هرچند چهره ASX از المانهای مخصوصی برخودار است اما بیشتر بخشهای آن با پسرعموی فرانسویاش یکسان است.
میتسوبیشی تنها ۱۹ ماه پس از آنکه کراساوور کوچک ASX را به نسخه ژاپنی رنو کپچر تبدیل کرد، دست به بهروزرسانی آن زده است تا با رنو کپچر ۲۰۲۴ همخوانی داشته باشد. این نسخه هم مانند نسخه ۲۰۲۳ شباهت بیچونوچرایی به پسرعموی فرانسویاش دارد.
نخست نمایندگی این برند ژاپنی در هلند تصاویر اولیه این خودرو را منتشر کرد که مانند کپچر، در بخش جلو تغییرات زیادی را به خود دیده است؛ از جمله این تغییرات میتوان به چراغهای جدید جلو اشاره کرد. خوشبختانه میتسوبیشی دگرگونیهای دیگری را هم برای مدل ۲۰۲۴ تدارک دیده است. جلوپنجره ASX با نمونه موجود در کپچر تفاوت زیادی دارد. درحالیکه بخش جانبی دست نخورده باقی مانده است، نمای عقب هم چندان دگرگون نشده و تنها از زیرسپر جدید سود میبرد.
کابین ASX 2024 به تجهیزاتی چون نمایشگر اطلاعات-سرگرمی ۱۰.۴ اینچی و نمایشگر ۷ اینچی راننده (بهجای نمونه ۱۰.۲۵ اینچی رنو) مجهز شده است که با وجود لوگوی سهبرگ بلوط میتسوبیشی و چند المان گرافیکی تازه، همچنان حالوهوای محصولات رنو را دارد. تجهیزات کابین هم شامل اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم پایش توجه راننده، دستیار اورژانسی نگهداری خودرو بین خطوط و دستیار هوشمند سرعت میشود.
هرچند کراساوور تازه میتسوبیشی آماده عرضه نهایی است اما این شرکت از اعلام مشخصات فنی آن خودداری کرده و به انتشار گارانتی ۸ ساله آن بسنده کرده است. بر پایه اطلاعات مندرج در وبگاه میتسوبیشی هلند، نسخه پایه این خودرو به یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز خواهد شد که توان تولید ۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه نیمههیبریدی آن به یک جعبهدنده ۷ سرعتی خودکار و پیشرانه ۱.۳ لیتری DI-T مجهز خواهد شد و از ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور سود میبرد.
ظاهرا پرچمدار ASX 2024 به موتور ۱.۶ لیتری هیبریدی تجهیز میشود که نیروی خود را از دو موتور برقی و یک بسته باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی دریافت میکند. نتیجه این پیکربندی هم ۱۴۳ اسب بخار قدرت خواهد بود. در مقام مقایسه میتوان گفت که رنو کپچر هم به همینترتیب پیکربندی شده است. نظر شما درباره نسل تازه این خودرو چیست؟
ehsan.fa
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳گارانتی ۸ ساله !!! یعنی بخر و فکر نکن ایول
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقاً با الهام از رنو کپچر طراحی شده و معرفی شده
علی صفرپور
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳با الهام از اون نیست… خودشه
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته دقیقاً خودشه👍
Car love
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳یه دست به دامن چانگان میشن یا رنو😂ببینیم برند بعدی کدومه
datsun
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳رنو هم همچیش نیسانه تو خودت رو نگران نکن
Car love
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳برعکس گفتی
JaMsHiD
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دهه نود یادم نمیره که هی هوندای دست به دامن موتور و پلتفرم گالانت میتسوبیشی شده بود
Amir Noori
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اصن از این وضع ژاپنی راضی نیستم
مزدا ماشین معرفی کرده بر مبنای چانگان
میتسوبیشی که کاملا ریبج رنو شده
KAIZEN
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا برای میتسوبیشی با اون پیشینه پر افتخار تاسف برانگیزه
دیا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چی بر ر میسویشی امده؟؟ خدایی اروپا مفهوم ماشین رو نابود کرده. اون از نیسان اینم از میتسو بیشی. قول کنید اروپا مخصوصا فرانسه ماشیناش خیلی خیلی بدتر از چینیه.
گاس فرینگ
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳مسئله اینه نهایت تعریف ما از ماشین فرانسوی ۲۰۷ پانوراماست که حتی ۲۰۷ هم نیست و در واقع ۲۰۶ پلاسه
𝐀𝐥𝐢
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دلم نمی خواست میتسوبیشی این شکلی بشه
علی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳قشنگ شده. پرفکتو
گات
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳میتسوبیشی یه زمان افسانه بود از خودرو های لنسر اوولوشن افسانه ای بگیر تا میتسوبیشی ۳۰۰۰ جی تی و اکلیپس و پاجرو
میتسوبیشی خیلی پیشینه پر افتخاری داشت
اما الان حال و روز خوبی نداره
برای مثال همین asx نسل قدیمش که توی ایران هم هست با اون طراحی تهاجمی و جذاب و خشنی که داره ادم دوست داره ساعت ها بهش نگاه کنه
ولی الان چی؟
الان حالم به هم میخوره وقتی اینو میبینم
رنو مثل بختک افتاده به جون میتسوبیشی امیدوارم زودتر این ویروس مزاحم (رنو) از دوش میتسوبیشی برداشته بشه تا یه نفس تازه ای بکشه و بتونه با کمک نیسان دوباره خودشو احیا کنه
رضا
۳ خرداد ۱۴۰۳به نظرم میتسوبیشی موتور قویتر میخواست نه کمتر
ایراد اساسی داره موتور برای این اتاق