راستش منم کابین بی ام و سری 6 و صد البته فراری 812 سوپرفست رو از اینا زیباتر میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Mclaren 720s

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    انتخاب بجایی بود واقعا کابین بنتلی اوج زیبایی و اشرافیته??? لطفا رولز رویس و بنتلی رو با گاری هایی که نام میبرید مقایسه نکنید?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا