چشم اندازهفته نامه

نگاهی به فرزندان ازدواج پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها!

در دنیای خودروسازی، بارها دیده‌ایم که خودروسازان دو نوع مختلف خودروها را باهم ترکیب کرده و کلاس جدیدی را ایجاد می‌کنند. مصداق بارز این موضوع، کراس‌اوورهای کوپه یا سدان‌های کوپه هستند که چند سالی است مُد شده‌اند. یکی دیگر از این ترکیب‌ها که کمتر موردتوجه قرار گرفته‌ اما پیوند شاسی‌بلندها با پیکاپ‌ها است که جدیدترین نمونهٔ آن هیوندای سانتا کروز است. حال به همین بهانه قصد داریم در اینجا تعدادی از این خودروهای ترکیبی را معرفی کنیم.

فورد اکسپلورر اسپرت ترک

تولید: ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰

فورد اکسپلورر اسپرت ترک همان‌طور که از نامش مشخص است، اکسپلورری بود که یک قسمت بار به آن اضافه شده بود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ معرفی و با مدل ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد. هرچند این خودرو عضوی از خانوادهٔ اکسپلورر محسوب می‌شد اما از لحاظ فنی یک پیکاپ میان سایز دو کابین به‌حساب می‌آمد. اکسپلورر اسپرت ترک شکاف بین رنجر یک‌ونیم کابین و F150 را پُر می‌کرد زیرا در آن زمان نسخهٔ دو کابین رنجر در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شد. اکسپلورر اسپرت ترک که در دو نسل تا سال ۲۰۱۰ تولید شد، اشتراکات فراوانی با نسل‌های سوم و چهارم اکسپلورر شاسی‌بلند داشت و به‌صورت محرک عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شد.

شورلت آوالانچ

تولید: ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳

آوالانچ اساساً نسخهٔ پیکاپ شورلت سابربن محسوب می‌شد. این خودرو که در سپتامبر ۲۰۰۱ با مدل ۲۰۰۲ به بازار آمد، در دو نسل تا سال ۲۰۱۳ تولید شد. نسل اول آوالانچ با طراحی متفاوت قسمت جلو و روکش‌های پلاستیکی بدنه، در ظاهر کمی از سابربن متمایز شده بود اما نسل دوم آن به‌جز در قسمت بار، کاملاً با نسل دهم سابربن یکسان بود. برخلاف اکسپلورر اسپرت ترک، آوالانچ یک پیکاپ فول سایز بود و در سال‌های ابتدایی تولید بسیار موفق عمل کرد به‌گونه‌ای که فروش آن در سال ۲۰۰۳ به ۹۳ هزار دستگاه رسید و عنوان پیکاپ سال ۲۰۰۲ موتورترند را هم از آن خود کرد.

کادیلاک اسکالید EXT

تولید: ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳

جنرال موتورز بر اساس شورلت آوالانچ، در سال ۲۰۰۱ نسخۀ پیکاپ کادیلاک اسکالید را هم با نام EXT معرفی کرد. این خودرو یک پیکاپ لوکس بود که برای رقابت با لینکلن بلک‌وود در نظر گرفته شده بود. اسکالید XET اما برخلاف آوالانچ، هرگز موفق نبود و هیچ‌گاه نتوانست سهم زیادی از کل فروش اسکالید را به خود اختصاص دهد تا جایی که در سال ۲۰۱۳ با فروش تنها ۱,۹۷۲ دستگاه، یکی از کم‌فروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا لقب گرفت.

جی‌ام‌سی اِنووی XUV

تولید: ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵

در بین همهٔ خودروهای این لیست، جی‌ام‌سی اِنووی بیشترین شباهت را به یک شاسی‌بلند دارد و شاید در نگاه اول اصلاً آن روی پیکاپی آن مشخص نباشد اما در این خودرو جنرال موتورز ابتکار جالبی به خرج داده بود. انووی XUV بر اساس نسخهٔ کشیدهٔ اِنووی XL ساخته شده بود اما در عقب به سقف جمع شونده مجهز شده بود که صندوق بار را به یک قسمت بار پیکاپ مانند تبدیل کرده و امکان حمل اشیاء بلند را فراهم می‌کرد. علاوه بر این، درب صندوق هم که به شیشهٔ باز شونده مجهز بود، در دو جهت یعنی هم به سمت عرضی و هم پایین باز می‌شد که در حالت دوم به طول قسمت بار اضافه می‌کرد. هرچند این ایدهٔ جالبی بود که یک شاسی‌بلند را به یک پیکاپ تبدیل می‌کرد اما فروش انووی XUV بسیار پایین‌تر از حد انتظار بود و به همین دلیل تولید آن پس از تنها دو سال خاتمه یافت.

هامر H2 SUT

تولید: ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹

هامر H2 شاسی‌بلند غول‌پیکری بود که در سال ۲۰۰۲ به بازار آمد. سپس چند سال بعد نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۰۴، هامر نسخهٔ پیکاپ این خودرو را با نام H2 SUT معرفی کرد. این خودرو تا حد زیادی با برادر SUV خود یکسان بود و صرفاً صندوق بار آن حالا به یک قسمت بار روباز کوچک تبدیل شده بود. حتی چراغ‌های عقب H2 SUT هم با نسخهٔ SUV یکسان بود. بااین‌حال، این هامر پیکاپ ظرفیت حمل یک تن بار را داشت.

هوندا ریج‌لاین

تولید: ۲۰۰۵ تاکنون

ریج‌لاین پیکاپ میان سایزی است که همچنان در بازار حضور دارد. این خودرو که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد و هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد، بر اساس کراس‌اوور فول سایز پایلوت ساخته شده و درواقع نسخهٔ پیکاپ پایلوت محسوب می‌شود. به همین دلیل، ریج‌لاین ساختاری یکپارچه دارد و نوع قوای محرکهٔ آن به‌صورت عرضی و محرک جلو است. البته هوندا این پیکاپ را به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌کند. نسل دوم ریج‌لاین که در ژوئن ۲۰۱۶ معرفی شد، علیرغم تغییراتی که برای مطابقت با وظیفهٔ حمل بار تجربه کرده، در ۷۳ درصد از قطعات با پایلوت اشتراک دارد.

رنو داستر اوروچ

تولید: ۲۰۱۵ تاکنون

داستر اوروچ پیکاپ کامپکتی است که رنو برای بازار آمریکای جنوبی طراحی کرده است. این پیکاپ که در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، بر اساس نسل قبلی داستر ساخته شده اما فاصلهٔ محوری آن ۱۵۵ میلی‌متر افزایش یافته است. این پیکاپ کوچک که صرفاً به‌صورت دو کابین عرضه می‌شود، ظرفیت حمل پنج نفر سرنشین و ۶۸۰ کیلوگرم بار را دارد.

جیلی فاریزون FX

تولید: ۲۰۲۰ تاکنون

سال گذشته جیلی پیکاپ عجیبی بنام فاریزون FX را به بازار چین عرضه کرد. این پیکاپ بر اساس کراس‌اوور جیلی بویو (Boyue) ساخته شده و درواقع همان بویو است که قسمت باری به انتهای آن اضافه شده است. به همین دلیل این دو ماشین تا ستون D تقریباً به‌طور کامل باهم یکسان هستند و فاصلهٔ محوری آن‌ها هم برابر است. این پیکاپ عجیب چینی قسمت بار کوچکی دارد که تنها ۱,۱۲۵ میلی‌متر طول و ۱,۲۳۰ میلی‌متر عرض دارد. کف این قسمت از چوب مصنوعی ساخته شده و روی آن‌را هم می‌توان با کاوری به‌طور کامل پوشاند.

هیوندای سانتا کروز

تولید: ۲۰۲۱ تاکنون

همان‌طور که در مقدمهٔ مطلب گفته شد، جدیدترین ترکیب شاسی‌بلند و پیکاپ در هیوندای سانتا کروز پدیدار شده است. این پیکاپ که پلت‌فرم مشترکی با نسل جدید توسان دارد، در ظاهر نیز بسیار به برادر کراس‌اوور خود شبیه است؛ بنابراین در سانتا کروز هم از شاسی مستقل یا نردبانی خبری نیست و انتقال قدرت به‌صورت محرک جلو خواهد بود هرچند که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. فاصلهٔ محوری این پیکاپ ۲۴۹ میلی‌متر از توسان بیشتر است و می‌تواند تا حداکثر ۷۷۰ کیلوگرم بار را حمل کند. سانتا کروز چند ماه پیش رونمایی شد و هنوز به بازار عرضه نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    عجب تیتری خخخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. new RAMIN

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    جیلی نسبت به ساناتا کروز و اون رنو هه بسیار طراحی منطقی تری داره
    اینم عکس داخلش فاریزون fx 👇
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/09/Geely-Farizon-FX-3-767×575.jpg
    .
    به نظرم با توجه به قیمت مفت پایه 18 هزار دلای خیلی خوبه یه دونه بخری(به عنوان ماشین نو و 0 کیلومتر ) برای استفاده روزمره. بدرد مغازه دار ها میخوره میخوان بار ببرن ولی زیاد پول ندارن پیکاب گران و قوی بخرن.

    به نظرم با توجه به موتور 1.8 لیتری توربو قدرت 184 اسب و گشتاور 300 نیوتون و قیمت 18 هزار دلاری بسیار خودرو خوبی به عنوان ماشین دمه دستی مغازه دار خیلی خوبه.
    .
    اون رنو هم که… هیچی. یه **** متحرک // سانتاکروز هم طراحیش عجیب هست ولی بدک نیست

    بقیه هم که همه عالی👍👍
    ( به غیر از اون جی ام سی و اون کادیلاکه. طراحیشون یه جوری بود. )

    با اینکه از صنعت خودرو سازی ژاپن به هیچ وج خوشم نمیاد و هیچ گاه ژاپنی نمیخرم
    ولی این هوندا ریج لاین خیلی به دلم نِشست.

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. امیر

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      بله صنعت خودروسازی چین خیلی جالب تره.
      من هم مزدا رو می فروشم جیلی می خرم.
      آخه برادر من یه بار یه نظر درست و حسابی بده جیلی رو خداوکیلی نگاه کن انگار قسمت بار رو با چسب چسبوندن. فکر کنم اگر با جیلی محکم بری توی دست انداز قسمت بار کنده میشه.
      بعد میگی طراحی معقول تری نسبت به رنو و هیوندای داره.
      کادیلاک و شورولت هم خداوکیلی از حق نگذریم وضعشون خیلی بهتره نسبت به کل این لیست و به نظرم نباید ماشین های بدی باشن.

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. new RAMIN

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        جیلی تخصصش ساخت وانت که نیستش. اینم همنیوطوری ساخته. تخصص جیلی حتی ساخت وانت و کامیونت هم نیست هرکسی را بهر کاری ساختن. جیلی این ماشین رو برای افراد کم درامد ساخته بتونن حداقل یه شبه پیکاب سوار شن.

        درضمن اقای X یا Y که پراید داره ( منظورم شما نیستی دوست عزیز. کلی میگم) که داخلش از پلاسیتک خشک خشک درست شده و ایربک هم نداره برای 20 ساله پیشه لزومی نداره درباره جیلی نظر بده. همین جیلی تاکسی هاس لندن ، ولوو ، و نیمی از لوتوس رو خریده. همین لوتوس ایویجا به کمک سرمایه گذاری جیلی درست شد.

        اقای X یا اقای Z که پژو 206 داره نباید در باره جیلی نظر بده چون اصلا هنوز نمیدونه این شرکت با کدام کمپانی ها کار میکنه. ( دوباره میگم منظور من شما نیستی کلی میگم)
        .

        گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه بوه میده. حکم ما ایرانی هستش که نمیتونیم کره ای و چینی بخریم میگم اه اه آشغاله.

        الان من پول ندارم جنسیس g90 بخرم. اما آیا باید بیام تو سایت ها بگم اشغال؟
        الان من پول ندارم هونگکی h9 بخرم. اما آیا باید بیام تو سایت ها بگم آشغال؟

        .
        برای من که هروز میرم سرکار برای من که هفته یه بار میرم با خانواده پارک و برای منی که ماهی یه بار میرم بیرون تهران دیگه فرقی بین changan & geely و هیوندای و کیا و اشکودا سئات و مزدا و هوندا نمیبینم !!!

        من دیگه فرق خیلی زیادی بین بنز E کلاس و جنسیس G80 نمیبینم!!
        من دیگه فرق زیادی بین تیگوان و cs55 پلاس 2022 نمیبنم !!
        من دیگه فرقی بین byd هان و تسلا مدل 3 نمیبینم !!

        تنها فرق هایی که میبینم در سواری و در برند هستش. برند که هیچی. در سواری هم با توجه به قیمت کمتر رقبا کاملا طبیعی هستش. خب خودرو ارزونتره. ‌

        مثلا byd هان و تسلا مدل 3

        هر دو برقی.
        هردو شتاب زیر 4
        هردو پیمایش بالا 400 کیلومتر
        تازه کیفیت byd هان خیلی بیشتره.
        سواری هان هم به علت نوع ساختار خیلی خوبه.
        تازه قیمتش هم ارزونتره.

        شما الان فرقی بین مدل تسلا 3 و byd هان میبینی ؟؟

        کسی که 4 دهه زندگی کرده دیگه فکر این برند بازی ها و شتاب بازی ها و این پز دادن ها نیستش. فکر راحتی آسایش آپشن و لذت هست با قیمتی کم.

        همه افراد بالای 40 یا 50 سال دنبال کره ای هستش.
        در ایران هم اکثرا دنبال یا کره ای یا چینی. چون لذتشونو بردن و دیگه نیازی به برند بازی و پز دادن ماشینشون نیستن. ( البته تو ایران تویوتا هم افراد سن بالا سوار میشن )

        شما افرادی هستید که با 30 هزار دلار میرید کامارو پایه میخرید. خب بله جوان هستید. ولی من دنبال ماشینی مثل xingnu L و uni k هستم. دنبال این ماشین ها هستم تا حداقل آپشن هاشونو بتونم استفاده کنم و از خودرانش لذت ببرم.

        سن بسیار بسیار تعیین کننده هست. شما هم به سن من برسید دیدگاهایی شبیه من خواهید داشت. البته تا شما ها به سن من برسید احتمالا چین کل جهانو تصاحب کرده در صنعت خودرو.

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        موافقم 0
        مخالفم 5
        1. Amir Machine

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1202 ديدگاه)

          جهت اطلاع
          جیلی فاریزون به نسبت چینی‌ها اصلا وانت ارزونی نیست، قیمتش از 18600 دلار شروع میشه
          با این پول میشه از خود چینی‌ها وانت‌های درست و حسابی خرید، مثل مکسوس T90 با قیمت 19800 دلار و موتور دیزلی 215 اسبی و شاسی نردبانی
          مکسوس T90 هرچند چینیه اما لااقل برای وظایف وانت خیلی بهتر از یه کراس‌اووره که یه قسمت بار بهش چسبوندن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          یه کاربری به اسم universهم میگفت من تیبا دارم درحد تیبا نظر میدم حق ندارم درمورد ماشین بالاتر از ۳۰۰میلیون نظر بدم! الان مطمئن شدم که اون اکانت فیک خودته،درضمن،شما که میگی من نمیتونم نظر بدم برای چی؟ یه دلیل منطقی بیار چرا نمیتونی؟ بخاطر اینکه پولت بهش نمیرسه؟ الان نویسنده های پدال هم حتما همه بوگاتی و کویینیخ زگ دارن که دارن مطالب خودرویی سایت دیگه رو از تاتا نانو تا بوگاتی و رولزرویس ۲۸میلیون دلاری ترجمه میکنن؟ چی میزنی برادر؟ برو با چانگان وارداتیت که کیفیتش از پرایدم بدتره خوش باش، سوار یه آشغالی مثل sx5 شدم اومدن برای اینکه یکم جذاب بشه و مشتری بپسنده یکم شیشه کاری کردن که طرف بخره،هی روی صندلی که میشینی بوی پلاستیک حس میشه،به اندازه کافی از چینیا شنیدیم،قرارم بود خداحافظی کنی از شرت راحت شیم!
          پدال لطفاً حذفش نکن 🙏

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          جناب رامین،خودت میگی آپشن برام مهمه، پس برای چی میای سایت تخصصی خودرو؟ خودت میگی برند برام مهم نیست پس چرا توی هرپستی که اسم از یه برند خاص میاد دوباره چینیارو وسط میکشی؟ تو یه آپشن بازی و بس،اینجا هیچکی با تو مشکلی نداره اما خودت خودتو خراب می‌کنی اونم با این حرفا،لطف کن تو که چینی بازی فقط تو مطالبی که به چینی مربوطه نظر بده،اینطور هردو طرف مشکلی نداریم….

          موافقم 3
          مخالفم 0
        4. new RAMIN

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          یه پسری که هنوز گواهینانه نگرفته و اصلا نمیدونه گاز کلاچ چیه و برای اینکه بگه من فلان بهمانه میگه شورلت نوا دارم😂😂😂 بچه 15 ساله شورلت نوا ؟
          بعد داره درباره چینی ها هم اظهاز نظر میکنه…🤣

          درضمن اون اقای یونیورس که میگی چندتا دیدگاه داشت ؟؟ 1000 تا ؟ یا 10 تا؟ من تو این 1 هفته نبودم خیلی ها اومدن اومدن اکانت فیک زدن شاید یگی از دوستان اومده اکانت فیک زدن منو کوبونده.

          درضمن اگه اکانت بزنی با ایمیل دروغکی کامنتت 1روز میره تو تایید بعدش یا منتشر میشه یا نمیشه.

          پس بیخودی هعی نگید اکانت فیک میزنی و. و. و.
          نکنه خودت اکانت فیک داری ؟ اخه کسی که خودش یه کاری میکنه فکر میکنه دیگران هم اینکارو میکنن.

          (( برو با چانگان وارداتیت که کیفیتش از پرایدم بدتره خوش باش، سوار یه آشغالی مثل sx5 شدم اومدن برای اینکه یکم جذاب بشه و مشتری بپسنده یکم شیشه کاری کردن که طرف بخره،هی روی صندلی که میشینی بوی پلاستیک حس میشه))

          حداقل ماشینم از بنجل و آشغال ترین خودرو جهان یعنی شورلت نوا عهد مصر خیلی خیلی بهتره که هعی تیلیغشو میکنی و میگی من اینو دارم.

          تازه هنوز به سن گواهینامه هم نرسیدی میگی نوا دارم 🤣

          .
          ((جناب رامین،خودت میگی آپشن برام مهمه، پس برای چی میای سایت تخصصی خودرو؟ خودت میگی برند برام مهم نیست پس چرا توی هرپستی که اسم از یه برند خاص میاد دوباره چینیارو وسط میکشی؟ تو یه آپشن بازی و بس،اینجا هیچکی با تو مشکلی نداره اما خودت خودتو خراب می‌کنی اونم با این حرفا،لطف کن تو که چینی بازی فقط تو مطالبی که به چینی مربوطه نظر بده،اینطور هردو طرف مشکلی نداریم))

          شما و امثال شما ها هم هر وقت فهمیدید نیاید تو پست چینی و از اون بد نگید من هم دیگه تبلیغ چین رو نمیکنم. ولی وقتی که میایی از چین بد میگی
          بنده هم میایم در هر پستی تبلیغ چینی میکنم تا **** برخی آتش بگیرد.

          هر وقت یاد گرفتید نیاید تو پست کره ای ها و چینی تا حرف بی مربوط نزنید بنده هم رعایت میکنم.

          گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه بو میده.

          پسری که دستش به چینی و کره ای نمیرسه میگه اه اه بو میده و ادعا های مریخی هم داره🤣 نوا ؟؟ 15 سال ؟ 🤣

          برو همون با نوا فانتزیت خوش باش. قالپاق بعضی ماشین ها شرف داره به 100 نوا زمان مصر.

          پدال کامنتمو سانسور نکن. با سپاس.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اکانت فیکم کجاست؟همت بکن بگرد ببین کی اکانت فیک منه چینی باز ******
          درضمن،دوستان اطلاع دارن نیازی نیست تو بیای برای من حکم بزنی اینو داره یا نداره! بعدشم تو واقعا فکر کردی من ۱۵سالمه!؟ توهماتت قابل هضم نیست! نه که خودت ۱۰سال بیشتر نداری توی اکانت فیک زدن هم استادی اونوقت میگی من ۴۴سالمه! بیخیال بابا!😂😂😂😂
          درضمن،اینم بگم نوا مال مصر نیست! آره آقای آپشن باز نوا فقط تو آمریکا،ایران و آمریکای جنوبی تولید شده کجا مصر رفته؟😂
          درضمن چانگان شد بنتلی نوا شد بنجل؟!😂😂 هیچکی جز خودت مگه همچین حرفیم میزنه؟ اگه بود باید تایید میکرد! درضمن چانگانم مگه قالپاق داره!!😂 اگه داره که دیگه هیچ!😂😂😂
          این تویی که توی هرپست برای چینیای بنجل و بی مصرف تبلیغ می‌کنی من نهایتش تو دو کامنت اونم برای اکانت خودت که میگی ۳۰۰تومن دارم چی بخرم گفتم!😂😂
          هر موقع تو هم توی پست های غیر چینی بحثو به چینه قاتل نکشیدی اونوقت ما هم رعایت میکنیم، چانگان باز هم برای ما شد آدم آخه!😂 اف داره جوابتو بدم اما مجبورم، چینی باز!😂😂😂
          پدال لطفاً کامنتمو حذف نکن 🙏 تشکر…

          موافقم 2
          مخالفم 0
        6. Amirreza

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          آقا آبتین شما خودت توی کامنتات گفتی ۱۵ سالمه ( قصدم دفاع از رامین نیس)

          موافقم 1
          مخالفم 1
        7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          راستش بیشتر برای رد گم کنی میگم،وگرنه آقا حمید به ماجرا پی برد!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بابا رامین! قبلا به تسلا فنا ماله کش می‌گفتیم تو دیگه دست همه رو از پشت بستی! آخه همچین ترکیب مزخرفی چجوری معقوله! صد رحمت به طراحی هیوندای و رنو! حداقل میشه اسمشو پیکاپ گذاشت اما اون دیگه اوته!😂😂
      تو هم که عشق چینی!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Tesla+🏁

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (450 ديدگاه)

        از اول هم با اون طرز نوشتنش معلوم بود اکانت دوم رامن هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا 👌

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      زاپنی دیگه نمیتونم ان بخری مگه تو need for

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Amirreza

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      رنو داچیا یه ماشین اقتصادی و فوق العاده با دوامه و برای آفرود سبک هم مناسبه ، سانتا کروزم شاید طراحیش زیادی فانتزی باشه و یه پیکاپ برای حمل گل و چمدونو اینا باشه اا برای آفرود اما توی یکی از تیپاش ۳۰۰ اسب بخار قدرت داره که این خیلی برای این قد و قواره خوبه بقیه هم نیازی به تعریف ندارن اما نویسنده جی واگن وانت رو هم فراموش کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (10264 ديدگاه)

      جیلی را که دیدم ، یاد باغ رضوان افتادم ، فکر کنم به سفارش قبرستان‌ها ساخته شده 😂 !

      سانتاکروز هم که تکلیفش از قبل مشخصه ، آمده که یه دوری بزنه برگرده پشت درهای شکست‌خورده‌های کره‌ای !
      فقط ماندم به عنوان یک خریدار و دنیایی از پیکاپ‌های جذاب ، چه دلیلی هست که طرف دلار حروم خرید سانتاکروز کند !

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        🙄🙄

        موافقم 1
        مخالفم 0
    6. Roham

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (735 ديدگاه)

      فاریزون یه جوری نیست؟!
      کادیلاک یه جوریه؟!! 😯😐

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایران

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    آقا سایت رو درست کنید لطفا

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سردبیر

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود.
      باتوجه به بازخورد مخاطبان عزیز، طراحی سایت به حالت قبلی برگردانده شده. اگر به هم ریختگی یا مشکلی مشاهده می کنید لطفا رفرش کنید یا کش مرورگر خود را پاک کنید یا در پی سی از CTRL+F5 استفاده نمایید. پوزش از مشکل ایجاد شده

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        سلام سردبیر جان،
        نسخه دارک هیچ مشکلی نداره ولی به شرط اینکه درست پیاده بشه
        ببخشید ولی نسخه ای که شما آوردی بالا شبیه این بود بدی یه بچه 5 ساله نقاشی تیره کنه
        شما که تو هیمن نسخه هم از بوت استرپ داری استفاده میکنی کافی بود یه نگاه به قالبای آماده دارک بوت استرپ بندازی کاملا متوجه میشدی مشکل کجاست که کاربرارو اذیت کرده
        وگرنه نسخه دارک خیلی هم خوبه و درست پیاده بشه کاربرا راضی هم میشن

        موافقم 4
        مخالفم 0
  4. مسعود

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فقط فاصله محور جیلی😂
    بار زیاد بزنی احتمالا کلش میره تو هوا 😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      مزخرف ترین ماشینی که تابحال دیدم…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    درب و داغون ترین های این لیست : جیلی فاریزون FX ، جی ام سی انووی ، فورد اکسپلور اسپرت ترک
    بقیه از نظر من مشکلی ندارن. از کادیلاک و شورولت هم خوشم اومد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. BenzSLR

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اون جیلیه انگار یه کراس اووره بهش یه جا بار چسبوندن😐

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    جیلی رو باش!😂😂😂 اینم شد طراحی آخه! صد رحمت به طراحی سانتاکروز،جیلی انگار کاردستی شده،بعد بعضیا میان حرف از پیشرفت چین میزنن!!😂😂⁦🤦‍♂️⁩

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. دانیال

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    شاید دوستان براشون جای تعجب باشه …
    من بد جوری اون داستر پیکاپ رو می‌خوام
    داستر دو دف هایی که تو ایرانه نیاز من رو برای مسافرت برآورده می‌کنه اما نیاز به یه ماشین وانت کم استهلاک هم دارم بخاطر کارهام .
    این داستر اوروچ برای من هم خداست هم خرما

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اتفاقا جای تعجب نداره،به هرحال یه وانت شبکه برای کارهای سبک،من از کسی که جیلی رو انتخاب میکنن متعجبم!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (615 ديدگاه)

    جیلی رو میبینم خندم میگیره به خدا این چه سمیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      سم سیانوریه برای خودش….

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. خوشنام

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    بقیه رو بیخیال، عجب رخی داره سانتاکروز

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. Nobody

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جیپ گلادیاتور پس چه شد؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      حتما یادشون رفته،سخت نگیر برادر…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. محمد مختاری آذر

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    به نظر من سانتاکروز زیباترین طراحی رو داره واقعا عالی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Amirreza

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    جیلی رو که کلا ولش کن بقیه هم خوبن و نسبتا کاربردی ، اسکالیدم خیلی خوبه ولی نمیدونم چرا پیکاپ شدن بهش نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. charger

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جیلی از پراید دمپایی هم سمتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      صد رحمت به پراید وانت! باز حداقل وانته این بقول رامین شبه وانته!😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا