زیرمجموعه اکسید چری خودروی اکسلانتیکس ET را با قیمت ۲۶ هزار دلار راهی بازار چین کرد.
این خودرو که در کشور چین با نام استرا ET نیز شناخته می شود با دو نوع قوای محرکه تمام برقی و برقی با سیستم افزایش دهنده پیمایش عرضه می شود. در مجموع هشت نسخه از اکسلانتیکس ET در دسترس است و قیمت ارزان ترین نسخه از ۲۶ هزار دلار شروع شده و نهایتا برای مدل فول باید حدود ۴۴ هزار دلار پرداخت کرد.
اکسلانتیکس ET به عنوان شاسی بلندی با ابعاد متوسط تا بزرگ شناخته می شود و طول/عرض/ارتفاع ۴۹۵۵/۱۹۷۵/۱۶۹۸ میلی متری و فاصله بین محوری ۳۰۰۰ میلی متری دارد. این خودرو بر اساس پلتفرم E0X چری شکل گرفته است. یکی از ویژگی های قابل توجه شاسی بلند جدید چری را می توان حداکثر ۹۵۶ لامپ LED دانست. همچنین لیدار روی سقف نیز برای سیستم های کمک راننده نصب شده و چینی ها برای توسعه آن با بوش همکاری داشته اند.
داخل کابین چری اکسید اکسلانتیکس ET چهار رنگ قهوه ای، خاکستری، مشکی و بنفش قابل سفارش است. از جمله ویژگی های برجسته کاکپیت این شاسی بلند جدید می توان به نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، پشت آمپرهای شناور و دیجتال ۱۰.۲۵ اینچی، غربیلک فرمان دی کات و همچنین دستیار صوتی بر اساس هوش مصنوعی اشاره کرد. سانروف پانورامیک ۲.۳۸ متری، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و کنسول مرکزی بازشو جزو دیگر موارد قابل ذکر هستند.
چری می گوید برای کاهش میزان صدای کابین از شیشه های دولایه ۶ میلی متری استفاده کرده است. همچنین باید دانست ظرفیت فضای بار خودرو به ۵۴۶ لیتر می رسد اما با تا شدن صندلی های عقب این رقم به ۱۸۳۵ لیتر افزایش خواهد یافت. نسخه برقی چری اکسید اکسلانتیکس ET در ۵ تیپ عرضه خواهد شد و این مدل ها بصورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک در دسترس خواهند بود. صفر تا صد کیلومتر در ساعت سریع ترین مدل به ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می رسد. با توجه به استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی، می توان تنها در عرض ۹ دقیقه شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند. در جدول زیر مشخصات این مدل ها ذکر شده است:
تیپ خودرو | قدرت و گشتاور موتور برقی | باتری | شعاع حرکتی |
Pure Electric Pro | ۳۰۸/۴۲۵ | ۷۷ kWh | ۶۲۵ km |
Pure Electric Pro AWD | جلو: ۱۶۵/۲۳۸ عقب: ۳۰۸/۴۲۵ | ۷۷ kWh | ۵۴۰ km |
Pure Electric Pro Urban Smart Driving | ۳۰۸/۴۲۵ | ۷۷ kWh | ۶۲۵ km |
Pure Electric Max | ۳۰۸/۴۲۵ | ۱۰۰ kWh | ۷۶۰ km |
Pure Electric Ultra | جلو: ۲۴۵/۲۶۶ عقب: ۳۰۸/۴۲۵ | ۱۰۰ kWh | ۶۵۵ km |
همچنین نسخه برقی با سیستم افزایش دهنده برد نیز وجود دارد که در سه تیپ عرضه می شود. این مدل به موتور برقی در اکسل عقب و پیشرانه درون سوز ۱.۵ لیتری توربو مجهز است. باتری ۳۲ کیلووات ساعتی ساخت CATL نیز با این مجموعه همکاری می کند. قدرت و گشتاور موتور برقی به ۲۶۱ اسب بخار و ۳۲۴ نیوتون متر می رسد در حالی که پیشرانه درون سوز ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد. اکسید اکسلانتیکس ET در این حالت صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.
شعاع حرکتی این مدل در حالت برقی به ۲۰۰ کیلومتر و حداکثر توان پیمایش ترکیبی آن به ۱۵۱۸ کیلومتر می رسد. چینی ها مدعی شده اند پیمایش کلی این خودرو بر اساس تست های رسمی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است. همچنین با استفاده از معماری ۴۰۰ ولتی، شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصدی باتری در ۲۸ دقیقه انجام می شود.
Ahmad
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی های بی اصالت
NAVID۰۰۹۸
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳جدی یه سوال برام پیش اومده!!!
چراغ جلوها این خودرو یا حتی هیوندای کونا جدید که چندتایی هم پلاک ملی شده تو ترافیکها و رفتآمد چطوری میخواد محافظت بشه جهت خط خش و شکستن؟؟؟!
طراحی و خلاقیتشون تو حلقم!!!
اگر این طراحی مُد بشه و گستردهتر بشه از فردا یه شغل جدید باب میشه تو دنیا تخصصی چراغ فروشی و خدمات چراغ!!!
Parham
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳نوید جونز به نکته خوبی اشاره کردی.
چینیا اکثرا مشکل طراحی (غیر اصولی) رو دارن.
تو طراحی درست در صندوق(درمورد suv صحبت میکنم) همیشه یکم از سپر فاصله داره و سپر یکم جلوتره یا نهایتا همسطحن.
از بغل که به فونیکس fx نگاه کنی میبینی صندوقش به مقدار عجیب زیادی از سپرش جلوتره!
همین چندوقت پیش رفیقم با فونیکس تصادف کرد که از عقب یه فوتون ساوانا زده بود بهش،سپرش تقریبا سالم بود ولی مجبور شد در صندوق رو تعویض کنه!
طراحی غیراصولی میتونه البته همه جا باشه و برای هر برند و کشوری باشه.
تو جک جی 7 یه نوار پلاستیکی هست بالای سپر و زیر چراغ که اصلا هم ارزون نیست و کاملا یکپارچست و با کوچک ترین ضربه ای مجبور میشید تعویضش کنید.
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ارزون فروشی چینیا در اصل یه نوع استراتژی پنهانی هستش که منجر شده چینیا خودروهاشونو با قیمتای پایین وارد بازارای هدف میکنن و بعد از چند سال که جای پاشونو تو بازارای اون کشورا محکم کردن قیمتای رو افزایش میدن …….. درست مثل فروشگاههای زنجیره ای تازه تاسیس که در زمان افتتاح و حتی تا چند ماه بعد از افتتاح تخفیف و سوبسید ویژه روی کالاهاشون دارن و وقتی به اندازه کافی تبلیغ کردن و معروف شدن و مشتری جمع کردن اون موقع قیمت کالاهاشونو افزایش میدن و با قیمتای واقعی بفروش میرسونن
Hadi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر حتی قیمت خودروهاشونم زیاد نکنن تو لوازم یدکی جبران مافات میکنن
کافیه قیمت لوازم یدکی ماشینای چینی رو سرچ کنین تا متوجه داستان بشین
قیمت لوازم یدکیشون از فرانسوی ها بالاتره و با ژاپنی ها برابره یا نزدیک بهشونه در صورتی که کیفیت ژاپن کجا چین کجا
با مثال میگم
ایکس 22 پرو قیمتش 900 تا 1100
پرادو 2013 کم کارکرد 10 تا 12 میلیارد
اختلاف قیمت 10 تا 12 برابر
جلو پنجره ایکس 22 پرو 10 تومن
جلو پنجره پرادو 15 تومن
اختلاف قیمت جلو پنجره 1.5 برابر
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳جدای از کیفیت پایین سیاستای عجیبی پشت این ارزونی هاشون وجود داره
Avan
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳البته این وضعیت در ایران هست که همه چیز مافیایی است ، ممکنه بقیه دنیا این جور نباشد و قطعات را با قیمت معقول بفروشند.بعضی تاجران ایرانی از چینی ها هم بی وجدانترن
B
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳البته اونجا پرادو هم ده برابر قیمت نداره
پویان
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳خب کاملا غلطه زیزیگولو.
ارزون فروشیشون به خاطر توانایی بوده.
فعلا که فهمیدن اگر وارد امریکا بشن میخوان تعرفه فضایی بذارن. اگر به قول دوستان چینیها اشغالن و کسی نمیخره خب بذارن وارد بشه شکست بخورن
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳پویان واسه چی غلط؟؟ ارزون بودن قیمت کالاهای چینی چه خودرو و چه لوازم خونگی و چه موبایل و هر کالای دیگه ای واسه همه آشکاره …… مواردی مثل هزینه مواد اولیه ارزون و نرخ پایین دستمزدها و نسبت ارزش یوان چین در مقابل دلار و کمکهای بزرگ دولت چین به شرکتای چینی تا بتونن بازار دنیا رو با ارزون فروشی تسخیر کنن و خیلی مسائل دیگه که همه دنیا بهش پی بردن و به این سیاست دولت چین سیاست دامپینگ میگن که این سیاست متقلبانه دولت چین صدای همه دولتای اروپایی و رئیس جمهور آمریکا رو هم درآوورده
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳البته بی کیفیتی خودروهای چینی خودش یه بحث جداگونه ست
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳در مورد سیاست دامپینگ چین مطالعه کن تا متوجه بشی
پویان
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳زیزیگولو چیزی به نام دامپینگ دجود نداره. بحث حمایت از صنایعه که هم اروپا هم امریکا کاملا انجام میدن.
مثالش، غارت اورانیوم نیجر توسط فرانسه برای تولید ارزون برق برای صنعت.
برو مطالعه کن
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳همه اقتصاد دانان بزدگ دنیا دارن در مورد دامپینگ نظریه میدن اونوقت میگی وجود نداره!!!🤦
B
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا لایکات یک منفی شده 😂
اشکان
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳خب اگر با تحریم مقصد روبرو بشه همه ورشکسته میشند!!
زیزیگولو
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳انگار آمریکا و اروپا در این مورد دارن یه قدمهایی بر میدارن
Taha Ayoobi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یه سوال برام پیش اومده.
چینیا بازار فروششون کجاس؟
یعنی الان که من دارم کامنت میذارم تو کدوم کشور ها داره میفروشه؟
چون آمریکا که چینی نیست توش.
خود چین هم میگن مردم خیلی چینی نمیخرن
Hadi
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳تو قاره آسیا، اقیانوسیه (استرالیا و نیوزلند)، اروپا و آمریکا
فقط نمیدونم تو قاره آمریکای شمالی(آمریکا و کانادا و مکزیک) هم فروش دارن یا خیر
در قاره آسیا در مورد کشور ژاپن و کره جنوبی اطلاع ندارم چون خودشون برندهای قوی دارن و نیاز چندانی به چینی ها ندارن
کلا در مورد چین باید فکر اساس کرد چون دارن تو صنعت یکه تازی میکنن
فقط مسئله خودرو نیست تو خیلی از صنعت ها وارد شدن و موفق هم عمل کردن مثل
موبایل، موتور سیکلت، دوچرخه، لوازم خانگی، انواع ابزار آلات، مصالح ساختمانی، اسباب بازی و وسایل سرگرمی، صنایع غذایی و خوراکی، صنعت پوشاک رسمی و اسپرت، تجهیزات ورزشی
اینجوری پیش بره نیروی کار خیلی از کشورها بیکار میشن و موج جدیدی از ورشکستگی در صنعت ها پدیدار میشه
باید چین لوازمش تحریم بشه یا تعرفه و مالیات های سنگین روی کالاهاش اعمال بشه دقیقا مثل کاری که آمریکا داره میکنه