ایران خودروپژو

انواع پژو ۲۰۶ صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

مطالب مشابه

‫۵۲۹ دیدگاه

  1. نیما

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر دوستان نازنین . هفته قبل ینده یک پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 خریدم . چند نکته :
    ۱- کروز کنترل بطور فابریک بر روی ستون فرمان و در سمت راست وصل است و دقت آن قابل قبول است .
    ۲- در همان هفته اول شش تغییر بر روی آن انجام دادم و در نتیجه شتاب ، کشش و هندلینگ آن بطور محسوسی بهبود پیدا کرد :
    ۱-۲- تعویض پدال گاز ( سه سیم ) با نمونه پنج سیم لیمیتر دار ،
    ۲-۲- تعویض پنجه اگزوزها با هدرز استیل ،
    ۳-۲- نصب کوییک شیفتر در روی گیرباکس ،
    ۴-۲- مپ کردن ای سی یو ،
    ۵-۲- نصب استرس بار ،
    ۶-۲- تعویض رینگ و لاستیک ها از حالت استاندارد به سایز ۱۹۵/۵۵-R16 با رینگ Dub Bomber.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام همگی
      ببخشید من یسوال داشتم در مورد اس دی.
      اس دی میخوام بخرم توش شکی ندارم فقط من الان یه مدل ۹۱تمیز پیداکردم الان بین مدل ۹۰ و ۹۱شک دارم.میخوام بدونم تا چه تاریخی دیگه ۲۰۶ قطعاتش چینی شده؟از ۹۱ بوده یا بیشتر؟این مدل رو بگیرم یا یه مدل کمترشو؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. علی

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      نصب رینگ بزرگ تر (در صورتی که فاق لاستیک کوتاه نباشه) موجب کاهش شتاب میشه و اگه فاقش کوتاه باشه که ماشین خشک میشه…
      پس در مورد افزایش شتاب این دوستمون اشتباه میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. K.MAK.MISEL

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2711 ديدگاه)

    ۲۰۶،تنها ماشین بروزی که هم اکنون ایرانخودرو ان را تولید میکند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Ilyar

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من در مورد ۲۰۶ نظری ندارم چون تابحال سوارش نشدم ولی جون مادرتون هر کاری میکنید طرف محصولات ام وی ام نرید. کیفیت بسیار پایین در حد پراید و مشکل گیربکس و دیسک و صفحه از همان ابتدا در ام وی ام ۳۱۵ وجود داره.در ضمن اونایی که میگن امکانات ام وی ام زیادتره یه بار زحمت بکشند به سایت ایران خودرو و مدیران خودرو مراجعه کنند. این امکانات رو ام وی ام تو خوابش هم نمیبینه:ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز eba، دکمه های کنترلی پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتومات، چراغ همراه تا منزل و…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. انیل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کسی میتونه چندتاعلت برتری ۲۰۶ نسبت به پرشیا(انواع مدلها)وسمند(انواع مدلها) البته ۲۰۶ وی ۸ مدل ۹۳برام بگه میخوام ثبت نام کنم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ماهانef7

      ۲۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ۲۰۶ هیچ برتری نسبت به سمند نداره من ۲۰۶اس دی دوشتم از یه پراید هم مسخره تره توسرعت۱۲۰ به بعد تعادل صفر ولی سمند دارم تو جاده۲۱۰پر میکنم اصلا نشون نمیده شما برو ببین۲۰۶از نظر امنیت در حدصفره شما بزن توگوگل سرقت از ۲۰۶ببین چجوری درشو کج مکنن توش رو خالی میکنن در حالی که سمند تو ستون های درش لولاست به ای سادگی کج نمیشه اینم بگم سمند فقطef7بهش میگن زانتیا۲تو اپارات تست سمند رو سرچ کن با زانتیا۱۸۰۰پابهپا میرهpars elxروببین چجوری رنده میکنه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. علی

        ۲۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من با اقا ماهان موافقم منم۲۰۶تیپ۲دوشتم ولی الان سمند دارم سالاره برا خودش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ilyar

          ۳۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (509 ديدگاه)

          اون رنده ef7 رو بی زحمت نشون بده. سمند ef7 اصلا نایلون صندلی پارس ELX و ۲۰۶ هم نمیشه. …پر ایراد …سرسیلندر سوزوندن، اویل ماژول، سروصدایی اتاق ، روغن ریزی، ecu هی قاطی میکنه. اینارو من نمیگما همه مجلات خودرویی و تعمیرکار میگن.
          در ضمن ef7 بعد ۵۰ هزار تا کارکرد از حال میره و عین تراکتور صدا میده ولی پارس ELX با ۲۰۰ هزار تا کارکرد که گاز میدی انگار اگزوزش باهات حرف میزنه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. آريا

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من سمندef7 دارم ۸۰ هزار کار کرده بدون کوچکترین ایراد. نه روغن ریزی و نه هیچ ایرادی. ای اف ۷ فقط در دوماهه اخر ۹۰ و اول ۹۱ بدلیل تحریم و نصب واشر سر سیلندر غیر اصلی دچار مشکل شد که فورا رفع ایراد شد و الانم بدون هیچ مشکلی به کوری چشم دشمنش تولید میشه. واقعا سالار بلا منازع و بی رقیب جاده های ایرانه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بهزاد

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون اینجا ایران هس فقط بفکر محصول خودش هس تا محصول کشورهای دیگه خراب کنه جهت اطلاع ۲۰۶ خودرو برتر سال ۲۰۰۹ اروپا شد اینجا ایران هس ههههههه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. انیل

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مردم شمارا بخدا ۲۰۶ اس دی مدل ۹۳ نخرین یک ۲۰۶ صفر ابان ۹۳ از نمایندگی تحویل گرفتم مشکل کلاچ و گیربکس و سوخت دارد تا الان چندین نمایندگی ایران خودرو و تعمیرگاه تخصصی و فوق تخصصی برده ام اصلا درست نمیشه و تو سربالایی و ترافیک ماشین در حد خاموش شدن پیش میره و زور مزنه و حتی بعضی وقتا خاموش میشه مثلا سنسور اکسیژن از اولش خراب بود تعویضش کردم وتا الان نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار تومان خرج کردهام البته مشکلات دیگری نیز داشت اصلا ماشینهای تولیدی ۹۳ نگرین پشیمون میشین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تاییدت میکنم
      منم ۲۰۶ اس دی آخر آبان گرفتم
      صفحه کلاچش کلا عوض شد و تزیینات داخلیش کاملا لقه و خودشون هم نوتنستن درست کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. احمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیزی که با سمند .زانتیارو رنده کرده بهتره شبا شام کمتر بخوره تا شبا از این خوابا نبینه چطور میشه یه سمند اگهef7باشه با ۱۱۴ اسب بخار زانتیایه ۱۴۵اسب بخاری رو رنده کنه اونم با گیربکس داغون سمند.شما همون سمند بهت میاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. م

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آفرین خخخخخخ
      ولی جواب این نظررو نباید داد
      دو روز دیگه میاد احتمالا سمندو با s500 مقایسه می کنه
      خدا وکیلی کسی سود سوزآور مخلوط آمونیاک داره بده ما خود کشی کنیم از دست این ملت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. اکبر

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    چقدر نظر!! ۴۶۶ تا !!!
    این وی هشت که کنار ماشین نوشته خنده داره،آدم فکر میکنه ۸ سیلندره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۰۶ یک خودرو استاندارد و با اصالت با لذت رانندگی بالا بود در خصوص عدم تعادلش در سرعتهای بالا باید بگم که ارتباط مستقیم با جنس لاستیک داره من که خودم با ۲۰۶ ، ۱۸۰ کیلومتر رفتم و دره ای احساس عدم تعادل نکردم ولی درکل خیلی مهمه که آدم به یه ماشینی عادت کرده باشه اونوقت سخت یه ماشین دیگه بهش حال بده .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. RAMAZONNADAI

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک ماشین ۲۰۶V8ثبت نام کردم می خواهم بدانم از نظر کیفیت چطور متشکرم اگر راهنمائم کنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام آخر آبان سال قبل تحویل گرفتم
      همه چیش خوبه فقط صفحه کلاچش عوض شده تا حالا سیم کلاچش هم نیست تو نوبتم تا بیاد برام نصب کنن
      سنسور دنده عقب هم آب میخورد قطع میشد دوبار عوض شده هنوزم گهگاهی قطع میشه
      برای خدمات پس از فروش هم حساب نکن
      تونستی بگو پول گارانتی رو کم کن بدون گارانتی بگیر
      چون جز تلف شدن و قتت و پیچوندنت چیزی نصیبت نمیشه
      واسه همه اینا که گفتمم مدرک دارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. مرتضی

    ۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان..اون رفیقی که میگه سمند ای اف سون زانتیا رو رنده میکنه و فلان فکر کنم زانتیا سوار نشده.سمند فقط بدنه محکمی داره و تو رده خودروهای غیر استانداره.خودم ۸ سال پژو پارس داشتم.واشر سوزی..مشکل کم کردن روغن و هزارتا مشکل دیگه .جدا لذت رانندگی با ۲۰۶ اس دی یه چیز دیگه آیه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. سورن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    می خواستم بپرسم نظرتون راجب موتور ef7 چیه؟روی سورن یا سمند
    در ضمن میخواستم بدونم سورن.سمندیا۴۰۵tu5 بخرم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با سلام دوست عزیز اگه میتونی و از لحاظ مالی مشکلی نداری سورن ELXبگیر
      عالی
      مخصوصا موتورش
      به پای زانتیا نمیرسه ولی پارس و ۲۰۶رو تو سرعت و تعادل قورت میده
      امکانات و طراحی خیلی بهتری هم نسبت به این دو سالخورده پژو داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. محمد

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز به نظر شما من ٢٠۶ اس دی بگیرم یا اینکه پژو پارس ؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با سلام
      ببین دوست عزیز اگه شتاب و تعادل برات مهمه پارس LXبگیر
      ولی اگه نرم بودن و امکانات داخلی ماشین برات مهمه ۲۰۶ SD
      که اگه همه رو یه جا باهم میخوای یا پارس LX یا ELXداشبورد سوناتایی بگیر یا سورن ELX MUX

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. شهرام

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو پژوها ضعیف ترین موتور مال ۴۰۵ و پارسه که این موتور داغون روی سمند هم هست که ایرانی ترم هست..موتور تو فشار و نتیجه اش سوختن واشر سرسیلندر و اگه دوبار این اتفاق بیفته تعویض سرسیلندر و کلا تعادل بالا و پایین به هم میخوره ..
    اگه موتور پارس از وی هشت قویتر بود قیمت پژو پارس با موتور tu5 پژو ۲۰۶ شش میلیون بیشتر نبود ..
    استهلاک پارس و سمند رو در مقابل SD وی هشت که دیگه….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. دانیال

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.با احترام به همه ی نظرات میخوام چند نکته رو بگم:
    ۱-موتور پژو ۲۰۶ بسیار عالیه.چون TU5 هست.روی دو نوع SD هم TU5G استفاده شده که پایه گاز سوز هستن.واقعا عالین.
    ۲-نرم بودن پژو ۴۰۵ و پارس یه طرف،اصلا نمیشه تکذیب کرد،اما موتور بسیار نا مناسب و پر استهلاکی روی این مدل پژو ها قرار داده شده
    ۳-از من میشنوید فقط پژو ۲۰۶ بخرید.فرقی نداره کدومش ولی سعی کنید SD V8 یا هاچ بک تیپ ۵ بخرید.موتور ۱۶۰۰ سی سی بسیار عالی
    ۴-اس دی v10 هم بی نظیره که تا ۹۱ تولید شده . من در مورد تک تک مدلهای SD تحقیق کردم و با مدارک و شواهد حرف میزنم.
    ۵-نکته ی آخر که نزدیک بود یادم بره اینه که ۲۰۶ تا سال ۱۳۹۱ عالی بود و طبق تحقیقاتم کیفیتش بسیار ناچیز پایین اومده.
    موفق باشید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. فرزام

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا الکی با تعصب نحرفید . ۳ سال ام وی ام ۵۳۰ دارم حتی لامپ هم عوض نکردم . با امکانات و پر قدرت و به روزه . خداییش در نوع خودش بینظیره .فقط باطری عوض کردم که حتی مازراتی هم داشته باشی بعد ۳ سال باطریش عوض میشه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. مجید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنده ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۲ دارم قدرت و شتابش از ماشین صفر بیشتره با سمند و پرشیا تو اتوبان قم به تهران مسابقه دادم واقعا که شتاب و قدرت مانور بالایی داره نهایت سرعتش هم تا ۱۹۵ بردم. درضمن کیلومتر سمند و پراید درست نشون نمیدن چون با سرعت سنج جی پی اس چک کردم سرعت کیلومتر سمند بیشتر از دستگاه نشون میده ولی با ۲۰۶ دقیقا همونه. منکه عاشقشم فقط حیف که توش جا کم داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. محمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه این اطلاعات الکیه ۳۶ میلیون هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. عليرضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بهمن ۹۳ یک ۲۰۶ اس دی V8 خریدم مثل … پشیمونم ، سنسور اکسیژن خرابه امداد ویژه زدن ۲۵ روزه تو نوبت قطعه ام . به جای کامپیوتر بوش روش کامپیوتر کروز رانا گذاشتن سنسور اکسیژن پیکانی روش گذاشتن از همه جای خودرو صدای باد میاد داخل گاهی فکر میکنم در باز مونده کاملاً صدای جاده رو میشنوم، صندلیاش صدا میده ،گیربکس صدای زیادی می ده و دسته دنده مثل تراکتور لق می زنه، گارانتی هم که مثل همیشه قربونش برم مرخصه.اگه اعصاب اضافی ندارید هیچ ماشین صفر کیلومتری از ایران خودرو نخرید مخصوصاً ۲۰۶ ،سوار مدل ۹۱ یکی از دوستان شدم از زمین تا آسمون تفاوت داشت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. محسن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ۲۰۶ مدل ۸۶ داشتم و با توجه به رضایتم از کیفیت اون ماشین V8 206 مدل ۹۳ خریدم، تا به حال خودرو به این داغونی و بی کیفیتی سوار نشده بودم.
    ۲۲۰۰۰ تا راه رفتم هر ۲ هفته یبار نمایندگیم، ۳ بار سیم سیم کلاج عوض شده کیت کلاج و صفحه کلاج!!! توجه دارین؟ در ۲۲۰۰۰ تا دیسک و صفحه میخواد!! روغن ریزی درب سوپاپ،
    تسمه ها زوزه میکشن، جفت برف پاکن ها رو عوض کردم، گیربکس ۴۰۵ انداختن بهش!! سیستم برقیش کلا یه چی مندرآوردیه با هیچی مچ نمیشه…
    خلاصه سرتون و درد نیارم این ماشینایی که الان دارن میدن کلیه قطعاتش بی کیفیته حالا چه چینی چه ایرانی.
    پیشنهاد میکنم بر اساس تصوراتتون از پژو سراغ این ماشین ( از ۹۱ به بعد) نرید چون بقول معروف گنجشک رنگ کردن جای قناری میفروشن به مردم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. محسن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من میخوام یه ۲۰۶ اس دی بخرم مدل ۸۶ نمیدونم وی ۸ بگیرم یا وی ۱ بدون رنگ و تمیز.کسی میتونه کمک کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      V8 شک نکن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. امیر قزوینی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیزی که دنبال ۲۰۶ و سمند و …. یرید .
    تا الان شده دوو سی یلو رو تجربه کنید؟!!
    سراغ دارید خودرویی را به نرمی و آرامش دوو سی یلو؟
    سراغ دارید ماشینی که هم مدل دوو سی یلو باشه و بتونه قورتش بده؟
    تا الان گیربکس دوو رو دیدید؟
    فکرکردید که چرا فرمون دوو سی یلو اینقدر نرم و کم دوره؟!!!
    تا الان فکر کردید چرا سمند چپ میکنه؟
    تا الان فکر کردید چرا ۴۰۵ اینقدر سر سیلندر میسوزونه؟؟
    تا الان سنسور های ۲۰۶ رو خریدید ؟
    تا الان سراغ موتور تعمیر کردن ۲۰۶ رفتید؟
    فقط مسائل جانبی مهم نیست .
    مشک آن است که خود ببویدنه آنچه خودرو ساز بگوید!
    بازم میرید سراغ خودرو های سنگنی مثل سمنت و پجو و دویست و خورده ای!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. سعید

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسفند ۹۳ یه ۲۰۶ v8تحویل گرفتم ، مدل ۹۴ خورد، موقع تحویل لاستیک۲۰۵ هانکوک انداختم، نرمی و تعادلش ۱۰ برابر شده، هیچ یک از این مشکلاتی که دوستان گفتن خدارو شکر نداره، گرمای عسلویه با کولر ۱۶۰ تا راحت میرفت ،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. مارال

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب حالا امروز نمایندگی ایران خودرو ٢٠۶ v8 گرفتم بچه ها نترسونین فعلا ک سوار نشدم ولی ماشین قبلیم ٢٠۶ v8 مدل ٨٧ عالی بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. bahamin mehrcar

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. parviz

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز ماشین یه وسیله ای برای رفاه خانواده.هر کس هر ماشینی داره مبارکش باشه.چرخش براش بچرخه.ولی یه مقایسه ها به نظر من ارزش نداره.مثلا فلان ماشین سرعتش ۱۹۰ فلان ماشین ۱۴۰.سرعت هر چقدر هم باشه ۱۲۰ که بیشتر نمی تونی بری چون قانون اجازه نمیده.ظاهر هم سلیقه ای.یکی از ال۹۰ خوشش میاد یکی از ۲۰۶.ضمنا مرگ دست خداست اگر خدا بخواد با پراید بری زیر تریلی زنده میمونی اگر خدا نخواد با ایمن ترین ماشین هم زنده نمیدونی.از طرفی ماشین هم مثل ادمه اگه بهش نرسی اذیتش کنی مطمئن باش اذیتت میکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. اامین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .بچه ها یکی از دوستام تو ایران خودرو کار میکنه میگه تو این مدت تحریم هم قطعات ۲۰۶ بخصوص sd فرانسویه و با واسطه از امارات و ترکیه میگرفتن.میگه ماشین خیلی عالیه و ضمنا قراره بعد از توافق دوباره گرون شه من که خریدم .خداییش ماشینه قبلا ال نود داشتم اشغال بود مدل ۹۳با یک میلیون صرر فروختم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. behnam030@gmail.com

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای ۲۰۶ چه اس دی وچه هاچ بک بسیار عالیه کیفیت خوب از سمند و۴۰۵ پرشیا نرمتر وبروز تر و مهمتر از همه ظاهر محبوب اون در ضمن مدل تا ستا ۹۱رو بگیرید هیچ مشکل فنی نخواهد اشت مدلهای ۹۱ به بالا هم کیفیت پائین تره هم برخی آپشنهاش نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. حامد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردم شمارا بخدا ۲۰۶ اس دی مدل ۹۳ نخرین یک ۲۰۶ صفر ابان ۹۳ از نمایندگی تحویل گرفتم مشکل کلاچ و گیربکس و سوخت دارد تا الان چندین نمایندگی ایران خودرو و تعمیرگاه تخصصی و فوق تخصصی برده ام اصلا درست نمیشه و تو سربالایی و ترافیک ماشین در حد خاموش شدن پیش میره و زور مزنه و حتی بعضی وقتا خاموش میشه مثلا سنسور اکسیژن از اولش خراب بود تعویضش کردم وتا الان نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار تومان خرج کردهام البته مشکلات دیگری نیز داشت اصلا ماشینهای تولیدی ۹۳ نگرین پشیمون میشین
    —————————————————————–
    در جواب دوستمون که خیلی بد شانس بوده…من یک ۹۳ وی ۸ گرفتم ۱۰۰۰۰ تا باهاش رفتم الان ۹ ماهه دارم واقعا مشکلی نداره یه کم کلاچ اذیت کرد خودش تو ۲۰۰۰ تا خوب شد .ماشین تو ایران خودرو و سایپا شانسیه همه میدونن اگه دنبال ۱۰۰% هستی فقط بالای ۸۰ تومن باید پول بدید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. کوشا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من ی سوال داشتم درمورد پژو ۲۰۶v1 یکی اینکه از نظر خرج و مخارج چجور ماشینیه؟؟؟
    و یکی هم نهایت و ماکس سرعتش چنده ینی خودشو بکشه نهایتش چن تا میره ممنون میشم جواب بدید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا