انواع پژو 206 صندوقدار

پژو 206 صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از 206های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو 206 صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2005 در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر 29 تیپ متنوع از 206 هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که 15 تیپ آن به بازار داخل و 14 تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا1600سی سی است در حالی که V20، ا1500سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور 16 سوپاپه است؛ اما V20 ،ا8 سوپاپ دارد. حداکثر سرعت 4 تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا 193 کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا 189 و با V20 تا 170 کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو 206 SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا 6.6 لیتر، V9 ، ا7.3 لیتر و V20 نیز 6.4 لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت 15میلیون و 100هزار تومان،V8،ا17میلیون و 500 هزار تومان، V9 با قیمت 19میلیون و 500 و همچنین V20 با قیمت 13میلیون و900هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول 4188 mm
عرض mm1655
ارتفاع 1456 mm
فاصله بین دو محور 2443 mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور 1587 سی سی 1360 سی سی
تعداد سیلندر 4
نسبت تراکم 10.5 9.6
حداکثر قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه 75 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 118 نیوتن متر در 3400 دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ 16 8
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو 4 یورو 3
عملکرد حداکثر سرعت 193 کیلومتر در ساعت 189 کیلومتر در ساعت 170کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 11.4 ثانیه 12.6 ثانیه 14.1  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه 5.4 لیتر در صد کیلومتر 5.8 لیتر در صد کیلومتر 5 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر 8.8 لیتر در صد کیلومتر 8.8 لیتر در صد کیلومتر 10.1 لیتر در صد کیلومتر 8.9 لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر 6.6 لیتر در صد کیلومتر 7.3 لیتر در صد کیلومتر 6.4 لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) 5 دنده دستی 4 دنده اتوماتیک 5 دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین 50 لیتر
ظرفیت صندوق عقب 400 لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) 3.2 لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر 3 لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل 2 لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده 6 لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان 1 لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان 3.8 دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری 6خانه ای (اسید سرب) – 50آمپر ساعت
نوع دینام 80آمپر – کلاس 8 کلاس 7
استارت 1.1 کیلووات – کلاس 3 کلاس 2
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن 1086 کیلوگرم 1104 کیلوگرم 1138 کیلوگرم 1050 کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی 1567 کیلوگرم 1614 کیلوگرم 1567 کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین 1567 کیلوگرم 1614 کیلوگرم 1567 کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب 780 کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو 855 کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

517 دیدگاه

  1. میلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    منم v8مدل تیر93دارم تا حالا40000باهاش رفتم ازجاده چالوس مخصوصا با 5نفرسرنشین با دنده 2وسه میرفتم مشکل نداشت. فقط اوایل مشکل صدای تسمه دینام داشت که با عوض کردن پایه آن درست شده تا حالا دیگه مشکل نداره . فقط بگم پارس بدنش زود زنگ میزنه .

    پاسخ
  2. آرش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قیمتای چهار سال قبلو میزنین اینجا؟. خیلی باحالین

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام. لطف کنید بگید دلیل قفل شدن چرخ جلو 206 v8 با وجود داشتن سیستم abs چیه.

    پاسخ
  4. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان منو راهنمایی بفرماین که 206 اس دی وی8 تا چه سالی ارزش خرید داره میگن از 91 به این ور اصلا کیفیت نداره و خوب نیست !!؟

    پاسخ
  5. فرشاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان میشه منو راهنمایی کنید.ارزش خرید وکیفیت ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتره یا ۲۰۶ وی۸ .البته شنیدم وی هشت هندلینگ و نرمی بیشتر داره.ولی خوب قیافه هاچبک قشنگ تره.لطفا منو راهنمایی کنید.به نظر شما کدوم؟؟؟؟؟

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مدلهای 92 به بعد مشکل گیربکس دارن دوستم یه 93 داره بعد از 2ماه دیسکش الکی خراب شد.بین sd و معمولی(هاچبک) از لحاظ نرمی فرقی با هم ندارن من بیشتر مدل هاچبک ترجیح میدم چون برا ترافیک شهر بهتره سبکتر و چالاکترهم هست.

    پاسخ
  7. میثم
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خدا رحمت کنه اون روزا رو.
    چه ماشینایی با چه قیمتهایی وجود داشتن…

    پاسخ
  8. عادل
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من 206 تیپ 2 و اس دی v1 مدل 86 داشتم و الان اس دی مدل 93 دارم
    از لحاظ شتاب و نرمی و قدرت موتور و کیفیت لوازم اس دی مدل 86 خیلی از مدل 93 بهتره.و خودم بزرگترین اشتباه رو کردم اونو فروختم 93 خریدم .فرمون سفت و صدای گیربگس و صداهای عجیب غریب اتاق و داشبورد داره که اون 86 اصلا نداشت.
    ولی 206 تیپ دو هاچ بک به هیچ عنوان سواری و نرمی اس دی رو نداره.صدای طاقچه عقبشم عذاب آوره.شتابشم که هیچی بماند.
    اس دی v8 میخرین زیر 90 باشه که سیلندرش هنوز داخلی سازی نشده بود.الان توجه کنید ماشینهای جدید همشون آمپر بالا هستن و مدلهای زیر 90 آمپراشون از 75 بالاتر نمیاد چون گردش آب بهتری دارن.

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عزیزمن شما موتور tu5رو باموتورمعمولی مقایسته میکنی.موتورای جدید ازلحاظ قدرت ده برابر قدیمیان .اگه فنی باشی متوجه حرفم میشین.فقط مشکل صداشه اونم توجاده لازم به ذکره هنوز توایران قطعات اصلی ۲۰۶ساخته نشده یعنی نتونستن جنسای جدید هم هلندی هستش

    پاسخ
  10. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان عزیزم: اگر انشاالله قصد خرید206 صندوق دار v8را دارید حتما مدل قبل از 91 را خریداری کنید چون اولا موتورش فرانسوی است دوما کم مصرف است سوما بسیار ماشین نرم و خوش رکابی است

    پاسخ
  11. آیهان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام اقایون من اس دی 88v1دارم خیلی عالی اصلانم v8رو با این مقایسه نکنین چون خودتون میدونین چقد سیستم برقی 206 کم باشه بهتره وv1اصل فرانسه میباشد

    پاسخ
  12. سینا
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    من بابام اولین سری صندقدار که تو ایران اومد خرید اونم وی 8 بود رنگش سبز انگوری بود مدل 87 خیلی خوب بود هیچ ایرادی نداشت ولی 206 دو تا ایراد بزرگ داره یک جاده های دربه داغون ایران واسه بدنه اتاق 206 مثل یه غده سرطان میمونن دوم این که واسه خانواده نیست برا همین بابام سه سال بعد فروختش یه دونه EF7 پایه گاز سوز گرفت که اونم ماشین خوبیه تا الان داریمش ولی من کلا با استایل صندقدار حال نمی کنم ولی بازم از 206 خوشم میاد برا همین امسال خودم رفتم یه تیپ 5 مدل 83 گرفتم اصل فرانسس عالییییییه کلا 206 ترتمیز فرانسوی ( قبل سال های 89 یا 90) گیرتون اومد دریغ نکنید اصلا سمت 206 های ایران خودرویی نرید مثل تخم مرغ شانسین تازه از نظر من اصلا شتاب قدرت 206 های فرانسوی رو ندارن

    پاسخ
  13. محسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی ممنون از راهنمایی کاملتون

    پاسخ
  14. مبین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.206صندوقدار داریم که هم tu5باشه هم تیپ پنج!؟ خواهشا راهنمایی کنین چون واقعا گیج شدم

    پاسخ
  15. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلا من ی ۲۰۶v1 مدل ۸۹ دارم. مگه نمیگن مدل V1 ایربگ و abs نداره؟؟؟ پس چطور ۴چرخش همabs دیسکی داره هم ایربگ راننده هم موتورش tu5 هست؟؟؟؟ همش همینطوره یا فقط مال ما اینطور شده؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x