دوئل آئودی A8 و ب‌ام‌و سری 7

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، اولین دوئل از گروه سدان‌های بزرگ لوکس

دوئل‌های گروه سدان‌های بزرگ لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

ب‌ام‌و سری 7

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2015

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 11,533 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 8,889 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 9,276 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 8,271 دستگاه

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هزینه‌های نگهداری بسیار پایین، کابین خیره‌کننده، بهترین رقیب برای مرسدس بنز S کلاس

نقاط منفی: طراحی بیرونی نه‌چندان جذاب، آپشن‌های بسیار گران‌قیمت

 

آئودی A8

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2017

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: MSB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 5,887 دستگاه

فروش یازده ماه 2018 در اروپا: 5,323 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 3,127 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 1,599 دستگاه

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تکنولوژی‌های فراوان، هندلینگ عالی، راحتی سواری و کنترل بدنهٔ بسیار خوب

نقاط منفی: طراحی بیرونی بی‌هیجان

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

آئودی A8 60 TFSI

ب‌ام‌و 750i

پیشرانه 4 لیتری V8 4.4 لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 460 اسب بخار 450 اسب بخار
گشتاور 660 نیوتن متر 650 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 4.0 ثانیه 4.5 ثانیه
مسافت 400 متر 12.5 ثانیه 12.7 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.7 لیتر ترکیبی 11.7 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 186 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 82 لیتر 78 لیتر
وزن 2180 2090 کیلوگرم
طول 5.17 متر 5.10 متر
فاصلهٔ محوری 3.00 متر 3.07 متر
حجم صندوق بار 510 لیتر 515 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 62,392 پوند 58,279 پوند
قیمت موردبررسی 83,835 پوند
قیمت پایه آمریکا 84,795 دلار 84,095 دلار
قیمت موردبررسی 99,000 دلار 97,395 دلار

 

*قیمت ب‌ام‌و 750i با سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive برابر با 100,395 دلار است

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

33 دیدگاه

    1. car lover
      سوابق: (210 دیدگاه) ,

      یادمه کادیلاک رقیبه بی ام و سری هفت بود دقیقم یادمه
      پدال پاسخگو باشه

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (1147 دیدگاه) ,

        پاسه منم سواله که چطور وقتی دوئلهای سری دوم شروع شده، این دوئل از سری اول داره برگزار میشه
        .
        در مورد اعداد هم مشکل وجود داره که لزوما میتونه مربوط به پدال نباشه
        .
        ۱۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتن گشتاور کمتر
        وقتی خودرو ۹۰ کیلو سبکتره،
        قاعدتا نباید احتلاف ۰.۴ ثانیه ای رو ایجاد کنه
        .
        یعنی باید عملکرد فنی مشابهی داشته باشن
        که معمولا این ۳ آلمانی همینطور هم هستن و اعداد عملکرد فنیشون به هم نزدیکه
        اما شاید یا آئودی شتاب اسمی رو داره
        یا ب ام و شتاب تحویلی به چرخها رو

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (1147 دیدگاه) ,

          فکر کنم فهمیدم چی شد
          پدال دوئل ها رو جابجا کرد که ب ام و به مصاف آئودی بره
          و بنز به مصاف کادیلاک
          تا اینکه شاید مشخصات جدید کادیلاک که ناقص تر بود تا اون موقع بیاد
          اما هم میشد دوئل بنز-آئودی رو برگزار کرد
          تا مشخصات کادیلاک جدید بیاد و بخاطر حساس بودن گروه، دوئل ب ام و و کادیلاک دوباره با مشخصات بعد فیس لیفت برگزار بشه
          .
          و هم اینکه احتمالا عزیزان پدال متوجه شدن که این دوئلها چقدر مهم و جذاب شده واسه مخاطبانشون
          و اگه تغییری رو میدن
          بهتره اون بالا اول دوئل تغییر ایجاد شده و دلیلش رو هم توضیح بدن
          تا اینکه واسه مخاطبان سو تفاهم نشه

        2. امیر دهقان
          سوابق: (417 دیدگاه) ,

          دوستان و مخاطبین عزیز پدال
          اون دوئل بین ب‌ام‌و سری 7 و کادیلاک CT6 متعلق به مرحلۀ یک‌چهارم نهایی بود که هنوز برگزار نشده بود چون ما صبر کردیم تا مشخصات کامل نسخۀ فیس‌لیفت شدۀ کادیلاک منتشر بشه اما این اتفاق نیفتاد و نمیتونستیم بیشتر از این صبر کنیم.
          به همین دلیل دوئل کادیلاک و ب‌ام‌و که از مرحلۀ یک‌چهارم نهایی باقی‌مونده بود رو با مشخصات نسخۀ پیش از فیس‌لیفت برگزار کردیم.
          در این دوئل ب‌ام‌و سری 7 پیروز شد و به مرحلۀ نیمه‌نهایی، یعنی مرحلۀ فعلی راه پیدا کرد. در دوئل‌های قبلی این گروه در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی هم آئودی A8 لینکلن کانتیننتال و مرسدس بنز S کلاس مازراتی کواتروپورته رو شکست داده بودن، بنابراین سه ماشین سری 7، آئودی A8 و مرسدس S کلاس به مرحلۀ نیمه‌نهایی رسیدن.
          اما چون تعداد این ماشین‌ها فرد بود، طبق قانون باید ماشینی که در مرحلۀ قبلی یا کمترین اختلاف شکست خورده بود رو راهی مرحلۀ نیمه‌نهایی میکردیم.
          این ماشین کادیلاک CT6 بود که اون هم به جمع سه خودروی قبلی در مرحلۀ نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.

        3. محمد
          سوابق: (1147 دیدگاه) ,

          جناب دهقان عزیز ممنون از پاسخگوییتون
          البته اگه عزیزان پدال این توضیح رو همونطور که عرض کردم ابتدای هر دوئلی که احتیاج به توضیح تکمیلی داره قرار بدن شاید سردرگمی همراهانتون کمتر بشه
          اما تشکر از پاسخگوییتون

  1. nissan
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    نکات منفی پیدا نکردن ببین به چیا گیر میدن

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2556 دیدگاه) ,

      بله متاسفانه همیشه پدال مشخصات BMW رو اشتباه میذاره.برای مثال M5 در درگ موتور ترند مسیر 400متر رو در 11/1ثانیه رفت که توخوده فیلم هم چندبار نتیجه رو میذاره که پدال زده بود11/4
      الانم پدال مشخصات مدل قدیم رو گذاشته در حالیکه دیگه فیس لیفت شده وBMW براش موتور جدید گذاشته باقدرت 523 اسب بخار باشتاب 3/9

      پاسخ
      1. iman
        سوابق: (219 دیدگاه) ,

        داداش مدیریت سایت پدال از این کارا زیاد کرده، مثل صفرتا صد s63 کوپه که از سوپر کارها سریعتر بود با 2.5 تن وزن، کلا مرسدس بنز و لامبورگینی برندای محبوب سایتن و طبعا ب ام و و فراری منفور میشن

        پاسخ
        1. امیر دهقان
          سوابق: (417 دیدگاه) ,

          جناب
          بارها گفته‌ایم که منبع ما برای مشخصات ماشین‌ها، سایت کار اند درایور هست و تو این سایت شتاب مرسدس S63 کوپه 3 ثانیه اعلام شده
          https://www.caranddriver.com/reviews/2018-mercedes-amg-s63-coupe
          شما هم اگه انتقادی به این موضوع دارید میتونین با مسئولان سایت کار اند درایور در میون بذارین

      2. OMID
        سوابق: (658 دیدگاه) ,

        خود پدال نوشت مشخصات قبل فیس لیفته از اونور مشخصات کادیلاک هم قبل فیس لیفت بود

        پاسخ
        1. علی رضا
          سوابق: (223 دیدگاه) ,

          شما خودتون رو گیر اوردید ، چطور m5 میتونه شتاب ۲،۸ ثبت کنه اما s63 نمیتونه تو ۳ ثانیه ، صفر تا صد رو پر کنه.
          شما ها توهم توطئه دارید.

  2. امیر
    سوابق: (371 دیدگاه) ,

    تو ژانویه 2019 در امریکا به ترتیب فروش
    اس کلاس
    لکسوز ال اس
    بی ام سری ۷
    آئودی a8

    پاسخ
  3. شاهين
    سوابق: (841 دیدگاه) ,

    جفتشون سرور هستن و البته فقط رقیبی شایسته برای S کلاس، ولی اون بزرگوار که قطعا جایگاهش فرق داره

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2556 دیدگاه) ,

      این دوماشین از نظرلذت رانندگی. کیفیت کابین.تکنولوژی وامکانات مدرن وپرفومنس کاملا برتر از مرسدس کلاسSهستن که در تمام مقایسه ها اشاره به این موارد رو میتونی ببینی.اما کلاسS سواری راحتری از سری7 قبل فیس لیفت داشت.ولی نسبت به A8 نمیدونم.شایدهم الان سری7سواریش راحت ترشده باشه نسبت به قبل در مورد طراحی کابین هم کابین کلاسS حالت مجلل تری داره درحالیکه سری7 وA8 شاخصه های خاص خودشون رو دارن

      پاسخ
      1. علی رضا
        سوابق: (223 دیدگاه) ,

        دوست عزیز تو چند تا بررسی که من دیدم اول a۸ و s کلاس دوم و گاهی اول و سری ۷ سوم شد. اینجوری که شما از سری ۷ تعریف میکنی باید اول و اس کلاس آخر میشد .

        پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    از هر لحاظ آئودی سر تره . طراحی داخلی بینظیری داره نسبت به بی ام و همچنین طراحی بیرونی سنگین و شکیل برای یه سدان لوکس و البته سواری راحت و با کیفیت ، متاسفانه برند آئودی مورد اجحاف قرار میگیره تو سایه بنز و بی ام و وگرنه تو هر تستی که مجلات معتبر انجام دادن آئودی یه سر و گردن از جفت این رقیباش بالاتره
    انتخاب من قطعا آئودی خواهد بود

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2556 دیدگاه) ,

      دوست عزیزمجله drive. com یه رقابت انجام داده بین آئودی A8 ولکسوس LS500 ومرسدسCLS جدید و ب ام و سری 5
      در این رقابت این خودروها رو از نظرکیفیت کابین. کیفیت سواری.قدرت ترمزگیری. پرفومنس مورد بررسی قرار داده که بصورت فیلم هستش که در آپارات میتونید ببینید.اما در آختر نتیجه اینطور میشه بعد تمام بررسی ها
      جایگاه اول ب ام و سری5 با امتیاز 26
      جایگاه دوم آئودی A8 با امتیاز 20
      جایگاه سوم مرسدسCLS باامتیاز 15
      جایگاه چهارم لکسوسLS500 باامتیاز 9

      پاسخ
      1. Hamid...Audi
        سوابق: (615 دیدگاه) ,

        چرا باید چشمای خودم رو ول کنم و بچسبم به مجلات منفعت طلب؟
        تکنولوژی های آئودی کجا و تکنولوژی های ب‌ام‌و سری ۷ کجا.
        ظاهر هم که سلیقه ایه ولی اگه بدون تعصب دیده بشه آئودی جزئیات زیباتری داره.
        راحتی رو هم که اصلا صحبت نمیکنم درباره ش با اسکن جاده ای آئودی

        پاسخ
  5. Solid Snake
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    مگه همین چن روز پیش کادیلاک ct6 در برابر bmw سری 7 قرار نگرفت؟؟؟

    پاسخ
    1. Mآsكvيch
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      اره واس منم همین سوال بود!
      اونجا که از سری ٧ کمتر رای گرفت! از اس کلاس که دیگه خیلییی کمتر میگیره

      پاسخ
  6. MAHDI
    سوابق: (2556 دیدگاه) ,

    پدال چرا مشخصات سری7 مدل قدیم رو گذاشتی!!! دوستان مدل750 فیس لیفت 523 اسب بخار قدرت داره که شتاب 3/9 داره روی کاغذ که در عمل سریع ترهم هست.پدال جان وقتی که یه خودرو فیس لیفت شددیگه باید مشخصات جدید رو بزنی.یعنی الان که Sکلاس فیس لیفت شده باز مشخصات قدیم رو میزنی که الان مشخصات قدیم سری7 مدل750 رو زدی؟؟؟؟

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      دوست گرامی
      نسخه فیس‌لیف شده سری 7 تازه معرفی شده و هنوز مشخصات کامل اون شامل قیمت، مصرف سوخت و مسافت‌400 متر اعلام نشده و توسط هیچ سایتی هم مورد آزمایش قرار نگرفته
      به همین دلیل، با مشخصات ناقص و اعداد اعلامی سازنده، امکان شرکت دادن نسخه جدید وجود نداشت (ملاک ما برا مشخصات خودروها، آزمایش و اعداد اعلامی کار اند درایور هست).

      پاسخ
  7. Mآsكvيch
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی سخته انتخاب! کابین آئودی فوق العاده هست
    هر دو عالی
    اینجا سری ٧ رو انتخاب میکنم گرچه تفاوت خاصی ندارن

    پاسخ
  8. artin
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    چرا تو آن عکس که هر دو تا ماشین با هم هستند سری هفت فیست لیفت نشده بود؟؟؟

    پاسخ
  9. ahmad
    سوابق: (478 دیدگاه) ,

    اینجاست که ادم میمونه کدام یکی رو انتخاب کنه و اقعا سخته ، اما با وجود اینکه عاشق سری 7 هستم و به نظرم یکی از لوکسترینهاست ولی وقتی به ظاهر و کابین ائودی نگاه میکنم ، نمیتونم به راحتی ازش بگذرم ، بنابراین با کمال احترام به bmw و با عرض پوزش به ائودی رای دادم ، واقعا محشره این عزیز دل .

    پاسخ
  10. رامتین
    سوابق: (1546 دیدگاه) ,

    طراحی سری7 خیلی خوب شده و در نمای عقب هم خیلی از قبل بهتر شده. اما اگر همان جلو پنجره را 5 سانت کوچکتر میکردن که مماس با سطح بالای چراغ جلو میشد، خیلی هماهنگتر میشد. واقعا به چه دلیل این کار ساده را انجام ندادند؟ شما با فتوشاپ این تغییر را بدید و بعد مقایسه کنید.

    پاسخ
  11. Khosrow
    سوابق: (1040 دیدگاه) ,

    دشبورد ائودی / در مجموع – ب ام و – ..

    پاسخ
  12. Porsche & Mercedes
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    اگه بی ام و فیس لیفت نشده بود تو این دوئل قطعا بهش رای میدادم
    ولی با اون فیس لیفت هیییچ جوره واسم قابل هضم نیس
    انگار جلو X7 رو گذاشتن واسه سدان

    پاسخ
  13. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    هر دو ماشین عالی هستند و در واقع اینجا انتخاب بین بهترین هایست.با این وجود،من ب ام و سری 7 را انتخاب می کنم.

    پاسخ
  14. اعتمادیان
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    این عکسها و این مشخصات رو که می بینم یک حس زندگی بدوی سرخپوستها بمن دست داده که هنوز کشف نشدیم و نمیدونیم تکنولوژی چیه ، امیدوارم یک روز کریستف کلمب بیاد و مارو با دنیای بیرون آشتی بده .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.