ایستگاه خبر

یک ابداع ناشیانه برای مگان

پارس خودرو به کدام راه می رود؟
سیستم کروز کنترل یک سیستم کنترل سرعتی خودروست که در صورت فعال شدن، کنترل سرعتی خودرو را عهده دار شده و موجب تثبیت سرعت بر روی میزان از پیش تعیین شده می شود. این سیستم جزو مهمترین سیستمهای ایمنی خودروست و می بایست تمامی تمهیدات لازم جهت حفظ ایمنی در این سیستم در خصوص فعال سازی یا لغو کردن عملکرد آن صورت پذیرد.

رنو مگان

اخیراً شرکت پارس خودرو بر روی خودروهای مگان خود مبادرت به ارائه یک دستاورد شگفت انگیز با عنوان کروز کنترل مگان نموده است که نشان دهنده عمق شناخت شرکت یاد شده از فرآیند تکوین محصول می باشد. شرکت یاد شده در یک اقدام ابتکاری عجیب مبادرت به نصب یک برد بسیار ساده در سوییچ ضبط خودرو مگان و تعبیه یک میکروسوییچ نموده است به قسمی که از سوییچ کنترل ضبط بتوان هم بعنوان کنترل ضبط و هم کنترل سرعت خودرو حین رانندگی استفاده نمود. در این خصوص موارد زیر مطرح است:

  • امکان استفاده همزمان از سوییچ ضبط خودرو بعنوان کنترل ضبط و کنترل سرعت خودرو کاملاً خارج از موارد ایمنی بوده و با استاندارهای صنعت خودرو مغایرت دارد.
  • در سیستم ابداعی فعلی پارس خودرو در صورتیکه اندکی کلید ضبط بیشتر فشار داده شود سیستم کروز کنترل فعال شده و کنترل سرعتی خودرو مگان از راننده گرفته می شود. در این حالت تصور نمایید که راننده از نحوه عملکرد سیستم ابداعی پارس خودرو بی خبر بوده و چه اتفاقاتی می تواند بروز یابد.
  • تغییر عملکردی سوییچ ضبط خودرو مگان از حالت کنترل ضبط به حالت کروز توسط یک کلید که در سمت چپ راننده و در نزدیکی شستی باز کردن درب موتور قرار دارد صورت می پذیرد. تصور نمایید که در هر بار تغییر عملکردی راننده می بایست خم شده و ضمن نگاه به کلید یاد شده وضعیت آن را تغییر دهد. تصور نمایید در صورت فراموشی وضعیت سوییچ توسط راننده فشار دادن شستی ضبط ممکن است سبب فعال سازی کروز کنترل شده و خودرو بخواهد به سرعت تنظیم شده در حافظه خود برود؟
  • مجموعه هزینه های سیستم ابداعی یاد شده کمتر از ۳۰ هزار تومان می باشد. در این خصوص شرکت پارس خودرو مبلغ یک میلیون تومان از مشتریان خود اخذ می نماید. علت این تفاوت قیمت فاحش چیست و چرا سازمان تعزیرات با این اقدام خودروساز مقابله نمی کند.
  • چرا حقوق مشتریان خودرو مگان در خصوص ایمنی خودرو یاد شده نادیده گرفته شده و پارس خودرو به سادگی مبادرت پایمال نمودن حقوق مشتریان خود و ایجاد تصویری نامناسب از خودرو مگان مینماید.
  • بر چه اساس چه تست پلن و تست ریپورتی و چه تاییدیه مهندسی، شرکت پارس خودرو مبادرت به نصب سیستم یاد شده نموده است که امیدواریم مدیریت محترم عامل این شرکت در این خصوص پاسخگو باشند.

بر این اساس، مناسب ترین راهکار آن است که شرکت پارس خودرو در راستای حفظ حقوق مشتریان، نسبت به فراخوان فوری خودروهای یاد شده با سیستم ابداعی مبادرت نموده و نسبت به حذف این برد و عودت وجه اخذ شده مبادرت نماید.

نوشته: مهرشاد حبیب زادگان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا متاسفم براتون این چه مطلبیه گذاشتین ؟ اینکه این اقدام پارس خودرو بهش انتقاداتی وارده بحثی نیست ولی شما هم مطالبی رو که گذاشتین اصلا درست نیست . 1- کروز کنترلی که پارس خودرو نصب کرده دارای دکمه تغییر وضعیت هست یعنی همیشه فعال نیست و با دکمه ی جدایی که داره فعال و غیر فعال میشه و روی صفحه کیلومتر نشانگر داره . 2- دکمه های ضبط با فشار دادن به سمت عقب کار میکنه که همون دکمه رو اگر به سمت داخل فشار بدین کروز تنظیم میشه و در این مورد حتی اگر راننده بخاد به این راحتی هم نمیتونه ناخواسته کروز رو فعال کنه – 3- اگر هم کروز فعال بشه در هر مرحلیه ای کوچکترین فشاری روی ترمز بیاد کروز کنترل از مدار خارج میشه ، این یعنی احتما حادثه و … صفر هستش. و اینکه کلید خاموش و روشن کردن کروز نزدیک شستی درب موتور نیست و کنار ولوم ارتفاع چراغ هست که کاملا دم دسته.

    واقعا هدف از نوشتن این مطلب چیه ؟؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. ایرج

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقاً کروز کنترل مگان واقعاً در سطح چنین خودرویی معرکه است. بسیار خوب کار میکنه تو سربالایی که سرعت از مقدار تنظیم شده کمتر میشه و با گاز نمیتونه جبران کنه دنده را سنگین میکنه و وقتی به سرعت مورد نظر رسید دوباره دنده را سبک میکنه. همچنین در سراشیبی که سرعت از مقدار تنظیمی بیشتر میشه از طریق بستن دریچه گاز بنوعی توسط موتور حالت ترمزی ایجاد میکنه تا سرعت را در محدوده تنظیم نگهداره

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. ایلبا

    ۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا جواب دهید ایا در هر مگان که دربازار وجود دارد کروز کنترل وجود دارد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر جباری

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مدل های 91 به بالا سیم کشی کامل دارند و فقط نیاز به تعبیه کلید، نصب برد روی مولتی مدیا و فعالسازی توسط دستگاه دیاگ هستش. مدل های پایین تر باید از قسمت ecu سیم کشی انجام بشه که بسه به نصاب میشه تمیز و بصورت فابریکی انجام داد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. امیر جباری

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشخصه این آقا مهرشاد هیچ دانشی در این باره نداره و حتی ندیده و فقط داره تخیلات خودش رو بازگو میکنه.
    اول اینکه کنار ولوم تنظیم نور کلید سه حالته نصب میشه که تو حالت عادی غیرفعاله و با فعال کردن کروز یا لیمیتر نشانگر روی کیلومتر روشن میشه و اگر شخصی که پشت فرمون میشینه راننده باشه قطعا متوجه میشه.
    دوم اینکه بردی که برای این کار روی دسته ی مولتی مدیا استفاده میشه دوکاره است یعنی با فشردن کلید به سمت خودتون صدارو کم و زیاد می‌کنید و با به داخل فشردن سرعت ست میشه.
    من نمیدونم در چه سالی ایشون این مبلغ رو محاسبه کردند منتهی الان در مشهد من با 500 تومن نصب کردم. و کاملا راضی هستم.
    سیم کشی بصورت فابریک انجام میشه و هیچ مشکلی در خودرو بوجود نمیاره دوستان.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا