چشم انداز

قدیمی‌ترین خودروسازان جهان، از پژو و رنو تا بنز و کادیلاک

در این مطلب قصد داریم با سفری به تاریخ خودروسازی، داستان برندهایی را مرور کنیم که صنعت خودروسازی جهان را شکل دادند.

تاریخچه خودروسازی به بیش از یک قرن پیش بازمی‌گردد یعنی زمانی که بنز موتورواگن در سال ۱۸۸۶ به‌عنوان اولین خودروی تولیدی جهان معرفی شد. بااین‌حال، برخی شرکت‌های خودروسازی حتی از این تاریخ نیز قدیمی‌تر هستند. بسیاری از برندهایی که امروز به‌عنوان خودروساز می‌شناسیم، فعالیت خود را با تولید محصولاتی غیر از خودرو آغاز کردند و سپس به صنعت خودروسازی روی آوردند. در این مقاله، ۱۰ برند قدیمی خودروسازی جهان را معرفی می‌کنیم.

۱-پژو

سال تأسیس: ۱۸۱۰

پژو، قدیمی‌ترین برند در این فهرست، امروزه به‌عنوان یک خودروساز شناخته می‌شود اما دهه‌ها پیش از اختراع خودرو فعالیت خود را آغاز کرد. خانواده پژو در ابتدا محصولاتی مانند آسیاب قهوه، لوازم آشپزخانه و بعدها دوچرخه تولید می‌کردند. اولین وسیله نقلیه موتوری این شرکت، یک سه‌چرخه بخار بود که در سال ۱۸۸۹ معرفی شد. بخش خودروسازی پژو به‌سرعت رشد کرد و درنهایت به یک کسب‌وکار مستقل تبدیل شد. امروزه، شرکت خودروسازی پژو بخشی از گروه استلانتیس است. بااین‌حال، خانواده پژو همچنان شرکت‌هایی را اداره می‌کند که دوچرخه و لوازم آشپزخانه تولید می‌کنند.

۲-تاترا

سال تأسیس: ۱۸۵۰

این برند کمتر شناخته‌شده جمهوری چک امروزه صرفاً به تولید کامیون و خودروهای نظامی مشغول است اما یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان محسوب می‌شود که سابقه‌ای پیوسته در تولید وسایل نقلیه دارد. تاترا کار خود را با تولید درشکه‌های اسبی آغاز کرد، سپس به ساخت واگن‌های قطار روی آورد و درنهایت خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز تولید کرد. تاترا به دلیل رویکرد نوآورانه‌اش در آیرودینامیک که در آن زمان علمی نوپا بود، شهرت یافت. این شرکت در دوران پیش از جنگ چندین خودروی آیرودینامیک تولید کرد و تا ابتدای قرن جدید به تولید خودروهای سواری ادامه داد اما از آن زمان تمرکز خود را بر تولید کامیون گذاشت.

۳-اوپل

سال تأسیس: ۱۸۶۲

اوپل، یکی دیگر از اعضای گروه استلانتیس، کار خود را با تولید چرخ‌خیاطی آغاز کرد و سپس به ساخت دوچرخه روی آورد. چند دهه بعد، در اوایل قرن بیستم، بنیان‌گذار شرکت، آدام اوپل، درگذشت. همسر و فرزندان او با فردریش لوتزمان، طراح خودرو، وارد همکاری تجاری شدند و اولین خودروی اوپل تولید شد. اوپل در بیشتر دوران فعالیت خود متعلق به جنرال موتورز بود و بسیاری از خودروهای آن به دلیل مهندسی مشترک، با نام‌ها و برندهای دیگر در سراسر جهان عرضه می‌شدند. در سال ۲۰۱۷، اوپل به گروه پژو-سیتروئن پیوست و بعدها در گروه استلانتیس ادغام شد.

۴-روور

سال تأسیس: ۱۸۷۸

این برند نیز مثل اوپل، ابتدا چرخ‌خیاطی تولید می‌کرد و سپس به ساخت دوچرخه و سه‌چرخه روی آورد. در اوایل قرن بیستم، روور تولید وسایل نقلیه موتوری را آغاز کرد. البته این محصولات ابتدا موتورسیکلت بودند و اولین خودروی برند روور در سال ۱۹۱۲ معرفی شد. پس از دوره‌ای اولیه با مشکلات مالی، روور در طول قرن بیستم به‌عنوان یک برند مشهور تثبیت شد. این شرکت چندین بار دست‌به‌دست شد و زیر چتر شرکت‌های بریتیش لیلاند، ب‌ام‌و، فورد و درنهایت جگوار لندروور (متعلق به تاتا موتورز) قرار گرفت. بااین‌حال، برند روور حدود ۲۰ سال است که فعالیتی ندارد.

۵-بنز

سال تأسیس: ۱۸۸۶

مرسدس بنز هرچند قدیمی‌ترین شرکت در این فهرست محسوب نمی‌شود اما اولین خودروی تولیدی جهان را ساخت. این خودروی سه‌چرخ توسط برتا بنز، همسر کارل بنز، در سفری ۱۰۶ کیلومتری به شهرت رسید و خودرو را به‌عنوان وسیلهٔ کاربردی برای حمل‌ونقل معرفی کرد. محبوبیت موتورواگن باعث شد کارل بنز خودروهای بیشتری توسعه دهد و تعداد چرخ‌ها را به چهار افزایش دهد. پس از ادغام با شرکت گوتلیب دایملر، این برند رسماً مرسدس بنز نام گرفت. در طول قرن بیستم، مرسدس بنز به یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شد.

۶-اشکودا

سال تأسیس: ۱۸۹۵

برند چکی اشکودا با نام «لورین و کلمنت» فعالیت خود را با تولید دوچرخه آغاز کرد اما مدت کوتاهی بعد، این شرکت به ساخت خودرو روی آورد. نام اشکودا در سال ۱۹۲۰ پس از یک ادغام شرکتی معرفی شد. پس از دوره‌هایی از مشکلات مالی و گمنامی نسبی، اشکودا در سال ۱۹۹۱ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و حیاتی دوباره یافت. امروزه این برند مجموعه‌ای گسترده از خودروها، ازجمله سدان‌ها، خودروهای کامپکت و شاسی‌بلندها، تولید می‌کند و بر قابلیت اطمینان و طراحی شیک تمرکز دارد.

۷-الدزمبیل

سال تأسیس: ۱۸۹۷

وقتی الدزمبیل در سال ۲۰۰۴ تعطیل شد، قدیمی‌ترین خودروساز آمریکایی فعال بود که به تاریخ پیوست. این شرکت توسط «رانسوم الدز» تأسیس شد و مفهوم خط تولید را ابداع کرد (موفقیتی که اغلب به‌اشتباه به فورد نسبت داده می‌شود، درحالی‌که فورد اولین خط تولید متحرک را ساخت). کمتر از یک دهه پس از تأسیس، الدزمبیل توسط جنرال موتورز خریداری شد و تا پایان فعالیت خود بخشی از این گروه باقی ماند. دوران طلایی الدزمبیل تا دهه ۱۹۹۰ ادامه داشت، اما در بازار رقابتی آن زمان با مشکل مواجه شد.

۸-رنو

سال تأسیس: ۱۸۹۸

مدت کوتاهی پس‌ازآنکه «لوئی رنو» اولین خودروی خود را ساخت، شرکتی که نام او را یدک می‌کشد وارد دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی شد و موفقیت‌های قابل‌توجهی کسب کرد. خیلی زود مدل‌های تولیدی هم ساخته شدند و رنو را به یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان فرانسه و اروپا تبدیل کردند. علاوه بر خودروهای سواری، این برند مجموعه محصولات خود را با تولید کامیون‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی، خودروهای تجاری و حتی موتورهای هواپیما گسترش داد.

۹-فیات

سال تأسیس: ۱۸۹۹

فیات بیش از یک قرن یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان اروپا بود و به دلیل تولید مدل‌های کوچک و ارزان‌قیمت که خودرو را بدر اختیار عموم مردم قرار دادند شهرت یافت. معروف‌ترین محصول فیات، مدل کوچک ۵۰۰ است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۳۶ بازمی‌گردد و هنوز هم تولید می‌شود. در سال ۱۹۷۱، فیات برند آبارث را خریداری کرد که بخش مسابقات آن را بر عهده گرفت و شروع به ساخت مدل‌های تولیدی با عملکرد بالا کرد. در سال ۲۰۱۴، مجموعه‌ای از ادغام‌های شرکتی آغاز شد که درنهایت به خرید فیات توسط استلانتیس منجر شد؛ این برند همچنان بخشی از گروه استلانتیس است.

۱۰-کادیلاک

سال تأسیس: ۱۹۰۲

کادیلاک، نامی مترادف با تجمل، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان آمریکا است. چند سال پس از تأسیس، این شرکت توسط جنرال موتورز خریداری شد. دوران طلایی کادیلاک پس از جنگ جهانی دوم در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ بود یعنی زمانی که کادیلاک استاندارد خودروهای لوکس آمریکایی را تعیین کرد و خود را به‌عنوان خودروسازی سطح بالا که هم موردعلاقه سلبریتی‌ها و هم مصرف‌کنندگان عادی بود، تثبیت کرد. اگرچه کادیلاک در بازار رقابتی امروزی از اوج خود فاصله گرفته اما همچنان خودروهای سطح بالایی تولید می‌کند که مشهورترین آن‌ها اسکالید است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۰ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac-V

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (596 ديدگاه)

    درسته اینها صنعت خودروسازی دنیا رو شکل دادند با تولید اولین خودرو هاشون اما کدوماشون با اختراعات و نوآوری های مختلف باعث پیشرفت چشمگیر در این صنعت شدند و این صنعت رو ساختند؟

    جواب سوال کادیلاک و مرسدس بنزه

    ماشالا به این حجم از اصالت و قدمت کادیلاک قدمتی بیش از ۱۳۰ سال
    اولین استارت برقی
    اولین موتور V8 دنیا
    اولین سیستم تعلیق بادی
    اولین دوربین دید در شب
    اولین سیستم تهویه اتوماتیک
    اولین گرم کن صندلی
    اولین سیستم غیر فعال سازی سیلندر ها
    اولین موتور ۱۶ سیلندر دنیا
    و…
    همش یه جواب داره : کادیلاک

    موافقم 57
    مخالفم 104
    1. PURIYA

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (874 ديدگاه)

      خیلیم خوب
      حالا ما چیکار کنیم
      میشه بری سر درس و مشقت و سایتو به حال خودش بزاری؟ عزیزم؟

      موافقم 88
      مخالفم 27
      1. Cadillac-V

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (596 ديدگاه)

        پوریا
        مشخصه خیلی درس و مشقات زیاده و خیلی داری حرص میخوری که بی‌ام‌و تو این لیست نیست

        میدونم خیلی سخته وقتی میفهمی رنو قدرمتش از بی‌ام‌و بیشتر بوده
        خیلی سخته وقتی میبینی بی‌ام‌و یه اختراع تو صنعت خودروسازی نداشته
        و خیلی سخت تره وقتی میبینی بی‌ام‌و فقط تو سگمنت سوپرسدان‌ها خوب بود که همونم کادیلاک اومد بااختلاف لولش کرد و رفت

        موافقم 22
        مخالفم 43
        1. نه به تفادس

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          مگه هرکی بیمر فنه بچست؟ منم مثل خودت از قدرت تعصب استفاده میکنم و میگم ترفدار بهترینن
          تو درگ که عقب موند
          https://www.pedal.ir/cadillac/bmw-330i-vs-cadillac-ct5-vs-acura-tlx-drag/
          سر پیچ ها هم که کم میاره
          دلت خوشه سوار یه کالسکه لوکستر شدی

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. KOP

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (109 ديدگاه)

        کامنتهای زیر این پست مشخص میکنه بعضی کاربران محترم واقعا وقت و حوصله اضافه دارند، خوش بحالتون . ایکاش منم همینقدر وقت اضافه داشتم ، قدر،ش بدونید.
        در عوض زیر مطالب آموزشی و علمی، کامنتها به 10 تا نمیرسه.
        این بیانگر خیلی چیزهاست ، وقتی که حاشیه از متن مهمتره.
        کشور خیلی کار داره تا درست شه ، موفق باشید

    2. Cadillac-V

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (596 ديدگاه)

      کاش میشد دوستان بی ام و فنی که ۹۰ درصدشون بی ام و فنن و دیسلایک میدن سایتو ول میکردن و میرفتن سر درساشون اگرم اشتباه نکنم امتحاناتشونم داره شروع میشه

      برین عمو ها شماره ۱۳ آقای بی ام و گاد آقای پوریا باریکلا عمو امیدوارم موفق باشین تو درس و امتحاناتتون

      موافقم 26
      مخالفم 62
      1. محمد

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (73 ديدگاه)

        دقیقا کاری که الان بی وای دی انجام میده

        موافقم 2
        مخالفم 16
      2. Cehx

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (516 ديدگاه)

        خدارو شکر از وقتی اومدم تو این سایت اینقدر انعطاف پذیر شدم که الان واقعا نظرت برام مهم نیست
        (فقری سخت تر از نادانی و ثروتی بالاتر از خردمندی و عبادتی والاتر از تفکر نیست)
        تعصب در همه جا وجود دارد اما فردی 🧠 دارد که از مطالب لذت ببرد
        و امثالهم کم نیستید از bmw is god (وی از برداشتن محدودیت حرف می زند) و علی جردن (وی از قیمت پایین ماشین ها حرف میزند) و پیام (وی از جشنواره ها و جایزات می گوید) بگیر تا نیسمو (وی تنفر عجیبی از اروپاییان دارد) و علی شوی (وی از کاربرات چهار دهنه می گوید *از تسلا هم حمایت می کنند*)
        مهم افرادی هستند که ازین مطالب لذت ببرند و شماهم نگران لایک دیسلایکات نباش

        موافقم 35
        مخالفم 8
        1. نه به تفادس

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          و علی شوی (وی از کاربرات چهار دهنه می گوید)
          زیبا بود خیلی خندیدم😂😂دمت گرم کاربرات چهار دهنه🤣
          هرجا میری ماشالله کاربرات چهار دهنه😂

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. ! i M α η δ υ α R

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2768 ديدگاه)

      اولین موتور 16 سیلندر دنیا رو مازراتی با 305 اسب قدرت در 1929 میلادی ساخت و روانه بازار کرد …

      The Maserati Tipo V4 was a grand tourer-style torpedo car, designed, developed, and built by Italian manufacturer Maserati, between 1929 and 1932. It was also notably the first production car to be powered by a V16 engine …

      100 بار تا حالا من این متن لامصب رو گذاشتم اما دریغ از توجه دوستداران مکتب آقا ماشاءالله …

      لطفا قبل از ماشاءالله ماشاءالله کردن ، # التماس تحقیق و تفحص …

      موافقم 51
      مخالفم 13
      1. Cadillac-V

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (596 ديدگاه)

        با یه سرچ ساده میتونین بفهمین که اولین موتور V16 مال کادیلاک بوده من حتی از هوش مصنوعی هم پرسیدم و گفت کادیلاک :

        نخستین خودروی تولیدی که از موتور وی۱۶ استفاده کرد کادیلاک وی-۱۶ بود که در ژانویه ۱۹۳۰ معرفی شد. موتور کادیلاک وی۱۶ در ابتدا با حجم ۴۵۲ اینچ مکعب (۷٫۴ لیتر) تولید شد، سوپاپ رو و زاویه وی ۴۵ درجه.

        موافقم 12
        مخالفم 24
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2768 ديدگاه)

          با یه سرچ ساده می تونی ، نه ولش کن ….

          اصلا از همون هوش مصنوعی جان ، بپرس که معنی کلمه notably چیه …

          چرا فقط دوست داری هی کامنت تولید کنی دوست عزیز !!!

          موافقم 21
          مخالفم 1
        2. Cadillac-V

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (596 ديدگاه)

          معنی کلمه notably و ربطش با خودرو رو هم پرسیدم ازش :

          واقعیت اینه که اولین موتور ۱۶ سیلندر (V16) در تاریخ خودروسازی به کادیلاک نسبت داده می‌شه، نه مازراتی. کلمه **notably** به معنی «به طور قابل توجه»، «به ویژه» یا «قابل توجه» هست؛ امّا استفاده از این واژه هیچ ارتباطی با اولویت ساخت یا اختراع موتور ۱۶ سیلندر نداره. به عبارت ساده، اینکه از عبارت «notably» استفاده کنی، تنها برای تاکید بر چیزی است و نمی‌تواند ادعای تاریخی تغییر بده.

          بنابراین، اگر دوستت می‌خواهد بگوید “notably” یعنی مازراتی ساخته، باید بگیم که چنین دیدگاهی مبتنی بر سوء تفسیری از معانی لغوی است. مستندات تاریخی تحقیق شده نشان می‌ده که کادیلاک اولین بار این نوع موتور پیشرفته را در اوایل دهه ۱۹۳۰ معرفی کرد.

          موافقم 4
          مخالفم 17
        3. مازیار

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1790 ديدگاه)

          چرا جواب سوالاتی مثل بهترین سدان پرفورمنس دنیا یا بهترین suv لوکس دنیا یا بهترین سوپراسپرت دنیا که قطعا از هوش مصنوعی پرسیدی رو اینجا انتقال نمیدی؟😁

          موافقم 17
          مخالفم 1
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2768 ديدگاه)

          دوست عزیز …

          در متنی که فرستادم از کلمه notably به معنای ” مشخصا ” استفاده شده و میگه به طور قابل تشخیصی یا مشخصا tipo v4 اولین ماشین تولیدی بوده که از V16 استفاده کرده …

          هوش مصنوعی هم ( اگر خوش بین باشیم و مقرض نباشه که هست ) مثل هر فناوری نوظهوری ، باگ داره و هیچ دانشمندی که سرش به تنش بیارزه ، مطالعه میدانی رو قطعا به یک دستیار هوشمند سرچ ، ترجیح نمی ده ، این اولا …

          ثانیا مازراتی به طور رسمی در شناسنامه خودش و کاتالوگ های رسمی و منتشر شده اون زمان ، به مدل tipo v4 و انجین 16 سیلندرش و حداکثر توان 305 اسب بخاری ، بالیده و همون زمان هم برای شکل گیری تاریخ موتوراسپرت ، ساخت انجین 16 سیلندر خودش رو ثبت و منتشر کرده و این دیگه هرگز قابل انکار نیست …

          در ضمن یه چیزی یادت باشه ، که هوش مصنوعی ، اون چیزی رو میگه که سازنده هاش ، بهش یاد دادند …

          هوش مصنوعی یه ماشینه …

          اساس کار ماشین ، دریافت ورودی و سپس تحویل کار در خروجی هست …

          حالا اگه به ماشین ورودی غلط بدی ، نتیجه چی میشه ؟

          میشه خروجی غلط …

          من به شخصه از امپریالیست هایی که برای شکست دادن آلمان و رمزگشایی از دستگاه انگیما فیلم سینمایی دروغ میسازند تا تاریخ رو تحریف کنند و روی ذهن جوانان تاثیر بگذارند ، هرگز توقع ندارم که هوش مصنوعی بسازند که بیاد و در خدمت آگاهی رسانی برای بشر ، حقایق تاریخی رو بر ضد خودشون افشا کنه …

          در نهایت بگم در دنیایی که پرا از دیس ایمفورمیشنه ، باید خودت هوش طبیعی باشی تا به حقیقت برسی ، بجای این که به چیزی به نام هوش مصنوعی تکیه کنی …

          موافقم 11
          مخالفم 1
        5. ! i M α η δ υ α R

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2768 ديدگاه)

          In 1929 Maserati took their their Grand Prix contender from normal to outrageous by fitting two of their Grand Prix engines in the manner usually reserved for speed-record cars.

          The idea was fairly sound since the new model could produce 305 BHP with a top speed of 260 kph. This was possible due to the careful mixture of gasoline, Benzol and Ether.

          Alfieri Maserati put Piero Visentini in charge for the design which used two Alfa Romeo 26B engines and combined them into a single crankcase and transfer case. The result was a V16 that with roughly 4-liters of displacement (V4). Each engine was independent with its own magneto, supercharger and crankshaft. Edoardo Weber, of Weber carburetor fame, fitted two of his prototype units and balanced the engines.

          To fit two engines in the bay, Maserati’s Grand Prix chassis was widened. The bodywork also needed two bulges to clear the exhaust camshaft covers.

          Famous author Luigi Orsini says the the V4’s offset starting crank renders the car unmistakable.

          Due to the engine enormous thurst for fuel, a 178 liter fuel take was fitted which accommodated 52 liters/100km or roughly 4.52 MPG.

          Maserati prepared the V4 for the II Gran Premio di Monza on September 15th 1929. On the track the car suffered from all the rigors of having two engines: increased tire wear and reduced braking at the forefront. All was not lost tho, the Alfa Romeo P2s outperformed all the competition.

          The V4s claim to fame came at the Cremona flying 10 kilometres where Baconin Borzacchini set Maserati’s first world record by averaging 246 kilometres an hour.

          With modifications to the tires and rear axle ratio the V4 won the VI Gran Premio di Tripoli, placed 3rd at the III Gran Premio di Monza and 3rd at the VI Coppa Acerbo.

          One car was sold at the end of the 1930 season to Prof. Riccardo Galeazzi and fitted with a striking Zagato Sports body for the Pincio Concorso. This is the sole-surviving Tipo 4 that retains its original body, chassis and engine.

          Sources & Further Reading
          1. Orsini, Luigi; Zagari, Franco. Maserati. A complete history from 1926 to the present.Liberia Dell’Automobile., Milano: 1980.

          Story by Supercars.net

          1929→1931 Maserati Tipo V4 ‘16 Cilindri’

          In Detail
          tags v16
          submitted by Richard Owen
          type Racing Car
          production years 1929 – 1931
          built at Bologna, Italy
          production 2
          engine V16
          position Front, Longitudinal
          aspiration Twin Roots Superchargers
          ignition Twin Bosch or Scintilla Magnetos
          valvetrain DOHC 2 Valves / Cyl
          fuel feed 2 Weber DO
          displacement 3961 cc / 241.7 in³
          bore 62 mm / 2.44 in
          stroke 82 mm / 3.23 in
          compression 5.5:1
          power 227.4 kw / 305 bhp @ 5500 rpm
          specific output 77.0 bhp per litre
          bhp/weight 290.48 bhp per tonne
          body / frame Aluminum Body over Steel Frame
          driven wheels Front Engine
          wheel type Spoked Wire
          front tires Dunlop 5.25×19
          rear tires Dunlop 6.5×19
          front brakes Mechanical Drums
          rear brakes Mechanical Drums
          front wheels F 48.3 x 8.3 cm / 19.0 x 3.25 in
          rear wheels R 48.3 x 10.2 cm / 19.0 x 4.0 in
          steering Worm & Sector
          curb weight 1050 kg / 2315 lbs
          wheelbase 2750 mm / 108.3 in
          front track 1350 mm / 53.1 in
          rear track 1300 mm / 51.2 in
          length 3874 mm / 152.5 in
          width 1610 mm / 63.4 in
          height 1230 mm / 48.4 in
          transmission 4-Speed Manual
          tran clutch Dry Multi-Disc
          top speed ~260 kph / 161.46 mph
          fuel econ epa 52 L/100 km or 4.52 mpg-us
          fuel capacity 178 litres or 46.99 gal.
          Auction Sales History
          1929→1931 Maserati Tipo V4 ‘16 Cilindri’
          1929-30-Type Maserati V4 Recreation 4001.AH – sold for €540,875 This amazing recreation has taken some 20,000 hours work to complete. Anthony Hartley himself hand-made most of the components. The two 2-litre blocks are mounted each at 12.5-degrees on the common crankcase, in which the two individual crankshafts rotate clockwise, driving a central power-take-off gear which rotates anti-clockwise. This dictates that the crown-wheel and pinion are mounted the opposite way to normal. This stupendous mechanical assembly includes two crankshafts, 16 connecting rods and pistons, 32 valves, 64 valve springs, 55 ball races, 29 gears – plus eight in the oil pumps – two superchargers, four oil pumps, two water pumps, four camshafts and in all some 3,500 individual component parts. Just the crankshafts alone started out as 220lb steel billets. Anthony Hartley removed some 140lbs of that metal while hand-crafting them to shape on his lathe. All castings are in aluminium, whereas the originals were in magnesium apart from cast-iron heads and blocks.
          Auction Source: 2012 Goodwood Revival Sale by Bonhams

          موافقم 7
          مخالفم 3
      2. Cadillac-V

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (596 ديدگاه)

        جواب هوش مصنوعی درمورد سوالم که اولین شرکت خودروسازی که موتور ۱۶ سیلندر ساخت کدوم شرکت بود :

        نخستین موتور ۱۶ سیلندر که برای خودروهای لوکس عرضه شد، توسط شرکت کادیلاک (بخشی از جنرال موتورز) ساخته شد. موتور V16 کادیلاک که در اوایل دهه ۱۹۳۰ معرفی شد، نمونه‌ای از آن زمان بود که با ارائه عملکرد فوق‌العاده و نرمی در کارکرد به عنوان یک دستاورد برجسته در صنعت خودروسازی شناخته می‌شد. از دیدگاه تاریخی و صنعتی، موتور V16 کادیلاک به عنوان اولین موتور ۱۶ سیلندر تولید شده در خودروهای تجاری به شمار می‌آید.

        موافقم 9
        مخالفم 19
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2768 ديدگاه)

          یک بار کامنت خودت رو بخون لطفا دوست عزیز …

          [[[ هوش مصنوعی به شما گفته نخستین موتور ۱۶ سیلندر که برای خودروهای لوکس عرضه شد ، توسط شرکت کادیلاک … ]]]

          اما این جواب هوش مصنوعی ، به این معنی نیست که قبل از خودروهای لوکس ، در خودروهای مسابقه ای و توسط برند دیگه ای ، این انجین اختراع و تولید و عرضه نشده …

          به عبارت دیگه به این معنی نیست که حتما و صرفا ، کادیلاک مخترع و اولین تولید کننده انجین 16 سیلندر در تاریخ هست …

          موافقم 15
          مخالفم 2
        2. Cadillac-V

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (596 ديدگاه)

          دوست عزیز من خیلی درمورد این کامنت شما تحقیق کردم و همچنین از هوش مصنوعی هم پرسیدم :

          ادعای دوستت مبنی بر اینکه مازراتی پیش از کادیلاک، موتور ۱۶ سیلندر را روی خودروهای مسابقه‌ای عرضه کرده است، از دید مستندات تاریخی و منابع معتبر در زمینه خودروسازی پذیرفته نشده است. مازراتی سابقه در ساخت خودروهای مسابقه‌ای بسیار قدرتمند و تخصص در موتورهای چند سیلندر (مانند موتورهای شش، هشت و دوازده سیلندر) دارد؛ اما هیچ مدرکی مبنی بر تولید یا عرضه یک موتور ۱۶ سیلندر در خودروهای مسابقه‌ای توسط این شرکت وجود ندارد.

          بنابراین، اگرچه ممکن است برخی افراد به جنبه‌های مفهومی یا تبلیغاتی نگاه کنند، اما از منظر فنی و تاریخی، نخستین موتور ۱۶ سیلندر تولید انبوه برای خودروهای لوکس به کادیلاک تعلق دارد.

          موافقم 1
          مخالفم 18
      3. پویان

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (822 ديدگاه)

        منصوری. الان چینی ها پیشتاز هستن

        موافقم 4
        مخالفم 10
        1. NAVID@@98

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          نه هیچی نیستن چینی ها هیچی نیستن چون از این لیست بگیر تا لیست های تعیین کننده ملاک های برتری هیچی کجا نیستن

          موافقم 9
          مخالفم 2
    4. دانیال_Surrey،England

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2916 ديدگاه)

      اولین موتور v8 برای رولز رویس بود 16 سیلندرم برای مازراتی.
      کادیلاک تولید انبوه کرد.
      یه طوری میگه انگار بقیه تو جهل و نادانی و ساخت موتور بودن یهو کادیلاک همه چی رو اختراع کرد.

      موافقم 41
      مخالفم 12
      1. Cadillac-V

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (596 ديدگاه)

        مدرک بیار که برا رولزرویس بوده
        اولین موتور V8 رو کادیلاک ساخت اینم مدرکش
        https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/#%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87%D9%94_v8_%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9_%D8%B3%D8%A7%D9%84_%DB%B1%DB%B9%DB%B1%DB%B4
        «این یک پیشرانهٔ ۵.۱ لیتری V شکل بود که ۷۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان رسیدن به سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد.»

        موافقم 8
        مخالفم 18
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2916 ديدگاه)

          .The first V8 engine used in a road-going car was the 1905 Rolls-Royce built in the United Kingdom

          موافقم 14
          مخالفم 6
        2. Cadillac-V

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (596 ديدگاه)

          متن سایت پدال، کسی که قبول نداره متعصبه دوست عزیز :

          بازهم کادیلاک اولین شرکتی بود که با ساخت اولین خودروی V8 این راه را آغاز کرد. فرهنگ خودروی آمریکا و حتی شاید جهان که بدون موتور V8 غیرقابل‌تصور است، از اینجا شروع شد. این یک پیشرانهٔ ۵.۱ لیتری V شکل بود که ۷۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان رسیدن به سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد.

          موافقم 4
          مخالفم 15
      2. سوشیانت

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        کادیلاک خیلی چیز ها رو اختراع کرد استارت برقی حذف اهرم و استفاده از پدال به شکل خودرو های امروزی اولین خودروی سقف بسته جهان و…

        موافقم 3
        مخالفم 15
    5. نه به تفادس

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (341 ديدگاه)

      بالاخره فهمیدم چرا اعودی و بیمر رو با کادیلاک مقایسه میکنن ولی مرسدسو نه
      یه مشت دزد به نام آمریکایی

      موافقم 11
      مخالفم 13
      1. Cadillac-V

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (596 ديدگاه)

        یه چیزی نگو بخندن مردم مرسدس؟
        مرسدس خیلی وقته تو سگمنت سوپرسدان ها نسخش پیچیده شده توسط کادیلاک و بی‌ام‌و

        بی‌ام‌و M5 که نسخه مرسدسو پیچید، کادیلاک CT5-V Blackwing هم نسخه بی‌ام‌و M5 رو پیچید، پس در نتیجه در حال حاضر کادیلاک بهترینه تو سگمنت سوپرسدان‌ها
        مدرک :
        https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

        موافقم 3
        مخالفم 17
    6. Iman 007

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (217 ديدگاه)

      خوشم اومد یه بارم شده از بنز تعریف کرد دمت گرم ولی بزار کاملش کنم
      اولین خودرو دنیا
      سوپرشارژ
      موتور دیزل و توربو دیزل
      گیربکس ۸ سرعته
      ترمز ضد قفل
      میله چپ کردن خودکار
      عایق بندی
      کنترل پایداری
      دستیار ترمز
      کروز کنترل
      و…….
      همه اینها گوشه ای از اختراعات مهم مرسدس بنز در تمام این ۱۴۰ سال هست

      موافقم 33
      مخالفم 11
      1. Cadillac-V

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (596 ديدگاه)

        ما متعصب نیستیم اگه چیزی حق اروپا باشه میگیم

        موافقم 10
        مخالفم 18
        1. نه به تفادس

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          من ندیدم که بگی حق با اوروپاعه فوقش توی لون مقاله کامنتی نمیزاری من گفتم مرسدس برام مقایسه کادیلاک و بیمر و اعودی رو اوردی؟ دستتم درد نکنه
          ولی هیچ وقت بیمر بهتر از مرسدس نبوده و نیست بیمر که یه چهار خطی تویین توربو میکنه میزاره رو ماشینش یا v8 مرسدس که گشتاوری میداد که آمریکایی ها به لرزه می افتادن مرسدس به عضلانی اوروپا معروفه

      2. علی Shelby

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (882 ديدگاه)

        سوپر شارژ رو پائول دایملر از هواپیما به ماشین اورد ولی موفق نشد(در بازار) تا اینکه پائول دایملر بعد ۱۵ سال مدیر فنی بودن شرکت دایملر استعفا داد بعد از اون به پورشه گفتن بیاد تا مدیرفنی بودن رو بدست بگیره اونم اومد و بعد بنز و دایملر که رقیب هم بودن ادغام شدن

        موافقم 10
        مخالفم 2
      3. سوشیانت

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        کروز کنترل که اختراع کرایسلر بود اولین خودرو هم مال فرانسه بود کادیلاک هم تو اختراعات چیزی از بنز و بقیه کم نداره

        موافقم 4
        مخالفم 12
        1. Iman 007

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (217 ديدگاه)

          منم نگفتم چیزی کم داره کروز کنترل تطبیقی مال مرسدس بنزه اولین خودروی بنزینی رو هم مرسدس بنز ساخت الکی از خودت حرف در نیار اون ماشین بخار بود که فرانسه ساخت این هزار بار

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (398 ديدگاه)

          خب اون خودروی بخار اولین ماشین بوده دیگه من نگفتم بنز اولین درون سوز رو نساخت گفتم اولین خودرو رو نساخت

          موافقم 0
          مخالفم 11
    7. MITSUBISHI(JDM)

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      باشه،! تو بردی👏🏻

    8. احمد

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جای فورد اینجا خیلی خالیه که..رکورد داره تولید انبوه

  2. NAVID@@98

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1302 ديدگاه)

    بهتر بود کشور منشأ این خودرساز ها رو هم کنار سال تأسیس می‌نوشتند
    این لیست ۱ هست ۱ لیست بعد از این ها هم داریم

    موافقم 6
    مخالفم 9
  3. datsun

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4138 ديدگاه)

    میتسوبیشی ۱۸۷۰

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. NAVID@@98

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1302 ديدگاه)

      نه اشتباهه چون تو سال تاسیس گروه اون که اصلا ربطی به خودرسازی ش نداره رو نوشتی
      خودروسازی اون یعنی میتسوپیشی موتورز سالها بعده و اصلا این لیست قرار نمیگیره
      چون سردبیر درستش رو میدونه و نوشته که برای لیست اینجا قرارش نداده
      فقط این لیست سردبیر درسته و تایید میشه

      کسی دیگه غیر اینها اصلا هم راه نمیدن تو این لیست پس کسی بیخود جا گیری نکنه اینجا چون جاش غصبی و دروغ محسوب میشه

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. datsun

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4138 ديدگاه)

        پست رو نخوندی الکی اومدی نظر بدی

        موافقم 17
        مخالفم 3
      2. Nismo

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2007 ديدگاه)

        باشه. حالا برگرد به کلاس زنگ تفریح تموم شد

        موافقم 19
        مخالفم 1
    2. Cadillac-V

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (596 ديدگاه)

      اگه میتسوبیشی ۱۸۷۰
      کی به کیه ماهم یه چیزی میگیم برا خودمون تسلا هم ۲۰ سال قبل از میلاد مسیح😂

      موافقم 11
      مخالفم 30
      1. datsun

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (4138 ديدگاه)

        اینجا سال تاسیس شرکتها رو بیان کرده مثلا پژو رو گفته ۱۸۱۰ تاسیس شده ولی لوازم دیگه غیر خودرو تولید میکرده و ۱۸۸۹ اولین وسیله نقلیه موتوریش رو تولید کرده یا روور ، میتسوبیشی هم ۱۸۷۰ تاسیس ولی فعالیتش چیزه دیگه بوده و ۱۹۱۰ به بعد وارد خودرو سازی شده درک این موضع انقدر برا شما سخته اصلا متن رو میخونید و میاد نظر میدید ؟

        موافقم 37
        مخالفم 3
        1. رامین کریمی

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (349 ديدگاه)

          👌👌👌👌

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. Cadillac-V

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (596 ديدگاه)

          پس چرا پدال ننوشته؟؟؟؟
          من سوالم اینه اگه حرفتون درسته پس چرا پدال ننوشته؟

          موافقم 3
          مخالفم 17
      2. Nismo

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2007 ديدگاه)

        حداقل به خودت زحمت یه سرچ ساده بده
        Mitsubishi was founded in 1870

        موافقم 15
        مخالفم 2
        1. NAVID@@98

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          نه اتفاقا اشتباه گفتید نیسمو و داتسون
          این که نوشتید که اشتباهه سال تاسیس گروه میتسوپیشی یه که اصلا ربطی به خودروساز اون نداره
          فن ویکیپدیا بودن این عوارض جانبی هم داره
          Automotive Industry Company
          برو ببینید سال چنده
          این توجیه اشتباه هم که میگید اونا چیزایی دیگه ساختن و اسمشون هست ولی اینم باید باشه فقط یه جرزنی و توجیه غلط و اشتباهه چون این موضوع در حدی نبوده که باعث تایید بشه
          ولی برای اونها که اصل کار هستن درسته چون از اول خودروساز واقعی بودن
          پس
          با نظر اشتباه خودتون باعث گمراهی کسی نشید و خودتون رو اصلاح کنید
          ما هم درستش را بهتون گفتیم

          موافقم 6
          مخالفم 7
      3. نه به تفادس

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (341 ديدگاه)

        تسلا اگه 20 سال قبل از مسیح هم بود هنوز در حد مرسدس نمیرسید
        اگه یه سرچ کنی میدونی که ژاپن از همه کشور ها جلو تر بوده تو گوگل بنویس تاسیس میتسوبیشی
        فقط زورت میگیره میگی همش کذبه

        موافقم 5
        مخالفم 9
        1. Cadillac-V

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (596 ديدگاه)

          جُک روز : ژاپن از آمرکیا و اروپا جلوتر بوده
          اولین شرکت خودروساز ژاپنی می‌دونی کی تاسیس شده؟
          حدوداً نیم قرنی بعد از تاسیس کادیلاک و مرسدس بنز

          یکی از اختراعات و نوآوری های یکی از شرکتهای ژاپنی رو در صنعت خودروسازی بگو؟
          ولی من اگه بخوام فقط اختراعات و نوآوری های کادیلاک آمرکیا و مرسدس بنز آلمانو بگم از کل تاریخچه صنعت خودروسازی ژاپن بیشتر میشه

          موافقم 5
          مخالفم 11
        2. Nismo

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2007 ديدگاه)

          همه چیز مگه به سال تاسیسه؟ الان پژو از همه قدیمی تره پس یعنی از کادیلاک بهتره؟
          توجهت رو به این دوتا مقاله زیر جلب میکنم. ژاپنی دقیقا به اندازه آمریکایی ها توی خودروسازی نوآوری دارن
          https://www.pedal.ir/honda/hondas-history-of-innovation/
          https://www.pedal.ir/lexus/lexus-top-10-automotive-innovations/
          این ها فقط دوتا کمپانی هستند که پدال مقاله شونو گذاشته.
          موتور روتاری مزدا و تکنولوژی اسکای اکتیو
          سیستم AWD سوبارو و میتسوبیشی
          اولین ماشین هیبرید جهان و پیشگام در ارائه فناوری پیل سوخت تویوتا
          ژاپن اندازه یه دونه ایالت آمریکاست با این‌حال 11 تا خودروساز فعال و پرفروش ترین خودروساز دنیاست
          وقتی اطلاعات نداری یا سکوت کن یا یاد بگیر اما نظر نده

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. اسحاق

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          اولین سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها: کادیلاک
          اولین کامپیوتر سفری: کادیلاک سویل
          اولین پیشرانهٔ توربودیزل: مرسدس بنز 300SD
          اولین ترمز ABS: مرسدس بنز S کلاس
          اولین ایربگ: جنرال موتورز سال ۱۹۷۴
          اولین سیستم کنترل کشش الکترونیکی: بیوک ریویرا
          اولین سیستم تهویه اتوماتیک: کادیلاک دویل
          اولین کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای: ولوو آمازون
          اولین سیستم انژکتوری الکترونیکی: کرایسلر 300D
          اولین وانت دو کابین: اینترنشنال تراولت
          اولین سیستم تعلیق بادی: کادیلاک الدورادو بروگام
          اولین قفل مرکزی: پاکارد
          اولین پیشرانهٔ V8: کادیلاک
          اینها همه هرکدومش از اروپا و آمریکا هستن که هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا که هرچیز اول و ۱ هستن
          اولین رینگ آلیاژی: بوگاتی تایپ ۳۵
          اولین پیشرانه دیزلی: مرسدس بنز 260D
          اولین گیربکس اتوماتیک: الدزمبیل سری ۶۰
          اولین ترمزهای دیسکی: کرایسلر کراون ایمپریال
          اولین سقف بازشوی برقی: پلیموث دولوکس سال ۱۹۳۹
          اولین سلول ایمنی: ساب ۹۲
          اولین فرمان هیدرولیک: کرایسلر ایمپریال سال ۱۹۵۱
          اولین نوربالای خودکار: الدزمبیل سال ۱۹۵۲
          اینها همه هرکدومش از
          اروپا و آمریکا هستن که هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا که هرچیز اول و ۱ هستن
          اختراع به اینها میگن که دیگران برای دوم شدن به بعد از این ها باید رقابت کنند وقتی اطلاعات نداری یا سکوت کن یا یاد بگیر اما نظر نده

          موافقم 5
          مخالفم 3
        4. Nismo

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2007 ديدگاه)

          اسحاق یا نوید یا ایمان یا هر کی هستی: ببین ژاپن چقدر قویه یه تنه که برداشتی اختراعات کامل دوتا قاره رو آوردی تا در حد ژاپن ظاهر بشن که اندازش اندازه استان خراسانه

          موافقم 6
          مخالفم 2
        5. Nismo

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2007 ديدگاه)

          نه اتفاقا اختراعات کاملش نی که اینها فقط ۱ یک بخش از آونهاست که همینا کل اروپا و المان رو می ارزه
          چون واقعا نشون میده ژاپن و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن ژاپن و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
          و دیگران باید برای دوم شدن به بعد رقابت کنند اونایی هم که تو اشتباه گفتی اسحاق اشتباه گفتی از این دسته اند یعنی دوم آلمانیها و اروپایی ها دوم ها که برای دوم شدن به بعد باید رقابت کنند هستن خالا هرچی که باشه درستش همینه که من گفتم درستش رو گفتم

          موافقم 3
          مخالفم 4
        6. Nismo

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2007 ديدگاه)

          درستش فقط اینه ببینید
          اینهایی که گفتم نشون میده که
          کسی درحدشون نی حالا هرچی اسم بیاری
          اینها نشون میده ژاپن و آمریکا هر چیز اول و ۱ هستن ژاپن و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
          و اینهایی که نشون دادیم برای اینه که ببینید که اصلا دیگران در حدشون نیستن چون باید برای دوم شدن به بعد آلمان و اروپا دوم شدن به بعد رقابت کنند با خودشون چون اصلا در حد اینایی که گفتم کلا نیستن درستش این هست که گفتم

          موافقم 1
          مخالفم 4
        7. اسحاق

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          اینم میگم که نه اتفاقا درست رو من درست میگم چون اشتباه شما اشتباه میگی داداش اینکه من چی میگم درست و واقعیت‌های جهانه ولی شما اینکه چجوری فکر می‌کنید من کجا هستم اتفاقاً من اینجا هستم که من بقول معروف میگه من پیچش اون مویی که دیدی رو میبینم علاوه بر اون رویش اون مو رو هم میبینم یعنی تو مو پیچ میبینی من پیچش مو رو میبینم بعلاوه رویش اون مو که اون رو هم میبینم

          اون موقع که مرسدس بنز و کادیلاک داشتن دونه دونه اختراعات و نوآوری های مختلف ثبت میکردن تویوتا داشت چرخ خیاطی تولید میکرد

          چون اصلا درحدشون نی اند
          مثل آیه های قرآن که میگن نمیتونید یه آیه مثل بیارید مگر خود خدا یا پیامبر فرستادش بیاره
          اینها هم همینطورن خدایی کار میکنندخدا هم ازشون راضیه و کمکشون میکنه که هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن چون اثباتش کردن خدایی

          و دیگران برای دوم شدن به بعد اسیا ژاپن دوم شدن به بعد باید با خودشون رقابت کنند
          مثال ها و اختراعات و تعدادشان هم در حد خودشانه پس درنتیجه مثال زدن و گفتنشون هم لازم نی بگیم چون مقایسه ای نباید کنیم
          چون وقتیکه درستش به همین صورته که گفتم

          از من به تو نصیحت همین کامنت هارو ده سال دیگ بخون آنوقت متوجه میشی که به حرف من می‌رسید من چیزی که میگم اونقدر واضحه که کسی برای مدرک خواستن براش نمیپرسه چون واقعا گفتن هرچیزی اول و 1 اروپا و آمریکاهستن
          اروپا و آمریکا هرچیزی اول و 1 هستن واقعیت هست که کسی نمیاد بگه مدرک مثل اینکه کسی بیاد بپرسه برای اینه الان برای روزی که روشنه که نمیگن مدرک بیار !

          دبیر سایت که میگه چین ها 20 نهایت 30 درصد کار هاشون کپی هست درست گفته ولی اصلا به این نکته توجه نکردید از لحاظ نفس کار قضیه چیه چون همین 100 درصد محسوب میشه ولی به چشم نمی‌بینید
          چون مثلا الان یه دزد موتور و گیربکس ماشین رو که اصل کاریاست و خودش نمیتونه بسازه رو میدزده بعد برای بدنه از اینور اونور بدنه و متعلقات رو که ساختش آسونه رو سر هم بندی میکنه و نتیجه اینه
          بقیه مال خودش محسوب میشه ولی واقعیت اصلی همون حرف من میرسد چون مشکل ما اینه همیشه واقعیت اصلی رو نمیبینید
          چون در حقیقت اون خودروساز چینی دزده کلا دزدیده و کپی کرده و هیچی از خودش نی درنتیجه بد هارو نمیبینم خوب هارو نه .

          خلاصه جمله درست رو من میگم تمام در آسیا مهندسی و تبوغ چین و ژاپن به گرد پای آلمان در اروپا و آمریکا که نمی‌رسه واقعیت این هست چون اون یا کپی هستن یا کپی هستن و یا کمک گرفتن از اروپا و آمریکا و اصلا هم شبیه هم نیستن چون با اینکه هر چیز آسیا میبینیم از اروپا و آمریکا هست ولی بازم به گرد پای خود اروپا و آمریکا که نمیرسن هرکی نوآوری مختص خودشو داره ولی به همین شکلی که گفتم مثل هر انسانی که اعضای بدن خودشو داره..

          چون همیشه خدایی خوب واقعا هرچیزی اول و ۱ هستن باهوش باهوشترین هم هستن اروپا و آمریکا هرچیزی اول و ۱ هستن برتری اثبات شده ای که هر مورد مهندسی و هنر نظامی هوافضا و… نبوغ آمیز و بینظیرشون باهوش باهوشترین هم هستن اروپا و آمریکا چون هر چیز اول و ۱ هستن همیشه خدایی خوب هم کار میکنن

          ولی
          چین و ژاپن الان فقط اقتصادش مبنای فروشه که از هم میپاشه چون در خوردو بلکه در هر غول فروش بدون مبناهایی که گفتم اصلا جواب نمیده و کاذبه و خب بخصوص بخش تحصیلات ( که اینم اشتباه نوشتی ) نظامی میشه گفت اصلا به روسیه هم نمیرسه چه برسه به اروپا و آمریکا که هر چیز اول و ۱ هستن و فقط روسیه یکی از رقبای آمریکا هست چون هرچیز اول و ۱ هستن

          ولی چین اسیا و اینها الکی از اینها تا دلت بخواد چاپیدن و دزدین و کپی کن هم بودن تا دلت بخواد.
          داستان چیز دیگه هست که درک خیایا توع توش نمیگنجه.
          که درستش رو من درستش رو گفتم
          چون واقعا من احساس میکنم کلان نه فقط خودرو تاریخ کل جهان و هرچیزی اشتباه خوندی و بد برداشت کردی پیشنهاد میکنم یک ریست کن دوباره هم قاره هارو هم کشور هارو دنبال کن البته بخاطر عذاب وجدان ها البته عجیب نیست برام چون درستس رو الان گفتم تا بدونید

          که اصل درست همین بود که گفتم
          یعنی یک درست هست اونم این بود که من گفتم این درست ها رو یا هرچیزهای که درستشو گفتم
          چون بعضی هاش اصلاح بعضی گفته هاتون هم گفتم تا درستش مشخص بشه

          نسبت به هرکی که درنظر گرفته بشه اروپا و آمریکا از سالها قبل اون سالها جلوتر بودن ‌اول و ۱ هرچیز هستن اروپا و بخصوص آمریکا چون اول و ۱ هر چیز هستن از سالها قبل هر مورد سالها جلوتر بودن و هستن هرچیزی هم مثال مدرک هم هست داریم ولی برای چیزی که مثل روز روشنه مدرک نمیپرسند
          وقتی این اول و ۱ بودن هر چیز جوری که که ۱۰۱۱ جلوتر از هرکی هستن باعث میشه که مثل روز روشن باشه جوری که مدرک واسش نمیپرسند کسی که بدونه

          مثل همین قضیه که گفتم
          کلا خودرو های اروپا و آمریکا یی هرچی مثل اینه که یه مثالش
          که ” بی ام و ژاپن ” تو آسیا

          ” بی ام و جهان ” هم که قطعا خود همون بی ام و اورجیناله

          که نوآوری های برتری که بی ام و داره

          ۱۰۱۱ . هیچ جلوعه از هوندا چون

          هوندا هم‌چین نو آوری هایی که بی ام و داره رو تو

          حتی خواب هم بدست نمیاره
          هرچیز درستش هم به همین صورته

          موافقم 2
          مخالفم 3
        8. اسحاق

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          درستش هم فقط چیزی هست که اثبات شده که بالا نوشتم ببینید
          این متنی هست که من از اول نوشتم و متعلق به منه و درست ش اینه فقط
          اینهایی که گفتم نشون میده که
          کسی درحدشون نی حالا هرچی اسم بیاری
          اینها نشون میده اروپا و آمریکا هر چیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
          و اینهایی که نشون دادیم برای اینه که ببینید که اصلا دیگران در حدشون نیستن چون باید برای دوم شدن به بعد ژاپن و اسیا دوم شدن به بعد رقابت کنند با خودشون چون اصلا در حد اینایی که گفتم کلا نیستن درستش این هست که گفتم

          موافقم 4
          مخالفم 1
        9. اسحاق

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          چون اتفاق اون اختراعات که گفتم هم کاملش نی که اینها فقط ۱ یک بخش از آونهاست که همینا کل اسیا و ژاپن رو می ارزه
          چون واقعا نشون میده اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
          و دیگران باید برای دوم شدن به بعد رقابت کنند اونایی هم که تو اشتباه گفتی نیسمو اشتباه گفتی از این دسته اند یعنی دوم ژاپنی‌ها و اسیایی ها دوم ها که برای دوم شدن به بعد باید رقابت کنند هستن حالا هرچی که باشه درستش همینه که من گفتم درستش رو گفتم

          موافقم 3
          مخالفم 1
        10. Nismo

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2007 ديدگاه)

          انقدر حرص نخور شیرت خشک میشه

          موافقم 4
          مخالفم 2
        11. Cadillac-V

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (596 ديدگاه)

          Nismo
          بحث در موضوع اشتباهی رو انتخاب کردی، اگه میخوای سر اختراعات و نوآوری های آمرکیا در برابر ژاپنیا بحث کنی حالا اینا رو خوب ببین :
          https://www.pedal.ir/gm/general-motors-inventions/#%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87%D9%94_v8_%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9_%D8%B3%D8%A7%D9%84_%DB%B1%DB%B9%DB%B1%DB%B4

          https://www.pedal.ir/gm/general-motors-lesabre-concept-1951/

          https://www.pedal.ir/cadillac/1949-cadillac-ohv-v8/

          کادیلاک همین الانشم سوپرکروز رو داره و همین الانشم شرکتهای امرکیایی بااختلاف از ژاپنیا هم هندلینگ و راحتیشون خیلی بیشتره و هم تکنولوژی های خیلی بالاتری نسبت به ژاپنیا دارن
          https://www.pedal.ir/cadillac/%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86/

          موافقم 1
          مخالفم 4
        12. نه به تفادس

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          تو چرا فقط سال تاسیس رو در نظر میگیری یه نگاه به ژاپنی های دهه 90 بنداز فقط دیدن طراحیشون کافیه دوامی که اینها داشتن یه سوپر شارژ امریکایی بهش فکر هم نمیکرد
          برای اولین بار در دهه 1980 میتسوبیشی از توربو استفاده کرد برای تولید انبوه
          دیگه چی بیشتر از این؟
          یا هوندا اولین شرکتی بود که فرمان برقی رو معرفی و استفاده کرد
          همین هوندا در سال 1989 از vtec برای کاهش مصرف استفاده کرد
          این سه تایی که بالا گفتم برای ماشین های تولید انبوه بوده
          اگه دوست داشتی هنوز هست که بگم
          راستی یه سرچ هم کن درباره تاسیس میتسوبیشی اونقدرا هم درد نداره چیکارش کنیم حقیقته

          موافقم 2
          مخالفم 1
        13. اسحاق

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          نه اتفاقا اشتباه گفتی نه به تفادس اشتباه گفتی الان میگم با دلیل توضیح هر کدومش رو میگم
          اول اینکه بالا گفتیم با دلیل مثال زدیم درنتیجه درست اینه که از هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هستن هر چیز اول و ۱ تا بهترینش باز هم اروپا و آمریکا هستن اول و ۱ چون
          از سال تاسیس رو که در نظر بگیری تا یه نگاه به اروپا و آمریکا یی های هر دهه دهه 90 دهه 100 110 نگاه بنداز فقط دیدن مهندسی و طراحیشون و تکنولوژی و کلا هر چیز شون اول و ۱ هست دوامی که اینها آمریکایی و بجاش اروپایی حتی داشتن صدتا دوم ژاپنی دوم بهش فکر هم نمیکرد چون نمیتونستن هم فکر کنن درحدشون حتی تو خواب هم نمیبینن
          چون بالا مثال ها و اثباتش را گفتم برتر و اول و ۱ هرچیز اروپا و آمریکا برتر و اول و ۱ هرچیز هستن
          درمورد توربو هم درستش اینه پس حرفی نزن که باعث بشه زیر سوال بری چون درستش اینه
          برای اولین بار در دهه 1960 جنرال موتورز و امریکا یی از توربو استفاده کرده برای تولید انبوه
          از اول هم توربو توسط مهندس سوئدی از اروپا اختراع شد
          الان هم اولین و اول و ۱ و بهترین و پیشرفته ترین هرچیز بهترین توربو های جهان رو که در مسابقات و تیونینگ و صنایع سنگین و صنعتی استفاده میشه شرکتهای اروپایی و آمریکایی مثل precision و borgwarner بورگوارنر و پرسسیون و… میسازن که کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
          این یعنی اولین و اول و ۱ و بهترین و پیشرفته ترین این و هرچیز و این مورد هستن
          دیگه چی بیشتر از این

          اولین شرکتی که از سیستم کمکی فرمان استفاده کردن شرکتهای آمریکایی کادیلاک و اروپایی ها بودن و الان هم پیشرفته ترین سیستم های برقی فرمان سیستم steer-by-wire هیت که الان هم پیشرفته ترین سیستم برقی جهانه که توسط مرسدس بنز اروپا بکار رفته میشه این یعنی هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن که از اولین رو اختراع کرده و تا الان هم که بهترین و پیشرفته ترین و اول و ۱ این و هرچیز و پیشرفته ترینش را دارن
          اولین سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (Variable Valve Timing – VVT) در یک خودروی تولید انبوه جهان هم ، توسط شرکت آلفارومئو (Alfa Romeo) معرفی شد.
          که شرکت اروپایی هستن الان هم بهترین و پیشرفته ترین سیستم های زمانبندی متغیر دست هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن از جمله سیستم freevalve کوئنیکزگ و سیستم مشابه خودرو های فرمول۱ که مال مرسدس بنز ای ام جی ۱ هست و سیستم زینگر ۲۱ سی آمریکا که پیشرفته ترین و بهترینش هستن کسی به گرد پاشون نمیرسه

          این چند تایی که بالا گفتم هم اولین بودن و هم برای ماشین های تولید انبوه بوده و هم پیشرفته ترین و بهترین سیستم ها اولین و اول و ۱ از هر لحاظ هر چیز اروپا و آمریکا اولین و اول و ۱ از هر لحاظ هر چیز که توضیحات ش را گفتم
          اون موقع که مرسدس بنز و کادیلاک داشتن دونه دونه اختراعات و نوآوری های مختلف ثبت میکردن میتسوپیشی تویونا داشت چرخ خیاطی تولید میکرد

          چون اصلا درحدشون نی اند
          مثل آیه های قرآن که میگن نمیتونید یه آیه مثل بیارید مگر خود خدا یا پیامبر فرستادش بیاره
          اینها هم همینطورن خدایی کار میکنندخدا هم ازشون راضیه و کمکشون میکنه که هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن چون اثباتش کردن خدایی

          و دیگران برای دوم شدن به بعد اسیا ژاپن دوم شدن به بعد باید با خودشون رقابت کنند
          مثال ها و اختراعات و تعدادشان هم در حد خودشانه پس درنتیجه مثال زدن و گفتنشون هم لازم نی بگیم چون مقایسه ای نباید کنیم
          چون وقتیکه درستش به همین صورته که گفتم
          پس شما دوست داشتی هنوز هست که بگم
          راستی شما یه سرچ هم کن درباره تاسیس این شرکت ها اونقدرا هم درد نداره چیکارش کنیم حقیقته
          این مطلب به این معتبری

          موافقم 2
          مخالفم 1
        14. نه به تفادس

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          اسحاق چرا هرچی کامنتتو میخونم متوجه نمیشم؟ به زبون یک و یک حرف میزنی؟😂
          بعدم ژاپن همیشه به دوام معروف بوده و هست تویوتا رو ببین 2jz gte با دوام ترین موتور تولید انبوه تاریخه
          همیشه ماشینایی میساختن که با قیمت کم کمترین استهلاک رو داشته باشن
          کمتر حرف بی معنی بزن
          بیشتر فکر کن

          موافقم 2
          مخالفم 2
        15. نه به تفادس

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          بعدم اینکه اسحاق من گفتم vtec نه vvt که فرق دارن vtec یه بادامک برای دور ‌پایین داره یکی برای دور بالا تر مثلا 5000rpm
          ولی نمیدونم چطور ژاپن رو کنار چین میزاری؟ چون هردوشون یه نژادن؟ واقعا به یه بچه بگی می خنده
          تو یه ماشین آمریکایی بیار هم قیمت ژاپنی ها ببینیم دوام ژاپنی رو داره یا نه؟ فقط بلدن یه سوپر شارژر بزرگ بزارن از همین قدرت بگیرن اسم ماشین رو بزارن اسپرت فشاری که این سوپر شارژر های غول به موتور میارن موتور رو نابود میکنن دلت خوشه قدرتش بیشتره برای چهار روز و نیم ولی ژاپنی که تنفس طبیعی میزنه بلوک فولادی حالا بیا با آمریکا مقایسش کن اگه امریکا بهتر بود فروشش بیشتر بود شورلت در 2022 1.5 ملیون فروخته تویوتا 9.5 ملیون فروخته
          اینم میانگین کارکرد ماشیناشون
          تویوتا کرولا : 350000 تا 450000 کیلومتر
          شورلت کروز (cruze) : 250000 تا 300000 کیلومتر
          انقدر یک و یک هم نکن

          موافقم 2
          مخالفم 1
        16. نه به تفادس

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          اسحاق بحث کردن باهات مثل داد زدن تو آبه قرار نیست قبول کنی ژاپن دوام فضایی میسازه امریکا ارزون فروشی میکنه و قدرت بیشتر برای چهار روز و نیم من اروپا و ژاپن رو به امریکای دزد ترجیح میدم و بگم که من اروپایی فنم اشتباه گرفتی کسی هست که از صدای 812 لذت نبره؟ یا زوندا؟ ولی من میگم ژاپن دهه نود سر امریکا رو زیر آب کرده بوده

          موافقم 1
          مخالفم 2
        17. نه به تفادس

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          Cadillac-V این مقاله رو برای تو پیدا کردم امیدوارم لذت ببری
          https://www.pedal.ir/media/why-modern-automobiles-owe-japan/

        18. اسحاق

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          نه به تفادس نتیجه بررسی و واقعیت اینه که آمریکا دوام فضایی و خدایی میسازه و وقتی گفتم که این مورد یا کلا هر چیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن و از ارزون و بادوامترین و گرون و با پرفورمنس ترین کلا تا هرچیز رو میسازن ولی از اون طرف دوم ژاپن دوم بعد اونا به گرد پاشونم نمیرسه و ارزون فروشی میکنه هر چیز رو فدای این می‌کنه تازم بازم تو همین مورد هم حتی به گرد پاشون نمی‌رسه چون مقرون بصرفه بودن رو برای چهار روز و نیم میزاره وقتی بخواد مثل اونا بسازه که نمیتونه هم بسازه اگه مثلشون بسازه چهار روز و نیم هم دووم نمیاره چون محصول هرچیز اول و ۱ اروپایی و آمریکایی هرچیز اول و ۱ پر از تکنولوژی و مهندسی سطح بالا هستن با این حال بهترین و رکورد دار و پرچمدار و شماره ۱ و اول هر سگمنت و کلاسی هستن نه اینکه با خرده فروشی تو کشور های مختلف آمار فروش جمع کنند و اتفاقا من هرچیز اول و ۱ آمریکا و اروپا رو که هرچیز اول و ۱ هستن رو به دوم چین و بعضی ژاپنی اسیایی دوم دزد ترجیح میدم و بگم که من اروپایی فنم درنتیجه اشتباه گفتی نه به تفادس اشتباه گفتی و درستش رو من گفتم درستش رو و قطعاً وقتی کسی هست که از صدای 812 لذت نبره؟ یا زوندا؟ می‌دونه فقط یکی از دلایلی هست که هرچیز اول و ۱ اروپایی و آمریکایی که هرچیز اول و ۱ هستن دهه نود و هر دهه ای سر دوم ژاپن دوم رو زیر آب کرده بودن نه اینکه هم فقط نظر کسی یا طرفدارش باشه نه چون اتفاقا چیزی که شما گفتی فقط نظر شماست وا اصلا واقعیت نیست ولی اینی که من گفتم و میگم خود واقعیت اثبات شده واقعی جهان هست که حتی دهه نود که برای خودت قبل از دهه نود و خود دهه نود و بعد از دهه نود هر دهه ای سر دوم ژاپن دوم رو زیر آب کرده بودن و میکنند با دلیل هم میگم این رو، از همون دهه نود یعنی دهه متولد شدن همون پاگانی زوندا و مرسدس بنز CLK و پورشه 911GT1 و مکلارن F1 فورد GT و سالین و… هست که در عمل در موتور اسپرت و هرچیز نشون دادن هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن چون خدایی خوب همیشه اثبات کردن و همون دهه نود هم درستش اینه که سردوم ژاپن دوم رو هم زیر اب کرده بودن این درستش هست

        19. NAVID@@98

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1302 ديدگاه)

          نه به تفادس این مقالات برای تو عه که لذت ببری
          https://www.pedal.ir/magazine/history-of-world-automotive-industry/
          https://www.pedal.ir/magazine/most-valuable-cars-of-all-time/
          که ارزشمندترین خودروهای تاریخ همه هر کدومشون نشون میده واقعا این خودرو ها از
          از هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هست
          که اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن ارزشمندترین ها هستن چون نتیجه کار مهمه که داره دستاورد ها و برتری هارو نشون میده
          از تاریخچه اولین ها تا بهترین ها

          پدال یه لینک و یه جمله برای معرفی همون لینک چی داره فقط میخوام ببینم مشکلت چیه با من لطفا یا بگو یا نگهش دار

        20. اسحاق

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          درمورد بادوام ترین ها هم درستش را با ذکر دلیل گفتم و الان میگم
          بعدم اتفاقا آمریکا از اول همیشه به دوام معروف بوده و الانشم اول و ۱ رکورددار دوام و هر چیز آمریکا و اروپا هست اول و ۱ دوام و هرچیز و بادوام ترین و پرتیراژ ترین موتور تاریخ هم موتور سری LS جنرال موتورز ملقب به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو هست اینها در آمار ها ثبت و اثبات هم شده نه اینکه کسی بگه یا نظرش باشه نه واقعیت اصلی درست فقط همیناست
          چون اتفاقا اینها بخصوص آمریکایی ها
          همیشه ماشینایی میساختن که با قیمت کم کمترین
          استهلاک رو داشته باشن مهم رکورددار بودن این و اول و ۱ بودن این و هرچیز هست که هستن اروپا و آمریکا رکورد دار و اول و ۱ این مورد و هرچیز که
          مثل شورلت کورت با مناسب ترین قیمت بهترین پرفورمنس و دوام هم داره کسی نمیتونه مثلشون بسازه به گرد پاشونم نمیرسه درنتیجه
          کمتر حرف بی معنی بزن
          بیشتر فکر کن

        21. اسحاق

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          نه به تفادس
          بعدم اینکه
          دلیل بعدی که گفتم در این مورد هم اشتباه گفتی و درستش را میگم چون
          درمورد
          vtec هم دقیقا درستش را گفتم
          و اینکه فرقشون چیه و منظورت vvt نبودن چیه چون به هر حال هر جور در نظر بگیریم
          اینهایی که مثال زدم هرموردش رو پوشش میده و به بهترین شکل هم برتری رو مشخص کردن و انجام دادن کار رو یعنی از پیشرفته ترین و بهترین و اول و ۱ هرچیز و این مورد که از اروپا و آمریکا که هر چیز اول و ۱ این مورد و هرچیز هستن مثال هاش هم گفتم
          که سیستم freevalve کوئنیکزگ رو سیستم مشابه فرمول۱ مرسدس بنز و سیستم زینگر ۲۱ سی که هم این و هم اون و خیلی بالاتر از این حرفا رو پوشش میدن
          از هر لحاظ
          نه اینکه اون سیستم اصلا ویتک ساده که قابل مقایسه با
          اینها نی به گرد پاشون نمیرسه با بررسی اینها متوجه میشید
          ولی اینکه چطور دوم ژاپن رو کنار چین میزاریم چون هردوشون دوم اند و با هم مقایسه میشن و بعضی زمینه ها الان چین هم زده رو دستش هرچند به هر صورت به گرد پای اروپا و آمریکا که نمیرسن چون
          تو یه ماشین ژاپنی بیار هم قیمت آمریکا یی ها ببینیم هرچیز و ازجمله دوام آمریکایی رو داره یا نه؟ نه جواب نه هست چون تو خواب هم نمیبینند و نمیتونند به گرد پای هرچیز اول و ۱ آمریکایی و اروپایی که هرچیز اول و ۱ هستن که نمیرسند چون فقط یه موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی ۲۰۰ اسبی بدون امکانات و تکنولوژی بصورت کویر بزارن و همه چیو فدای سادگی و کم خرجی کنند و یه عده که نمیدونند گول بخورند برای ماشین اسپرت هم همینن و یه موتور کوچیک یا تنفس طبیعی میزارن اسم ماشین رو بزارن اسپرت
          و یا اینکه از اروپا و آمریکا کمک میگیرن ولی بهر حال بازم با این حال به گرد پای خود آمریکایی ها و اروپایی ها که نمیرسند
          ولی ماشین های هرچیز اول و ۱ آمریکایی ها و اروپایی ها که هرچیز اول و ۱ هستن با انواع سیستم ها کار میکنند از موتور های توربو قدرت بالا بگیر تا موتور های تنفس طبیعی قدرت بالا تا موتور های سوپرشارژ ولی موتور های آمریکایی حتی با سوپرشارژر هم عالی و بادوام و بادوام ترین هستن نمونه های عملی اش را داریم ولی اگه همین سوپرشارژر رو بزاری رو موتور دوم ژاپنی دوم فشاری که این سوپر شارژر های غول به موتور دوم ژاپنی دوم میارن این موتور رو نابود میکنن دلت خوشه قدرتش بیشتره برای چهار روز و نیم چون اون قدرت و فشاری که اون موتور آمریکایی تحمل میکنه رو اصلا ژاپنی نمیتونه تحمل کنه و خراب میشه ولی امریکایی که تنفس طبیعی برای خودت حتی با سوپرشارژر و توربو هم میزنه با بلوک فولادی بادوام بالا و بادوامترین هست حالا بیا با دوم ژاپن دوم مقایسش کن
          اصلا کار به مقایسه نمیکشه چون قابل مقایسه نیست با هرچیز اول و ۱ آمریکایی ها و اروپایی ها که هرچیز اول و ۱ هستن با ذکر دلیل گفتم
          چون مثلا
          پر استفاده ترین موتور جهان با بیشترین تعداد فروش موتور سری LS جنرال موتورز هست با بیش از ۱۰۱ میلیون نسخه
          پس اگه دوم ژاپن دوم بختر بود فروشش بیشتر بود که نیست تا سال 2022 بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فقط موتور LS جنرال موتورز فروخته
          این چیزی هست که درست و قابل استناد و معتبر هست طبق آمار
          که نشان دهنده این هست که رکورددار اول و شماره ۱ این مورد و هرچیز آمریکایی ها و اروپایی ها هستن اینم رکورد کارکرد ماشیناشون در آمار های قابل استناد و معتبر که ملاک تعیین کننده برتری هست که
          رکورد داران کارکرد و کیلومتر در جهان خودروهای آمریکایی رم و شورلت و فورد ۲۵۰۰ با بیش از ۲.۵ میلیون یعنی ۱ بعلاوه بعلاوه ۱ و نیم میلیون کیلومتر کارکرد هستن
          یعنی ۲۵۰۰۰۰۰ هزار کیلومتر کارکرد رم رکوردار کارکرد و کیلومتر جهان خودروی آمریکایی رم و در کنار اون هم شورلت و فورد
          تنها رکوردداری هم که این آمریکا یی ها رو همراهی میکنه و باهاشون رقابت میکنه و میتونه رقابت کنه اروپایی ها هستن مثل مرسدس بنزذو ولوو و… که اینها رو همراهی میکنند
          از لحاظ میانگین کارکرد هم آمار بیشترین درصد رسیدن به کیلومتر ۵۰۰۰۰۰ کیلومتر جهان متعلق به فورد و رم آمریکایی و در شرایط دیگه اروپایی های سنگین هست
          که اینها هم رکورددار و اول و ۱ این مورد و هر چیز آمریکا و اروپا که رکورد دار و اول و ۱ هرچیز و این مورد هستن که با ذکر مثال عرض کردم
          بخصوص اینکه درستش هست و چیزی که درست قابل استناد معتبر و درست و درست هست را گفتم

          ولی اون اماری که تو گفتی اشتباهه نه به تفادس اشتباهه چون یا آمار های اصلا قابل استناد و معتبری نیستن
          و یا آمارهای ظاهری و سطحی هستن مثلا اینکه اون آمار میگه چه افرادی از چه ماشینی چه میزان استفاده کرده نه اینکه واقعا چی هستن یا چی باشند
          درنتیجه
          درستش و چیزی که درست هست را گفتم تا درستش را بدونید

        22. نه به تفادس

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          توی هر چیز اروپا اول عه نه آمریکا خدمون داریم میبینم هر مقاله ای که پدال میزاره جدیدا ترفداری از آمریکین فن هاست و آمریکا ولی هیچ کدومتون حاضر به قبول کردن نیستید
          اسحاق یه موتور با دوام آمریکایی رو بده تا با یه ژاپنی مقایسش کنم ممنون
          میگی اون فشاری که امریکایی تحمل میکنه ژاپنی نمی تونه سطح اطلاعاتت انقدر زیاده یاد 2jz gte افتادم که با 1000 اسب اخ نمیگه تا 3000 اسب هم تا حالا رسوندنش
          اینم اضافه کنم که پر فروش ترین شرکت دنیا تویوتا هست نه شورلت و فورد
          من اروپایی فنم ولی تو بازم داری هم امریکا هم اروپا رو روهم میزاری تا بتونی کمی از حرفامو ثابت کنی من گفتم امریکا کم اوردی چرا اروپا رو میاری وسط چه ربطی داره

        23. نه به تفادس

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          اسحاق اگه زحمتت نمیشه یه سرچ کن بعد حرف بزن رو هوا میگی امریکا امریکا حداقل یه مدرک بیار منم میتونم حرف بزنم بدون مدرک

          تویوتا کرولا این مدل برای نخستین بار در سال ۱۹۶۶ به عنوان یک خودروی کامپکت با موتور ۱.۱ لیتری معرفی شد و از آن زمان، در طول ۱۲ نسل، تویوتا بیش از ۵۰ میلیون دستگاه کرولا را در سطح بین‌المللی فروخته، که این خودرو را به پرفروش‌ترین وسیله نقلیه در جهان تبدیل کرده است.

          هر موقع ای ثابت کردی امریکا پرفروش تره یا دوامش بیشتره بیا اینجا چند تا بچه اومدن تو سایت گند زدن بی معنی میگن

        24. نه به تفادس

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          نوید 98 ارزشمند ترن ماشینا چه ربطی داره به حرفی که من زدم داره من کی گفتم اروپا بده؟

          موافقم 1
          مخالفم 2
        25. اسحاق

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          فروش که بحثش فرق میکنه
          پس یکی به نعل نزن یکی به میخ
          بحث دوام و مقایسه هم بود که درستش را گفتم ولی پریدی سر بحث تیونینگ
          که همین تیونینگ هم درستش رو میگم
          چون اون چیزی که گفتی اشتباهه
          درستش اینه اون 2jz تا ۶۰۰ و دیگه ته تهش ۷۰۰ اسب توان ایمن میده برای استفاده روزمره و روزانه دیلی درایور
          بیشتر از این با بلوک استاندارد هم اکه دیدی به بالای هزار رسوندن دیگه بدرد نمیخوره چون بشدت دوام کاهش پیدا میکنه مییزان تحمل تیونینگ با بلوک استانداردش هم به ۲ هزار اسب هم نمیرسه
          اون ۳۰۰۰ اسبی هم که گفتی که دیگه اصلا یه پیچش هم اصلا خود موتور استاندارد کارخونه کمپانی نیست و حتی بلوک موتور هم بطور کامل ریبیلد و توسط شرکتهای مرتبط با تیونر ها ساخته شده یعنی همش شد از آمریکایی‌ها

          ولی موتور های آمریکایی مثل LSX 454 با بلوک چدنی مخصوص و دوام فشار بالا ساخته شده که توان تحمل ایمنش که خیلی بیشتره و بیشتر از اونه در عین حالی که قابلیت استفاده روزمره و روزانه داشت باشه که به بالای هزار اسب هم میرسه
          و تحمل خود بلوک استاندارد موتور هم بالای ۲۵۰۰ اسب هم میرسه
          بالاتر از این با اون شرایطی که تو گفتی که آمریکایی ها موتور های وحشی V8 آمریکایی موتور های بالای ۴۰۰۰ اسب و ۵۰۰۰ اسب آمریکایی هم داریم که هرچیز اول و ۱ هستن آمریکا و اروپا که هرچیز اول و ۱ هستن این مورد هم توضیحش را گفتم که چطور هست

        26. اسحاق

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          پرفروشترین خودروی چهارچرخ محرک دو دیفرانسیل آفرودی جهان هم با بیش از ۴۰ میلیون وسیله فورد سری اف ۱۵۰ هست
          تازه این ماشین کامل و هرهمه کارست
          نه یه سدان کامپکت اقتصادی با موتور یک و ۲ دهم لیتری
          این خودروی آمریکایی موتور های قدرتمند حتی نسخه ۸ سیلندر ۵ لیتری هم داره ماشین به این میگن
          فولکس واگن بیتل هم پرفروش ترین وسیله نقلیه تک نسل جهان هست ( یعنی بیشترین میزان فروش فقط یک نسل ۲۱ میلیون وسیله فروش رفته ) که اروپایی هست
          میزان فروش کلی کمپانی ها هم دهه به دهه عوض میشه و ربطی به مقایسه نداره
          دهه های قبلی چندین دهه تا دلت بخود بازم داشتیم که پرفروشترین کلی امریکا یا اروپا مثل آلمان بوده و هر چیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هر چیز اول و ۱ رو اثبات کردن هستن ولی بحث فروش بحثی دیگست که به مقایسه نمیگیم
          کلا ولی هرچیزی بالاترینش رو که درنظر بگیریم بالا و اول و ۱ اش را به حرف من میرسی
          مثلا پرفروشترین خودرهای لوکس جهان آلمانی هستن ولی واقعا در عمل هم بهترین و پرچمدار این کلاس هم مرسدس بنز هست
          یا کامیون های جهان پرفروش ترین هستن
          که همرمان دست اروپا و آمریکا هستن
          یا پرفروش ترین ماشین آلات صنعتی و راهسازی که caterpillar لیدر جهانی و هم پرفروش ترین هست و هم بهترینش کنار اروپایی های دیگه اونقدر داریم زیاد
          ولی مهم ملاک های برتری هست که نتیجه را گفتم درستش را

        27. اسحاق

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          درمورد دوام هم
          این نوع آمار ها چند نوع دارن که اونهایی درست و مهم هستن که قابل استناد ها و معتبر ها و اونهایی که ملاک تعیین کننده برتری باشند
          که همینهایی هستن که میگم
          آمارهای هرچیز رکوردداران و اول و شماره ۱ بیشترین کارکرد مطلق بالا با موتور پلمپ که چند خودروی آمریکایی و اروپایی هستن که رم ۲۵۰۰ با ۲.۵ میلیون کیلومتر کارکرد با موتور پلمپ هست و یکی دیگه هم آمار بیشترین درصد رسیدن به میانگین کارکرد کیلومتر ۵۰۰۰۰۰ ۵۰۰ هزار کیلومتر هست که نشان هنده توانایی مطلق اونها هست که هرویز اول و شماره ۱ اینها هم طبق امار فورد سوپردیوتی آمریکایی و چند مدل دیگه هستن
          موتور های آمریکایی LS جنرال موتورز با بیشترین دوام بادوام ترین که حتی علاوه بر برتری پرفروش ترین موتور تاریخ هم هست با بیش از ۱۰۱ میلیون
          موتور های دیزلی کامینز هم که برای رم هست
          بادوام ترین موتور ها هستن و کلا اینها که گفتم هم بادوامترین و هم بهترین ها هستنو اصلا کسی به پاشون نمیرسه
          ولی آمارهای دیگه میزان استفاده مردم یا فروش یا علاقه و… اینها آمار هایی دیگه اند که گفتن ندارن چون درستش را بالا گفتم

        28. نه به تفادس

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          اسحاق من دیدم که میگم 3000 اسب و بعدم معلومه دوام کاهش پیدا میکنه وطبیعیه یعنی امریکایی ها 4000 اسب میده بدون افت دوام و تو شهر هم ازش استفاده میکنن؟ کمتر چرت و پرت بگو اگه همچین موتوری رو برسونی 5000 اسب نمیشه گازش داد توی دور بالا سریع نابود میشه و خیلی خیلی هم کم عمر میکنه زیر 1000 کیلومتر وگرنه هر موتوری رو تقریبا میشه رسوند بالای 3000 ولی برای سی ثانیه میکشه ولی 2jz gte دوامش و تحمل فشار خیلی بیشتره
          مردی حرس خوردن بابا چدن گرما رو خیلی بد رد میکنه و همین توی طولانی مدت به بقیقه نقاط فشار میاره و وزن خیلی زیاد تری نسبات به فولاد داره و اونی که تو دیدی 5000 اسب بوده موتور مخصوص درگ بوده نه مثلا موتور چارچجر 970 رو اوردن روش گذاشتن

        29. نه به تفادس

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          اول و 1 کردن بدون منطق و مدرک برام مهم نیست
          یه مشت ادعای تو خالی میکنی منتظری بگم برنده؟ باشه برنده ای ولی اگه بحث سر حرف های بی منطق بود

        30. اسحاق

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          داداش از اونجایی که میگفتی هایپرکار Rb17 گفتی ۸ سیلندره تاکید خاصی هم روی این موضوع داشتی تا آخرش رو رفتم که اطلاعاتی نداری تازه مدرک برای چیزی که مثل روز روشنه که هم نمیگن همون مشخصات فنی ماشین ها رو بدونی حله

        31. اسحاق

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          برای تیونینگ و دوام هم که این موارد رو همش رو توضیح درستش رو گفتم
          خدای تیونینگ و دوام آمریکایی ها هستن که کلا هم هرچیز اول و ۱ هستن آمریکا و اروپا هرچیز اول و ۱ هستن این مورد ش هم همینطوره چون موتور های آمریکایی دوامشون خیلی بیشتره مثل LSX و موتور های رکورددار دوام جهان چند مدل اروپایی و آمریکایی هستن دوامشون خیلی بیشتره همون‌طور که عرض کردم وقتی رکورددار کارکرد کیلومتر در جهان هستند با ۲.۵ کیلومتر کیلومتر کارکرد با موتور پلمپ که چند مدل امریکایی مثل شاسی های پیکاپتراک رم و شورلت هستن دیگه به وضوح قضیه مشخصه دیگران باید برای دوم شدن به بعد رقابت کنند چون
          خود موتور LSX و کلا سری LS جنرال موتورز هم بدلیل اینکه از هر لحاظ برتری داره هم دوامش خیلی بیشتره و هم تیونینگ خیلی بالاتری داره بالای ۱۰۰۰ اسب هم با قابلیت استفاده روزانه و روزمره و دیلی درایور داره درنتیجه جایی که اون موتوری که گفتی قطعا در مقابلش کم میاره دوم 2jzgte خراب میشه و کم میاره چون دومه در مقابل به همین دلیل از موتور های آمریکایی مثل LSX سواپ میکنند چون از یه جایی به بعد به بالا دیگه فقط این موتور های آمریکایی که دوام خیلی بهتر و بیشتر داره و کارایی و در تحمل فشارو حرارت بالا اصلاهیچیشوننمیشه استفاده میکنند یکی از دلایلش به سبب آلیاژ بسیار مقاومتر و قویتره و کلا مهندسی و طراحی و دوام خیای برتری دارن کلا هرچیز اول و ۱ هستن اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن توضیح درستش را گفتم دیگه این هم برای کسانی که باید بدونند مثلاً فلان هایپرکار چند سیلندره چه برسه به اینها با بررسی عمیق موضوعات بعد ها متوجه میشید که توضیح درستش را هرمورد گفتم

        32. اسحاق

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          در خصوص توضیح درست برای تیونینگ و دوام برتر هم کاملاً درست گفتم منطقی و توپر و درست گفتم چون ما حتی الان موتور های آمریکایی دیزلی کامینز هم داریم که بشدت قابلیت تیونینگ بالایی دارن و 200psi بوست با توربو تیونینگ های بشدت سنگین هم داشتن از اون طرف با ستاپ شهری هم بالاترین دوام رو هم دارن دوامشون خیلی بیشتر از هر کی که بگی هستن یا موتور سری LS آمریکایی ملقب به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو که با توربو های 140mm بورگوارنر یا پرسیسیون پادشاهی میکنند بیشترین دوام تیونینگ دوامش هم بیشتر از هرکی که بگی و نگی و هرچی هست
          برای اینکه هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هستن که گفتم
          اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
          مثلا درمورد موتور ۷.۳ لیتری V8 گودزیلا فورد که مخصوص کارهای سنگین و دوام بسیار بالا بالاترین دوام ساخته شده و این موتور با یک آپدیت حتی stage1 تیونینگ هم براحتی به بالای ۱۰۰۰ اسب میرسه درعین حال بالاترین دوام هم داره این خودش خیلی حرفه ها نشون میده که کسی نمیتونه به گرد پاشونم دیگران باید برای دوم شدن به بعد رقابت کنند چون چنان آلیاژ های برتر اول۱ دارند که اصلا کسی نمیتونه مثلشون رو بسازه و در بالاترین دماهای و حرارت بالا اصلاهیچیشون نمیشهانجین های خدای دوام بادوام بالایی دارن بالاترین دوام دوام بیشتری دارن جوری که که کسی به گرد پاشون نمیرسه چندین دهه جلوتر از دیگران هستن فقط خودشون رقیب خودشون جوری که که کسی به گرد پاشون نمیرسه چندین دهه جلوتر از دیگران هستن چون شاهکارهایی مثل LS جنرال موتورز و گودزیلا فورد و سری دیزل مرسدس بنز
          یعنی هرچیز اول و ۱ آمریکا و اروپا هرچیز اول و ۱ هستن چون اینا تو چنان قدرت ها و گشتاور های بالایی کار میکنند بالای ۷۱۱ اسب و بالای ۱۰۱۱ نیوتن متر به بالا که گشتاور خورد کننده شون هر موتور اسیایی رو متلاشی می‌کنه این موتور هایی که گفتم با همین منشأ ها حالا هرچیز توضیح درستش را خدمت شما عرض کردم

        33. نه به تفادس

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          نه توی مقاله هع نوشته بود v8 برو ببین
          https://www.pedal.ir/european/025-2026-red-bull-rb17-f1-hypercar/

        34. اسحاق

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          داداش لینک خودم رو برای خودم میفرستی؟!
          مثل اینکه کلا قضیه رو نگرفتی
          اون که لینک برای زمان قبل از معرفیش بود که در مورد این که احتمالا چه موتوری داره نوشته بودن ممکنه که V8 باشه

          ولی

          لینک بعد که اونم گذاشته بودم معرفی رسمی اونه که چیزی هست که گفتم که اطلاعات درست و دقیقش اونجاست یعنی موتور V10 کاسورث

          دیگه اگه نمی‌خواهی واقعیت رو بدونی یا اشتباه بگی اصراری نمیکنم
          ولی هرچیز اول و ۱ آمریکا و اروپا هستن
          آمریکا و اروپا هرچیز اول و ۱ هستن مهم اینه که بعدها به حرف درست من میرسید

        35. نه به تفادس

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          تویی که نه قبول میکنی نه درست میگی این مقاله رو باز کردم نوشته بود v8 منم گفتم این v10 نیست نوشته v8

        36. اسحاق

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          علاوه براینکه اینکه کلا قضیه رو نگرفتی
          در اشتباه خودت بمونن نه به تفادس اشتباه گفتی
          اون که لینک برای زمان قبل از معرفیش بود که در مورد این که احتمالا چه موتوری داره نوشته بودن ممکنه که V8 باشه

          ولی

          لینک بعد که اونم گذاشته بودم معرفی رسمی اونه که چیزی هست که گفتم که اطلاعات درست و دقیقش اونجاست یعنی موتور V10 کاسورث

          دیگه اگه نمی‌خواهی واقعیت رو بدونی یا اشتباه بگی اصراری نمیکنم
          ولی هرچیز اول و ۱ آمریکا و اروپا هستن
          آمریکا و اروپا هرچیز اول و ۱ هستن مهم اینه که بعدها به حرف درست من میرسید

        37. نه به تفادس

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          خب تو این لینکو فرستادی

        38. اسحاق

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          در پست ( جذاب‌ترین و ماندگارترین نام پیشرانه‌های خودرو در تاریخ ) اونجا ۱ بعلاوه ۱ لینک هست در
          به اون پست مراجعه کن
          توضیحاتش گفته شده
          حالا متوجه میشی یا متوجه نمیشی یا نشدی و یا خودت را به متوحه نشدی میزنی

          چیزی که گفتم برای ۱ لینک بعدی هست
          معرفی رسمی اونه که چیزی هست که گفتم که اطلاعات درست و دقیقش اونجاست یعنی موتور V10 کاسورث با 15000rpm
          و بهترین موتور های V10 برای تیونینگ که مال دوج وایپر و لامبورگینی هوراکان هستن
          و کلا بهترین تیونینگ دوام بهتر و بیشترین بهترین دوام آمریکایی و اروپایی هستن قبلا رکورد های اول و ۱ را زدن هرهمه را دارم

          دیگه اگه نمی‌خواهی واقعیت رو بدونی یا اشتباه بگی اصراری نمیکنم
          ولی هرچیز اول و ۱ آمریکا و اروپا هستن
          آمریکا و اروپا هرچیز اول و ۱ هستن مهم اینه که بعدها به حرف درست من میرسید

        39. نه به تفادس

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (341 ديدگاه)

          از هوش مصنوعی پریدم جواب داد قبول کردنش با خودته

          1. طراحی پایه برای تیونینگ:
          2JZ-GTE:

          از اول با هدف مقاومت در برابر بوست بالا طراحی شده.

          بلوک چدنی که ذاتاً استحکام بالایی داره.

          میل‌لنگ فورج‌کاری شده و پایه‌های یاتاقان قوی که برای توربو ساخته شده‌اند.

          سیستم روغن‌رسانی بهینه که حتی در فشارهای بالا ثبات دمایی داره.

          V10 وایپر و هوراکان:

          تنفس طبیعی با ساختار آلومینیومی (سبک ولی ضعیف‌تر در برابر فشار زیاد).

          طراحی برای استفاده جاده‌ای و اسپرت، نه تیونینگ سنگین.

          برای نصب توربو، نیاز به تقویت اساسی بلوک و تعویض میل‌لنگ و پیستون‌ها دارند.

          خنک‌کاری مشکل: مخصوصاً وایپر که به خاطر حجم زیاد موتور، مستعد داغ شدن است.

          ✅ نتیجه:
          2JZ-GTE از اول برای تحمل فشار بالا و توربو طراحی شده، در حالی که V10‌ها بیشتر برای قدرت تنفس طبیعی هستند.

          2JZ-GTE افسانه‌ایه که وقتی آمریکایی‌ها داشتن قدرت موتوراشونو از سوپرشارژ می‌گرفتن تویوتا داشت موتورای بوست‌خور حرفه‌ای می‌زد

          افرین به امریکین فن ها که میتونن از هیچ چیز به خوبی دفاع کنن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        40. اسحاق

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          خب اشتباهت همینه که خودت اشتباه گفتی و رفتی به اشتباه هم از هوش مصنوعی پرسی و اونم یه جمله های کلی گفته که اصلا واقعیت نیست که و حتی نه اصل ماجراست و نه اصلا واقعیت هم نی نتیجه کارت هم اشتباه از اب درومده
          درنتیجه اصلا قبول کردنش اشتباهه چون خودش اشتباهه
          واقعیتش و درستش اینه که میگم ببینید

          1. طراحی پایه برای تیونینگ:
          L S-GM:
          و چند مدل موتور V8 آمریکایی و
          یا موتور وایپر و هوراکان آمریکایی و اروپایی
          که از هر لحاظ خیلی بهتر و قویتر . بادوام تر هستن
          از اول با هدف مقاومت در برابر بوست بالا طراحی شدن هم از هر لحاظ خیلی بیشتر به منصه ظهور رسوندن .
          موتور L S و آمریکایی و موتور وایپر که
          بلوک چدنی که ذاتاً استحکام بالایی داره رو که خیلی بهتر و مقاومتر و با تیونینگ و پتانسیل تیونینگ خیلی بیشتر و بهتر دارن .

          علاوه بر میل لنگ فورج‌کاری شده و پایه‌های یاتاقان قوی که برای توربو ساخته شده اند اینها از شاتون های تیتانیومی و آلیاژ بلوک بسیار مقاومتر و بهتر ساخته شودن حوری که اونی که کفتی و هرچی به گرد پاشونم نمیرسه .

          سیستم روغن‌رسانی موتور L S که خیلی بهینه که حتی در فشارهای بالا ثبات دمایی خیلی بیشتری داره.

          V10 وایپر و هوراکان:

          تنفس طبیعی با ساختار آلومینیومی (با وجود بلوک آلومینیومی ولی در تیونینگ و مقاومت لبشتر خیلی بهتر هستن).
          چون با بلوک فابریک قدرت بیشتری نسبت به تو جی بدست میارن ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ اسب
          این یعنی چی یعنی موتور های بلوک آلومینیومی اروپایی و آمریکایی از بلوک چدنی اسیایی عملکرد و مقاومت و تیونینگ خیای بهتر و بالاتر و بیشتری دارن و چه برسه به بلوک چدنی اروپا و آمریکا که دیگه بیشترین مقاومت و تیونینگ و هرچی را دارن

          طراحی موتور سری LS جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو هم معروف شده از اسمشم مشخصه دیگه این موتور هر دستاوردهایی که بگی کسب کرده تو موتور اسورپ تو خودرهای سوپرکار تو تیونینگ تو تراک ها و کارهای سنگین و دوام با با مقامت و دوام بالاتر و بهتر برای استفاده جاده‌ای و اسپرت، و حتی تیونینگ سنگین. همه هرکاری بگی کردن
          ولی اون موتور تو جی زد اسیایی که تو کفتی هیچه در مقایسه با اینها مثل یه پشه ست و عملا هیچ دستاوردی نداره و هیچه در مقایسه با اونها
          چون موتور های سری LS و موتور های آمریکایی V8وحشی و اروپایی های خوب هرکاری که بگ رو به بهترین شکل و اول و ۱ به منصه ظهور رسوندن

          موتور های آمریکایی سری LS باید ببینید به سبب آلیاژ سری و مخفی که دارن که هرکی از پی بردن به اون عاجزه بیشترین مقاومت و دوام و تیونینگ و مقاومت در برابر حرارت رودارن جایی که موتور های دوم اسیایی مثل تو جی زد دوم از فشار حرارت ذوب میشن این موتور آمریکایی مثل ساعت سوئیسی کار میکنه کاتاف میزنند باهاشون اگزوز ها سرخ میشه ولی هنوز مثل ساعت سوئیسی کار میکنند

          نتیجه:
          1L S-GM V8 1 از اول برای تحمل فشار بالا و توربو طراحی شده، و از هر لحاظ اول و ۱ هست و برتری داره و بیشترین مقاومت و تحمل حرارت و بیشترین دوام و تیونینگ را داره
          ولی دوم 2jzgte دوم به گرد پای اونه نمیرسه چون جایی که این کم میاره اونهایی که گفتم تازه شروع به کار میکنند 2

          1L S-GM V8 1 افسانه‌ایه
          که وقتی دوم ژاپنی دوم داشت از رو ۱اول آمریکایی و اروپایی ها ۱اول کپی میکرد ولی بازم به گرد پای خود اروپا و آمریکا ها که نمیرسید چون داشتن موتورای بوست‌خور حرفه‌ای می‌زدن که کسی به گرد پاشونم نمیرسید

        41. اسحاق

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (57 ديدگاه)

          در خصوص این موضوع هم که اشتباه گفتی نه به تفادس اشتباه گفتی
          توضیح درستش ر‌و من الان درست ش رو بطور واضح و تخصصی میگم
          اول اینکه بگم این موتور اسیایی که گفتی اصلا قابل مقایسه نیست با
          L S با موتور جنرال موتورز

          که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو مشهور شده و همه هر فن حریفه و از هر لحاظ تیونینگ و دوام خیلی بهتر و بادوام بیشترین داره
          پس
          ببین، لطفاً دیگه اسم
          2JZ
          دپزاری
          رو کنار
          L S جنرال‌موتورز سلطان
          نیار، چون واقعاً توهین به یه افسانه‌ست!
          چون موتورهای
          L S جنرال موتورز

          نه‌تنها ستون فقرات عملکردیه دنیای
          V8ها هستن
          نتنها هیچ6 سیلندری به گرد پاش نمی‌رسه
          بلکه با اختلاف فاحش،
          در هر زمینه‌ای از هر لحاظ برتر و بهتر
          از
          2JZ عه
          چه بخوای بحث دوام باشه، چه پتانسیل تیونینگ، چه هزینه، چه قدرت، چه وزن، چه اندازه، هرچی که فکرشو بکنی!
          اصلا این کحا اون کجا از تعداد سیلندرش که بگی که کسی ۶ رو اصلا با ۸ سیلندر مقایسه نمیکنه
          2JZ
          برای کساییه که هنوز تو توهم دهه ۹۰ گیرکردن و با این حال به گرد پای خود آمریکایی ها و اروپایی ها که نمیرسید چه اون زمان چه برسه به الانش
          ولی
          ! اما
          L S
          این یه پلتفرم بی‌رحمه. آهنیه. از هر لحاظ خیلی بهتر و بادوام تر و مقاومتر و قویتره و قابلیت تیونینگ بالاتری هم داره و
          شکست میده
          2jz رو
          چون
          2jz
          شکست خورده ازش
          از هر لحاظ که بگی
          و شکست میده تو جی زد رو شکست میده از هر لحاظ
          چون
          . بسیار مقاومتر و با دوامتره و محکمتره. هزار برابر تیون‌پذیرتره. با یه توربو ساده و یه توربو خوب، راحت مثبت ۱۰۰۰ اسب بخار رو درمیاره، اونم بدون اینکه بهش فشار بیاد. تازه با استوک داخلی هم کلی دوام داره، و نیازی به خرج میلیونی نیست!
          ولی همین توان مثلا منفی ۱۰۰۰ اسب رو بخوای با تو جی زد بدست بیاری
          تو باید کل انجین
          2jz رو
          رو دوباره بسازی
          و کلی خرج کنی تازه بازم نمیرسه به چیزی که
          سلطان LSx جنرال‌موتورز آمریکایی
          با یه پیچ‌گوشتی درمیاره.

          تازه آخرش هم وزن اضافه کردی،
          پیچیدگی اضافه کردی، و هنوزم داری با یه ۶ سیلندر خطی کش‌دار کلنجار می‌ری که برای تاکسی تویوتا ساخته شده بود، نه مسابقه!
          درصورتیکه LS جنرال موتورز
          خدای انجین‌های مدرن تیونینگ و دوام جهانه که از آمریکاست
          و فقط اروپا اونم کلش می‌تونه با امریکا رقابت کنه چون فقط خودشون رقیب خودشونن
          و دیگران باید برای دوم شدن به بعد رقابت کنند
          چون
          هرچیز اول و ۱ اروپا و آمریکا هستن
          اروپا و آمریکا هرچیز اول و ۱ هستن
          موتور
          LS جنرال موتورز
          و کلا موتور های وحشی V8
          آمریکا
          تجلی مهندسی ساده، هوشمند و خشن هستن
          اونایی که واقعاً می‌خوان سریع و ماندگار باشن،
          میرن سراغ
          1fist prime EU US جنرال موتورز اروپا و
          آمریکا EU US 1prime first
          نه یه موتور
          2 second JDM second 2
          که برای عشق بچه‌های فروم‌ها و نوجوانان و تینیجرا مناسبه، نه برای رانندگی واقعی.

          درستش این بود که من درستش را گفتم که بنظر میرسه مناسب باشه
          برای اونایی که حتی مشخصات فنی حتی تعداد سیلندر هایپرکار های جدید رو نمیدونند و میرنداز هوش مصنوعی میپرسنو همونم اشتباه از اب درمیاد چون سوال پرسیدنشم نمیدوند و باید درستس رو بشون بگیم چند سیلندر دارن و گفتیم چه برسه به این اطلاعات فنی اساسی و ریشه ای

  4. Roham

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اصالت………….

    موافقم 8
    مخالفم 3
  5. Nismo

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2007 ديدگاه)

    توی بین تمام این شرکت ها فقط کادیلاک تونسته اصالتش رو حفظ کنه و توی اوج بمونه

    موافقم 13
    مخالفم 40
    1. نه به تفادس

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (341 ديدگاه)

      پورشه سلام دارن خدمتتون

  6. BMZ

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (172 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی در اروپا متولد شد
    با آمریکا بزرگ شد
    توسط ژاپن گسترش پیدا کرد

    در حال حاضر هم چین داره سرشو میبره!

    موافقم 30
    مخالفم 18
    1. صامورایی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (468 ديدگاه)

      در اروپا متولد شد
      با امریکا متحول شد
      توسط آسیا همگانی شد

      برندهای آسیایی چه ژاپن، کره،‌ چین باعث شدند مردم بیشتری صاحب خودروی ارزان اما با کیفیت بشن.

      موافقم 30
      مخالفم 7
      1. Amirreza.M

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (312 ديدگاه)

        جالب بود👏
        در مورد لیست هم بعضیاش غیر منتظره بود و برام جالبه که کره ای ها و به تازگی چینی ها با قدمت خیلی کمتر این‌قدر پیشرفت کردن و بین مردم دارن جا میفتن(که این مورد بیشتر به قدمت مربوط میشه)

        موافقم 5
        مخالفم 2
  7. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (620 ديدگاه)

    فورد ۱۹۰۳ تاسیس شد ولی قبلش هنری فورد ماشین خودش رو ساخته بود چه سالی بود

    موافقم 14
    مخالفم 7
  8. Aryan Abdolahpoor

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اوپل درسته که به یک خودرو ساز تبدیل شده است اما یک مدت به ساخت دوچرخه هایش معروف بود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. مازیار

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1790 ديدگاه)

    یه تیکه نون خشک به کدوم گرسنه داده بودیم که خدا عوضش رو بهمون داد و خودرو تو آمریکا اختراع نشد؟
    با اینایی که هر روز رنده بدست میان تو سایت وای حتی تصورش وحشتناکه

    موافقم 19
    مخالفم 8
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2768 ديدگاه)

      مازیار جان نمی دونم یادت هست یا نه اما یه بنده خدایی بود که خیلی به برگه Nhra علاقه داشت و قویا معتقد بود که پژو اولین مخترع خودرو نیست و در این باب هم در نقطه مقابل ما و برای ما ، بسیار قلم فرسایی ها کرد …

      اما عجیبه که امروز در این پست هنوز پیداش نشده …

      اما در باب کامنت شما باید بگم که :

      پرو اولترا ” حق ” پلاس مکس لایت مینی 2 …

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1790 ديدگاه)

        بله یادم هست مهدیار عزیز
        حتی یادمه یه بار بهش پیشنهاد دادم Nhra رو ول کن برو سراغ Rihanna اما قبول نکرد🤣

        از ارتباط مجدد باهات خرسند شدم امیدوارم بیشتر باشی

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2768 ديدگاه)

          من هم همین طور ، دوست عزیز و دانا و اصیل من …

          هر زمان که فرصت بشه با عشق و با افتخار ، سریع میام پدال تا به دوستان خوبی چون شما سر بزنم …

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6838 ديدگاه)

          ای بابا مازیار ایکاش یذره بیشتر سر کیسه رو شل میکردی اختراع هارو هم اونا میکردن

          موافقم 2
          مخالفم 13
        3. مازیار

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1790 ديدگاه)

          طاها تمام کمپانی‌ها از کوچیک تا بزرگ به اندازه خودشون ابداعات و اختراعاتی داشتن اما متوجه شدی منت کادیلاک صد برابر مجموع بقیه‌ست؟!!
          باشه کادیلاک نبود باید هندل میزدیم و زیر بارون رانندگی میکردیم شاخو بکشین دیگه با … بخش کامنتها پر شده از یادآوری اختراعات کادیلاک
          اگه امروز دست خالیه دلیل نمیشه صبح تا شب بچسبید به دیروز
          #فسیل کاربران!

          موافقم 10
          مخالفم 2
        4. Taha Ayoobi

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6838 ديدگاه)

          اصلا هدفم منت کشیدن نیست بابا، همینجوری یه چیزی گفتم ارزش داغ کردن نداره.
          عشق منی
          درباره … های بقیه نظرت چیه؟

          موافقم 2
          مخالفم 9
      2. سوشیانت

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (398 ديدگاه)

        الان هم همین حرف رو میزنم کسی هم که متعصب نباشه حرف nhra رو قبول داره نه مثل بعضی ها که معیارشون یه یوتیوبره

        موافقم 3
        مخالفم 10
    2. سوشیانت

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      چرا این همه اختراعاتی که کادیلاک و شورولت و بیوک و پاکارد و دوزنبرگ و فورد و الدزمبیل و… دارن رو اروپا نداره؟ مگه اروپا برتر نبود؟

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. نه به تفادس

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (341 ديدگاه)

        مثل بچه ها حرف میزنی هر قاره و هر کشور نو آوری هایی داره چرا باید فکر کنی شرکت هایی که ذکر کردی اختراع دارن اروپا نداره؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
  10. REZA ///AMG

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    تاسیس شرکت بنز به 1871 برمیگرده
    1886 سالی بود که اولین خودروی احتراق داخلی ثبت اختراع شد (طرح 1885 کامل شد ولی ژانویه 1886 ثبت شد به خاطر همین بهش میگفتن 1885 Benz Patent-Motorwagen)
    ضمنا شرکت M.A.N از همه شرکت های ذکر شده قدیمیتره و تاسیسش به 1758 برمیگرده که در لیست فراموش شده

    موافقم 9
    مخالفم 7
  11. Mehdi

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خدایی کسی وجود خارجی داره مرسدس دوست نداشته باشه چه e class هاش یا s و…. یا مثلاً کسی هست یه bmw E46 تو خیابون به بینه حال نمیکنه؟ یا عاشق یه کشتی آمریکایی نباشه و انواع برند های دیگه به نظرم انتخاب خودرو اول به مقدار سرمایه و بعد سلیقه ما برمیگرده ولی هم مون حتی از وجود همچین خودروهایی در دنیا لذت میبریم

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. حمیدرضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (599 ديدگاه)

      اره امریکایی بازا اکثرشون از بنز و ب ام و متنفرن

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (6838 ديدگاه)

        اگه اروپایی فن ها بذارن از چند تا بنز و بی ام و هم خوشمون بیاد.
        یادش بخیر دوتا از ماشینهای رویاییم E46 و E240 بود، هروقت تو خیابون می‌دیدم کیف میکردم، الان میبینمشون یه پوزخنده میزنم رد میشم.

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. حمیدرضا

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (599 ديدگاه)

          استاد این بازی کثیف رو اقا ماشالا شروع کرد و به سرطان بدخیم تبدیل شد.

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Cadillac-V

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (596 ديدگاه)

        حمیدرضا بیخودی پشت سر کسی حرف نزن
        مرسدس بنز شرکت قابل احترامیه با اون همه اختراعات تو صنعت خودروسازی که کسی نمیتونه پنهانش کنه

        اگه اروپایی فنا انقد تعصبی رفتار نکن و انقد حرفای بی منطق نزنند بقیه انقد نسبت به برند های اروپایی گارد نمیگیرن، ولی تنفری وجود نداره فقط یکم گارد گرفتن نسبت به شونه
        تنفر مال شرکتهای خودروساز چینی و ایرانیه

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. حمیدرضا

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (599 ديدگاه)

          ارجاع به کامنت بالا

          در ضمن پشت سر کسی حرف زدن اونه که خود طرف نباشه نه اینجا که همه دارن میبینن و میخونن.

          تو خودت یکی از کسایی هستی که کاربرا با خوندن کامنتات در برابر امریکایی گارد میگیرن چون برای بالا بردن امریکایی بقیه ماشینارو تحقیر میکنی

  12. مصطفی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    و همچنان نبرد اروپایی فن ها با آمریکایی فن ها …

    در حالی که چینی ها خیلی دیگه تخته کردن … میان از حرف از قدمت و اصالت میزنن باید این پست رو بهشون نشون داد

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      آره حتما چین جلو تره😁 کی به کیه منم میگم کشور زامبیا از همه جلوتره

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. Hf

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (253 ديدگاه)

      من از دیروز نشستم و دعوای شما ها رو نگاه میکنم ولی cadilac-v داره حرفای واقعا درست و تقریبا بدون تعصب میزنه.

      موافقم 2
      مخالفم 6
  13. samurai

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (672 ديدگاه)

    کارباز بیسواد الان میتسوبیشی 1870 تاسیس شده که میشه رتبه 4
    دایهاتسو 1900 که میشه رتبه 9
    ………..
    ……
    سواد نداری مقاله ابکی ننویس

    موافقم 7
    مخالفم 7
  14. Taha Ayoobi

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6838 ديدگاه)

    مقاله عالی ای بود
    بهترین کادیلاک

    موافقم 5
    مخالفم 14
  15. مرق

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میتسوبیشی از ابتدا خودروساز نبوده و همین الان هم کپی کار خودروسازهای تویوتا و هونداست.
    اگر ملاک، خودرو با موتور درونسوز باشد اصالت خودروهای آلمانی و آمریکایی از دیگر برندها بیشتر است. از لحاظ کمی و کیفی این خودروها در زمان خودشان عالی بودند تا اینکه از دهه 70 میلادی ژاپنی ها که کپی کار آمریکایها بودند توانستند با قیمت پائینتر و امکانات بیشتر و با هدف طول عمر متوسط 5 سال خودرو و فروش قطعات یدکی با سود بالا، از لحاظ تعداد تولید نسبت به دیگر رقبا پیشی بگیرند.
    لیکن در حال حاضر چینی ها (در آینده هندیها) که کپی کار تمام برندها هستند از لحاظ تعداد به برتری دست خواهند یافت. اما ماشینهایی که می سازند بی اصالت و بی روحند. در دهه 80 میلادی تویوتا جهت بی اعتبار کردن مرسدس در آمریکا برند لکسوس را با کمترین قیمت و با بیشترین آپشن راه اندازی کرد. مهندسان آمریکایی که برای مرسدس جایگاه خاصی قائل بودند با تجزیه و تحلیل تک تک قطعات لکسوس از هدف تویوتا پرده برداشتند و از مقالاتی در خصوص بنز بهتر است یا لکسوس در مجلات آمریکا ارائه نمودند و به موضوع اصالت خودرو از دیدگاه مشتری اشاره نمودند.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. Mustang

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فکر نمی کردم پژو از کادیلاک قدیمی تر باشه ولی خب به سابقه نیست
    البته پژو رو استلانتیس داغون کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا