پروژه دانش‌آموزی تبدیل اشکودا کاروک به کانورتیبل

20 دانش‌آموز 17 و 18 ساله از رشته‌های مختلف وظیفه تبدیل یک دستگاه کاروک به نمونه‌ای کانورتیبل را بر عهده داشته‌اند. جزئیات این پروژه ویژه منتشر نشده اما تیزر منتشر شده نشان می‌دهد با یک خودروی عجیب دو درب طرف هستیم. با توجه به نمای عقب بلند این خودرو می‌توان گفت احتمالاً کاروک روباز دارای سقف تاشونده ای خواهد بود که پشت صندلی‌ها پنهان می‌شود.


هنوز مشخص نیست جنس سقف از پارچه خواهد بود یا فلز اما احتمال استفاده از سقف پارچه‌ای بیشتر است. یکی از اسکچ های منتشر شده نشان می‌دهد طرح مطالعاتی کاروک کابریولت نه تنها فاقد درب‌های عقب بوده بلکه صندلی‌های عقب نیز فضای کافی برای نشستن افراد ندارند.


این اولین پروژه مطالعاتی اشکودا نیست که توسط دانشجویان خوش‌ذوق انجام می‌شود زیرا قبلاً نیز 4 خودروی منحصربه‌فرد معرفی شده بودند. اولین نمونه یک سیتی گوی دو نفره در سال 2014 بود و پس از آن نیز فابیای پیکاپ در سال 2015، رپید اسپیس بک کوپه در سال 2016 و سیتی گوی الکتریکی باگی نیز در سال 2017 معرفی شده بودند.


به‌روزرسانی: اشکودا تصاویر بیشتری از کراس اوور کامپکت و روباز خود را منتشر کرد. جزئیات جدیدی نیز منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند این خودروی غیرمعمول به لطف جذب‌کننده‌های شوک قرض گرفته شده از اوکتاویا RS ارتفاع کمتری دارد.


نیروبخش کاروک کابریولت پیشرانه 1.5 لیتری TSI آشنایی است که در خودروهای گروه فولکس‌واگن بکار رفته و باعث می‌شود این خودرو ظرف مدت 8.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 204 کیلومتر در ساعت برسد. ما همچنین می‌دانیم این خودرو همان ابعاد و فاصله بین محوری نسخه عادی کاروک را داشته اما بخش عقبی تغییر کرده و سیستم اگزوز جدیدی نیز بکار رفته است. ستون‌های A و B نیز اصلاح شده و دستگیره‌های درب نیز از نوع نورانی هستند. سپرهای جدید به همراه پروژکتورهایی که لوگوی اشکودا را در شب نشان می‌دهند تکمیل کننده تغییرات هستند.


نیسان مورانو کراس کابریولت، رنجروور اووک کانورتیبل، فولکس‌واگن T-roc کانورتیبل و… نمونه‌هایی از خودروهای عجیب سرگردان بین فرم بدنه شاسی‌بلند و کانورتیبل هستند. اشکودا نیز همین روش را ادامه داده اما خوشبختانه محصول آن به‌صورت کانسپت باقی می‌ماند. این پروژه که توسط دانش آموزان با استعداد مدرسه اشکودا انجام شده در ماه ژوئن رونمایی رسمی خواهد شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3704 دیدگاه) ,

    دانش آموزانشون این پروژه هارو انجام میدن حالا شما حساب کن مهندساشون چیکارا میکنن!

    پاسخ
  2. عارف
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    تعریف پروژه کروکی کردن یک خودرو در ایران خودرو یا سایپا:
    طراحی، بریدن سقف سمند یا تیبا:
    بودجه: 100 میلیارد تومن
    زمان اجرا: 4 سال
    تعداد نیروی پروژه: 1420 نفر

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1429 دیدگاه) ,

      عارف عزیز اینایی که نوشتی هزینه‌های ما واسه تغییر گرافیک چراغ جلو و عقبه فقط

      پاسخ
  3. بهراد
    سوابق: (539 دیدگاه) ,

    خوش به حالشون دختر و پسر کنار هم بدون تعصب
    دارن روی ماشین کارمی کنن و ماشین جدید طراحی می کنن
    ینی کارگاه مجهزی دارن که توش کار بکنن . موسسه ای هست که حمایتشون کنه
    حتی محصول تولیدیشون هم حمایت میشه و ممکنه که تولید انبوه بشه!
    میتونن باز هم پیشرفت بکنن. حساب کنین ببینین از کیا جلو ترن!

    پاسخ
  4. #ali.m#
    سوابق: (1850 دیدگاه) ,

    جالبه دانش اموزهای 17ساله این کارو میکنن.
    واقعا خیلی ازشون عقب تریم.
    همین امروز تو دانشگاه سر کارگاه باید یه موتور ماشینو میزدن ب برق تا کار کنه و ما مثلا یاد بگیریم .که تازه فهمیدن پیمانکار یادش رفته برق سه فاز بکشه واسه کارگاه .و نمیتونیم موتور رو راه بندازیم .
    ما هم رفتیم هوا خوری .
    ما کجاییم ،اونا کجا .

    پاسخ
  5. A.B
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    تو هنرستان ما هم یه پیکان بود بدنه نداشت فقط شاسی و موتور بود از رو همون بهشون یاد میدادن! کاتالیزور و اگزوزم نداشت هروقت روشنش میکردن صداش کل هنرستانو میگرفت روغن سوزیم داشت دانشگاهم یه پاترول بود و یه پژو 405 تازه دانشگاه آزاد بود کلیم پول میگرفت !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.