فولکس واگن

سدان‌های فولکس‌واگن هنوز هم نفس خواهند کشید!

فورد در هفته جاری با اعلام اینکه تنها اقدام به عرضه شاسی بلندها، کراس اوورها و پیکاپ ها در آمریکا خواهد کرد شوک سنگینی به محافل خودرویی وارد نمود. این خودروساز آمریکایی شاید جهت جدیدی را در پیش گرفته باشد اما دیگر خودروسازان همین راه را طی نمی‌کنند. جنرال موتورز قبلاً اعلام کرده همچنین به فروش سدان ها متعهد خواهد بود؛ و هم‌اکنون فولکس‌واگن هم به عرضه سدان ها علاقه نشان می‌دهد.


بنا به گفته دیجیتال ترندز، فولکس‌واگن به سمت شاسی بلندها و کراس اوورها حرکت خواهد کرد اما هنوز هم سدان ها را عرضه خواهد کرد. البته این تصمیم فولکس‌واگن باید با مصرف سوخت محصولات نیز هماهنگی داشته باشد.


یکی از مدیران این شرکت گفته است:

جواب این سؤال که آیا حمل‌ونقل الکتریکی به سدان ها روی خوش نشان خواهد داد یا به شاسی بلندها هنوز پیدا نشده است. زمانی که درباره خودروهای الکتریکی صحبت می‌کنید، سدان ها مزیت‌های بیشتری دارند. فرم و درگ این خودروها در مرتبه بالاتری می‌باشد؛ بنابراین شاید سدان ها سهم بیشتری از بازار خودروهای تمام الکتریکی را به خود اختصاص دهند.


سخنان مدیر رده‌بالای فولکس‌واگن همچنین نشانه‌های مثبتی از دلیل استفاده از فرم بدنه سدان برای خودروی الکتریکی و پرچم‌دار I.D. Vizzion را آشکار می‌کند. اگرچه این خودرو فعلاً به‌صورت مفهومی معرفی شده اما انتظار می‌رود محدوده حرکتی ۶۶۵ کیلومتری داشته باشد. این میزان برد بیشتر از دیگر خودروهای الکتریکی و مفهومی فولکس‌واگن می‌باشد.


این خودروساز آلمانی اخیراً نسل جدید جتا ۲۰۱۹ را معرفی کرده و برنامه‌هایی برای جایگزینی یک خودرو با پاسات در آینده‌ای نزدیک دارد.

فولکس‌واگن پاسات
فولکس‌واگن شاید در آینده‌ای نزدیک به تولید سدان ها ادامه دهد اما درعین‌حال برنامه‌هایی نیز برای عرضه شاسی بلندهای جدید دارد. یکی از این خودروها نسخه ۵ نفره کانسپت اطلس کراس اسپورتی خواهد بود که امسال در نمایشگاه نیویورک معرفی شد. همچنین انتظار داریم یک کراس اوور دیگر عرضه شود و در جایگاهی پایین‌تر از تیگوان سه ردیفه قرار گیرد.


مدیر ارشد فولکس‌واگن در نهایت اظهار می‌دارد:

روی برگردانی از سدان ها و حرکت به سمت شاسی بلندها دائمی است. در گذشته و زمانی که قیمت سوخت بالا رفت مردم دوباره به سدان ها روی آوردند اما معتقدیم این موضوع به ۲ دلیل دیگر رخ نخواهد داد. اول اینکه تفاوت مصرف سوخت شاسی بلندها و سدان ها دیگر چشمگیر نیست. دلیل دوم هم اینکه مشتریان نمی‌خواهند از موقعیت رانندگی بالاتر در شاسی بلندها صرف‌نظر نمایند. من معتقدم این رویه بازگشت‌پذیر نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    کلاس سدان حیفه که از بین بره
    ولی با تغییر ذائقه ای که انسانها دارن، دور ازذهن نیست
    و البته، با این شاسی بلند های غول پیکر که هر روز دارن به جاده ها تزریق میشن، خرید سدان، حداقل در باب امنیت، عاقلانه به نظر نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نیما

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا نمیتونم با شاسی بلند کنار بیام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا