فولکس واگن

مشکلات گیربکس، سد راه رکوردشکنی فولکس جتا بونویل

تلاش‌های فولکس‌واگن جتا بونویل برای ثبت رکورد جدید در کلاس BCG/G دریاچه نمک بونویل به در بسته خورد.


درحالی‌که چند روز پیش اکثر خبرگزاری‌های خودرویی خبر از شرکت فولکس‌واگن جتا بونویل در این رویداد دادند اما در کمال تعجب این خودرو رؤیت نشد. پس از بررسی‌های فراوان مشخص شد که مشکلات گیربکس باعث شده این خودروساز از ثبت رکورد دست بکشد.

فولکس‌واگن در ایمیلی که به رسانه‌ها فرستاده گفته است:

ما مشکل گیربکس احمقانه‌ای در اولین تست داینو داشتیم و اگرچه آن را حل کردیم اما از برنامه عقب ماندیم. بجای فشار زیاد روی تیم و مجبور کردن آن‌ها به ۱۸ ساعت کار در روز تصمیم گرفتیم تا این بار در بونویل حاضر نشویم و ماه سپتامبر به آنجا بازگردیم.

در ماه سپتامبر رویداد سرعت بونویل برگزار خواهد شد و اگرچه وسعت برگزاری آن بسیار کمتر از رویداد روزهای جاری بوده اما خب فولکس‌واگن این فرصت را خواهد داشت که با جتای آبی‌رنگ خود اقدام به ثبت رکورد جدیدی بکند.


این خودرو توسط بخش آمریکای فولکس‌واگن و به همراه شرکت THR در کالیفرنیا ساخته شده است. جتای مورد بحث بر پایه مدل جدید جتا GLI ساخته شده و از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۴۹۳ اسب بخار قدرت سود می‌برد.


به منظور اطمینان از راندمان آئرودینامیکی بالای جتا بونویل، فولکس‌واگن از پوشش‌های مخصوص رینگ و کاهش ارتفاع سود برده و به همین خاطر شاهد ضریب درگ ۰.۲۷ هستیم.

به منظور ثبت رکورد جدید در ماه آینده فولکس باید از سرعت ۳۳۵.۵۰۳ کیلومتر در ساعت فعلی عبور کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا