ایران خودرورنو

مقایسه تندر ۹۰ و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۶ دیدگاه

  1. EF7

    ۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    پدال جون. چرا دوستان ال۹۰ی به سمند اشغال میگن و کامنتشون پخش میشه ولی ما که مودبانه از سمند دفاع میکنیم کامنتمون حذف میشه؟ فقط چرا؟ شما باید بی طرف باشید و کامنت غیر مودبانه را حذف کنید نه کامنت مودبانه سمندیها را

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ناشناس

      ۱۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هر که ندونه ما که خوب میدونیم که شما با اسامی مختلف ef7 و Aria ,… اینجا مطالب توهین آمیز و… میزاشتی و بارها پدال مجبور به حذف پیامهای شما شد پس خواهشاً بحث مودبانه پاسخ دادن را حداقل شما عنوان نفرمائید .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. اشکان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقایون من به این نتبجه رسیدم که نرود میخ آهنین بر سنگ
    این همه توضیح میدیم آخرش میگه لیلی زن بوده یا مرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ali

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    چوب لای چرخ رنو
    در شرایطی که تلطیف فضای بین‌المللی علیه ایران سبب آغاز مذاکرات دوباره خودروسازان ایرانی با شرکای قدیمی شده، گویا برخی نمایندگان مجلس دلواپس این ماجرا هستند و اگرچه حضور خارجی‌ها را در صنعت خودرو کشور نفی نمی‌کنند، اما با گله و شکایت گاه به گاه، عملا حمایت چندانی نیز از پیوند دوباره جاده مخصوصی‌ها و خودروسازان خارجی، به عمل نمی‌آورند.
    طی سال‌های اخیر، دیده شده که برخی نمایندگان مجلس نه تنها حمایتی از قراردادهای منعقده میان خودروسازان ایرانی و خارجی‌ها انجام نداده اند، بلکه در برخی مواقع به تقابل با آنها برخاسته‌اند. این مخالفت‌ها در شرایطی است که نمایندگان مجلس می‌توانسته‌اند نسبت به مسائل بسیار مهم دیگری (مانند حضور خودروهای کم کیفیت چینی در صنعت و بازار ایران، گران فروشی واردکنندگان خودرو، استفاده از قطعات بی‌کیفیت در خطوط تولید، رفتار خارج از عرف بانک با صنایع کشور به‌خصوص خودروسازی و همچنین رسیدگی به وضع نابسامان صنعت قطعه و قیمت گذاری) واکنش‌های مشابه نشان دهند، اما به واقع راحت از کنار آنها گذشته و بیشتر عملکرد شرکت‌های خارجی و قراردادهای منعقده با آنها را هدف گرفته‌اند.
    مجلسی‌ها البته همواره تاکید کرده‌اند دلیل مخالفت شان حفظ حق و حقوق مردم و منافع ملی است و چون نمی‌خواهند حقی از صنعت و بازار خودرو ایران ضایع شود، قراردادهای خودروسازان با شرکت‌های خارجی را مورد کنکاش قرار می‌دهند. این در شرایطی است که مروری بر اتفاقات رخ داده در این ماجرا، نشان می‌دهد همواره بحث حق و حقوق مردم در درجه ثانویه قرار داشته‌است.
    به عبارت بهتر، گاهی تقابل مجلسی‌ها با خودروسازان بر سر قرارداد با شرکت‌های خارجی، به جای آنکه سود و منفعت مردم را در پی داشته باشد، ضرر و زیان آنها را به‌دنبال داشته و اجازه نداده منافع ملی به‌طور کامل و جامع محقق شود.
    با مروری بر تاریخ صنعت خودرو ایران، قرارداد پلت‌فرم X90 را می‌توان اولین تقابل نمایندگان مجلسی شورای اسلامی با خودروسازان دانست، ماجرایی که در نهایت به ضرر مشتریان ایرانی تمام شد و اجازه نداد این قرارداد در مسیر طبیعی خود حرکت کند.
    قرارداد X90، اوایل دهه ۸۰ میان خودروسازان ایرانی و رنوی فرانسه به امضا رسید و اگرچه بنا بود مراحل اجرایی این قرارداد در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود، اما سنگ‌اندازی در این زمینه مانع از تحقق کامل آن شد.
    طبق یکی از مهم‌ترین بندهای این قرارداد، در ابتدا باید خودرویی ارزان (با قیمتی کمتر از هفت هزار یورو، آن هم یوروی ۷۰۰ تومانی آن زمان) در ایران ساخته می‌شد و به تدریج خودروهایی دیگر نیز روی پلت‌فرم در نظر گرفته شده (X90)، طراحی و به تولید می‌رسیدند.
    رنو برای این پروژه بزرگ حاضر شد بر خلاف هموطنش (پژو) در ایران سرمایه‌گذاری انجام دهد و حتی شرکتی مشترک میان این خودروساز و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با نام رنوپارس تاسیس شد تا تامین قطعات خودروهای موردنظر را بر عهده بگیرد. اقدامات رنو نشان می‌داد این شرکت فرانسوی انگیزه زیادی برای حضور در صنعت و بازار خودرو ایران دارد و البته خودروسازان ایرانی نیز بابت همکاری با یکی از معتبرترین شرکت‌های اروپایی راضی و خشنود بودند. این در حالی است که حضور رنو در ایران به مذاق برخی خوش نیامد و به سنگ‌اندازی در این زمینه پرداختند تا شاید این خودروساز را از تصمیم خود منصرف کرده یا به نحوی قرارداد را لغو کنند.
    اتفاقات زیادی در همین حین رخ داد و اوج اختلافات جایی بود که کار حتی به مجلس شورای اسلامی هم کشید، اما نه طرف ایرانی کوتاه آمد و نه رنویی‌ها پایشان لرزید و این نشان می‌داد هر دو طرف به شدت خواهان اجرای «قرارداد پلت‌فرم مشترک» هستند. البته نمایندگان مخالف حضور رنو در ایران، کاری که از دستشان بر می‌آمد برای راندن رنو انجام دادند و حتی در مقطعی مانع ترخیص قطعاتی که برای آغاز تولید به گمرک رسیده بود، شدند؛ اما در نهایت نتوانستند جلوی اجرای قرارداد را بگیرند. برخورد مخالفان با قرارداد پلت‌فرم مشترک از همان ابتدا به رنو فهماند که چه کار سختی برای ماندن در ایران دارد و باید خود را برای موانعی بزرگ‌تر و مشکلاتی اساسی‌تر آماده کند.
    در واقع مخالفت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قرارداد X90، اولین مشکلی بود که رنو در ایران با آن مواجه شد و در نهایت با چهار سال تاخیر، این قرارداد به مرحله اجرا رسید.
    این تاخیر چهار ساله ضربه‌ای جبران ناپذیر به قرارداد X90 وارد کرد و از همان ابتدا مسیرش را عوض کرد و اجازه نداد اهداف آن به خوبی محقق شود. زمانی که قرارداد میان خودروسازی ایران و رنو به امضا رسید، یورو فقط ۷۰۰ تومان بود، اما در آغاز تولید، نرخ آن دو برابر شد و این موضوع رشد شدید هزینه تولید تندر۹۰ را در پی داشت. با این حساب دیگر نمی‌شد تندر۹۰ را با قیمتی پایین تولید کرد و حالا رنو متهم بود که نتوانسته به وعده‌اش مبنی‌بر تولید خودرویی زیر ۱۰ میلیون تومان عمل کند. اتفاقا هرچه پیش رفت، هزینه تولید تندر۹۰ نه تنها کاهش نیافت بلکه بیشتر و بیشتر هم شد، تا جایی که در حال حاضر از آن با نام خودرویی ۴۰میلیون تومانی یاد می‌شود.
    به اعتقاد کارشناسان، اگر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن زمان مانع اجرای قرارداد X90 نمی‌شدند و کارها طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پیش می‌رفت، نه تنها تندر۹۰ و البته مگان هم‌اکنون قیمت بسیار کمتری داشتند؛ بلکه ایرانی‌ها حالا شاهد حضور دیگر محصولات حاصل از پلت فرم X90 در خیابان‌های کشور نیز بوده و دست به دامان خودروهای چینی نمی‌شدند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. اشکان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بله واقعا.ماشینای چینی کجا و ماشینای رنو کجا.از لحاظ کیفیت رنو خیلی خیلی سرتره.به نظرم ماشینای چینی مفتشون گرونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. EF7

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ال۹۰ به قول مدیر عامل وقت ایرانخودرو قرار بود بجای پیکان و با قیمت بین پیکان و پراید عرضه بشه. مدیر وقت ایرانخودرو مخصوصا اعلام کرد بجای پیکان یک خودرو روز ولی ارزان و کم امکانات عرضه میشود تا عموم مردم قادر به خرید ان باشند .حالا چون دیدند مردم استقبال کردند قیمتش رو از پارس و ۲۰۶ اس دی هم بالا تر بردند . ایا خرید همچین محصول (پرسودی برای شرکت) عقلانیست.؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ناشناس

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      جناب ای اف ۷ بنظر شما منطقی بود قیمت ال۹۰ با پیکان یکی بود؟ مدلe0رو کاری ندارم مدل e2رو در نظر میگیریم دو ایربگ و ترمز ای بی اس و ای بی دی داشت و همچنین یک موتور ۱۶ سوپاپ ۱۰۵ اسب بخاری کم مصرف هم داشت و همون موقع پارس معمولی هم بود با قیمت حدود ۱۸ تومن ولی نه ای بی اس داشت و نه ایربگ تکنولوژی ساخت موتورم که از موتورk4mپایینتر بود خواهش میکنم جوابمو بده شما اگه جای مسئولین بودی با توجه به قیمت پارس معمولی تو سال ۸۷ چه قیمتی رو واسه ال۹۰ در نظر میگرفتی؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. ناشناس

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      آقای ef7 چرا شما همه سعی و تلاشت رو به کار میبری که خودروی خوب و با کیفیتی مثل تندر۹۰ که با اقبال و رضایت عمومی خوب هم برخوردار شده به نوعی بکوبی
      علی آقا تاریخچه و شرایط ال۹۰ و چگونگی بالا رفتن قیمت اون و عوامل بالا رفتن قیمت رو کاملاً منطقی نوشته ولی شما اصلاً گوشت بدهکار نیست و فقط وفقط حرف خودت رو میزنی
      اولاًً سیاست اون موقع این بود که با همکاری شرکت رنوی فرانسه، خودروی به روز و با کیفیت و ایمنی جایگزین خودروی قدیمی وعمومی چون پیکان بشه یعنی اینکه مانند پیکان عموم مردم توانایی خریدش رو داشته باشند ( ولی برداشت شما اینه که هر خودرویی که جایگزین پیکان شده باید بی کیفیت و نا امن و… و قیمتش هم دقیقا برا بر پیکان اون موقع باشه که من متاسفم شما هنوز این مطلب براتون جا نیفتاده) که متاسفانه بنا به دلایلی که علی آقا اشاره کردند این اتفاق نیفتاد ضمن اینکه تمامی توافقات اون موقع بر مبنای دلار ۷۰۰ تومانی انجام شده بود و خیلی خوشبینانه به بقیه حواشی توجه شده بود . در واقع همون موقع هم سیاست این بود که کم کم این خودرو جایگزین خودروهای بی کیفیت بشه ولی متاسفانه انحصار خودروسازی در ایران و بستن چشمها رو واقعیتها (که همچنان هم ادامه داره!!! ) همیشه عاملی شده که خودروسازها خودروهای رده خارجی چون ۴۰۵ و سمند و پارس رو که از بی کیفیت ترین محصولات خودرویی حساب میشن رو فقط به دلیل سود بالایی که براشون داره و بازار انحصاری ایران به عنوان گاو شیرده حساب کنند و جیب خودشون رو از قبل فروش اونها پر کنند
      چرا شما دلواپس این نیستید که محصولات قدیمی و بی کیفیت و غیر امن و پر مصرفی چون سمند و ۴۰۵ و پارس همچنان در ایران تولید میشه و ملت هم پول زیادی رو هم بابت این محصولات بی کیفیت پرداخت می کنند.
      چرا شما توقع دارین با کیفیت ترین خودروی ساخت داخل تو این رنج قیمتی از محصولات بی کیفیت و قدیمی ارزون تر باشه !!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. علی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میشه این قسمتو که نوشتین با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول. رو خوب توضیح بدین آخه تندری با ۳۷ میلیون و سمند با حداقل ۳۰ میلیون به نظرتون معقوله ؟ خداییش اینقدر ارزشش هست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. مجید

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام

    ماهمزمان ۴۰۵و ال ۹۰ داشتیم ،بحدی از کیفیت رنو راضی هستیم نه تنها تعمیر و غیره نمی خاد ، اصلا خدماتی لازم نداره.
    پژو رو فروختیم که هیچ یه ۵ سالی میشه لوگانو داریمش
    یه مگان هم خریدیم از ماشینهای چینی دور باشیم
    خدا قسمت شما هم بکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. غمگین

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      انشا لا که چرخ جفت ماشین ها براتون بچرخه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. اشکان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    علی آقا هیچکدوم از ماشینا در حال حاضر نمی ارزن ولی در قیاس با سمند به نظرم ۳۷ میلیون فقط پول موتورشه.موتور ال ۹۰ طلاس.به نظر شما موتور سمند معمولی که صدای تراکتور میده و مصرفش بالاست و همش خراب میشه با موتور ال ۹۰ قابل قیاس هست؟ یه خرده منطقی باشین فقط یه خرده!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. آرامش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این همه بد تعریف کردن از سمند با مدرکی که گفتین دارین اصلا جور در نمیاد اصلا
      من نمیدونم کجا به شما مدرک دادن واقعا!!!!!!
      چرا سعی نمیکنی یه کم از خوبی های سمند و بدی های ال ۹۰ بگی؟چرا سعی نمیکنی؟
      و اگه شما دلتون میخواد ۳۷ میلیون پول موتور ال۹۰ بدین خب بدین چرا ماشین دیگه رو بی ارزش میکنین؟
      […]!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. اشکان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقای ناشناس عزیز حرفای شما کاملا درسته.اگه الان خداوند هم از آسمان آیه نازل کنه که ال ۹۰ از سمند بهتره آقای ef7 قبول نمیکنه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. آرامش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا اشکان خدا همچین آیه ای رو نازل نمیکنه شما خودتو اذیت نکن
      بعدشم چرا اینقدر تو سر و مغز هم میزنین؟
      خب این کاملا مشخصه که هر کسی از خودرویی که خودش داره طرفداری میکنه
      چون هر فردی یه مبلغی رو بابت ماشینش پرداخت کرده و حالا نمیتونه از ماشینش بد بگه
      درست نمیگم؟
      ال ۹۰ یه سری نقاط ضعف داره یه سری نقاط قوت
      سمند هم همینطور نقاط ضعف و قدرت داره
      اما هر کدوم از شما دارین خودتونو میکشین تا بگین ماشین خودتون بهتره
      اما اینم بگم که شمایی که سوادتو به رخ میکشی اینجوری فقط داری ارزش خودتو و اون مدرکتو میاری پایین همین
      و در ضمن شمایی که گفتی من این اطلاعالتو برای مردم میدم بهتره بدونین و بفهمین که مردم نیازی به اطلاعات با منت شما ندارن
      برای خودتون نگه دارین این اطلاعاتتون رو !!!!!!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. EF7

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اولا که ال۹۰ باکیفیت ترین نیست؟ . دوما گیریم که خوبه .چرا باید به دوبرابر قیمت تمام شده اش فروش بشه. اگه سود سرشاری از تولید ال۹۰ نصیب تولید کننده نشه چه دلیلی داره سه شرکت برای تولید و فروشش سر می شکنند. جناب پدال حذف نکن تا مردم واقعییات را بدانند مشخصات سمند lx با موتور EF7 :

    موتور سمند EF7 بر اساس گاز طراحی شده است، اما توانایی کارکرد بر روی بنزین را با کمترین حالت به وجود آمدن پیش اشتعالی دارد.

    قدرت موتور با حجم ۱.۷ لیتر حدود ۱۱۵ اسب بخار است. قدرت این موتور در حالت گاز سوز نیز ۱۰۰اسب بخار است. متور سمند EF7 در شرکت المانی FEV طراحی شده که یکی از معتبر ترین شرکت های طراح موتور در جهان میباشد.

    این خودرو دارای شاسی و ساختار بدنه بسیار مستحکم است که ضربات وارده به اتاق را در تصادفات به کلیه قسمت های بدنه تقسیم کرده و از ورود مستقیم انرژی به سرنشینان جلوگیری می کند از نظر جادار بودن هم ماشینی جادر و مناسب میباشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. EF7

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خودرو
    تندر ۹۰
    سمند EF7

    نوع موتور
    K4M
    EF7

    حجم موتور (cc)
    ۱۵۹۸
    ۱۶۴۵

    حداکثر توان موتور (hp)
    ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ در دقیقه
    ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر گشتاور (Nm)
    ۱۴۰NM at 3750rpm
    ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

    نسبت تراکم
    ۹.۸
    ۱۱

    تعداد سوپاپ
    ۱۶
    ۱۶

    نوع سوخت سازگار
    بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵
    بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵

    سیستم انژکتوری
    پاشش الکترونیکی چند نقطه ای
    پاشش الکترونیکی چند نقطه ای

    حداکثر سرعت (km/h)
    ۱۷۵
    ۱۹۰

    شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)
    ۱۰.۲
    ۱۲.۵

    سیستم انتقال قدرت
    دیفرانسیل جلو
    ۵ دنده دستی (BE3)

    مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بي نام

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دلیل منفی دادن من: گشتاور موتور ال۹۰ ۱۴۸ تاست نه ۱۴۰ تا البته در برخی از سایتها به اشتباه ۱۴۰ قید شده که شما هم از اونجا کپی پیست کرده اید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. آرامش

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان شما که با سواد هستید خواهش میکنم حداقل ده دقیقه در مورد موتور ارزشمند و مدرن و پیشرفته ef7 مطالعه فرمایید. بعد منصفانه بیایید و نظر بدهید. شما به موتور ال۹۰ می نازید ولی هرچه بیشتر مطالعه میکنی بیشتر متوجه میشی که ef7واقعا و بی تعصب از k4m یا tu5 یاx7L3 یا حتی L4جدیدتر و مدرن تر و پیشرفته تر هست. رای مخالف دادن به یک نظریه کاری نداره یک کلیک می خواد . خواهش میکنم شجره نامه این چند موتور را بررسی بفرمایید. هنوز بعضی دوستان به اصطلاح با سواد به ۱۶ سوپاپ بودن k4m می نازند نمی دانند که همه موتورهای جدید ۱۶ سوپاپ هستند و دوره موتورهای ۸ سوپاپ تموم شده . حالا باید از سیستم های جدید تری همچون cvvt یا… بحث کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. غمگین

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      دوست عزیز من قبول دارم EF7 تو رنج خودش موتور عالیـه با ۱۷۰۰ سی سی ۱۲۷ اسب قدرت داره ولی وقتی گیربکس این سمند های EF7 هم گیربکس ۴۰۵ های ۳۰ سال پیشه خوب معلوم که بازدهیـه موتور میاد پایین تازه پلتفرم سمند یه پاتفرم کاملا رده خارجه میدان دید سمند هم که نقاط کور زیادی داره
      یکی از مزیت های ال ۹۰ همینه که تا پاتون رو و روی پدال گاز میزاری واکنش نشون میده وآماده برای سبقت آیا سمند هم این قدر چابک وسریع دور می گیره؟
      حالا شما هی از سمند تعریف کن .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. غمگین

        ۱۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (145 ديدگاه)

        ببخشید قدرت موتور EF7 همون طور که دوستان هم عرض کردن ۱۱۵
        اسب بخار است بنده از اطلاع رسانی غلط خود پوزش می طلبم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. SAEID

          ۲۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          دوست عزیز شما که میگید سمند نقطه کور زیاد داره دیگه به پا L90 که نمیرسه
          الآن شما ببین دنده عقب با L90 یکی از سخت ترین کارای دنیاست
          میگه نه یه پارک دوبل باش کن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. غمگین

          ۲۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (145 ديدگاه)

          من با ال۹۰ پارک دوبل انجام دادم اگه آینه ها شو عوض کنید و سنسور دنده عقب هم نصب کنید خیلی راحت پارک دوبل رو انجام می دهید.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  13. اشکان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقای آرامش ما هزار بار مزایا و معایب تندر ۹۰ و سمند رو بررسی کردیم باز شما میگی …؟
    یه بار دیگه:
    مزایای تندر ۹۰ نسبت به انواع سمند:
    کیفبت بالاتر
    ایمنی بالاتر
    شتاب بهتر
    سیستم تعلیق بهتر
    جلوبندی محکمتر
    مصرف سوخت کمتر
    راحتی بیشتر
    فضای داخلی و صندوق عقب بیشتر
    استهلاک کمتر
    مزایای سمند نسبت به تندر ۹۰
    امکانات بیشتر
    تعادل بیشتر در سر پیچها
    قیمت ارزانتر
    فکر کنم بنده و خیلی از دوستان بارها و بارها این موارد رو مطرح کردیم ولی شما همش با تعصب داری از سمند جانب داری میکنی.غیر اینه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. اشکان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    حالا این فاکتورها که تندر ۹۰ داشت برای ما مهمتر بود ما رفتیم ال ۹۰ خریدیم.شما هم برو سمند بخر مگه ما جلوتو گرفتیم؟ ولی خواهشی که از شما داریم اینه که از سمند تعریف الکی نکنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. اشکان

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    راستی در برتری سمند به تندر ۹۰ فاکتور زیبایی رو هم لحاظ کنید.سمند ظاهر زیباتری داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. آریا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقای ef7 محترم بنده خودم سرعت ۱۹۰ رو با لوگان تجربه کردم (پدالش بیشترم جا داشت)! سمپاشی نفرمایید لطفا!
    همون دیزاین داخلی سمند که میگین از لوگان بهتره داشبوردش بعد سه ماه به صدا میوفته و قطعات داخلی از کیفیت بسیار افتضاح و نامطلوبی برخوردارن و این درحالیه که بنده خودم چرم دنده ماشینمو (تندر ای ۲ مدل ۹۱) دادم بالا و رو لیبلش آرم داچیا رو دیدم که محصول مشترک رومانی و فرانسه هستش.
    بنده از همون صفر کارخونه که در سال ۹۱ این ماشین رسیده دستم حدود ۷۰۰۰۰ کیلومتر این ماشین به بنده رکاب داده که مسلما برای دو سه سال رقم زیادی هست و تنها خرجی که بغیر از سرویسهای ادواری مانند تعویض فیلترها و روغن داشته تعویض ترموستات رادیاتور بود که واشرش کمی آب رد می کرد. موتوری که روی تندر سوار میشه وقتی از خارج میاد حتی روغن هم توشه و بجای اینکه هر جایی آرم ساپکو و ایساکو رو ببینید آرم رنو رو می بینید که ماشین بنده حتی باتریش هم رنو هست.
    من با حرفهای اشکان جان موافقم ولی توجه داشته باشید مبلغی که برای این ماشین می پردازین فقط پول موتور این ماشین نیست بلکه پول کیفیت قطعات این ماشین هست که با یه بازدید ساده از تعمیرگاه های ایرانخودرو می تونید تعداد زیادی از همین سمند ها با کارکردهای مختلف اعم از ef7 , xu7 مشاهده کنید که به علت مشکلات مختلف دارن تعمیر میشن.
    دیگه صلاح مملکت خویش خسروان دانند!
    راستی آقای EF7 ! تعمیرگاه خوش گذشت؟ تعمیرکارای ایساکو چطور بودن ؟ لطفا سلام منو بهشون برسونین چون حالا حالا ها گذر من اونطرفا نمی افته!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. EF7

      ۱۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اگه پدال حذف نکنه جواب شما رو میدم . تا الان جواب تورا چند دفعه دادم ولی پدال بخاطر اینکه واقعییاتی را که می نویسم آزارش میده حذف میکنه. حالا شک ندارم که پدال از ال۹۰ جانب داری میکنه. حالا جواب . من تا الان ۶۰ هزار کیلومتر در مدت ۲۰ ماه رفتم و فقط لنت و باطری و لاستیک عوض کردم. و علی رغم انتظار شما ها فقط ۳ نوبت برای سرویسهای دوره ای به تعمیر گاه رفتم. حالا شما همیشه منتظر باش که موتور ملی رو خراب کنی. ما که داریم و ازش راضی هستم. مهمتر اینکه بر خلاف ال۹۰ قیمت تمام شده ای اف ۷ و قیمت فروشش تقریبا یکی هست . ولی در ال۹۰ بخاطر اینکه قیمت تمام شده خیلی خیلی کمتر از قیمت فروش ال۹۰ هست شرکتها رقابت شدیدی برای تولید و فروشش دارند که این رقابت نشان دهندهسود سرشار ناشی از تولید و فروش ال۹۰ هست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. آریا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راستی ef7 بغیر از یه کاکپیت فک نکنم امکانات بیشتری نسبت به تندر e2 داشته باشه اشکان جان. فقط یه مسئله صندوق پران تندر هست که به سادگی و با ۲۰ هزار تومن حل میشه!
    برای تیونینگ هم فک کنم تندر پتانسیل بیشتری داشته باشه تا سمند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. سمند

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان نمیدونم ایمنی تصادف ال۹۰ چطوره اما بنظر من ایمنی تصادف با عابر پیاده ال۹۰ پایینه یعنی به ضرر عابر پیادست چند وقت پیش تو شهرمون دو تا دختر خانوم که با هم دوست بودن و کنار هم راه میرفتن میان از خیابون رد شن یه ال۹۰ میزنه بشون متاسفانه هر دوتا دختر کشته شدن پس به این نتیجه میرسیم که این ماشین به قول معروف دوستدار عابر پیاده نیست و این یک ضعفه واسه ماشین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. E2

      ۱۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش ۱۷ بار پستت رو خوندم و هر ۱۷ بار انگشت به دهن موندم از این حرفت
      تصمیم گرفتم یه ایمیل بزنم به رییس شرکت رنو بگم واسه عابر پیاده ها هم ایربگ بذارید و جنس بدنه رو از لحاف تشک درست کنید یعنی در حدی که مورچه هم نتونی با ماشین له بکنی…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. اشکان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقا آریا تندر ۹۰ به مراتب خودروی بهتری هست نسبت به سمند.شما ۷۰ هزارتا راه بردی من ۱۲۰ هزارتا.من تو این ۶ سال فقط دوتا لنت عوض کردم با دوتا باتری وروغن و شمع.هنوز دیسک و صفحه ماشبنم فابریکه.جلوبندیش که اصلا مرگ نداره.ولی یه سری آپشن مثل صندلی برقی و… رو سمند ef7 داره ولی لوگان نداره که به نظر بنده زیاد مهم نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. آریا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببینید باید شرایط استاندارد باشه وگرنه حتی شما با ماشین های درست حسابی مثل مرسدس اس ۲۰۰ هم میتونی آدم بکشی !
    اگه یه تست تصادف معتبر بتونیم پیدا کنیم که دوتا ماشین توش در شرایط استاندارد مقایسه و تست شده باشن اون وقت میشه نظر داد.
    شما هم اگه عکس یا لینکی از گزارش این ماجرا در اختیار دارید خوشحال میشم که در اختیارم بزارید.
    ولی یه نکته عجیبی که وجود داره اینه که قوس سپر و جلوپنجره تندر انعطاف پذیره و توی ضربه های تا حدی خفیف نمیشکنه بلکه اگه ضربه خیلی شدید باشه (مثل همون برخورد عابر) نهایتا به سمت داخل جمع میشه و همین میتونه مثل یه ضربه گیر عمل کنه.
    البته سرعت و موقعیت برخورد و همچنین جثه عابر هم در نتیجه تصادف دخیل هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. آریا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بله.اون که شکی درش نیست که تندر جلو تره . ولی اون قضیه صندلی برقی رو فکر نمی کنم ال ایکس ها داشته باشن. حالا اگه من اشتباه فکر میکنم دوستان تصحیح کنن لطفا. اگه میشه دوستان لیست کاملی از آپشنهای ال ایکس بزارن که ابهام زدایی بشه.
    یه فاکتور دیگه که من اعتراف میکنم سمند برتری نسبی داره ارگونومی هست . بطوریکه شما توی سمند لازم نیست برای بالا و پایین بردن شیشه ها مثل تندر سینه خیز برید.
    سمند چیزای دیگه ای مثل چراغ لادری داره که خب باید گفته بشن.
    یه برتری دیگه ای هم که تندر ای ۲ به ال ایکس داره قابلیت تنظیم پشت سری صندلی های عقب هست که در سمتد به تقلید از خودرو های کره ای دهه نودی با پشتی صندلی ادغام شده .
    ضعف دیگه تندر رو میشه توی برف پاک کن های جلو دونست که نحوه کارکردشون اصلا راضی کننده نیست و بهتره که با مدل ژله ای یا در اصطلاح مگانی عوض بشن.
    راستی زمستونا موتور تندر خیلی زود مثل شومینه گرم میشه و اینم یه مزیت هست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. arash

    ۱۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر شما تندر اتومات بهتر است یا j5 اتومات؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من هم سمند داشتم هم ال۹۰
    ال۹۰بجز شتاب هیچ برتری نسبت به سمند نداره.ولی هرچی باشه شرف داره به ماشین چینی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اشكان

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه بخواهی خیلی سطحی به موضوع نگا کنی شاید فقط شتابش خیلی محسوس تر باشه ولی واقعیت اینه که ال۹۰ در موارد زیر هم نسبت به سمند بر تری داره :
      سیستم فنربندی
      تعلیق و فرمان
      سیستم موتور و انتقال قدرت
      ترمز
      تجهیزات الکتریکی
      صداهای غیرعادی بدنه
      نفوذ آب و رنگ
      مصرف سوخت
      ایمنی
      تکنولوژی
      کیفیت ساخت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  24. E2

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داداشای گلم جای بحثی نیست
    خودم E2 دارم و پدرم LX
    من هفته ای حدودا ۵-۶ بار مجبورم شهرستان برم
    یه مدتی بود تندر ۲۰۰۰۰ رو رد کرده بود و باید میبردم نمایندگی واسه چک آپ
    ولی وقت نمیکردم
    دفعه آخرش پدرم گفت بیا با مال من برو
    این تجربه ی شخصی بنده:
    منی که توی تندر دنده رو با ۲ تا انگشت جا میندازم واقعا توی تعویض دنده با سمند مشکل داشتم مال تندر اصلا باهاش قابل مقایسه نیست
    از لحاظ میدان دید هم تعریفی نداره(میدونید که سمند طرح شکست خورده ی آلمان ها بوده و عمده دلیلش هم همین میداد دید کمش بود)
    مورد آخری از همه ش جالبتره اونم واکنش ماشین به گاز بود
    معمولا توی تندر مشکلی بابت سبقت ندارم… هر موقع موقعیت اوکی شد بدون معکوس کشیدن پامو که میذازم روی گاز ماشین بدون کمترین مکسی واکنش نشون میده و دور موتور رو میده بالا
    ولی توی همین سمند وقتی با سرعت۸۰ روی دنده ۴ میرفتم و موقعیت سبقت پیش اومد
    رفتم لاین مقابل و گازش رو گرفتم ولی عکس العملی از ماشین ندیدم یجورایی ماشین خنگ شده بود(شبیه کپ سرعت توی ۲۰۶)حدودا بعد از۴-۵ ثانیه تازه دور موتور اومد بالا و کم مونده بود شاخ به شاخ بشم و …
    با توجه به اختلاف قیمت این ۲تا باید هم شاهد همچین کاستی هایی باشیم
    اگه ماشین خانوادگی میخواید سمند مقرون به صرفه هستش
    ولی اگه ماشینی میخواید که هرموقع خواستی با رفیقات درگ بذاری و بعدش با همون ماشین خوانوادگی برید مسافرت و رنگ تعمیرگاه رو هم نبینید به نظرم تندر۹۰ توی این رنج بهترینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. saeid

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا رو کیلومتر L90حداکثر سرعت ۲۰۰ تاست حالا این ماشین چجوری این ماشین حداکثر سرعتش۲۰۸ تاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. منصور

      ۱۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه دقت کرده باشی کیلومتر تندر ۲۱۰ تاست نه ۲۰۰ تا (البته کیلومتر شمارش به صورت اعداد زوج درج شده)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. 000

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اقای سعید اگه بهتر ب کیلومتر ال ۹۰ نگاه کنی متوجه میشی که ۲۰۰ تا نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان یه سوال داشتم ازتون هر چند ربطی به مقایسه ال۹۰ با سمند نداره به نظر شما شهری که ادم توش زندگی میکنه هم تاثیری توی انتخاب ماشین داره؟ یه وقت ادم از یه ماشینی خوشش میاد اما میبینه توی شهرش نه اون شرکت نمایندگی داره و نه قطعاتش هست و نه تعمیرکارش حالا خواستم نظر شما رو در این باره بدونم خوشحال میشم جوابمو بدید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ایسنا: در میان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت دو خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز و پارس دوگانه‌سوز بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.
    شورای رقابت سرانجام قیمت نهایی خودروهای داخلی را با میانگین افزایش قیمت ۵/۵ درصدی اعلام کرد.
    در این میان نگاهی به قیمت‌های اعلامی برای محصولات سه شرکت ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو نشان می‌دهد که دو خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز و پژو پارس دوگانه‌سوز دارای بیشترین افزایش قیمت بوده‌اند.
    به این ترتیب قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز با افزایش ۵۹/۶ درصدی به ۳۰ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسیده است. قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با رشد ۵۹/۶ درصدی به ۳۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. اما در میان قیمت‌های اعلامی برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، دو خودروی پیکان وانت دوگانه‌سوز و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل v8 کمترین افزایش قیمت را داشته‌اند. قیمت پیکان وانت دوگانه‌سوز با رشد ۸/۲ درصدی به ۱۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار v8 با رشد ۷/۳ درصدی به ۳۴ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان رسیده است. در میان محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به تیبا SX بوده است. قیمت این خودرو با رشد ۹۷/۵ درصدی به ۲۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان افزایش یافته است. در میان محصولات سایپا دو خودروی سایپا ۱۳۲ مدل SL و SX دارای کمترین افزایش قیمت بوده‌اند به‌گونه‌ای که قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SL با رشد ۵۷/۴ درصدی به ۱۹ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان و سایپا ۱۳۲ SX با رشد ۵۷/۴ درصدی به ۲۰ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان رسیده است.
    از محصولات خودروسازی مدیران نیز خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ بیشترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد ۵۷/۴ درصدی به ۴۳ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان رسیده است، در میان این محصولات، ام‌وی‌ام چهار سیلندر نیز کمترین افزایش قیمت را داشته است به‌گونه‌ای که قیمت این خودرو با رشد ۴۹/۳ درصدی به ۲۱ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان افزایش یافته است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ...

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      اگه کسی بخواد ارزش افزوده پولش زیاد باشه نباید ماشین بخره باید زمین بخره. خودرو رو برای استراحت ورفاه می خرند نه ارزش افزوده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  29. ...

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اقای ef7 مشخصات موتور ای اف ۷ را نوشته ال۹۰ یها بهش ۲۲ منفی دادند. وقتی دیدم کلی خندیدم. منفی دادید یعنی قبول ندارید که اون مشخصات مال ای اف ۷ هست؟ یا نمی توانید بپذیرید که از ال ۹۰ سرتره؟بخدا هرکی نگاه کنه می خنده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. ...

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چرا هیچ وقت در مقیاس قدرت EF7 یا گشتاور یا تاپ اسپید یا حجم موتور یا کارکرد عالی با دو سوخت را با اون موتور ال۹۰(پراید ارتقا یافته) مقایسه نمی کنید. یعنی اینا هیچ کدوم مهم نیست . فقط چسبیدید به یکی دو ثانیه شتاب بهتر که البته معلول وزن سبک ال۹۰ هست قبول ندارید ۲۰۰ کیلو بار ال۹۰ بکنید تا هم وزن سمند بشه بعد شابش میشه ۲۵ ثانیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محسن

      ۱۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      به نظر من شتاب صفر تا صد بهتر به چند دلیل از تاپ اسپید مهمتره

      ۱ . چالاکی و لذت بیشتر خودرو با شتاب بهتر میسر میشه تا تاپ اسپید

      ۲. در شرایط واقعی رانندگی شتاب همیشه بیشتر خودش رو نشون میده تا تاپ اسپید انصافاًٌ شما چند درصد از رانندگیتون بالای ۱۸۰ کیلو متره و چند درصد بین ۰ تا ۱۴۰ تا و تو این بازه برتری با کدوم ماشینه ؟ آیا جاده های ما اجازه میده ؟ آیا پلیس اجازه میده

      ۳. تجربه نشون میده اگه اختلاف خودروها تو قدرت و حجم موتور اندک باشه همیشه خودروی چالاک تر (پر شتاب تر) کمبود خود تو تاپ اسپید رو هم جبران کرده ضمن اینکه سمند تنها در کفی یا سرازیری تو تاپ اسپید خوب عمل میکنه و اگه جاده کمی شیب به بالا داشته باشه بسیار ضعیف و اصطلاحاً لخت و لش عمل میکنه (که البته برخی اتوبوسها و کامیونها هم در کفی و سرازیری خوب راه میرند ولی ..!!!)
      ۴. به قول دوستمون Ali آقا یکی از نقاط ضعف مگان شتابشه (البته شتاب اولیه اون ولی تو شتاب ثانویه بالای ۱۰۰ تا به راحتی ال۹۰ و قورت میده

      در ضمن حجم موتور بیشتر به تنهایی دلیل برتری نیست حجم موتور ۴۰۵ هم از تندر و ۲۰۶ بالاتره و لی راندمان پایین تر ، شتاب پایین تر و مصرف بالا تری داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا