فولکس واگنهیوندای

درگ کامپکت‌های اسپرت، فولکس‌واگن گلف R در برابر هیوندای النترا N

رقیب اصلی فولکس‌واگن گلف در سبد محصولات هیوندای مدل i30 است که در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما همتای سدان i30 یعنی الانترا در این بازار حضور دارد و می‌خواهد با نسخهٔ اسپرت N خود مدل‌های افسانه‌ای گلف GTI و گلف R را به چالش بکشد؛ اما آیا الانترا N می‌تواند در این راه موفق باشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، این سدان اسپرت کره‌ای در برابر گلف R قرار گرفته است تا مسابقۀ درگی بین آن‌ها برگزار شود.

هردوی این خودروهای کامپکت اسپرت از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند اما درحالی‌که هیوندای ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد، گلف با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور کاملاً قوی‌تر است. برتری دیگر فولکس‌واگن نیز برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالی‌که در الانترا نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود (در ویدئو اشتباهاً گلف هم محرک جلو ذکر شده است). بااین‌حال، هیوندای با ۱۴۹۷ کیلوگرم وزن، کمی از گلف ۱۵۲۴ کیلوگرمی سبک‌تر است اما آیا این برای غلبه بر هاچ‌بک داغ آلمانی کافی است؟

پاسخ منفی است زیرا در هر سه درگی از حالت سکون برگزار شد گلف کاملاً هیوندای را نابود کرد و با اختلاف زیادی پیروز شد. در مسابقات رولینگ اما شرایط تغییر کرد و در اولین مسابقه که از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد سدان کره‌ای توانست هاچ‌بک آلمانی را مغلوب کند هرچند کن در پایان مسیر گلف کاملاً به رقیب نزدیک شده بود. در رولینگ از سرعت صد کیلومتر بر ساعت اما دوباره گلف R پیروز شد ولی این بار اختلاف با الانترا N خیلی زیاد نبود.

البته اگر منصفانه نگاه کنیم نباید از هیوندای انتظار برد داشته باشیم زیرا این سدان کره‌ای به میزان قابل‌توجهی از رقیب آلمانی ضعیف‌تر است. بزرگ‌ترین مزیت گلف اما همان‌طور که در ابتدا گفته شد برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. به لطف این سیستم، هاچ‌بک فولکس‌واگن لانچ‌های تقریباً بی‌نقصی داشت درحالی‌که سدان هیوندای برای دستیابی به کشش مناسب تلاش می‌کرد.

مشخصات فنی

فولکس‌واگن گلف R

هیوندای النترا N

پیشرانه۲.۰ لیتری I4 توربو۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت۳۱۵ اسب بخار۲۸۰ اسب بخار
گشتاور۴۲۰ نیوتن متر۳۹۲ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخجلو
وزن۱۵۲۴ کیلوگرم۱۴۹۷ کیلوگرم
قیمت۴۵,۱۸۵ دلار۳۳,۲۴۵ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4350 ديدگاه)

    گلف R انتخابمه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
    1. محمد هادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      خوب ملومه!
      واقعا فککردی هیوندارو برمیداریم؟؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. رامتین

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2559 ديدگاه)

    گلف واقعا در این کلاس حرف اول را میزنه، مگه اینکه آئودی RS3 بیاد که چون قیمتش بسیار بیشتره عملا کسی برای یک هاچبک این مقدار هزینه نمیکنه. ضمن اینکه آن هم برادر گلف به نوعی حساب میشه.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
    1. کیان

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      باید منتظر کرولا gr بود، به شدت جذاب میشه، از لحاظ قیمت و … همخوانی خوبی دارند، تازه کرولا ۱۶۰۰ هست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۸
      1. محمد هادی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1081 ديدگاه)

        کرولا درسته ماشین تند و تیزیه
        ولی فککنم یه کلاس کوچکتر از کلاس گلفه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. Carlover

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    گزینه اول این کلاس گلف هست،نسل به نسل زیباتر! نمیدونم چرا یه نفر نیومد تو اروند وارد کنه ازش!
    النترا هم که عالیه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
  4. کیان

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1032 ديدگاه)

    “البته اگر منصفانه نگاه کنیم نباید از هیوندای انتظار برد داشته باشیم زیرا این سدان کره‌ای به میزان قابل‌توجهی از رقیب آلمانی ضعیف‌تر است”

    این یعنی چی اخه !!! هر دو موتور ۲ لیتری داشتن، رقابت منصفانه بوده و هست، حجم موتور گلف ک بالاتر نبوده ک …

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۱
    1. Carlover

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (185 ديدگاه)

      یعنی اینکه اذیت نکن خودتو! اگر مثل سیویک تایپ آر اونم ٣٢٠ اسب بود و ۴٠٠ نیوتن داشت ٢۴٠ کیلو سبک تر بود ( بازم با اختلاف زیاد تو درگ و رولینگ باخت سیویک) حرفت درست بود!
      فقط یه موتور اشاره کردی روت نده از باقی مشخصات بگی! موتور یکی از مشخصاتشه

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۸
    2. seyedjavad.mercedesbenz

      ۲۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      نسبت تراکم رو احتمالا دربارش شنیدی ، مثل اینه که بگی رقابت تالیسمان و amg 1 منصفانست چون دوتاشون ۱.۶ لیترن ، همینقدر غیر منطقی

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
      1. کیان

        ۲۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        دوست عزیز هردو در یک کلاس هستن، اکونومی و نه با بالاترین تکنولوژی!!!
        مثال شما در مورد این دو صدق نمیکنه، اینجا گلف راحت رنده کرد رفت، حالا هر دلیل میخوای بگی بگو، یک کلاس خودرویی هست

        موافقم ۷
        مخالفم ۲
      2. محمد هادی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1081 ديدگاه)

        داداش تخطئه نکن دیگه!
        آخه کجای مقایسه ی تالیسمان لشش با AMG1 شبیه شرایط مقایسه این دوتاست؟؟!
        چه تو توان موتور
        چه وزن
        چه سایر ویژگی های تالیسمان با هیولای مرسدس؟
        ولی اینجا اعداد و ویژگی ها بسیار به هم نزدیکترن تو گلف و هیوندا
        بنظرم اومدی گناه هیوندارو بشوری ولی درگیر سیاه نمایی تالیسمان و AMG 1 شدی!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. محمد هادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      والا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. JDM lover

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    گلف r خیلی خوبه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. meysam

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    واقعا کسی هست از نمای جلوی الانترا خوشش بیاد و بگه خیلی زیباست ؟؟؟

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
    1. Ali

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خداییش النترا خوشکلتره

      موافقم ۱
      مخالفم ۶
    2. محمد هادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      کره یی بازا!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. samurai

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (405 ديدگاه)

    گلف رو با چی مقایسه میکنی گلف حرمت داره
    اون بیریخت کرره باید با چینیا مقایسه بشه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
    1. محمد هادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1081 ديدگاه)

      ایول
      احسنت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. ARMAN سابق

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    یعنی یه جوری نوشته النترا رو نابود کرد که انگار اندازه ده تا ماشین فاصله داشت.
    کاملا مشخصه پدال به شدت آلمانی باز و اروپایی بازه و از نظر اون بقیه جاها رو آدم حساب نمی کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا