چری

معرفی چری اومودا 7، برادر بزرگ‌تر فونیکس FX برای رقابت با تویوتا راوفور

اومودا ۷ شاسی‌بلند کامپکتی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری پلاگین‌هیبریدی است که سال آینده راهی بازارهای جهانی مثل بریتانیا، استرالیا و آفریقای جنوبی خواهد شد.

چری جدیدترین محصول برند اومودا را در نمایشگاه پکن رونمایی کرده است. این کراس‌اوور که اومودا ۷ نام دارد، بالاتر از اومودا ۵ (همان فونیکس FX) قرار خواهد گرفت و در بازارهای جهانی با خودروهایی مثل تویوتا رافور به رقابت خواهد پرداخت. زیر پوست این کراس‌اوور جدید که ۴,۶۲۱ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۲ میلی‌متر عرض و ۱,۶۷۳ میلی‌متر ارتفاع دارد، نسخهٔ کشیده‌ای از همان پلت‌فرم اومودا ۵ قرار دارد. فاصلهٔ بین دو محور خودرو هم ۲,۷۰۰ میلی‌متر اعلام شده است.

هرچند به گفتهٔ چری، این کراس‌اوور جدید به قوای محرکهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ پلاگین‌هیبریدی مجهز خواهد بود اما فعلاً جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام نشده است. بااین‌حال، انتظار می‌رود موتور بنزینی به‌تنهایی ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد درحالی‌که مجموع خروجی سیستم بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود زیرا این قوای محرکه را قبلاً در دیگر محصولات چری دیده‌ایم. اومودا ۷ می‌تواند تا ۹۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که برد کلی آن با باک پر بنزین به ۱۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

اومودا ۷ در بیرون نمایی زاویه‌دار را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های جلو باریک و تیز هستند و بین آن‌ها جلوپنجره‌ای متمایز و بدون قاب قرار گرفته است که توجهات را به خود جلب می‌کند. همچنین سقف و ستون‌ها هم به رنگ مشکی درآمده و به حال و هوای اسپرت خودرو افزوده‌اند درحالی‌که طراحی خاص ستون C جلوهٔ سقف شناور را ایجاد کرده است. در عقب خودرو هم چراغ‌های باریک سراسری را می‌بینیم که گرافیک جذاب و پیچیده‌ای دارند.

در داخل اومودا بیش از همه نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ ۱۵.۶ اینچی جلب‌توجه می‌کند. جالب اینکه نمایشگر موردبحث قابلیت جابجایی دارد و می‌تواند از وسطت داشبورد تا جلوی سرنشین حرکت کند. مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک تعبیه شده است. چری پدهای شارژر بی‌سیم گوشی را بسیار شبیه تسلا مدل ۳ و Y طراحی کرده است و حتی روی غربیلک فرمان هم اسکرول‌هایی مشابه تسلا به چشم می‌خورد.

تمام مدل‌های اومودا ۷ به‌صورت استاندارد به سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو مجهز هستند که شامل دو بلندگوی اضافی در پشت‌سری صندلی راننده برای تماس‌های تلفنی و اعلان‌های ناوبری می‌شود. کراس‌اوور جدید چری همچنین به پکیج کمک‌راننده با ۱۸ سیستم مختلف مثل تشخیص عابر پیاده و حفظ حرکت میان خطوط هم مجهز است و دوربین‌ها حتی می‌توانند به زیر خودرو هم نظارت داشته باشند. چری اومودا ۷ در سال ۲۰۲۵ راهی بازارهای جهانی مثل بریتانیا، استرالیا و آفریقای جنوبی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    Fx قدیمی ظاهر بهتری از این داره

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (292 ديدگاه)

      نبوغ طراحی و گذر از طرحهای کلیشه ای غربی باعث جلو افتادن طراحی خودرو های چینیه اااافرین واقعا قدرت مطلق آینده هستن

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. زیزیگولو

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6033 ديدگاه)

        سپاس که موجبات خنده بچه های پدال رو فراهم میکنی👍👍👍👍

        موافقم 18
        مخالفم 7
      2. Taha Ayoobi

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4167 ديدگاه)

        علی آقا آدم وقتی کامنت های شما رو میخونه همه مشکلاتش یادش میره و یه دل سیر میخنده
        دمت گرم

        موافقم 13
        مخالفم 12
      3. Hamid3x

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (418 ديدگاه)

        خیلی
        اینقدر جلو افتادن
        اکسل ماشین هاشون یهو در میره از خود ماشین هم میزنه جلوووو

        مهد مهندسی خودرو

        چین😂😂

        موافقم 14
        مخالفم 12
        1. Mercedes

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (955 ديدگاه)

          واقعا خیلی جالبه
          یه ماشین سطح پایین از یک شرکت این اتفاق واسش افتاده پس کل چینی ها اشغاله؟
          مثلا تسلا بدنش تو بارون زنگ زد پس همه امریکایی ها اشغالن؟
          یا مثلا تویوتا bz ۲۰۰ کیلومتر هم بزور برد الکتریکی میده پس کل شرکت های ژاپنی از دم همه اشغالن؟
          متاسفم ک دنیاتون اینقدر کوچیکه که فقط دنبال یه اتو هستین که بگین چین بده

          موافقم 5
          مخالفم 1
      4. Saeed Farshchian

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        هروقت دوست و برادر چینی عزیز بتونه موتور ماشیناشو ازین یکو نیم لیتر فکستری خلاص کنه بعدا باهم صحبت میکنیم

        موافقم 5
        مخالفم 4
      5. Mercedes

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (955 ديدگاه)

        تلاشت در ایجاد نفرت علیه چین با حمایت الکی مثل کاری که کاربر تسلا واسه تسلا انجام داد ستودنیه
        مرحبا

        موافقم 1
        مخالفم 3
  2. froG-driVer

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    کلا کپیه😒😒پشتش کپ رنجرور ولاره

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. احمد محسن

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      رنجورم برا خودشونه

      موافقم 10
      مخالفم 4
  3. amir

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3596 ديدگاه)

    جان؟ بگید اول صبحی جوک نمیخونم رقابت با راو۴؟

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. زیزیگولو

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6033 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. Taha Ayoobi

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4167 ديدگاه)

      آدم هی میخواد ذهنشو با خبر های ماشین چینی شلوغ نکنه، یه جوری تیتر میزنن مجبور میشی بیای

      موافقم 10
      مخالفم 6
  4. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    طراحی مینیمالی داره تقریبا خوبه
    مشخصات فنی به نسبت خوبی هم باید داشته باشه .
    طراحی داخلیش میتونست بهتر از این باشه ، یعنی انگار خلاقیت نداره صرفا خواستن ترند روز نشون بدن .

    در آخر تو ایران ۵ میلیارد تومن میفروشن اونم اگه به موقع بهت تحویل بدن .

    موافقم 14
  5. محمدرضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    برای رقابت با راو۴😆
    وقنی نویسنده هیچ اطلاعاتی در مورد راو۴ نداره بجز اندازه خودرو

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. کرگدن باواریا

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      تنها جایی که از ماشین بت ساختن ایران و ایرانیه ، بر باعث و بانیش…

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. کرگدن باواریا

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (777 ديدگاه)

        یعنی اونایی دیسلایک دادن دوست دارن وضعیت معلوملحالی ایران رو ؟؟؟ آره ماشین رفتگر جهان دومی ها شده سنگ دل ایرانی ها ، حسرت بخورین فعلا

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. احسان

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (150 ديدگاه)

          اگر شرایط درست تر بود ماشین های ژاپنی و کره ای میشد ماشین طبقه متوسط رو به بالا و چینی ها هم برای طبقه متوسط و متوسط رو به پایین و یا ضعیف تر.در حالی که تو ایران ماشین چینی افراد نسبتا ثروتمند سوار میشن و طبقه متوسط نهایت زورش برسه به دنا و تارا و…

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. کرگدن باواریا

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (777 ديدگاه)

          احسان جان متوسط به بالا یا پایین دیگه چه … ایی هست گفتی؟ یا فقیر داریم یا ثروتمند یا متوسط.
          متوسط به بالا هم غلط بکنه کره ایی سوار بشه تو معیار جهانی حتی هند و پاکستان.
          من قبرس رفتم آنچنان اروپا هم نیست در حد بقیه ولی ثروتمندا ماشین های آلمانی بالای ۶۰ هزار دلاری سوار میشن فقراشون رنو و تویوتا فیات ” افغانی مهاجر کره ایی”

          هیچ کجای دنیا فرد متوسط به بالا به گفته خودتون ، هیچ وقت کره ایی و ژاپنی سوار نمیشن برادر من ؛ اینا فلسفه به وجود اومدنشون سواری دادن برا فقیر و فقراس. کشیدن تعصب لوکس ساز های گرونقیمت خودش برا جهان دومی ها خنده داره ؛ وای به حال اینکه بفهمن ایرانی برا کره ایی و ژاپنی یقه پاره میکنه..

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. B

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (860 ديدگاه)

      بحث ندونستن نیست خواستن بازدید بگیرن وگرنه کسی باز نمیکرد این پستو

      موافقم 2
      مخالفم 2
  6. داود

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    جدی می‌فرمایند برای رقابت با رافور؟بابا شما برید آلیاژ ۵۰ سال پیش تویوتا را پیدا کنید تو بدنه ی خودروهاتون استفاده کنید تا مثل کره و پنیر اکسل هاتون قاچ نخوره. آخه یکی دو تا هم نیست fxو ایکس ۲۲ پرو و ایکس ۵۵ پرو . تازه فهمیدم اینا چرا پرو و پرو مکس و اولترا میذارن بخاطر الیاژهاشون بوده.

    موافقم 8
    مخالفم 6
  7. FY

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    جوک های پدال..‌. آخه این خودش کپی از رنجرور و لکسوس هست بعد می خواد با راوفور رقابت کنه؟؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 4
  8. کرگدن باواریا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (777 ديدگاه)

    من متوجه نمیشم دلیل خندیدن و مسخره کردن یه عده به خاطر چیه؟
    راو۴ فلسفه و دلیل به وجود اومدنش رقابت با فورد اکسپلورر بود ، چه زمانی ؟؟ زمانی که لکسوس یه امضا طراحی منحصر به فرد از خودش نداشت و کپی کاری از بنز اس کلاس رو انجام می‌داد!!!
    چه اشکالی داره چری بیاد شروع کنه و تلاش کنه به راو۴ برسه ؟ اشکالش چیه دوستان ماشین باز پدال ؟ نه همشون اونایی که آی کیو کمی متوسط دارن و پیشرفت بقیه برند هارو نمیتونن حضم کنن و کلا تک بعد زندگی میکنن ؛ با شمام لطفا بگین برای چی میخندین و تلاش چری رو زیر سوال میبرین.

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4167 ديدگاه)

      کی گفته راوفور برای رقابت با فورد اکسپلورر اومد؟
      رقیب اکسپلورر هایلندره نه راوفور. راوفور شاسی بلنده ، اکسپلورر و هایلندر کراس اوور فول سایز.

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. MC20

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2272 ديدگاه)

      کاربر کرگدن باواریا …

      من ماشین باز نیستم اما اشکالش رو به زعم خودم بهت میگم …

      اشکالش اینه که چینی ها به حکم چینی بودن ( نژاد و نبوغ و فرهنگ و DNA و فلسفه خلقتشون و نگاهشون به زندگی و … ) هزار سال دیگه هم نه ناخودآگاه ، می خواهند و نه خودآگاه ، می توانند جای ژاپن رو بگیرند …

      جهان بینی شون و دیدگاهشون به زندگی فرق می کنه …

      بعضی ها آدم کیفیت هستند و بعضی ها آدم کمیت …

      کمیت و کیفیت هرگز در دو کفه ترازو برابر با هم نمی تونن بایستند …

      از ازل ، در آفرینش ، با هم فرق ماهوی دارند …

      اما چینی ها قطعا جای کره ای ها رو خواهند گرفت …

      هر چند دور و بعیده ، اما شدنیه …

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. کرگدن باواریا

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (777 ديدگاه)

        موافقم چینی ها جای کره ایی هارو قطعا میگیره اگه تا الان نگرفته باشه، مغلوب شدن کیا هیوندا به دست چینی های درجه دو تو بازه زمانی ۳ الی ۵ سال محتمل تر از دیس لایک دادن پیام با ۵ تا اکانته

        موافقم 8
        مخالفم 2
  9. MC20

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2272 ديدگاه)

    اکسل اومودا … ملاق اون بودا …

    تا دیروز که داشتم نگاه می کردم هنوز [ توی پست ماجرای اکسل X55 … ] فنون مدیران خودرو با نام های فیک صمد و ممد و سعید و علی و مهربان و … هر کدوم یه ماله دست گرفته بودن و داشتن وانمود می کردند هیچ اتفاقی نیفتاده …

    موافقم 7
    مخالفم 6
  10. Taha Ayoobi

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4167 ديدگاه)

    عقب خیلی ناشیانه طراحی شده و جلوش هم که به صورت کامل از رو خود راوفور.
    این تهش بتونه از دور راوفور رو نگاه کنه.

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. MC20

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2272 ديدگاه)

      👌👌👌

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4167 ديدگاه)

        موافقم 2
        مخالفم 1
  11. ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4834 ديدگاه)

    مقاله خنده داری بود😂😂😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 4
  12. M.P

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رقابت با راوفور؟! اکسل ها تو جمع کن رقابت پیش کش….

    موافقم 5
    مخالفم 3
  13. همایون

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (769 ديدگاه)

    این میخواد با نیسان ایکس تریل رقابت کنه؟عمرا

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. رامتین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3243 ديدگاه)

    انگار یجوری هست. کلا خوشم نمیاد از محصولات چین. طراحی باوقار و زیبا را با هم داشتن هنره.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. خودرو

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ملت ماشینهای آمریکا ژاپن آلمانی میخوان نه چینی های زشت گران بی کیفیت. همه چیزتان چینی چندش!!!

    موافقم 3
    مخالفم 4
  16. موسوی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قول میدم همینو برید زیرش نگاه کنید اکسل هاشو دوتا نقطه جوش زدن😂😂😂😂

  17. سجاد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز،در بی کیفیت بودن ماشین های چینی هیچ شکی نیست اما یه نکته رو قبول کنیم تو طراحی پلتفرم خیلی جلو هستن.با توجه به قیمت ارزون خودروهای چینی در جهان ،در آینده بخشی از بازار هارو تسخیر خواهند کرد،اما ایران خودرو و سایپا چرا نمی‌خوان کاری انجام بدن؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. Godziila

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    نهایتن بتونه با کره مربا رقابت کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  19. پیمان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو رو قرآن ماشین آشغال چینی رو با تویوتا اصلا مقایسه نکنید

    موافقم 1
    مخالفم 4
  20. Arad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقت کردی دستگیره درش مثل پرایده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا