مقایسهٔ سایپا ساینا با پژو 405 SLX

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو 405 SLX قرار داده‌ایم.

Saipa Saina VS Peugeot 405 SLX 01

معرفی خودروها

پژو 405 به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال 1369 وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو 405 مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ 405 یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو 405 نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی 405 انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام 405 SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

Ikco-Peugeot-405-SLX-2009-0

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی 405 زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

Saipa-232-Saina-2010-01

طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و 405 طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل 405 SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری‌ها را تقریباً به‌طور کامل عوض کرده و در برخی مدل‌های از تریم دورنگ نقره‌ای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااین‌حال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع 405 SLX با داشبورد جدید و تریم کرم‌رنگ است که آن را لوکس‌تر از ساینا نشان می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود 405 SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه می‌شود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با 405 SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات 405 SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی عقب، رینگ‌های آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به 405 SLX قرار می‌دهد.

پیشرانه

405 SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو 206 عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر 1120 کیلوگرمی 405 ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ 1.6 لیتری 16 سوپاپ، 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، 405 SLX را در 13.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 7.5 لیتر در صد کیلومتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. یک موتور 1.5 لیتری 8 سوپاپ با 80 اسب بخار قدرت 128 نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن 1050 کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود 12 ثانیه را نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 7 لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

 

نتیجه

در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را به‌طور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو 405 SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب می‌شود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا می‌تواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.

قیمت کارخانه‌ای پژو 405 SLX هم‌اکنون 30,800,000 تومان است درحالی‌که تیپ EX ساینا 27,750,000 تومان قیمت دارد. بنابراین باید 3 میلیون تومان قیمت بیشتر 405 SLX را نیز در نظر داشت.

 

 

مشخصات فنی

  پژو 405 SLX سایپا ساینا EX
پیشرانه 1.6 لیتری TU5 1.5 لیتری M15
قدرت 108 اسب بخار 80 اسب بخار
گشتاور 142 نیوتن متر 128 نیوتن متر
تعداد سوپاپ 16 8
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
شتاب صفرتا صد 13.2 ثانیه حدود 12 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 7.5 لیتر در صد کیلومتر 7 لیتر در صد کیلومتر
فاصلهٔ بین دو محور 2.67 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.4/1.7/1.41 متر 4.2/1.66/1.48 متر
وزن خالص 1120 کیلوگرم 1050 کیلوگرم
ظرفیت باک 70 لیتر 41 لیتر
قیمت 30,800,000 تومان 27,750,000 تومان

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

278 دیدگاه

  1. احمد..
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام . من میخوام ماشین بخرم. مانده ام چه ماشینی بخرم . سمند یا پژو ۴۰۵ یا پژو پارس یا ساینا

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      اول به جیبت نگاه کن دوست عزیز اگه مصرف سوخت پایین وهزینه قطعات و تعمیرونگهداری پایین مدنظرته ساینا بگیر اگرم جیبت پره پارس بگیر

      پاسخ
  2. k1
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اسم پژو برای کل سایپا بسه. آخه چیو با چی مقایسه می کنید.

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      شما از اونایی هستی که خودشونم نمی دونن چرا پژو رو انتخاب کردن
      فقط یه تعصب بی جا!!!

      پاسخ
    2. amirali
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بله قطعا پژو 405-پرشیا-سمند و… امثال اونها با طراحی موتور 45 سال پیش مصرف سوخت 10 حس رانندگی پیکان و استهلاک بالا (هرسال تابستونا باید سرسیلندر تعمیر بشه) … بهتر از ماشینای روز الانه، راستی شاید بزرگترین دلیل انتخاب عزیزان از لحاظ بزرگتر بودن جثه پژو و سمند باشه که خوب میتونید ی ون بخرید! نمیدونم ما ایرانیا این حس نوستالژیمون نسبت به پژو رو کی میخوایم از دست بدیم… یکم به امکانات رفاهی ماشینای جدید و استهلاک کمتر فکر کنیم.

      پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تاکی موتور glxرا روی ماشین های مختلف می گذارند ور ژن جدید موتور۴۰۵روی خودرو ژیان بانام sly۲۰۱۸

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان
    بنظر من خانواده پژو و سمند دیگه خیلی تکراری شدن،ساینا ماشین جدید و بهتری هست نصبت به پژو405و اینکه شتاب و سرعت خیلی خوبی داره(در حد خودش) مصرفش خوبه،استحلاک کمتری داره،از لحاظ ایمنی هم قابل قبوله،در کل بهتره دیگه پژو و سمند مثل پیکان(که واقعا هر سه ماشین های خوبی بودن)تبدیل به یک نوستالژی نشن.
    گرچه صنعت خودرو ما دچار عقب ماندگی مزمن هست اما ساینا هم تو رنج قیمت و کلاس(تولیدات داخل)خودش حرکت خوبی محسوب میشه.

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام از هر لحاظ که فکر کنی قیافه سمند و۴۰۵ آدم را یاد ماشین های قدیمی می اندازد از نحوه چراغ ولی ساینا نه

    پاسخ
  6. شهرام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان.اکثر ما تو ایران بر حسب نیاز وشرایطمون حق انتخواب ماشین داریم نه درک وسلیقه . وقتی خریدیم و سوار شدیم میفهمیم ارزش اون پولی رو که دادیم نداره .ولی باید قبول کرد پژو 405 مثل فیلمای بروسلی دیگه دموده شده …

    پاسخ
  7. 09133545041
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    درود
    چه مقایسه جالبی شده به این علت که من خودم slx امروز ثبت نام کردم و هفته پیش برای خانومم ساینا و با توجه به مقایسه انجام شده هر دوتا منتظر می مونیم تا دوماه دیگه وقتی ماشینمونو تحویل گرفتیم ببینیم چه جوری از آب در میاد.با سپاس.

    پاسخ
  8. آرش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام واقعا سلیغه ای برسی کردید و مشخصات هم در چند مورد اشتباه بوده یکی اینکه از لحاظ موتوری ساینا مثل تیبا نیست تیبا 80 اسب بخار قدرت داره ساینا 87 پس قدرت افزایش داشته حجم موتور هم در تیبا 1497 هستش که در ساینا به ۱507 افزایش داشته و سوم اینکه صفر تا صد تیبا 13 هستش و ساینا 12…نتیجه گیری وقتی سنسور دنده عقب و آینه برقی به ساینا اضافه شده و از همه مهمتر بدنه و موتور کامل عوض شده نمیشه گفت ساینا همون تیبا هستش

    پاسخ
  9. ایمان
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    با سلام و احترام به دوستان
    بنده 5 ماهه که ساینا خریدم و الان 19000 کیلومتر با اون رانندگی کردم. از هر نظر ماشین خوبیه.
    اولا که در حال آب بندی بودم صدای موتور و گیربکس زیاد بود اما در حال حاضر صدای موتور و گیربکس بعد از این کارکرد خیلی از بین رفته و گیربکس خیلی نرم شده. کمکها خیلی نرم شده . کشش موتور فوق العاده است. اصلا موتور کم نمی آره. آن قدر قدرت موتور زیاده که آدم تعجب میکنه وزن 1050 کیلو را یک موتور 87 اسب بخار می کشه. خیلی ماشین خوش دستیه. هندلینگ عالی . بدنه فوق العاده محکم و قابل مقایسه با بدنه ال نود. هر کی در مورد این ماشین بد میگه نا انصافی میکنه. خیلی ها تیبا و ساینا را در حد پراید می دانند و با پراید مقایسه میکنند. درست است که تیبا و ساینا در برخی امور فنی قرابت و نزدیکی با پراید دارند اما اصلا با پراید قابل مقایسه نیستند ، مصرف کم ( تک سرنشین جاده 6.5 ، شهر نهایت 7.5 ) ، هفته قبل با خانواده از تبریز تا مشهد رفتیم و برگشتیم. در جاده با 5 سرنشین و صندوق پر با سرعت 120و کولر دور آخر در نهایت 7 تا می سوزونه. صندوق بزرگ و جاداری داره ، ارتفاع صندوق نیز بالاست و بار زیادی میگیره. اینه ها خیلی محکمه چندین بار هنگام ورود و خروج به پارکینگ بد جور به در خورد اما نشکست. چراغ ها خیلی پر نور ، صندلی ها راحت ، در مسافرت اصلا راننده و سرنشین را خسته نمی کنه. صندلی های عقب نسبت به جلو خیلی راحت اند ( دقیقا برعکس 206 ) در عین حال که صندلی های جلو نیز خیلی راحت هستند. جلوبندی ریویی محکمی داره. به علت بدنه سنگین ، در جاده تعادل خوبی داره .
    دوستم تازه ساینا تحویل خرداد گرفته با گیربکس جدید و بهبود یافته ND2 واقعا نسبت به ماشین من خیلی نرمتره. از این به بعد این گیربکس روی ساینا سوار میشه.
    در کل ساینا در محدوده زیر 30 میلیون بهترین انتخاب است ، هر کی بخره پشیمون نمیشه. خیلی ها هم که از صدای زیاد موتور اون گله دارند مطمئنا نتوانستند ماشین رو به درستی آب بندی نمایند. بنده از روغن موتور پارس سوپر پایا 40 – 10 استفاده میکنم و هر 5000 کیلومتر تعویض میکنم ( همراه با فیلتر روغن )
    فیلتر هواکش خیلی بزرگ است و تقریبا سطحی معادل سه برابر فیلتر هوای 405 رو داره ، به خاطر همین تنفس موتور عالی یه و اصلا کم نمی آره.

    پاسخ
    1. sahabb
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز بی زحمت روش صحیح آبندی ساینارو برامون بگو و دوم اینکه:ایا کلاج ساینا سفت است یا نه؟ممنون

      پاسخ
  10. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام آخه ۴۰۵ تعریف داره فقط به درد بار میخوره نه ظاهر خوبی داره نه چیزه دیگه ای فقط موتورش خوبه که موتور تراکتور از اون بهتره قیمتش بالاست اصتحلاکش بالاست مصرف سوختش هم اشتباه نوشتید خالی نبندید ۱۲×۱۰۰ هستش

    پاسخ
  11. معین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من تازه روز 16 خرداد رفتم نقدی یکشو تحویل 30 روز ثبت نام کردم نمایندگی کازرون حالا اس ام اس اومد رو گوشیم که ماشینت را فرستادیم تا چند روز دیگه میرسه نمایندگی همش چهار روز طول نکشید من اولین ماشینی هست که خرید دارم میکنم با کلی زحمت بعد از سالها تونستن این پول را بدست بیاورم اومیدوارم ماشین خوب و کم خرجی باشه یک سوال داشتم طبق نظر ایمان گفته دوستم خرداد تحویل گرفته گیربکس جدیدnd2 روش گذاشتند من که زیاد سر در نمیارم از این نوع گیربکس کارایی نسبت به قبلی ها چه جوره اطلاعت ماشینم ضعیف هستش ایا ماشین من هم از نوع گیربکس روشه از کجا باید متوجه بشوم ؟ اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه ممنون

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      دوست عزیز گیربکس nd2 از هر نظر نسبت به گیربکس قبلی تیبا و ساینا بهتره . گیربکس جدید دوبل برنجی یه و در آن از صفحه کلاچ 215 میلی متری استفاده شده ، در حالی که گیربکس قبلی دارای صفحه 200 میلی بود و بلبرینگ های دو طرف شفت تقویت شده که تمام این موارد باعث میشه که دنده ها نسبت به قبل خیلی راحت جا بره ، صدای گیربکس خیلی کم شده ، قدرت کشش گیربکس بیشتر شده و استهلاک گیربکس کم شده است.
      ماشین شما هم قطعا دارای این گیربکس خواهد بود. این گیربکس از این به بعد روی ساینا و کوئیک دستی نصب خواهد شد. مطمئن باشید ، این ماشین با این موتور و گیربکس جدید طرفداران زیادی پیدا میکنه.

      پاسخ
      1. مجید
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        سلام من ساینا ۹۶ دارم ولی گیربکس تیبا روش نصبه می خواستم بدونم خیلی فرق با هم دارن و آیا نمایندگی برام عوض می کنه ؟

        پاسخ
    2. عبد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      سلام منم یک هفته گرفتم مال من که زده nd1و درکل خوبه یه سری تنظیمات جزی داره نسبت به پولی ک. میدی ارزش داره مبارکت و nd1فقط دنده ها برنجی شده nd2هم دندها هم کلاج ارتقا یافته

      پاسخ
  12. معین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من امروز ماشین را تحویل گرفتم گیربکس جدیدnd2 متاسفه از نمایندگی تا خونه اومدم اولش ماشین خیلی زیر پاهام خاموش میشود بیست و سه کیلومتر باهش اومد متوجه شدم دسته ترمز بالا هستش یادم رفته بود پایین بندازمش اولین بار بود ماشین میخریدم و اولین ماشین رسیدم خونه ساعت یک بود حسابی گرم شده بود و بوی لنت ازش میومد بعد بابام گفت تو که دسته ترمز هنوز بالا هستش چرا نداختیش اون موقع متوجه شدم

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام الان همشون گیربکس جدیدن آخه من 10 روز دیگه تحویل میگیرم؟

      پاسخ
      1. معین
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        اره همشون گیربکس جدیده برچسب زده روش nd2

        پاسخ
    2. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بابا دمت گرم
      خیلی باحالی . دیگه اینطوریشو ندیده بودیم
      اگه به چراغ ترمزدستی نگاه میکردی میفهمیدی ترمزدستید بالاس

      پاسخ
  13. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان ممنون از نظراتتون من هم بهد از چند 12 سال آر دی داشتم میخام با بدبختی یه ماشین بخرم .ولی نمیخام تو قرض برم برای سمند یا پژو 405 وچند تا سوال داشتم :
    به نظرتون مقایسه سمند lx و ساینا رو چجوری ارزیابی میکنید ؟!

    برای تحویل نقدی ساینا از نمایندگی همون سی روز طول میکشه ؟! کمتر یا بیشتر نمیشه ؟! نمیدونم آخه چرا باید نمایندگی اینقدر طولش بده ! که این همه دلال بازی در بیاد این وسط !!

    در رابطه با بیمه بدنه کدوم بیمه بدنه خوبه ؟! از خود شرکت بیمه کنیم یا بیرون بیمه کنیم ! ؟ ارزش داره یا نه ؟! چه شرایطی داره ؟!

    ممنون میشم با نظراتتون راهنمایی کنید ..با تشکر

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      سلام اگه قسمت شد و ساینا رو ثبت نام نقدی انجام بدی ظرف یک هفته بهت تحویل میدن ،ضمنا بیمه بدنه هم داره و به نظرم ماشین خوبیه پشیمون نمیشی

      پاسخ
    2. ali
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ساینا فقط توی شهری خوب است ولی در جاده خاکی وچاله مناسب نیست لاستیک های کوچک اگر توی یک چاله بتفتید سپرش داغون میشه ولی 405خیلی مناسبه جلوبنداش زود داغون نمی شه ساینا با این قیمت مناسب نیست 1موتوراش ضیعف 2 فضای کم 3 قیمت بسیار نا مناسب 4 بدنه ضیف 5بقولی معرف شوتی نیست بااین اسب بخار بسیار پایین نسبت به 405

      پاسخ
  14. نادر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام چجوری میشه گیربکس قدیمی رو با جدیدا عوض کرد شرکت سایبا فراخوان نداره واسه تعویض گیربکسای nd1 . یا قابل تبدیل نیستن ؟‌‌‌

    پاسخ
    1. عبد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      شنیدم یه فراخون زده از نمایندگی باید بپرسی

      پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام من هم تازه طرح رمضان ثبت نام کردم گفتن تا 15 روز دیگه ماشینو میدن فقط نگرانم نکنه سری قدیمی بهم بدن. از کجا میشه فهمید سری جدیده؟

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      سلام روی گیربکس جدید برچسب داره مشخصه

      پاسخ
    2. عبد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      روی گیر بکس قسمت پایین نگاه کنید یه برچسب زرد

      پاسخ
  16. عبد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من هم 405مدل 89دارم و هم ده روزی میشه ساینا دارم هرکدومشون مزیت ها خودش داره پژو صدا موتورش قشنگتر و حس پراید بهت نمیده اما پر مصرف و.اگه دوگانه نباش زیر پا خودتون دوگانه هیچ مشکلی نداره البته اس ال ایکس ها جدید کیفیت داشبورد پایین این مدنظر داشته باشین و اپشن نداره حالا ساینا موتورش خوبه اپشن ها خوبه قیافه بهتر تیبا و البته بلید سری جدید بگیری سعی کنید گیربکس nd2پیدا کنید مال من nd1بلزم خداروشکر خوبه کلان نسبت به پولی جای ساینا میدین خوبه…و مطالب این سایت دقیق نیس و کلی.یاعلی

    پاسخ
  17. امیر صادقی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام؛
    موتور ND2 ساینا: کاپوت ماشین رو بالا بزنید روی موتورش برچسب خورده:
    موتور جدید ND2 با دیسک و صفحه 215

    پاسخ
  18. معین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من یک ده روزی از خرید این ماشین میگذره یک چند روزی چراغ عیب یاب متور روشن شده رفتم نمایندگی کازرون دستگاه گذاشت گفت سیم مینفولدش ولتاژ قطع شده باید تعویض بشه سریالش و عکسش گرفتند گفتند تو انبار نداریم باید درخواست بدهیم تا ازتهران بیاد بچه ها راست میگن چون ماشین جدیدی هست قطعاتش بعد گیر میاد حالا نمیدونم این قطعه کی میاد ؟ گفتند بیاد زنگ میزنیم بهت

    پاسخ
  19. اسد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همگی من میخوام بین ساینا ورانا یکی وبخرم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    پاسخ
  20. HOSSYN
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ساینا هم ثابت کرد که ماشین بیست نمره‌ای است. فقط آب بندی خوب ودرست میخواد میشه .مصیبت. …..

    پاسخ
  21. Ebiram
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بدون تعصب میگم نظر شخصیمو ،مختصر و مفید.یه پژو ی بقول معروف از مد افتاده مدل 85هنوزم که هنوزه از این ساینای بدترکیب بی ریخت خیلی بهتره…موفق باشید

    پاسخ
  22. هاشم
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان گلم من از سال 1378 تا به امروز از پیکان تهران 26 تا پراید کره ای سمند پژو 206 پرشیا ال 90 اردی پژو جی ال ایکس و.
    همه این ماشبنها رو داشتم از چند ماه تا 2 سال الان ساینا خریدم واقعا ماشین خوبیه و راضی هستم و از اصطلاک زیاد و مصرف بالا و خرابی بی مورد ماشبنهای ایران خودرو دیگه خسته شده بودم ساینا با این قیمت واقعا انتخاب خیلی خوبیه نرم پر شتاب کم مصرف و خوش دست یا علی

    پاسخ
  23. مجید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من اردیبهشت ماه ثبت نام ساینا کردم واسه تحویل شهریور میخواستم بدونم گیربکس جدید روش نصبه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x